eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lublin › Świadczenie usług telekomunikacyjnych sieci stacjonarnej



Ogłoszenie z dnia 2013-12-27

Lublin: Świadczenie usług telekomunikacyjnych sieci stacjonarnej
Numer ogłoszenia: 537346 - 2013; data zamieszczenia: 27.12.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Sąd Apelacyjny w Lublinie, ul. Obrońców Pokoju 1, 20-950 Lublin, woj. lubelskie, tel. 81 45 23 377, faks 81 45 23 378.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług telekomunikacyjnych sieci stacjonarnej.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: I. Przedmiotem zamówienia są publiczne usługi telefoniczne polegające na świadczeniu w sposób ciągły usług telefonii stacjonarnej dla potrzeb Sądu Apelacyjnego w Lublinie, przez Wykonawcę będącego przedsiębiorcą telekomunikacyjnym w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2004r., Nr 171 poz. 1800 ze zm.) zwaną dalej ustawą Prawo telekomunikacyjne. II. Zamawiający wyklucza możliwość realizacji połączeń: 1. z wykorzystaniem sieci Internet; 2. z wykorzystaniem technologii VoIP, komutacji pakietów; 3. w technologii satelitarnej oraz w technologiach mobilnych z rodziny GSM (GSM, GPRS, EDGE, UMTS, 3G, LTE, HSPA, HSDPA); 4. z użyciem bramek GSM (FCT) i dialerów; 5. w technologii radiowej w paśmie nielicencjonowanym. III. Wszelkie prace prowadzone celem realizacji przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę nie mogą powodować zakłóceń w funkcjonowaniu pracy Sądu Apelacyjnego w Lublinie. Usługi telekomunikacyjne powinny być świadczone zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności z ustawą Prawo telekomunikacyjne. IV. Zamówienie powinno być realizowane przez Wykonawcę prowadzącego działalność telekomunikacyjną będącą działalnością gospodarczą wpisaną do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych. V. Lokalizacja oraz sposób przyłączenia sieci wewnętrznych. 1. Obecnie usługi telefonii stacjonarnej świadczone są przez firmę Netia S.A. na okres 7 miesięcy z możliwością 3 miesięcznego okresu wypowiedzenia. Wykonawcy zostaną przedstawione stosowne umowy po podpisaniu umowy z Zamawiającym. Usługa jest świadczona do budynku znajdującego się na ul. Obrońców Pokoju 1 w Lublinie - za pomocą 2 łączy ISDN PRA (30B+D) z sygnalizacją DSS1 i usługą DDI dla 200 numerów 2. Usługa musi być świadczona z zachowaniem obecnej numeracji, tj. od numeru 81 4523300 do numeru 81 4523499 3. Wykonawca będzie zobowiązany do podłączenia do centrali Panasonic KX-TDE600NE należącej do Zamawiającego jednego łącza podstawowego ISDN PRA 30B+D oraz jednego łącza zapasowego ISDN BRA 2B+D. 4. Łącza podstawowe muszą być zrealizowane za pomocą innego medium niż łącze zapasowe (np. łącze podstawowe medium kablowym lub światłowodowym a łącza zapasowe przyłączem radiowym lub na odwrót). Centralka jest w trakcie użytkowana przez Zamawiającego. Centralka zawiera: - Zasilacz typu L KX-TDA0103XJ - 1 szt. - Karta 8 portów hybrydowych KX-TDA0170XJ - 1 szt. - Karta 24 wewnętrznych analogowych KX-TDA6178XJ - 4 szt. - Karta opcji 3 gniazda KX-TDA0190XJ 1 szt. - Karta wiadomości 4 kanały wraz z kartą DISA KX-TDA0191XJ - 1 szt. - Karta 1 PRI ISDN KX-TDA0290CJ - 2 szt. - Karta 4 BRI ISDN KX-TDA0284 - 1szt. oraz aparaty telefoniczne: - Cyfrowy telefon systemowy KX-DT343CE - 1 szt. - Cyfrowy telefon systemowy KX-DT333CE - 2 szt. 5. Zamawiający posiada własną instalację kablową, którą należy zaadoptować w celu realizacji usług telekomunikacyjnych. Zamawiający nie może być obciążony żadnymi kosztami wynikającymi z tego tytułu usługi. 6. Zamawiający zaleca wizję lokalną przedmiotu zamówienia w celu rzetelnego opracowania oferty. Oferent uzgodni termin wizji lokalnej z Zamawiającym. 7. Świadczone usługi muszą umożliwić zestawienie wideokonferencji w oparciu o kilka kanałów ISDN, zgodnie ze standardem ISDN. VI. Usługi telekomunikacyjne świadczone w ramach umowy będą obejmowały: 1) Połączenia lokalne i strefowe, 2) Połączenia międzystrefowe, 3) Połączenia do sieci komórkowych, 4) Połączenia międzynarodowe, 5) Połączenia na bezpłatne linie 0-800, 6) Połączenia na ulgowe linie 0-801, 7) Połączenia na skrócone numery alarmowe do służb powołanych ustawowo do niesienia pomocy, posiadających numery skrócone, np. 112, 999, 998, 997, 8) Połączenia na numery skrócone pięciocyfrowe, 9) Połączenia do biura numerów, 10) Usługi faksowe. Wszystkie wyżej wymienione rodzaje połączeń i usług muszą dotyczyć również połączeń z innymi operatorami, bez naliczania dodatkowych opłat lub stosowania szczególnych taryfikatorów. VII. Wykonawca w ramach niniejszej umowy zapewni: 1. Konfigurację centrali telefonicznej oraz cyfrowych telefonów systemowych. Koszt obsługi centrali telefonicznej i telefonów należących do Zamawiającego powinien zostać uwzględniony w kosztach abonamentowych. Konfiguracja numerów wykazanych w ofercie nastąpi według wskazania Zamawiającego, przekazanego Wykonawcy w terminie 5 dni od dnia zawarcia umowy; 2. Montaż, uruchomienie, serwis, konfigurację i podłączenie traktu, dostępów i linii telekomunikacyjnych; 3. Identyfikację połączenia złośliwego; 4. Dostępność usług na poziomie nie gorszym niż 99,90 % w skali miesiąca; 5. Możliwość bezpłatnych połączeń z numerami alarmowymi zgodnie z art. 77 ustawy Prawo telekomunikacyjne; 6. Możliwość korzystania z informacji o numerach telefonicznych abonentów na terenie Polski; 7. Możliwość korzystania z infolinii o numerach rozpoczynających się od cyfr 0800 i 0801; 8. Możliwość korzystania z czterocyfrowych numerów skróconych do służb informacyjnych i firm usługowych np. 9491, 9436, 9434, 9627, 9288 itp.; 9. Sekundowe naliczanie czasu realizowanych rozmów telefonicznych; 10. Możliwość bezpłatnych połączeń pomiędzy wewnętrznymi numerami linii Zamawiającego; 11. Skrócona numeracja powinna umożliwiać realizację połączeń wewnętrznych (poprzez wybranie trzech ostatnich cyfr numeru pełnego) pomiędzy wszystkimi nowymi numerami o których mowa w pkt 6; 12. Możliwość przekazywania połączeń; 13. Preselekcję wszystkich połączeń do swojej sieci; 14. Naliczanie kosztów połączeń wg załączonego do oferty formularza cenowego; 15. Bezbłędną transmisję faksową; 16. Wszystkie połączenia wychodzące muszą być rozliczane bez opłaty początkowej, poprzez naliczanie sekundowe, które musi być przerwane w momencie rozłączenia się którejkolwiek ze stron; 17. Prezentację numerów abonentów zewnętrznych w ruchu przychodzącym o ile numer taki nie został zastrzeżony; 18. Prezentację lub blokadę prezentacji numerów Sądu Apelacyjnego w Lublinie. Domyślnie - prezentacja numeru (ewentualne numery do zastrzeżenia zostaną podane w trakcie obowiązywania umowy); 19. Płaski plan taryfowy, tj. bez okresów taryfikacyjnych ze względu na porę dnia oraz dni tygodnia; 20. Rozliczanie usług dodatkowych, w szczególności tzw. informacyjnych, zgodnie z obowiązującym cennikiem Wykonawcy, w wariancie najkorzystniejszym dla Zamawiającego; 21. Zablokowanie możliwości uzyskiwania połączeń z numerami 020X, 030X, 040X i 070X - dotyczy wszystkich numerów objętych niniejszym postępowaniem; 22. Zablokowanie lub umożliwienie uzyskiwania połączeń według poniższych grup (zestawienie numeru i grupy zostanie podane po zawarciu umowy); W - umożliwienie realizacji wyłącznie wewnętrznych rozmów telefonicznych, L - umożliwienie realizacji rozmów telefonicznych, z wyłączeniem połączeń międzystrefowych, do sieci komórkowych i międzynarodowych, M - umożliwienie realizacji rozmów telefonicznych, z wyłączeniem połączeń do sieci komórkowych i międzynarodowych, K - umożliwienie realizacji rozmów telefonicznych, z wyłączeniem połączeń międzynarodowych, BO - umożliwienie realizacji wszystkich połączeń; 23. Wykonawca na żądanie Zamawiającego zablokuje lub odblokuje określone przez Zamawiającego połączenia lub usługi dla numerów telefonicznych stanowiących przedmiot zamówienia, w terminie nie dłuższym niż 48 godzin od czasu otrzymania zlecenia. W przypadku niedokonania zmiany kodu ograniczeń, w wymaganym przez Zamawiającego czasie, Wykonawcy zostanie naliczona kara umowna; 24. Świadczenie usług telekomunikacyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami i standardami technicznymi; 25. Świadczenie usługi telekomunikacyjnych z zastosowaniem środków technicznych gwarantujących bezpieczeństwo przekazu informacji; 26. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania tajemnicy telekomunikacyjnej oraz przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.). Włączenie się przez osoby działające w imieniu Wykonawcy do trwającego połączenia jest możliwe tylko w zakresie niezbędnym do usunięcia awarii lub zakłóceń i tylko po dokonaniu sygnalizacji tego faktu osobom uczestniczącym w połączeniu; 27. Wykonawca, w imieniu Zamawiającego, dokona rozwiązania umów na świadczenie usług telefonii stacjonarnej z poprzednim operatorem (wraz ze wszystkim czynnościami z tym związanymi) bez obciążania Zamawiającego jakimikolwiek kosztami z tego tytułu. Stosowne pełnomocnictwo zostanie wystawione po podpisaniu umowy. Zamawiający nie może być obciążony żadnymi kosztami wynikającymi ze zmiany dotychczasowego Operatora, jak i kosztami obsługi urządzeń należących do Wykonawcy. 28. Wsparcie techniczne w postaci opiekuna technicznego. Opiekun techniczny będzie zobowiązany do przybycia do siedziby Zamawiającego w ciągu dwóch dni roboczych dla Zamawiającego (od poniedziałku do piątku) licząc od chwili zgłoszenia takiej potrzeby przez Zamawiającego. W przypadku nieprzybycia opiekuna technicznego w wymaganym przez Zamawiającego czasie, Wykonawcy zostanie naliczona kara umowna; 29. W dniu podpisania umowy Wykonawca przedstawi na piśmie numer telefonu i faksu oraz adres e-mail, pod którym Zamawiający będzie zgłaszał awarie. 30. Możliwość kontaktu telefonicznego przez cały okres trwania umowy z co najmniej jednym ze wskazanych przedstawicieli do kontaktów, we wszystkie dni robocze tygodnia w godzinach minimum od 7:00 do 18:00. 31. Usuwanie awarii w czasie nie dłuższym niż 12 godzin od chwili jej zgłoszenia; 32. Wykonawca aby zapewnić bezawaryjne funkcjonowanie usług dokona w ramach wynagrodzenia umownego przeglądy stanu technicznego pracy łączy i centrali Zamawiającego. Koszty przeglądów określone przez Zamawiającego jako bezpłatne powinny być uwzględnione w opłatach abonamentowych łączy i central; 33 Wykonawca w ramach niniejszej umowy dostarczy wraz z fakturą w cyklach miesięcznych skrócone zestawienia bilingowe dla każdego numeru DDI, w formacie umożliwiającym export danych do arkusza kalkulacyjnego Excel. Dopuszczalne jest udostępnianie tych informacji za pomocą strony internetowej Wykonawcy, wysłanie pocztą elektroniczną na adres: gospodarczy@lublin.sa.gov.pl lub na nośniku (CD, DVD) w terminie do 7 dni od zakończenia okresu rozliczeniowego. Zestawienie billingowe za dany miesiąc powinno zawierać co najmniej: a) wykaz ilości połączeń z podziałem na: lokalne i strefowe, międzystrefowe, do operatorów sieci komórkowych, infolinii, typu Dial up, międzynarodowych, b) czas rozmowy podany z dokładnością do jednej sekundy z podziałem na: lokalne i strefowe, międzystrefowe, do operatorów sieci komórkowych, infolini, typu Dial up, międzynarodowych, c) koszt połączenia z podziałem na: lokalne i strefowe, międzystrefowe, do operatorów sieci komórkowych, infolinii, typu Dial up, międzynarodowych, d) podsumowanie kosztów rozmów. 34. W przypadku nieprzedstawienia lub przedstawienia billingów rozmów w niewłaściwej formie, Wykonawcy zostanie obciążony karą umowną zgodnie z Załącznikiem Nr 6 SIWZ (umową). 35. Wykonawca w ramach niniejszej umowy zapewni Zamawiającemu pełne zestawienia bilingowe dla każdego numeru DDI, w formacie umożliwiającym export danych do arkusza kalkulacyjnego Excel. Dopuszczalne jest udostępnianie tych informacji za pomocą strony internetowej Wykonawcy, wysłanie pocztą elektroniczną na adres: gospodarczy@lublin.sa.gov.pl lub na nośniku (CD, DVD) w terminie do 7 dni od dnia zgłoszenia, lub 21 dni od zakończenia okresu rozliczeniowego. Zestawienie billingowe za dany miesiąc powinno zawierać co najmniej: a) wykaz wszystkich rozmów z podaniem numeru abonenta wybierającego i wybieranego, b) datę i godzinę rozpoczęcia i zakończenia połączenia, c) czas rozmowy podany z dokładnością do jednej sekundy, d) koszt połączenia, e) podsumowanie kosztów rozmów. W przypadku zaoferowania rabatu za rozmowy przychodzące należy także podać wszystkie powyższe dane w odniesieniu do rozmów przychodzących, przy czym zamiast kosztu połączenia należy podać wartość rabatu związanego z danym połączeniem oraz wartość rabatu miesięcznego. W przypadku nieprzedstawienia lub przedstawienia billingów rozmów w niewłaściwej formie, Wykonawcy zostanie naliczona kara umowna. VIII. Zamawiający nie dopuszcza mozliwości ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z rozbudową swojej infrastruktury telekomunikacyjnej w związku z realizacją przedmiotowego zamówienia publicznego. IX. Koszt wykonania przyłączy, usuwania awarii, obsługi centrali powinien być wliczony w cenę wykonywania usługi (cenę abonamentu i realizacji połączeń). X. Koszty ewentualnego ubezpieczenia urządzeń Wykonawcy ponosi Wykonawca. XI. Czas trwania usługi będzie wynosił nie dłużej jak czas trwania umowy. Zamawiający przewiduje czas trwania umowy do dnia 31 marca 2014 r. XII. Termin rozpoczęcia realizacji usługi: nie później niż od dnia 1 stycznia 2014 r..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 64.20.00.00 - Usługi telekomunikacyjne .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 27.12.2013.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • NETIA S.A., ul. Poleczki 13, 02-822 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 4677,60 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 5753,45

  • Oferta z najniższą ceną: 5753,45 / Oferta z najwyższą ceną: 5753,45

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    1) W wyniku wprowadzenia w dniu 12 marca 2013 r. zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 25 lutego 2013 r. w sprawie wskazania zamawiającego do przygotowywania i przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, udzielania zamówień oraz zawierania umów ramowych na rzecz sądów powszechnych (Dz. Urz. z dnia 12.03.2013 r., poz. 23), sądy zostały zobowiązane do składania zamówień i nabywania dostaw i usług od centralnego zamawiającego - Sądu Apelacyjnego w Krakowie. W zarządzeniu tym został wskazany katalog centralnie przeprowadzanych postępowań na dostawy i usługi, w tym m. in. na usługi telekomunikacyjne. Wykonując zapisy ww. zarządzenia tut. Sąd w dniu 22 marca 2013 r. wszczął postępowanie na świadczenie usług telekomunikacyjnych w sieci stacjonarnej zamieszczając ogłoszenie w BZP nr 115966 na podstawie art. 39 pzp - w trybie przetargu nieograniczonego. 2) W ww. ogłoszeniu w pkt II. 1.5) zamieszczono informację w zakresie zamówień uzupełniających: Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego, w okresie 3 lat od udzielania zamówienia podstawowego, wynoszącego nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego, polegającego na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia. 3) Szacunkowa wartość zamówienia podstawowego została określona we wniosku z dnia 22 marca 2013 r. na kwotę brutto 30.135,00 zł, natomiast zamówienia uzupełniającego na kwotę brutto: 15.067,50 zł. Umowa nr Zp 2130-13/13 została podpisana w dniu 17 kwietnia 2013 r. na łączną kwotę brutto: 29.448,92 zł. Obecnie wartość zamówienia uzupełniającego, liczonego na okres 3 miesięcy, wynosi kwotę brutto: 5.753,45 zł, co stanowi 19,5%. 4) Przedmiotem zamówienia są publiczne usługi telefoniczne polegające na świadczeniu w sposób ciągły usług telefonii stacjonarnej dla potrzeb Sądu Apelacyjnego w Lublinie, przez Wykonawcę będącego przedsiębiorcą telekomunikacyjnym w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2004 r., Nr 171 poz. 1800 ze zm.) zwaną dalej ustawą Prawo telekomunikacyjne, które stanowią załącznik do niniejszego wniosku. 5) W dniu 20 listopada 2013 r. tut. Sąd otrzymał od centralnego zamawiającego - Instytucji Gospodarki Budżetowej pismo nr 1787/CZDSIGB/2013 informujące o rozstrzygnięciu postępowania centralnego nr 16/2013, w którym jednocześnie zezwolono poszczególnym sądom na zawieranie umów jednostkowych na okres do dnia 31 grudnia 2014 r. Zważywszy na wyżej opisane okoliczności, o których tut. Sąd nie miał wcześniejszej wiedzy, w chwili obecnej przeprowadzenie niniejszego postępowania w trybie konkurencyjnym, tj. np. na podstawie art. 39 pzp (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.), czyli w trybie przetargu nieograniczonego nie jest możliwe, z uwagi na zbyt krótki okres czasu. Średnio postępowanie krajowe trwa 30 dni, jednakże zważywszy na przedmiot zamówienia postępowanie takie powinno zostać przeprowadzone w okresie co najmniej 3 miesięcy, celem zapewnienia uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców, dlatego rozpoczęcie obecnie procedury przetargowej rodzi zbyt duże ryzyko nie zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie świadczenia usług telekomunikacyjnych w sieci stacjonarnej od dnia 1 stycznia 2014 r. na rzecz Sądu Apelacyjnego w Lublinie, na co Zamawiający, jako jednostka użyteczności publicznej nie może sobie pozwolić. Okres na przeprowadzenie postępowania zostaje dodatkowo skrócony ze względu na Święta Bożego Narodzenia i ustalenie w związku z tym zarządzeniem nr 37/2013 Prezesa i Dyrektora Sądu z dnia 14 listopada 2013 r., dnia 24 grudnia 2013 r. dniem wolnym od pracy. Reasumując należy stwierdzić, że powyżej opisane okoliczności spełniają przesłanki zastosowania trybu określonego w art. 67 ust. 1 pkt 6 pzp.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.