eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SadowneOdbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomosci, na których zamieszkują mieszkańcy w Gminie Sadowne

Zobacz treść przetargu, którego dotyczy to sprostowanie



Ogłoszenie z dnia 2019-11-15

Ogłoszenie nr 540245828-N-2019 z dnia 15-11-2019 r.

Sadowne:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

OGŁOSZENIE DOTYCZY:

Ogłoszenia o zamówieniu

INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU

Numer: 620320-N-2019
Data: 08/11/2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Urząd Gminy Sadowne, Krajowy numer identyfikacyjny 54673300000000, ul. ul. Kościuszki 3, 07-140 Sadowne, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 256 753 251, e-mail ug_sadowne@pro.onet.pl, faks .
Adres strony internetowej (url): www.bip.sadowne.pl/redir,przetargi

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: 4
W ogłoszeniu jest: Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Sadowne, na których zamieszkują mieszkańcy oraz z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK)w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz w sposób zgodny z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010), ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r., poz. 701 ze zm.), zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sadowne oraz innymi przepisami prawa ustawowego i prawa miejscowego. Usługa odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Sadowne obejmuje: a) odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy zgodnie z bazami nieruchomości udostępnionymi Wykonawcy, stanowiącymi załącznik do umowy (w sytuacjach wyjątkowych, wskazanych przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów z posesji mieszkańców, jednak liczba takich sytuacji nie może przekroczyć 2% wszystkich mieszkańców): odbieranie odpadów segregowanych, niesegregowanych, ulegających biodegradacji, a także odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych opon samochodów o masie do 3,5 tony, b) odbieranie odpadów komunalnych dostarczanych do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, c) zagospodarowanie zebranych odpadów komunalnych w sposób zgodny z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 i 18 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.) lub samodzielnego zagospodarowania zgodnie z obowiązującymi przepisami, d) wyposażenie nieruchomości zamieszkałych w worki do zbierania odpadów komunalnych.
W ogłoszeniu powinno być: Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Sadowne, na których zamieszkują mieszkańcy oraz z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz w sposób zgodny z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010), ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r., poz. 701 ze zm.), zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sadowne oraz innymi przepisami prawa ustawowego i prawa miejscowego. Powierzchnia gminy Sadowne wynosi 145 km2 (14 472 ha). Liczba zameldowanych mieszkańców gminy wynosi 5 923 (wg ewidencji ludności, stan na dzień 31.10.2019 r.). W skład Gminy Sadowne wchodzi 23 sołectwa: Bojewo, Grabiny, Kocielnik, Kołodziąż, Kołodziąż Rybie, Krupińskie, Morzyczyn Włościański, Morzyczyn Włóki, Ocięte, Orzełek, Płatkownica, Rażny, Sadowne, Sokółka, Sadoleś, Sojkówek, Szynkarzyzna, Wilczogęby, Zalesie, Zieleniec, Zarzetka, Złotki, Kolonia Złotki. Sieć dróg gminnych na terenie gminy Sadowne składa się z dróg o nawierzchni gruntowej, żwirowej i mineralno-asfaltowej o szerokości od 3 m do 10 m. Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) zlokalizowany jest przy ul. bł. ks. Edwarda Grzymały na działkach ewidencyjnych nr 609/1, 609/6 i 609/9. W PSZOK wydzielonych zostało 14 frakcji odpadów selektywnie zbieranych, tj.: 1)papier i tektura, 2)metale, 3)tworzywa sztuczne, 4)szkło, 5)opakowania wielomateriałowe, 6)odpady komunalne ulegające biodegradacji (w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji), 7)chemikalia oraz zanieczyszczone opakowania, 8)zużyte baterie i akumulatory, 9)zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, 10)meble i inne odpady wielkogabarytowe, 11)odpady budowlane i rozbiórkowe, 12)zużyte opony, 13)popioły, 14)inne odpady. Rodzajów odpadów stanowiących przedmiot zamówienia odbierane bezpośrednio od mieszkańców Gminy Lp.Rodzaje odpadów Kolor worka Napis na worku 1.papier niebieski PAPIER 2.szkło zielony SZKŁO 3.metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe żółty METALE I TWORZYWA SZTUCZNE 4. bioodpady brązowy BIO 5. odpady resztkowe czarny RESZTKOWE 6. popiół szary POPIÓŁ Na terenie gminy Sadowne zlokalizowanych jest około 1900 nieruchomości o zabudowie jednorodzinnej, na których zamieszkują mieszkańcy. Szczegółowy wykaz tych nieruchomości, z adresem i ilością osób zostanie Wykonawcy przedstawiony jako załącznik do umowy. Na terenie gminy Sadowne zlokalizowanych jest 6 nieruchomości o zabudowie wielolokalowej, na których zamieszkują mieszkańcy. Szczegółowy wykaz tych nieruchomości zostanie Wykonawcy przedstawiony jako załącznik do umowy. Ilość odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych za rok 2018 r., które pochodzą z miesięcznych informacji przekazywanych Wójtowi Gminy Sadowne przez firmę odbierającą odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Sadowne: - 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury - 9,280 Mg - 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych - 102,177 Mg - 15 01 04 Opakowania z metali - 1,330 Mg - 15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe - 0,108 Mg - 15 01 07 Opakowania ze szkła - 82,155 Mg - 16 01 03 Zużyte opony - 1,940 Mg - 20 01 21? Lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć - 0,115 - 20 01 34 Baterie i akumulatory inne niż wymienione w 20 01 33 - 0,500 Mg - 20 01 35? Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki - 2,530 Mg - 20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 i 20 01 35 - 37,670 Mg - 20 01 99 Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny - 0,630 Mg - 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - 261,526 Mg - 20 01 07 Odpady wielkogabarytowe - 17,880 Mg - 20 03 99 Odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach - 103,500 Mg. Wskazane powyżej dane mają charakter czysto informacyjny. Szacunkowe ilości odpadów na rok 2020: Lp.Rodzaj odpadu Szacunkowa ilość (Mg) 1. Papier 30 2. Szkło 150 3. Metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe 250 4. Bioodpady 30 5. Popiół 5 6. Odpady resztkowe 150 7. Odpady niesegregowane 100 8. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 50 9. Odpady wielkogabarytowe 30 10. Zużyte opony 10 11. Odpady z PSZOK 150 12. Zmieszane odpady opakowaniowe 70 13. Odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach 100 Miejsce świadczenia usługi: obszar Gminy Sadowne, w skład którego wchodzą miejscowości: Bojewo, Grabiny, Kołodziąż, Kołodziąż Rybie, Krupińskie, Morzyczyn Włościański, Morzyczyn Włóki, Ocięte, Orzełek, Płatkownica, Rażny, Sadowne, Sokółka, Sadoleś, Sojkówek, Szynkarzyzna, Wilczogęby, Zalesie, Zieleniec, Zarzetka, Złotki, Kolonia Złotki. Usługa odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Sadowne obejmuje: a) odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy zgodnie z bazami nieruchomości udostępnionymi Wykonawcy, stanowiącymi załącznik do umowy (w sytuacjach wyjątkowych, wskazanych przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów z posesji mieszkańców, jednak liczba takich sytuacji nie może przekroczyć 2% wszystkich mieszkańców): - odbieranie odpadów segregowanych, - odbieranie odpadów niesegregowanych, - odbieranie odpadów ulegających biodegradacji, - odbieranie odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych opon samochodów o masie do 3,5 tony, b) odbieranie odpadów komunalnych dostarczanych do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, c) zagospodarowanie zebranych odpadów komunalnych w sposób zgodny z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 i 18 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.) lub samodzielnego zagospodarowania zgodnie z obowiązującymi przepisami, d) wyposażenie nieruchomości zamieszkałych w worki do zbierania odpadów komunalnych. Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych: a)w sposób ciągły, nie zakłócający spoczynku nocnego, b)w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu odbioru, c)niezależnie od warunków atmosferycznych, d)pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów, w sposób wykluczający mieszanie odpadów. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania wszystkich odpadów komunalnych wytworzonych na terenie wszystkich nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, zgromadzonych w workach lub pojemnikach na odpady spełniających minimalne wymagania określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sadowne. Odbiór odpadów z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych polegać będzie na załadowaniu i wywozie odpadów w pojemnikach. Odbiór ww. odpadów następować będzie na bieżąco, tj. w dniu zgłoszenia lub najpóźniej do drugiego dnia roboczego po zgłoszeniu, po zapełnieniu się pojemnika, kontenera, po otrzymaniu zgłoszenia od Zamawiającego. Obowiązkiem Wykonawcy będzie kontrola prawidłowości segregacji odpadów. W przypadku złej selekcji odpadów Wykonawca ma obowiązek odebrać odpady jako niesegregowane i poinformować niezwłocznie (nie później niż 7 dni od zaistnienia sytuacji) Zamawiającego oraz właściciela nieruchomości o takim fakcie. Zamawiającego należy powiadomić za pośrednictwem poczty e-mail, natomiast mieszkańca pisemnie. Zgłoszenie powinno zawierać adres nieruchomości, liczbę worków ze złą segregacją oraz dokumentację fotograficzną (3 zdjęcia) obrazującą skład odpadu. Ilość odpadów odbieranych będzie określana wagowo poprzez zważenie samochodu odbierającego odpady przed jego rozładunkiem. Wykonawca zapewni urządzenie do ważenia pojazdów. Wykonawca obowiązany jest dostarczać właścicielom nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy zakupione na własny koszt worki do gromadzenia odpadów segregowanych i niesegregowanych z tym, że wyposażenie po raz pierwszy w worki na odpady musi nastąpić najpóźniej 3 dni przed planowaną pierwszą zbiórką odpadów: a)dostarczane worki powinny spełniać wymagania określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sadowne, b)ilość dostarczanych właścicielom nieruchomości worków na odpady powinna wynikać z faktycznego zapotrzebowania, c)Wykonawca dostarczy worki na każdą nieruchomość, wyszczególnioną w załączniku do umowy, d)podczas wykonywania czynności odbierania odpadów gromadzonych w sposób selektywny i nieselektywny od właścicieli nieruchomości Wykonawca dostarcza worki odpowiednio oznaczone w ilości zgodnej z ilością worków odebranych z nieruchomości, e)w przypadku, gdy dostarczona ilość worków lub ich łączna pojemność okaże się niewystarczająca w danym okresie czasu właściciel nieruchomości powinien mieć możliwość bezpłatnego dobrania worków we wskazanym miejscu przez Wykonawcę. Worki do selektywnej zbiorki odpadów komunalnych powinny być: wykonane z folii LDPE o grubości dostosowanej do ilości i rodzaju odpadów, zapewniającej odporność na rozerwanie; o pojemności 120 l; bez dodatku kadmu, ołowiu i innych pierwiastków szkodliwych dla środowiska; odporne na działanie promieni UV, niskich temperatur oraz środków chemicznych; półprzezroczyste, umożliwiające wizualną kontrolę zawartości; odpowiednio oznaczone nazwą frakcji. Wykonawca obowiązany jest do zbierania i odbierania odpadów z miejsc gromadzenia odpadów (altanek śmietnikowych), również w przypadku, gdy ich wysypanie nie nastąpiło w trakcie odbierania. Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników na odpady wynikłe z winy Wykonawcy, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy. W przypadku nie odebrania odpadów Wykonawca zobowiązany jest do ich niezwłocznego odbioru po telefonicznym zgłoszeniu przez Zamawiającego. Ze względu na to, że odbiór i transport odpadów odbywać się będzie również z nieruchomości zlokalizowanych w zabudowie kolonijnej, do których prowadzą drogi o nawierzchni nieutwardzonej, koniecznym będzie dostosowanie pojazdów do warunków terenowych. Kalkulując tabor samochodowy przeznaczony do wykonywania usługi należy uwzględnić powyższe warunki. Wykonawca odpowiada za informowanie mieszkańców o zasadach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. Zamawiający dodatkowo będzie publikował je na stronie www.sadowne.pl. Wymaga się, aby Wykonawca zapewnił odbieranie odpadów z następującą częstotliwością: a) odpady selektywnie zbierane - co najmniej raz na dwa tygodnie, b) odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone - co najmniej raz na cztery tygodnie (w okresie od kwietnia do października raz na dwa tygodnie), c) odpady wielkogabarytowe - dwa razy w roku - w kwietniu i październiku. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania harmonogramu odbierania odpadów. Harmonogram obejmujący okres od dnia 1 stycznia 2020 r. do dnia 31 grudnia 2020 r. powinien zostać opracowany i przedłożony Zamawiającemu w terminie 5 dni od podpisania umowy. Zadaniem Wykonawcy jest takie sporządzenie harmonogramu, które zapewni regularność i powtarzalność odbierania, by mieszkańcy mogli w łatwy sposób zaplanować przygotowanie odpadów do odebrania. Harmonogram ponadto: a) powinien być sporządzony na cały rok kalendarzowy 2020, sformułowany w sposób przejrzysty, jasny, pozwalający na szybkie zorientowanie się co do konkretnych dat odbierania odpadów, jak też regularność i powtarzalność odbierania odpadów poszczególnych rodzajów, b) nie powinien zawierać żadnych dodatkowych treści ponad informacje związane z wykonywaniem zamówienia, w szczególności reklam, informacji propagandowych itd., c) powinien wskazywać na daty odbierania poszczególnych rodzajów odpadów z nieruchomości. Harmonogram powinien być sporządzony zgodnie z następującymi wytycznymi: a) odbiór odpadów segregowanych w ten sam dzień - co najmniej raz na 2 tygodnie, b) w przypadku, gdy w ustalony dzień tygodnia lub miesiąca dla odbioru odpadów przypada dzień ustawowo wolny od pracy, Wykonawca zapewni odbiór odpadów w pierwszym następującym po nim dniu nie będącym dniem ustawowo wolnym od pracy. c) odbiór odpadów wielkogabarytowych powinien odbywać się dwa razy w roku (kwiecień, październik) zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym z Zamawiającym i zaakceptowanym przez Zamawiającego oraz z PSZOK-u stacjonarnego według ustalonego harmonogramu z Zamawiającym. Wykonawca powinien umieścić harmonogram na własnej stronie internetowej, w terminie 5 dni od daty zatwierdzenia przez Zamawiającego i eksponować go przez cały okres trwania umowy. Zamawiający umieści harmonogram na własnej stronie internetowej. Wykonawca jest zobowiązany do przekazania harmonogramu właścicielom nieruchomości, w terminie 10 dni od daty zatwierdzenia przez Zamawiającego w następującej formie: 1 egzemplarz w formie papierowej dla każdego właściciela, może być odebrany przez mieszkańca lub wrzucony do skrzynki pocztowej jeśli jest taka możliwość. Wykonawca dostarczy do Urzędu Gminy Sadowne - minimum 50 szt. harmonogramów. Harmonogram przygotowany na wymagany okres obowiązuje do końca roku, na który został ustalony. W przypadku nieprzewidzianych okoliczności, za zgodą Zamawiającego, dopuszcza się zmianę terminu odbioru odpadów. Wykonawca odpowiedzialny jest w takim przypadku za bieżące poinformowanie Zamawiającego w sposób określony w umowie oraz informowanie właścicieli nieruchomości o zmianie. Harmonogram co do treści i formy wymaga zatwierdzenia przez Zamawiającego. Wykonawca przekazuje Zamawiającemu projekt harmonogramu w formie pliku PDF bez zabezpieczeń i haseł. Zamawiający zaakceptuje harmonogram lub przedstawi uwagi do niego w terminie 2 dni od jego otrzymania. Wykonawca w terminie 2 dni wprowadzi uwagi Zamawiającego oraz przedstawi go do ponownej akceptacji. Zatwierdzenie poprawionego harmonogramu nastąpi w terminie 2 dni od daty dostarczenia. Wykonawca odpowiada za dystrybucję worków na odbiór odpadów. W celu ułatwienia dystrybucji Wykonawca może współpracować z sołtysami poszczególnych miejscowości. Wykonawca w terminie 14 dni od zatwierdzenia harmonogramu wyposaży nieruchomości zamieszkałe oraz PSZOK w minimum dwa komplety worków do gromadzenia odpadów każdej frakcji. Z uwagi na to, że mieszkańcy posiadają worki dostarczone podczas ostatnich odbiorów Wykonawca będzie zobowiązany do odbioru odpadów wystawionych również w tych workach przez I kwartał 2020 r. Wykonawca zobowiązany jest do: 1) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy odpadów komunalnych zmieszanych i odpadów komunalnych ulegających biodegradacji do instalacji komunalnych, 2) przekazywanie odbieranych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy selektywnie zbieranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwienia odpadów, zgodnie z hierarchią postępowanie z odpadkami, o której mowa w art. 17 i 18 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.) lub samodzielnego zagospodarowania zgodnie z obowiązującymi przepisami, 3) prowadzenia kart ewidencji odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób zapewniający osiągnięcie określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167) poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku następujących frakcji odpadów: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła. Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób zapewniający osiągnięcie określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167) poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku następujących frakcji odpadów: innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych. Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne ulegające biodegradacji w sposób zapewniający osiągnięcie określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412) poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania. Osiągane przez Wykonawcą poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku, obliczane będą na podstawie wzorów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167). Osiągnięty przez Wykonawcę poziom ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, obliczany będzie na podstawie wzorów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412). W celu osiągnięcia poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku wskazanych frakcji odpadów oraz poziomu ograniczenia składowania odpadów ulegających biodegradacji Wykonawca zobowiązany jest do maksymalnego ułatwienia właścicielom nieruchomości pozbywania się odpadów papieru, metali, tworzyw sztucznych, szkła, popiołu i odpadów ulegających biodegradacji powstających na terenie nieruchomości zamieszkałych, m.in. poprzez: odbieranie w/w odpadów zebranych w sposób selektywny "u źródła". Wykonawca może prowadzić działania mające na celu osiągnięcie ww. poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku, a także ograniczania składowania odpadów zielonych ulegających biodegradacji, w szczególności przez umożliwienie właścicielom nieruchomości wynajmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami do zbierania odpadów komunalnych, jeżeli zgłoszą oni taką potrzebę na podstawie odrębnych umów (bez ponoszenia kosztów przez Zamawiającego). Zamawiający nie przekaże wykazu właścicieli nieruchomości celem zawarcia przez Wykonawcę umów cywilnych na w/w usługi. Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia następujących wymagań: a) posiadania zezwolenia na transport odpadów, o którym mowa w art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r., poz. 701 ze zm.) w zakresie transportu odpadów objętych przedmiotem zamówienia, b) posiadania zezwolenie na przetwarzanie odpadów, o których mowa w art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r., poz. 701 ze zm.), w przypadku gdy Wykonawca zamierza prowadzić przetwarzanie odpadów we własnym zakresie. W przypadku gdy Wykonawca zamierza przekazać odpady innemu podmiotowi w celu ich przetwarzania, powinien zawrzeć umowę na wskazany zakres z podmiotem posiadającym zezwolenie w tym zakresie i niezwłocznie dostarczyć Zamawiającemu kopię tej umowy. W przypadku gdy Wykonawca zamierza przekazywać odpady innemu podmiotowi prowadzącemu przetwarzanie odpadów poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, powinien zawrzeć umowę na wskazany zakres z podmiotem posiadającym zezwolenie w tym zakresie wynikające z prawa kraju przeznaczenia, jeżeli jest wymagane, a Wykonawca musi niezwłocznie dostarczyć kopię tej umowy, c) posiadania umowy z instalacją komunalną na przyjmowanie odbieranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych, d) posiadania wpisu do ewidencji działalności regulowanych prowadzonej przez Wójta Gminy Sadowne dotyczącej podmiotów uprawnionych do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie odbioru odpadów komunalnych z obszaru Gminy Sadowne w zakresie odpadów objętych przedmiotem zamówienia, e) posiadania sprzętu niezbędnego do wykonywania przedmiotu umowy. Wykonawca powinien dysponować wyposażeniem umożliwiającym odebranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości - dysponować odpowiednią liczbą pojazdów do zbierania odpadów, wyposażonych w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, oznakowanych w sposób umożliwiający ich identyfikację i spełniających wymagania przepisów o ruchu drogowym. Ponadto pojazdy muszą być wyposażone w urządzenia nagrywające umieszczone w taki sposób, aby możliwy był odczyt obrazu ukazującego miejsce odbioru odpadu, sposób umieszczenia i przygotowania odpadów do odbioru, załadunek odpadów, stan miejsca przed i po odbiorze odpadów (co najmniej jedna kamera z przodu pojazdu, a druga z tyłu). Wykonawca przechowuje nagrania z ww. urządzeń przez minimum 1 miesiąc od dnia nagrania. Wykonawca odpowiada za zabezpieczenie pojazdów i urządzeń przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu. W przypadku zanieczyszczenia terenu w wyniku działalności związanej z realizacją przedmiotu zamówienia, Wykonawca jest obowiązany do jego natychmiastowego uprzątnięcia. Wykonawca obowiązany jest do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególności do: a) zapobieganie wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków podczas dokonywania odbioru, b) uprzątnięcie i odbieranie odpadów z miejsc ich gromadzenia, w tym także tych, które nie zostały umieszczone w pojemnikach (workach), c) odstawienie pojemnika po opróżnieniu w miejsce z którego został odebrany. Wykonawcę obowiązuje: a) zakaz mieszania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, b) zakaz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych, c) zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem w trakcie transportu; w przypadku wysypania Wykonawca obowiązany jest do natychmiastowego uprzątnięcia odpadów oraz skutków ich wysypania (zabrudzeń, plam, itd.). Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zniszczenie lub uszkodzenie worków/pojemników do gromadzenia odpadów należących do właścicieli nieruchomości, powstałych w związku z realizacją Przedmiotu Umowy, na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym. Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania usługi odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów, innych utrudnień w ruchu, warunków atmosferycznych itp. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. Wykonawca zobowiązany jest do okazania, na żądanie Zamawiającego, wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa. Wykonawca zobowiązany jest odebrać odpady komunalne udostępnione z adresów nieruchomości z przekazanej bazy adresowej. Wykonawca powinien przekazać Zamawiającemu informację zawierającą ilości odebranych odpadów, tj. masa z podziałem na poszczególne frakcje, za każdy miesiąc do 10 dnia kolejnego miesiąca. Informację należy sporządzić odrębnie dla nieruchomości zamieszkałych oraz odrębnie dla PSZOK. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu faktury wraz z kartami przekazania odpadów, wykazem nieruchomości zobowiązanych do selektywnej zbiórki odpadów, a nie prowadzających jej (brak segregacji odpadów) - adres i ilości dostawionych worków. Wykonawca ponosi odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy w zakresie określonym w Kodeksie cywilnym i innych ustawach. Zamawiający wymaga, aby przez cały okres realizacji umowy Wykonawca dysponował pojazdami wskazanymi poniżej: a) dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, b) dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów, c) jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. Pojazdy powinny być w pełni sprawne, posiadać aktualne badania techniczne, być dopuszczone do ruchu oraz oznakowane widoczną nazwą przedsiębiorcy i numerem jego telefonu, a także w odpowiednim stanie sanitarnym. Pojazdy do odbierania odpadów komunalnych zmieszanych powinny spełniać wymagania Dyrektywy 98/69/EC - norma Euro 3. W razie awarii pojazdu Wykonawca zobowiązany jest zapewnić pojazd zastępczy o zbliżonych parametrach. Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia pojazdów w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiającego trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów oraz zapewnienie Zamawiającemu weryfikację tych danych. Wykonywanie przedmiotu umowy w sposób sprawny, ograniczający do minimum utrudnienia w ruchu drogowym, korzystaniu z nieruchomości oraz niedogodności dla mieszkańców gminy Sadowne. Pojazdy do odbierania odpadów komunalnych powinny być dostosowane do warunków drogowych, tj. drogami gruntowymi powinny poruszać się pojazdy o masie całkowitej nie przekraczającej 6 ton. Dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy zapewni dostateczną ilość środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, jak również odpowiedniego personelu. Wykonawca zobowiązany jest posiadać bazę magazynowo-transportową zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 poz. 122). Pojazdy przeznaczone do realizacji przedmiotu zamówienia na koniec każdego dnia roboczego będą opróżniane z odpadów i garażowane wyłącznie na terenie posiadanej bazy magazynowo-transportowej. Na Wykonawcy zamówienia ciążą obowiązki wynikające z przepisów ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r., poz. 1454 z późn. zm.), w szczególności Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia wymagań określonych w art. 9d ustawy oraz wymagań wynikających z Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122).

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.