Zobacz tre¶æ przetargu, którego dotyczy to sprostowanie
Og³oszenie z dnia 2019-05-14
Og³oszenie nr 540093640-N-2019 z dnia 14-05-2019 r.
Siemianowice ¦l±skie:
OG£OSZENIE O ZMIANIE OG£OSZENIA
OG£OSZENIE DOTYCZY:
Og³oszenia o zamówieniu
INFORMACJE O ZMIENIANYM OG£OSZENIU
Numer: 543314-N-2019
Data: 30/04/2019
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
P³ywalnia Miejska, Krajowy numer identyfikacyjny 27295784000000,
ul. ul. Jana ¦niadeckiego
11,
41-100
Siemianowice ¦l±skie, woj.
¶l±skie, pañstwo
Polska, tel.
322 280 415, e-mail
pm@acx.com.pl, faks
322 280 415.
Adres strony internetowej (url):
SEKCJA II: ZMIANY W OG£OSZENIU
II.1) Tekst, który nale¿y zmieniæ:
Miejsce, w którym znajduje siê zmieniany tekst:
Numer sekcji:
I
Punkt:
W og³oszeniu jest:
Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania
TAK
W og³oszeniu powinno byæ:
Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania
NIE
Miejsce, w którym znajduje siê zmieniany tekst:
Numer sekcji:
I
Punkt:
W og³oszeniu jest:
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania: P³ywalnia Miejska w Siemianowicach ¦l±skich ul. ¦niadeckiego 11 41-100 Siemianowice ¦l±skie
W og³oszeniu powinno byæ:
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:
nie dotyczy
Miejsce, w którym znajduje siê zmieniany tekst:
Numer sekcji:
I
Punkt:
2
W og³oszeniu jest:
Administracja rz±dowa centralna
W og³oszeniu powinno byæ:
Administracja samorz±dowa
Miejsce, w którym znajduje siê zmieniany tekst:
Numer sekcji:
II
Punkt:
4
W og³oszeniu jest:
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania inwestycyjnego pn.: "Przebudowa dachu budynku P³ywalni Miejskiej w Siemianowicach ¦l±skich przy ul. ¦niadeckiego 11" 2. Zamówienie obejmuje: a. Przebudowê dachu w czê¶ci A i B tj. wykonanie robót budowlanych w oparciu o sporz±dzon± i zatwierdzon± przez Zamawiaj±cego dokumentacjê oraz zgodnie z wydanym pozwoleniem na budowê wykonanie: - pokrycia z blachy p³askiej (tytan cynk) w kolorze naturalnym lub blachy powlekanej w kolorze RAL 7011 - instalacji odgromowej ( instalacja zaprojektowana w ramach projektu przebudowy) - wzmocnienia konstrukcji dachu dla przeniesienia zwiêkszonych obci±¿eñ b. Przygotowanie dokumentacji odbiorowej w tym dokumentacji powykonawczej zwi±zanej z wykonaniem robót budowlanych. c. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawieraj±: Projekt budowlano-wykonawczy przebudowy dachu P³ywalni Miejskiej (Dodatek nr 4 do SIWZ) Wzór umowy (Dodatek nr 5 do SIWZ) 3. Na roboty bêd±ce przedmiotem zamówienia wybrany Wykonawca udzieli Zamawiaj±cemu gwarancji i rêkojmi na okres zgodny z ofert± Wykonawcy, jednak nie krótszy ni¿ 60 miesiêcy, licz±c od dnia nastêpnego po dniu protokolarnego odbioru bez zastrze¿eñ ca³o¶ci przedmiotu zamówienia. 4.1.Na podstawie np. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówieñ publicznych Zamawiaj±cy, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcê, Podwykonawcê lub dalszego Podwykonawcê osób wykonuj±cych wszelkie czynno¶ci wchodz±ce w tzw. koszty bezpo¶rednie na podstawie umowy o pracê. Wymóg ten dotyczy osób (pracowników fizycznych), które wykonuj± pod kierownictwem kierownika robót czynno¶ci bezpo¶rednio zwi±zane z wykonywaniem robót w zakresie robót przygotowawczych, robót konstrukcyjno-budowlanych, robót murarsko-tynkarskich, robót malarskich, robót w zakresie instalacji elektrycznych i sanitarnych. 4.1.1 Wymóg nie dotyczy np. osób kieruj±cych budow±, wykonuj±cych us³ugi geodezyjne, us³ugi dostaw materia³ów budowlanych, wykonuj±cych us³ugi transportowe i sprzêtowe. 4.2. Przed rozpoczêciem robót Wykonawca dostarczy przedstawicielowi Zamawiaj±cego o¶wiadczenie, ¿e przy realizacji robót bêdzie zatrudnia³ osoby, o których mowa w punkcie 4.1., na podstawie umowy o pracê (dotyczy równie¿ Podwykonawców) oraz listê tych osób (pracowników). O¶wiadczenie to powinno zawieraæ w szczególno¶ci: dok³adne okre¶lenie podmiotu sk³adaj±cego o¶wiadczenie, datê z³o¿enia o¶wiadczenia oraz podpis osoby uprawnionej do z³o¿enia o¶wiadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. Lista osób (pracowników) powinna zawieraæ w szczególno¶ci imiona i nazwiska tych osób (pracowników), rodzaj umowy o pracê i wymiar etatu oraz podpis osoby uprawnionej do z³o¿enia listy osób w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. Bez przedstawienia listy pracowników osoby, które musz± byæ zatrudnione na umowê o pracê, nie bêd± mog³y wykonywaæ pracy z winy Wykonawcy. Po zakoñczeniu robót Wykonawca przed³o¿y Zamawiaj±cemu o¶wiadczenie, ¿e podczas realizacji robót zatrudnia³ osoby, o których mowa w punkcie 4.1., na podstawie umowy o pracê. 4.3. W trakcie realizacji zamówienia zamawiaj±cy uprawniony jest do wykonywania czynno¶ci kontrolnych wobec wykonawcy odno¶nie spe³niania przez wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w punkcie 4.1 czynno¶ci. Zamawiaj±cy uprawniony jest w szczególno¶ci do: a) ¿±dania o¶wiadczeñ i dokumentów w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) ¿±dania wyja¶nieñ w przypadku w±tpliwo¶ci w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania ¶wiadczenia. 4.4. W trakcie realizacji zamówienia na ka¿de wezwanie Zamawiaj±cego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, nie krótszym ni¿ 3 dni, Wykonawca przed³o¿y Zamawiaj±cemu wybrane poni¿ej dowody w celu potwierdzenia spe³nienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez Wykonawcê lub Podwykonawcê osób wykonuj±cych wskazane w punkcie 4.1. czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia. Zamawiaj±cy mo¿e za¿±daæ od Wykonawcy w szczególno¶ci: a) o¶wiadczenia Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracê przy realizacji zamówienia osób, o których mowa w punkcie 4.1. oraz listê tych osób (pracowników). O¶wiadczenie to powinno zawieraæ w szczególno¶ci: dok³adne okre¶lenie podmiotu sk³adaj±cego o¶wiadczenie, datê z³o¿enia o¶wiadczenia oraz podpis osoby uprawnionej do z³o¿enia o¶wiadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. Lista osób (pracowników) powinna zawieraæ w szczególno¶ci imiona i nazwiska tych osób (pracowników), rodzaj umowy o pracê i wymiar etatu oraz podpis osoby uprawnionej do z³o¿enia Listy osób w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; b) po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em, odpowiednio przez Wykonawcê lub Podwykonawcê, kopiê umowy/umów o pracê osób wskazanych ww. li¶cie osób (pracowników) wykonuj±cych w trakcie realizacji zamówienia czynno¶ci, których dotyczy ww. o¶wiadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem reguluj±cym zakres obowi±zków, je¿eli zosta³ sporz±dzony). Kopia umowy/umów powinna zostaæ zanonimizowana w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami RODO (tj. w szczególno¶ci bez adresów, nr PESEL pracowników). Imiê i nazwisko nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracê i wymiar etatu powinny byæ mo¿liwe do zidentyfikowania; c) za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u ZUS, potwierdzaj±ce op³acanie przez Wykonawcê lub Podwykonawcê sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne z tytu³u zatrudnienia na podstawie umów o pracê za ostatni okres rozliczeniowy; d) po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em, odpowiednio przez Wykonawcê lub Podwykonawcê, kopiê dowodu potwierdzaj±cego zg³oszenie pracownika przez pracodawcê do ubezpieczeñ, zanonimizowan± w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami RODO. Imiê i nazwisko nie podlega anonimizacji. 4.5. Je¿eli na budowie bêdzie przebywaæ osoba, o której mowa w punkcie 4.1. niezatrudniona na umowê o pracê, co zostanie ustalone przez Zamawiaj±cego lub przez inne osoby i organy upowa¿nione na podstawie odrêbnych przepisów (np. Inspekcja Pracy), Wykonawca zobowi±zany jest do usuniêcia tej osoby z placu budowy. Wykonawca zap³aci Zamawiaj±cemu tytu³em kary umownej 1 000 PLN (s³ownie: jeden tysi±c z³ ) za ka¿dy taki przypadek. Fakt przebywania takiej osoby na budowie musi zostaæ potwierdzony pisemn± notatk±. Notatka nie musi byæ podpisana przez Wykonawcê lub jego przedstawicieli. 4.6. W przypadku uzasadnionych w±tpliwo¶ci co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcê lub podwykonawcê, zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê o przeprowadzenie kontroli przez Pañstwow± Inspekcjê Pracy. 4.7. Obowi±zek zatrudnienia na podstawie umowy o pracê dotyczy wykonawców, którzy do realizacji zamówienia skieruj± inne (ni¿ siebie) osoby. Je¿eli oferta zostanie z³o¿ona przez osobê fizyczna prowadz±ca dzia³alno¶æ gospodarcz± (samozatrudnienie), która czynno¶ci wskazane przez Zamawiaj±cego (jako podlegaj±ce zatrudnieniu na podstawie umowy o pracê) wykonuje samodzielnie to wymóg Zamawiaj±cego w stosunku do tej osoby nie bêdzie mia³ zastosowania. 5. Zamawiaj±cy nie przewiduje odbycia przez Wykonawców wizji lokalnej. 6. Zamawiaj±cy nie przewiduje wymagañ, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Pzp. 7. Zamawiaj±cy nie dopuszcza mo¿liwo¶ci z³o¿enia oferty wariantowej. 8. Zamawiaj±cy, nie przewiduje udzielenia zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. 9. Zamawiaj±cy, dopuszcza zastosowanie materia³ów, urz±dzeñ lub rozwi±zañ równowa¿nych, tj. o parametrach technicznych i jako¶ciowych nie gorszych ni¿ okre¶lono w SIWZ wy³±cznie w odniesieniu do materia³ów lub urz±dzeñ, których pochodzenie zosta³o okre¶lone przez Zamawiaj±cego przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, ¼ród³a lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub us³ugi dostarczane przez konkretnego wykonawcê. W sytuacji gdy Zamawiaj±cy opisa³ przedmiot zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, ¼ród³a lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub us³ugi dostarczane przez konkretnego wykonawcê, to nale¿y rozumieæ, i¿ dopuszcza siê zastosowanie rozwi±zañ równowa¿nych. Operowanie przyk³adowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwañ Zamawiaj±cego w stosunku do okre¶lonego rozwi±zania. Tak wiêc pos³ugiwanie siê nazwami producentów czy produktów ma wy³±cznie charakter przyk³adowy. Zamawiaj±cy przy opisie przedmiotu zamówienia wskazuj±c oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocze¶nie produkty równowa¿ne o parametrach jako¶ciowych i cechach u¿ytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznaj±c tym samym ka¿dy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Pod pojêciem "parametry" rozumie siê funkcjonalno¶æ, przeznaczenie, materia³y, kszta³t, wielko¶æ, bezpieczeñstwo i wytrzyma³o¶æ. Wszelkie "produkty" pochodz±ce od konkretnych producentów, okre¶laj± minimalne parametry jako¶ciowe i cechy u¿ytkowe jakimi musz± odpowiadaæ "produkty", aby spe³niaæ wymagania stawiane przez Zamawiaj±cego i stanowi± wy³±cznie wzorzec jako¶ciowy przedmiotu zamówienia. Przez zapis dotycz±cy minimalnych wymagañ parametrów jako¶ciowych Zamawiaj±cy rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostêpnych ¼ród³ach, katalogach, stronach internetowych producentów. Materia³y, urz±dzenia proponowane w ofercie równowa¿nej nie musz± cechowaæ siê dok³adnie takimi samymi parametrami jak te, które podane zosta³y w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Uznaje siê bowiem, ¿e oferta równowa¿na to taka, która przedstawia przedmiot zamówienia o w³a¶ciwo¶ciach funkcjonalnych i jako¶ciowych takich samych lub zbli¿onych do tych, które zosta³y zakre¶lone w SIWZ, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. Na wykonawcy spoczywa obowi±zek wykazania, i¿ oferowane dostawy (urz±dzenia i materia³y budowlane), us³ugi lub roboty budowlane spe³niaj± wymagania Zamawiaj±cego. W takiej sytuacji Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia stosownych dokumentów, uwiarygodniaj±cych te materia³y lub urz±dzenia w postaci np. atestów, certyfikatów czy aprobat technicznych. W przypadku gdy Wykonawca nie z³o¿y w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materia³ów i urz±dzeñ, to rozumie siê przez to, ¿e do kalkulacji ceny oferty ujêto materia³y i urz±dzenia zaproponowane w Projekcie budowlano-wykonawczym przebudowy dachu P³ywalni Miejskiej, opisanym w pkt. 2 lit. e) powy¿ej. Równowa¿no¶æ rozwi±zañ zostanie oceniona na etapie badania z³o¿onych ofert. 10. Je¿eli w dokumentacji technicznej lub dokumentacji zwi±zanej z przedmiotowym zamówieniem do niektórych materia³ów/urz±dzeñ/produktów itp. zosta³y wskazane normy PN (bez przeniesienia na europejski odno¶nik normy), które charakteryzuj± dany materia³/urz±dzenie/produkt, Zamawiaj±cy na podstawie zapisów art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza zastosowanie norm równowa¿nych, tj. o parametrach nie gorszych ni¿ wskazane. U¿ycie w dokumentacji danej normy PN ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwañ Zamawiaj±cego w stosunku do okre¶lonego materia³u/urz±dzenia/produktu. 11. W zwi±zku z prowadzonymi pracami modernizacyjnymi budowlanymi na obiekcie i zakresem dokumentacji : "Projekt przebudowy z modernizacj± P³ywalni Miejskiej w Siemianowicach ¦l±skich przy ul. ¦niadeckiego 11", zatwierdzonej decyzj± nr 292/2018 z dnia 03.10.2018r. prace zwi±zane z przebudow± dachu nale¿y prowadziæ w uzgodnieniu z aktualnym wykonawc± robót.
W og³oszeniu powinno byæ:
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania inwestycyjnego pn.: "Przebudowa dachu budynku P³ywalni Miejskiej w Siemianowicach ¦l±skich przy ul. ¦niadeckiego 11" 2. Zamówienie obejmuje: a. Przebudowê dachu w czê¶ci A i B tj. wykonanie robót budowlanych w oparciu o sporz±dzon± i zatwierdzon± przez Zamawiaj±cego dokumentacjê oraz zgodnie z wydanym pozwoleniem na budowê wykonanie: - pokrycia z blachy p³askiej (tytan cynk) w kolorze naturalnym lub blachy powlekanej w kolorze RAL 7011 - instalacji odgromowej ( instalacja zaprojektowana w ramach projektu przebudowy) - wzmocnienia konstrukcji dachu dla przeniesienia zwiêkszonych obci±¿eñ b. Przygotowanie dokumentacji odbiorowej w tym dokumentacji powykonawczej zwi±zanej z wykonaniem robót budowlanych. c. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawieraj±: Projekt budowlano-wykonawczy przebudowy dachu P³ywalni Miejskiej (Dodatek nr 4 do SIWZ) Wzór umowy (Dodatek nr 5 do SIWZ) 3. Na roboty bêd±ce przedmiotem zamówienia wybrany Wykonawca udzieli Zamawiaj±cemu gwarancji i rêkojmi na okres zgodny z ofert± Wykonawcy, jednak nie krótszy ni¿ 60 miesiêcy, licz±c od dnia nastêpnego po dniu protokolarnego odbioru bez zastrze¿eñ ca³o¶ci przedmiotu zamówienia. 4.1.Na podstawie np. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówieñ publicznych Zamawiaj±cy, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcê, Podwykonawcê lub dalszego Podwykonawcê osób wykonuj±cych wszelkie czynno¶ci wchodz±ce w tzw. koszty bezpo¶rednie na podstawie umowy o pracê. Wymóg ten dotyczy osób (pracowników fizycznych), które wykonuj± pod kierownictwem kierownika robót czynno¶ci bezpo¶rednio zwi±zane z wykonywaniem robót w zakresie robót przygotowawczych, robót konstrukcyjno-budowlanych, robót murarsko-tynkarskich, robót malarskich, robót w zakresie instalacji elektrycznych. 4.1.1 Wymóg nie dotyczy np. osób kieruj±cych budow±, wykonuj±cych us³ugi geodezyjne, us³ugi dostaw materia³ów budowlanych, wykonuj±cych us³ugi transportowe i sprzêtowe. 4.2. Przed rozpoczêciem robót Wykonawca dostarczy przedstawicielowi Zamawiaj±cego o¶wiadczenie, ¿e przy realizacji robót bêdzie zatrudnia³ osoby, o których mowa w punkcie 4.1., na podstawie umowy o pracê (dotyczy równie¿ Podwykonawców) oraz listê tych osób (pracowników). O¶wiadczenie to powinno zawieraæ w szczególno¶ci: dok³adne okre¶lenie podmiotu sk³adaj±cego o¶wiadczenie, datê z³o¿enia o¶wiadczenia oraz podpis osoby uprawnionej do z³o¿enia o¶wiadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. Lista osób (pracowników) powinna zawieraæ w szczególno¶ci imiona i nazwiska tych osób (pracowników), rodzaj umowy o pracê i wymiar etatu oraz podpis osoby uprawnionej do z³o¿enia listy osób w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. Bez przedstawienia listy pracowników osoby, które musz± byæ zatrudnione na umowê o pracê, nie bêd± mog³y wykonywaæ pracy z winy Wykonawcy. Po zakoñczeniu robót Wykonawca przed³o¿y Zamawiaj±cemu o¶wiadczenie, ¿e podczas realizacji robót zatrudnia³ osoby, o których mowa w punkcie 4.1., na podstawie umowy o pracê. 4.3. W trakcie realizacji zamówienia zamawiaj±cy uprawniony jest do wykonywania czynno¶ci kontrolnych wobec wykonawcy odno¶nie spe³niania przez wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w punkcie 4.1 czynno¶ci. Zamawiaj±cy uprawniony jest w szczególno¶ci do: a) ¿±dania o¶wiadczeñ i dokumentów w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) ¿±dania wyja¶nieñ w przypadku w±tpliwo¶ci w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania ¶wiadczenia. 4.4. W trakcie realizacji zamówienia na ka¿de wezwanie Zamawiaj±cego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, nie krótszym ni¿ 3 dni, Wykonawca przed³o¿y Zamawiaj±cemu wybrane poni¿ej dowody w celu potwierdzenia spe³nienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez Wykonawcê lub Podwykonawcê osób wykonuj±cych wskazane w punkcie 4.1. czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia. Zamawiaj±cy mo¿e za¿±daæ od Wykonawcy w szczególno¶ci: a) o¶wiadczenia Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracê przy realizacji zamówienia osób, o których mowa w punkcie 4.1. oraz listê tych osób (pracowników). O¶wiadczenie to powinno zawieraæ w szczególno¶ci: dok³adne okre¶lenie podmiotu sk³adaj±cego o¶wiadczenie, datê z³o¿enia o¶wiadczenia oraz podpis osoby uprawnionej do z³o¿enia o¶wiadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. Lista osób (pracowników) powinna zawieraæ w szczególno¶ci imiona i nazwiska tych osób (pracowników), rodzaj umowy o pracê i wymiar etatu oraz podpis osoby uprawnionej do z³o¿enia Listy osób w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; b) po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em, odpowiednio przez Wykonawcê lub Podwykonawcê, kopiê umowy/umów o pracê osób wskazanych ww. li¶cie osób (pracowników) wykonuj±cych w trakcie realizacji zamówienia czynno¶ci, których dotyczy ww. o¶wiadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem reguluj±cym zakres obowi±zków, je¿eli zosta³ sporz±dzony). Kopia umowy/umów powinna zostaæ zanonimizowana w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami RODO (tj. w szczególno¶ci bez adresów, nr PESEL pracowników). Imiê i nazwisko nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracê i wymiar etatu powinny byæ mo¿liwe do zidentyfikowania; c) za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u ZUS, potwierdzaj±ce op³acanie przez Wykonawcê lub Podwykonawcê sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne z tytu³u zatrudnienia na podstawie umów o pracê za ostatni okres rozliczeniowy; d) po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em, odpowiednio przez Wykonawcê lub Podwykonawcê, kopiê dowodu potwierdzaj±cego zg³oszenie pracownika przez pracodawcê do ubezpieczeñ, zanonimizowan± w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami RODO. Imiê i nazwisko nie podlega anonimizacji. 4.5. Je¿eli na budowie bêdzie przebywaæ osoba, o której mowa w punkcie 4.1. niezatrudniona na umowê o pracê, co zostanie ustalone przez Zamawiaj±cego lub przez inne osoby i organy upowa¿nione na podstawie odrêbnych przepisów (np. Inspekcja Pracy), Wykonawca zobowi±zany jest do usuniêcia tej osoby z placu budowy. Wykonawca zap³aci Zamawiaj±cemu tytu³em kary umownej 1 000 PLN (s³ownie: jeden tysi±c z³ ) za ka¿dy taki przypadek. Fakt przebywania takiej osoby na budowie musi zostaæ potwierdzony pisemn± notatk±. Notatka nie musi byæ podpisana przez Wykonawcê lub jego przedstawicieli. 4.6. W przypadku uzasadnionych w±tpliwo¶ci co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcê lub podwykonawcê, zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê o przeprowadzenie kontroli przez Pañstwow± Inspekcjê Pracy. 4.7. Obowi±zek zatrudnienia na podstawie umowy o pracê dotyczy wykonawców, którzy do realizacji zamówienia skieruj± inne (ni¿ siebie) osoby. Je¿eli oferta zostanie z³o¿ona przez osobê fizyczna prowadz±ca dzia³alno¶æ gospodarcz± (samozatrudnienie), która czynno¶ci wskazane przez Zamawiaj±cego (jako podlegaj±ce zatrudnieniu na podstawie umowy o pracê) wykonuje samodzielnie to wymóg Zamawiaj±cego w stosunku do tej osoby nie bêdzie mia³ zastosowania. 5. Zamawiaj±cy nie przewiduje odbycia przez Wykonawców wizji lokalnej. 6. Zamawiaj±cy nie przewiduje wymagañ, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Pzp. 7. Zamawiaj±cy nie dopuszcza mo¿liwo¶ci z³o¿enia oferty wariantowej. 8. Zamawiaj±cy, nie przewiduje udzielenia zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. 9. Zamawiaj±cy, dopuszcza zastosowanie materia³ów, urz±dzeñ lub rozwi±zañ równowa¿nych, tj. o parametrach technicznych i jako¶ciowych nie gorszych ni¿ okre¶lono w SIWZ wy³±cznie w odniesieniu do materia³ów lub urz±dzeñ, których pochodzenie zosta³o okre¶lone przez Zamawiaj±cego przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, ¼ród³a lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub us³ugi dostarczane przez konkretnego wykonawcê. W sytuacji gdy Zamawiaj±cy opisa³ przedmiot zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, ¼ród³a lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub us³ugi dostarczane przez konkretnego wykonawcê, to nale¿y rozumieæ, i¿ dopuszcza siê zastosowanie rozwi±zañ równowa¿nych. Operowanie przyk³adowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwañ Zamawiaj±cego w stosunku do okre¶lonego rozwi±zania. Tak wiêc pos³ugiwanie siê nazwami producentów czy produktów ma wy³±cznie charakter przyk³adowy. Zamawiaj±cy przy opisie przedmiotu zamówienia wskazuj±c oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocze¶nie produkty równowa¿ne o parametrach jako¶ciowych i cechach u¿ytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznaj±c tym samym ka¿dy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Pod pojêciem "parametry" rozumie siê funkcjonalno¶æ, przeznaczenie, materia³y, kszta³t, wielko¶æ, bezpieczeñstwo i wytrzyma³o¶æ. Wszelkie "produkty" pochodz±ce od konkretnych producentów, okre¶laj± minimalne parametry jako¶ciowe i cechy u¿ytkowe jakimi musz± odpowiadaæ "produkty", aby spe³niaæ wymagania stawiane przez Zamawiaj±cego i stanowi± wy³±cznie wzorzec jako¶ciowy przedmiotu zamówienia. Przez zapis dotycz±cy minimalnych wymagañ parametrów jako¶ciowych Zamawiaj±cy rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostêpnych ¼ród³ach, katalogach, stronach internetowych producentów. Materia³y, urz±dzenia proponowane w ofercie równowa¿nej nie musz± cechowaæ siê dok³adnie takimi samymi parametrami jak te, które podane zosta³y w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Uznaje siê bowiem, ¿e oferta równowa¿na to taka, która przedstawia przedmiot zamówienia o w³a¶ciwo¶ciach funkcjonalnych i jako¶ciowych takich samych lub zbli¿onych do tych, które zosta³y zakre¶lone w SIWZ, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. Na wykonawcy spoczywa obowi±zek wykazania, i¿ oferowane dostawy (urz±dzenia i materia³y budowlane), us³ugi lub roboty budowlane spe³niaj± wymagania Zamawiaj±cego. W takiej sytuacji Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia stosownych dokumentów, uwiarygodniaj±cych te materia³y lub urz±dzenia w postaci np. atestów, certyfikatów czy aprobat technicznych. W przypadku gdy Wykonawca nie z³o¿y w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materia³ów i urz±dzeñ, to rozumie siê przez to, ¿e do kalkulacji ceny oferty ujêto materia³y i urz±dzenia zaproponowane w Projekcie budowlano-wykonawczym przebudowy dachu P³ywalni Miejskiej, opisanym w pkt. 2 lit. e) powy¿ej. Równowa¿no¶æ rozwi±zañ zostanie oceniona na etapie badania z³o¿onych ofert. 10. Je¿eli w dokumentacji technicznej lub dokumentacji zwi±zanej z przedmiotowym zamówieniem do niektórych materia³ów/urz±dzeñ/produktów itp. zosta³y wskazane normy PN (bez przeniesienia na europejski odno¶nik normy), które charakteryzuj± dany materia³/urz±dzenie/produkt, Zamawiaj±cy na podstawie zapisów art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza zastosowanie norm równowa¿nych, tj. o parametrach nie gorszych ni¿ wskazane. U¿ycie w dokumentacji danej normy PN ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwañ Zamawiaj±cego w stosunku do okre¶lonego materia³u/urz±dzenia/produktu. 11. W zwi±zku z prowadzonymi pracami modernizacyjnymi budowlanymi na obiekcie i zakresem dokumentacji : "Projekt przebudowy z modernizacj± P³ywalni Miejskiej w Siemianowicach ¦l±skich przy ul. ¦niadeckiego 11", zatwierdzonej decyzj± nr 292/2018 z dnia 03.10.2018r. prace zwi±zane z przebudow± dachu nale¿y prowadziæ w uzgodnieniu z aktualnym wykonawc± robót. 12. Budynek P³ywalni Miejskiej w Siemianowicach ¦l±skich przy ul. ¦niadeckiego 11 jest wpisany do Rejestru Zabytków zatem Wykonawca jest zobowi±zany do prowadzenia robót budowlanych zgodnie z pozwoleniem wydanym przez ¦l±skiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach.
Miejsce, w którym znajduje siê zmieniany tekst:
Numer sekcji:
III
Punkt:
1.3.
W og³oszeniu jest:
Wykonawca winien wykazaæ, ¿e w okresie ostatnich piêciu (5) lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie wykona³ w sposób nale¿yty, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczy³ co najmniej 2 roboty budowlane, polegaj±ce na przebudowie dachu wykonanego w konstrukcji stalowej o powierzchni, ka¿dej z tych robót, co najmniej 500 m2.
W og³oszeniu powinno byæ:
Wykonawca winien wykazaæ, ¿e w okresie ostatnich piêciu (5) lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie wykona³ w sposób nale¿yty, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczy³ co najmniej 2 roboty budowlane, polegaj±ce na wykonaniu dachu w konstrukcji stalowej o powierzchni, co najmniej 250 m2. w ramach ka¿dej z robót.
Miejsce, w którym znajduje siê zmieniany tekst:
Numer sekcji:
III
Punkt:
4
W og³oszeniu jest:
3.1. Wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty tj.: Wykazu, z którego wynika, ¿e w okresie ostatnich piêciu (5) lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie wykona³ w sposób nale¿yty, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczy³ co najmniej 2 roboty budowlane, polegaj±ce na przebudowie dachu wykonanego w konstrukcji stalowej o powierzchni, ka¿dej z tych robót, co najmniej 500 m2.
W og³oszeniu powinno byæ:
3.1. Wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty tj.: Wykazu, z którego wynika, ¿e w okresie ostatnich piêciu (5) lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie wykona³ w sposób nale¿yty, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczy³ co najmniej 2 roboty budowlane, polegaj±ce na wykonaniu dachu w konstrukcji stalowej o powierzchni, co najmniej 250 m2 w ramach ka¿dej robót
Miejsce, w którym znajduje siê zmieniany tekst:
Numer sekcji:
IV
Punkt:
6.2.
W og³oszeniu jest:
Data: 2019-05-15, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> polski
W og³oszeniu powinno byæ:
Data: 2019-05-23, godzina: 09:15,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> polski
INNE PRZETARGI Z SIEMIANOWIC ¦L¡SKICH
- "¦wiadczenie us³ug ochrony fizycznej osób i mienia dla Miejskiego O¶rodka Pomocy Spo³ecznej w Siemianowicach ¦l±skich w 2026 r."
- Utrzymanie czysto¶ci w budynku Szko³y Podstawowej nr 5 w Siemianowicach ¦l±skich ul. Micha³kowicka 15 w 2026 r.
- Utrzymanie czysto¶ci w budynku Szko³y Podstawowej Nr 16 w Siemianowicach ¦l±skich ul. Karola Szymanowskiego 11 w 2026 r.
- Sukcesywna dostawê artyku³ów ¿ywno¶ciowych dla Szko³y Podstawowej nr 1 im. Miko³aja Kopernika w Siemianowicach ¦l±skich w 2026 r.
- Sukcesywna dostawa artyku³ów ¿ywno¶ciowych dla Szko³y Podstawowej nr 6 im. Fryderyka Chopina w Siemianowicach ¦l±skich w 2026r.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
wiêcej: »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.





