Zobacz treść przetargu, którego dotyczy to sprostowanie
Ogłoszenie z dnia 2019-04-26
Ogłoszenie nr 540082961-N-2019 z dnia 26-04-2019 r.
Chełm:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Ogłoszenia o zamówieniu
INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU
Numer: 542267-N-2019
Data: 26/04/2019
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Spółka z o.o., Krajowy numer identyfikacyjny 11005287100000,
ul. ul. Wołyńska
57,
22-100
Chełm, woj.
lubelskie, państwo
Polska, tel.
082 5631461 do 63, e-mail
tomasz.szajkowski@mpgk.chelm.pl, faks
825 630 450.
Adres strony internetowej (url): www.mpgk.chelm.pl, www.mpgk.home.pl - adres techniczny
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
IV
Punkt:
5
W ogłoszeniu jest:
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w zakresie zmiany wysokości wynagrodzenia: 1.1. Zamawiający dopuszcza łączną wartość zmian umowy do 15 % wartości zamówienia określonego pierwotnie w umowie na podstawie uzgodnień Stron. Wniosek wraz z obiektywnym uzasadnieniem składa Strona Wnioskująca. 1.1.1. Wniosek, o którym mowa powyżej Wykonawca jest zobowiązany złożyć co najmniej 5 dni przed upływem terminu realizacji umowy. 1.2. Wynagrodzenie, wykonawcy z tytułu realizacji niniejszego postępowania może ulec zmianie w przypadku: a) ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT). b) zmniejszenia, zwiększenia lub odstąpienia od wykonania, określonych robót wyszczególnionych w kosztorysie ofertowym, jeżeli nie spowoduje to istotnej zmiany całkowitego zakresu robót. c) wprowadzenia zmian w stosunku do opisu przedmiotu umowy w postaci robót dodatkowych/zamiennych/równoważnych nie wykraczających poza zakres przedmiotu umowy w przypadku konieczności usprawnienia procesu budowlanego, usunięcia wad ukrytych. Cena jednostkowa robót nieobjętych kosztorysem ofertowym zostanie wyceniona na podstawie średnich cen opublikowanych w kwartalnej informacji cenowej SEKOCENBUD z danego okresu, a w przypadku ich braku według cen udokumentowanych i uzgodnionych z Zamawiającym. 1.3. Jeżeli zmiana określona w ust. 1.2. lit. a) będzie miała wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. 1.4. Zmiana wynagrodzenia z tytułu zmiany opisanej w ust. 1.2. lit. a) obejmuje realizacje wykonane po dacie wejścia w życie przepisów regulujących powyższą zmianę. 1.5. W przypadku zaistniałej sytuacji określonej w ust. 1.2. lit. a) zmiana ta musi być poprzedzona pisemnym zawiadomieniem Zamawiającego o tym fakcie wraz z uzasadnieniem i wyliczeniem wartości tej zmiany. Do momentu złożenia pisma zawiadamiającego o zmianie w sekretariacie i uzyskania akceptacji Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do stosowania dotychczasowych wartości. Odmowa akceptacji zmiany musi zostać przesłana do Wykonawcy faxem w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych od dnia złożenia pisma zawiadamiającego o zmianie w sekretariacie Zamawiającego (decyduje data wpływu). 1.6. Wszystkie zmiany wskazane w ust. 1.2 lit. b) i c) muszą zostać uzgodnione z Zamawiającym poprzez sporządzenie i podpisanie protokołu konieczności, zawierającego co najmniej informacje określone w § 3 ust. 4 umowy, na podstawie którego zawarty zostanie aneks do umowy. 2. Dopuszcza się zmianę terminu realizacji niniejszej umowy. Określony w umowie termin realizacji przedmiotu umowy może ulec zmianie: 2.1. W przypadku działania siły wyższej tzn. niezwykłych i nieprzewidzianych okoliczności niezależnych od Strony, która się na nie powołuje i których konsekwencji mimo zachowania należytej staranności nie można było uniknąć, w szczególności klęsk żywiołowych i katastrofy budowlanej, mających bezpośredni wpływ na terminowość wykonania zamówienia - termin realizacji może zostać przesunięty o czas działania siły wyższej oraz o czas niezbędny do usunięcia skutków tej siły. 2.2. W przypadku wystąpienia niesprzyjających warunków atmosferycznych, tj. intensywnych opadów trwających powyżej 5 dni ciągle. 2.3. Strona powołująca się na ust. 2.2. niniejszego paragrafu powinna przedstawić analizę zawierającą informacje w jakich dniach występowały niesprzyjające warunki atmosferyczne, na czym polegały (z powołaniem się np. na wyniki stacji meteorologicznej) i w jaki sposób uniemożliwiły wykonanie umowy. 2.4. W przypadku napotkania przez wykonawcę lub zamawiającego okoliczności niemożliwych do przewidzenia i niezależnych od nich. 2.5. Jeżeli podczas wykonywania prac okaże się, że konieczne do wykonania są czynności dodatkowe, których nie można było przewidzieć, od których wykonania uzależnione jest wykonanie prac podstawowych - termin realizacji może zostać przesunięty o czas niezbędny do wykonania tych czynności. 2.6. Jeżeli nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym bezpośredni wpływ na realizację przedmiotu zamówienia. 2.7. Jeżeli prace objęte umową zostały wstrzymane przez właściwe organy, z przyczyn niezależnych od wykonawcy lub zamawiającego, co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji umowy - termin zakończenia realizacji umowy może zostać przesunięty o czas niezbędny do wykonania prac wynikających z zaleceń właściwych organów. 2.8. W przypadku wystąpienia robót zamiennych w stosunku do przewidzianych w umowie. 2.9. Na podstawie uzgodnień Stron w przypadku opisanym w ust. 1.1. niniejszego paragrafu, w szczególności w przypadku zwiększenia zakresu realizacji przedmiotu umowy. Wniosek wraz z obiektywnym uzasadnieniem składa Strona Wnioskująca. 3. Zmiany dotyczące zakresu prac: 1) Zamawiający dopuszcza, jeżeli będzie to konieczne dla wykonania przedmiotu zamówienia, rezygnację z części robót. 2) Zamawiający przewiduje możliwość wystąpienia robót zamiennych, jeżeli wprowadzenie robót zamiennych jest konieczne do prawidłowego wykonania umowy oraz nie powoduje rozszerzenia przedmiotu zamówienia w stosunku do przedmiotu określonego w SIWZ oraz wynikającego z treści oferty. 3) Wszystkie zmiany dotyczące zakresu prac muszą zostać uzgodnione z Zamawiającymi a zgodę na ich wykonanie musi wydać projektant. Wykonawca wówczas zobowiązany będzie (jeżeli będzie to konieczne) do wykonania ewentualnego projektu zamiennego, wraz z poniesieniem kosztów uzgodnień i robót budowlanych z tego wynikających. 4. Wykonawcy nie będzie przysługiwało dodatkowe wynagrodzenie za wydłużony termin realizacji przedmiotu zamówienia. 5.Zmiany umowy, zostaną dokonane w formie aneksu do umowy.
W ogłoszeniu powinno być:
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Wynagrodzenie, Wykonawcy z tytułu realizacji niniejszej umowy może ulec zmianie w przypadku:
a) zmian cen jednostkowych określonych w załączniku nr 1 do umowy (załączniku nr 1 do SIWZ) o wartość procentowego wzrostu kursu euro wskazanego w ust. 2.2., jeden raz w trakcie trwania umowy, po upływie 12 miesięcy od dnia jej zawarcia,
b) ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT).
c) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2018 r. poz. 2177).
d) zmian zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne.
e) zmian zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 2215).
1.1. Zmiany określone w ust. 1 lit. b - e niniejszego paragrafu będą miały zastosowanie jeżeli będą one miały wpływ na koszty realizacji umowy przez Wykonawcę.
1.2. Zmiana wynagrodzenia z tytułu zmian opisanych ust. 1 niniejszego paragrafu obejmuje usługi wykonane po dacie wejścia w życie przepisów regulujących powyższe zmiany.
2. W przypadku zaistnienia sytuacji określonej w ust. 1 niniejszego paragrafu Wykonawca jest zobowiązany do pisemnego zawiadomienia Zamawiającego o tym fakcie wraz z uzasadnieniem i wyliczeniem wartości zmian. Do momentu złożenia pisma zawiadamiającego o zmianie w sekretariacie i uzyskania akceptacji Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do stosowania dotychczasowych wartości.
2.1. Odmowa akceptacji zmiany musi zostać przesłana do Wykonawcy faxem lub pismem lub na adres email (podany w umowie) w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia złożenia pisma zawiadamiającego o zmianie w sekretariacie Zamawiającego (decyduje data wpływu).
2.2. Podstawą do złożenia wniosku, o którym mowa w ust. 2 w zakresie ust. 1 lit. a niniejszego paragrafu, jest wzrost średniego kursu waluty EURO według informacji publikowanej na stronach internetowych NBP (http://www.nbp.pl/Kursy/KursyA.html) powyżej 5% od ceny obowiązującej (opublikowanej) w dniu zawarcia umowy.
2.3. W przypadku likwidacji publikacji informacji o wartości wskaźnika określonego w pkt 2.2. niniejszego paragrafu, Zamawiający zobowiązuje się w terminie 10 dni od dnia zaprzestania jego publikacji do wskazania innego wskaźnika (np. zastępującego dotychczasowy), tożsamego z dotychczasowym.
2.4. Zamawiający może zrezygnować z realizacji pozostałej części przedmiotu umowy, jeżeli wartość przedmiotu umowy z tytułu zwiększenia wynagrodzenia na podstawie ust. 1 lit. a niniejszego paragrafu, jest wyższa o 20% wartości pierwotnego wynagrodzenia określonego w umowie. Zamawiający w tym przypadku może rozwiązać umowę w terminie 14 dni od dnia doręczenia Zamawiającemu informacji o zmianie cen.
3. Zamawiający poza zmianami określonymi w ust. 1 niniejszego paragrafu dopuszcza dodatkową możliwość zwiększenia wartości umowy na podstawie uzgodnień Stron maksymalnie do 10% jej pierwotnej wartości. Wniosek wraz z obiektywnym uzasadnieniem składa Strona Wnioskująca.
3.1. Wniosek, o którym mowa powyżej Wykonawca jest zobowiązany złożyć co najmniej 5 dni przed upływem terminu realizacji umowy.
4. Dopuszcza się zmianę terminu realizacji umowy. Określony w umowie termin realizacji przedmiotu umowy może ulec zmianie:
4.1. W przypadku działania siły wyższej tzn. niezwykłych i nieprzewidzianych okoliczności niezależnych od Strony, która się na nie powołuje i których konsekwencji mimo zachowania należytej staranności nie można było uniknąć, w szczególności klęsk żywiołowych i katastrofy budowlanej, mających bezpośredni wpływ na terminowość wykonania zamówienia - termin realizacji może zostać przesunięty o czas działania siły wyższej oraz o czas niezbędny do usunięcia skutków tej siły.
4.2. W przypadku wystąpienia niesprzyjających warunków atmosferycznych, tj. intensywnych opadów trwających powyżej 5 dni ciągle.
4.3. Strona powołująca się na ust. 4.2. niniejszego paragrafu powinna przedstawić analizę zawierającą informacje w jakich dniach występowały niesprzyjające warunki atmosferyczne, na czym polegały (z powołaniem się np. na wyniki stacji meteorologicznej) i w jaki sposób uniemożliwiły wykonanie umowy.
4.4. W przypadku napotkania przez wykonawcę lub zamawiającego okoliczności niemożliwych do przewidzenia i niezależnych od nich.
4.5. Jeżeli podczas wykonywania usługi okaże się, że konieczne do wykonania są czynności dodatkowe, których nie można było przewidzieć, od których wykonania uzależniona jest realizacja przedmiotu zamówienia - termin realizacji może zostać przesunięty o czas niezbędny do wykonania tych czynności.
4.6. Jeżeli nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym bezpośredni wpływ na realizację przedmiotu umowy.
4.7. Jeżeli usługa objęta umową została wstrzymana przez właściwe organy, z przyczyn niezależnych od wykonawcy lub zamawiającego, co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji umowy - termin zakończenia realizacji umowy może zostać przesunięty o czas niezbędny do wykonania czynności wynikających z zaleceń właściwych organów.
4.8. Na podstawie uzgodnień Stron w przypadku opisanym w ust. 3 niniejszego paragrafu, w szczególności w przypadku zwiększenia zakresu realizacji przedmiotu umowy. Wniosek wraz z obiektywnym uzasadnieniem składa Strona Wnioskująca.
5. Każda zmiana postanowień umowy wymaga formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności.
INNE PRZETARGI Z CHEŁMA
- Badania lekarskie cudzoziemców ubiegających się o udzielenie ochrony międzynarodowej w Terespolu w 2026 r.
- Remont pomieszczeń sanitarnych JRG 1 KM PSP w Chełmie
- DOSTAWA ENERGII ELEKTRYCZNEJ DLA OBIEKTÓW CHPWiTM SP. Z.O.O. W CHEŁMIE, W OKRESIE od 01.01.2026 r. do 31.12.2026 r.
- Zakup samochodów osobowych
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej obejmująca sprzedaż energii elektrycznej oraz usługi dystrybucyjne dla Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Chełmie
- Zagospodarowanie w procesie odzysku odpadu o kodzie 19 12 10
więcej: przetargi w Chełmie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





