Ogłoszenie z dnia 2020-06-16
Ogłoszenie nr 560104838-N-2020 z dnia 16-06-2020 r.
Łódź: Przebudowa Oddziałów I, IV, VIII, IX, X, XI, XII Ośrodka Pediatrycznego Centralnego Szpitala Klinicznego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Należy wskazać projekt/program: Postępowanie jest prowadzone w ramach Umowy o dofinansowanie nr POIS.09.02.00-00-0105/17-00/305/2017/1494, Projektu nr POIS.09.02.00-00-0105/17 "Przebudowa i unowocześnienie wyposażenia aparaturowego Oddziałów I, IV, VIII, IX, X, XI, XII Ośrodka Pediatrycznego Centralnego Szpitala Klinicznego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi" w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020, Osi priorytetowej IX Wzmocnienie strategicznej infrastruktury ochrony zdrowia, Działania 9.2 Infrastruktura ponadregionalnych podmiotów leczniczych.
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 518484-N-2018
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak
Numer ogłoszenia: 500045237-N-2018
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 500073677-N-2018
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Centralny Szpital Kliniczny Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, Krajowy numer identyfikacyjny 47214755900000,
ul. ul. Pomorska
251,
92-213
Łódź, woj.
łódzkie, państwo
Polska, tel.
42 675 75 00, e-mail
zam.publ@csk.umed.pl, faks
42 678 92 68.
Adres strony internetowej (url): www.csk.umed.pl
Adres profilu nabywcy: www.csk.umed.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: SP ZOZ
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przebudowa Oddziałów I, IV, VIII, IX, X, XI, XII Ośrodka Pediatrycznego Centralnego Szpitala Klinicznego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):sprawa nr ZP / 05 / 2018
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:"Przebudowa Oddziałów I, IV, VIII, IX, X, XI, XII Ośrodka Pediatrycznego Centralnego Szpitala Klinicznego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi" - sprawa nr ZP / 05 / 2018 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia obejmuje prace zgodnie z Dokumentacją Projektową, Opis techniczny, Specyfikacjami techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, (Załączniki do SIWZ). Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane. Roboty budowlane prowadzone będą w funkcjonującym obiekcie ochrony zdrowia w którym odbywa się ruch pacjentów, zgodnie z przedstawionym opisem przedmiotu zamówienia oraz zakresem prac - Załączniki w części B SIWZ. 45.21.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budynków Roboty budowlane w zakresie budynków 45000000-7 Roboty budowlane 45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45310000-3 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 45300000-0 Roboty w zakresie instalacji budowlanych 45332200-5 Roboty instalacyjne hydrauliczne 45232141-2 Roboty grzewcze. Prace realizowane będą w oparciu o dokumentację projektową Centralnego Szpitala Klinicznego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, obejmującą branże: - architekturę i konstrukcję; - instalacje elektryczne; - instalacje teletechniczne; - instalacje wod. - kan.; - instalacje c.o. - instalacje wentylacji i klimatyzacji; - instalacje chłodnicze; - ochronę p.poż. Zbiór wymagań, niezbędnych do określenia standardu i jakości wykonania robót, w zakresie sposobu ich wykonania, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót określa w szczególności opis przedmiotu zamówienia określony za pomocą Dokumentacji Projektowej oraz Specyfikacjami Technicznych Wykonania i Odbioru Robót, Opisu Technicznego, przedmiar robót stanowiące załącznik w cz. B do niniejszej SIWZ.
II.4) Główny kod CPV: 45210000-2
Dodatkowe kody CPV:
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
01.04.2018 r. - 31.03.2021 r.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
18/03/2020
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
1/ Dodatkowa kontrola dostępu 2/ Zamiana aranżacji Oddział VIII 3/ Oddzielenie bloku operacyjnego Wykonawca przedstawił kosztorysy, zakres prac dodatkowych został zatwierdzony. Rodzaj i zakres zmian wraz z przyczynami szczegółowo przedstawiono w pkt. V.3).
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Stwierdzono konieczność:
1/ Pierwotna dokumentacja projektowa nie przewidywała wykonania kontroli dostępu w pomieszczeniach typu gabinety dignostyczno - zabiegowe, pracownie endoskopowe i inne w których może nastąpić naruszenie intymności pacjentów, a jest to niezbędne z przyczyn techniczno - organizacyjnych. Dodatkowo ze względu na ochronę danych osobowych, kontrolą dostępu powinny być objęte również pokoje lekarskie w których są przygotowywane i czasowo przechowywane historie chorób pacjentów.
2/ Rewizja dokumentacji z marca 2019 zakładała aneks socjalny w obrębie punktu pielęgniarskiego na Oddziale VIII. W celu powiększenia punktu pielęgniarskiego Zamawiający zrezygnował z aneksu socjalnego w tym miejscu co usprawni działanie odcinka pielęgniarskiego poprzez zapewnienie wystarczającej powierzchni dla tego pomieszczenia oraz bezpośrednie skomunikowanie gabinetu zabiegowego i pomieszczenia przygotowawczego. Zmiany te są konieczne do wykonania w celu zapewniania funkcjonalności i lepszego standardu punktu pielęgniarskiego, gabinetu zabiegowego oraz pomieszczenia przygotowawczego.
3/ W związku rozprzestrzenianiem się w Polsce koronowirusa SARS-CoV-2 wywołującego chorobę COVID-19, jak również ze względu na wprowadzenie na terytorium Polski stanu zagrożenia epidemiologicznego i zaostrzenie reżimu sanitarno-epidemiologicznego w Szpitalu należy wykonać niezbędne prace budowlane w celu oddzielenia ogólnodostępnej klatki schodowej i hallu windowego od Bloku Operacyjnego oraz Oddziału X poprzez wydzielenie korytarza z drzwiami i kontrolą dostępu oraz wydzielenie pomieszczenia porządkowego dla Oddziału X (w trakcie kolejnych rewizji projektu, Oddział ten został pozbawiony takie pomieszczenia ze względu na konieczne zmiany aranżacyjne) oraz podręcznego magazynu odpadów medycznych dla bloku Operacyjnego. Roboty te konieczne są do wykonania na tym etapie, w trybie pilnym.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Przedmiotem zamówienia jest udzielenie zamówienia publicznego zg. z art. 144 ust. 1 pkt. 2 tj. robót zamiennych dodatkowych (poza określonym przedmiotem zamówienia, zupełnie inne, ale które stają się niezbędne do właściwego wykonania przedmiotu umowy). Powyższe prac zamienne dodatkowe zostały stwierdzone w trakcje wykonywania prac podstawowych objętych przedmiotem umowy i stały się konieczne do wykonania, celem zakończenia prac podstawowych i osiągnięcia zakładanego celu zamówienia. Zmiany dotyczą realizacji dodatkowych robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, gdyż stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego, c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.
Wykonawca przedstawił kosztorys na kwotę 200 411,19 zł brutto, zakres prac dodatkowych został zatwierdzony. Do dokonania wyceny robót dodatkowych Wykonawca posłużył się następującymi założeniami:
a) ceny jednostkowe robót przyjęte były ze "szczegółowego harmonogramu rzeczowo - finansowego" a ilości wykonanych w tym czasie robót - z obmiaru.
b) w przypadku, gdy roboty, na które nie określono w "szczegółowym harmonogramie rzeczowo - finansowym" cen jednostkowych, tzn. takie. których nie można rozliczyć zg. Z ppkt. a) niniejszego ustępu, roboty te będą rozliczane na podstawie kosztorysów przygotowanych przez Wykonawcę, a zatwierdzanych przez Inspektora Nadzoru i Zamawiającego. Kosztorysy te opracowane będą w oparciu o następujące założenia:
1/ ceny czynników produkcji (R,M,S,Ko,Z) zostały przyjęte ze "szczegółowego harmonogramu rzeczowo - finansowego" opracowanego przez Wykonawcę;
2/ w przypadku, gdy nie było możliwe rozliczenie danej roboty w oparciu o zapisy pkt. 1, brakujące ceny czynników produkcji zostały przyjęte z zeszytów SEKOCENBUD (jako średnie) za okres ich wbudowania.
3/ podstawą do określenia nakładów rzeczowych były normy zawarte w wyżej wskazanych kosztorysach, a w przypadku ich braku - odpowiednie pozycje KNR. W przypadku braku odpowiednich pozycji w KNR, zastosowane zostały Katalogi Norm Nakładów Rzeczowych, a następnie wycena indywidualna Wykonawcy, zatwierdzona przez Zamawiającego.
Ustalono czas wykonania prac do 31.03.2021 r. Powyższe w formie aneksu do umowy.
INNE PRZETARGI Z ŁODZI
- Dostawy produktów mięsno-wędliniarskich, mięsa drobiowego, podrobów wieprzowych do Aresztu Śledczego w Łodzi
- Zakup doposażenia oraz pomocy dydaktycznych dla IV Liceum Ogólnokształcącego w Łodzi, w ramach projektu pn. "Chcę i potrafię" współfinansowanego przez Unię Europejską
- Dostawa projektorów multimedialnych, monitora interaktywnego, aparatów fotograficznych z obiektywem, mikrofonu oraz zamrażarek dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Łódzkiego
- Zakup wraz z dostawą zbiorników na paliwa płynne dla Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa
- Usługa eksperta ds. oceny biznesplanów w ramach projektu własnego: "Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych 2023 - 2029 poprzez wsparcie rozwoju przedsiębiorczości".
- Remont systemu interkomowego w oddziałach mieszkalnych B1 oraz B3 w Zakładzie Karnym nr 1 w Łodzi
więcej: przetargi w Łodzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja i przebudowa budynku garażowego w Suchej Beskidzkiej na działce ewidencyjnej nr 9810/2
- Budowa remizy strażackiej w miejscowości Bielawy
- Przebudowa istniejącego budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu położonego przy ul. Osadowej 5 w Ostrowcu Świętokrzyskim
- Przebudowa instalacji elektrycznej na potrzeby podtrzymania zasilania rezerwowego urządzeń IT w pomieszczeniach serwerowni w Bibliotece Głównej UKW
- Przebudowa i remont hali sportowej przy Szkole Podstawowej nr 1 zlokalizowanej przy ul. Sądowej 9 w Lublińcu
- Rewitalizacja zdegradowanych obszarów miasta Ryki
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





