eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi LublinPE/KOMINIARZE/2012

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-12-24

Lublin: PE/KOMINIARZE/2012
Numer ogłoszenia: 527028 - 2012; data zamieszczenia: 24.12.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Nieruchomości Komunalnych , ul. Grodzka 12, 20-112 Lublin, woj. lubelskie, tel. 81 5371200, faks 81 5371201.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.znk-lublin.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: www.znk-lublin.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: PE/KOMINIARZE/2012.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są usługi kominiarskie polegające na: 1) czyszczeniu przewodów dymowych, spalinowych i wentylacyjnych w następujących czasokresach: - przewody dymowe (kuchenne i piecowe) 5 razy w roku, z tym, że 4 razy w okresie od dnia 1 października do dnia 31 maja. - przewody spalinowe 2 razy w roku - przewody wentylacyjne 1 raz w roku 2) ustalaniu na polecenie Zamawiającego nieprawidłowości funkcjonowania przewodów w okresach między czyszczeniami 3) sporządzaniu opinii i protokołów kominiarskich 1.3. Prace będące przedmiotem zamówienia należy wykonać zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. 1.4. Całość zamówienia obejmuje 290 budynki o charakterze mieszkalnym i 68 budynków o charakterze niemieszkalnym. Wykaz budynków objętych przedmiotem zamówienia określony jest w załączniku nr 1 do wzoru umowy. Zamówienie zostało podzielone na osiem części, każda z części odpowiada jednemu z ośmiu rejonów wymienionych w punkcie 2.3. Na każdą z części Wykonawca składa odrębną ofertę. Przedmiot zamówienia dla poszczególnych jego części przedstawia się następująco : Część 1 - Rejon I - 19 budynków o charakterze mieszkalnym i 6 budynków o charakterze niemieszkalnym, Część 2 - Rejon II - 13 budynków o charakterze mieszkalnym i 5 budynków o charakterze niemieszkalnym, Część 3 - Rejon III - 40 budynki o charakterze mieszkalnym i 10 budynków o charakterze niemieszkalnym, Część 4 - Rejon IV - 22 budynków o charakterze mieszkalnym i 13 budynków o charakterze niemieszkalnym, Część 5 - Rejon V - 15 budynków o charakterze mieszkalnym i 8 budynków o charakterze niemieszkalnym, Część 6 - Rejon VI - 11 budynków o charakterze mieszkalnym i 9 budynków o charakterze niemieszkalnym, Część 7 - Rejon VII - 38 budynków o charakterze mieszkalnym i 9 budynków o charakterze niemieszkalnym, Część 8 - Rejon VIII - 132 budynków o charakterze mieszkalnym i 8 budynków o charakterze niemieszkalnym,.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • W przypadku zaistnienia okoliczności, których Zamawiający nie jest w stanie przewidzieć, przewiduje się udzielenie zamówienia uzupełniającego, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy P.z.p..

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.50.00-4.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 8.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 36.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium. Wadium dla całości zamówienia wynosi 2 800,00 zł (słownie złotych: dwa tysiące osiemset złotych 00/100 ) a w przypadku ofert częściowych w niżej podanych wysokościach: Część 1 - 300,00 zł Część 2 - 150,00 zł Część 3 - 520,00 zł Część 4 - 210,00 zł Część 5 - 200,00 zł Część 6 - 160,00 zł Część 7 - 420,00 zł Część 8 - 840,00 zł Wadium należy wnieść w terminie do dnia 03.01.2013r. do godz. 11:45 w jednej z form: - w pieniądzu, - w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - w gwarancjach bankowych, - w gwarancjach ubezpieczeniowych, - w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz.U. z 2007 r. Nr 42 poz. 275, z późn. zm.).

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: tak

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - prowadzą działalność gospodarczą na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (tekst jednolity: Dz.U. z 2010r. nr 220 poz. 1447, z późn. zm.), INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH I DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU: Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 1 do SIWZ). Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia (załącznik nr 2 do SIWZ). Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 ustawy Prawo zamówień publicznych wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku podmiotów zbiorowych aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 9 ustawy P.z.p.. wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - wykonywali w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania przez okres minimum 12 miesięcy, usługi kominiarskie w co najmniej 10 budynkach, przy czym wymaga się aby były to budynki wielorodzinne, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH I DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU: Wykaz wykonanych lub wykonywanych przez Wykonawcę w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia przez okres minimum 12 miesięcy, usług kominiarskich w co najmniej 10 nieruchomościach, przy czym wymaga się aby były to budynki wielorodzinne, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania usług i odbiorców. Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że usługi zostały wykonane należycie np.: listy referencyjne. Powyższe dotyczy również usług świadczonych na rzecz Gminy Lublin.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu , potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonaniu zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru łączących go z nim stosunków. INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH I DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU: W przypadku zamiaru korzystania z potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia udostępnionych przez inny podmiot Wykonawca złoży wraz z ofertą - pisemne zobowiązanie tego podmiotu do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - dysponują lub będą dysponowali co najmniej 1 osobą posiadającą kwalifikacje mistrza w rzemiośle kominiarskim; INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH I DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU: Dokument stwierdzający, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, a w szczególności: - dyplom mistrza w rzemiośle kominiarskim

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - posiadają polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej usług kominiarskich. Minimalną sumę gwarancyjną ubezpieczenia określa się na kwotę 50.000,- zł. INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH I DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU: Polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. Minimalną sumę gwarancyjną ubezpieczenia określa się na kwotę 50.000,- zł. W przypadku podmiotów występujących wspólnie warunki dotyczące polisy OC mogą być spełnione łącznie.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.znk-lublin.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: http://www.znk-lublin.pl.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.01.2013 godzina 11:45, miejsce: Lublin ul. Grodzka 12, 20-112 Lublin (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Rejon I.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część 1 - Rejon I - 19 budynków o charakterze mieszkalnym i 6 budynków o charakterze niemieszkalnym,.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.50.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 36.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Rejon II.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część 2 - Rejon II - 13 budynków o charakterze mieszkalnym i 5 budynków o charakterze niemieszkalnym,.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.50.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 36.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Rejon III.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część 3 - Rejon III - 40 budynki o charakterze mieszkalnym i 10 budynków o charakterze niemieszkalnym,.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.50.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 36.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Rejon IV.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część 4 - Rejon IV - 22 budynków o charakterze mieszkalnym i 13 budynków o charakterze niemieszkalnym,.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.50.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 36.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Rejon V.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część 5 - Rejon V - 15 budynków o charakterze mieszkalnym i 8 budynków o charakterze niemieszkalnym,.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.50.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 36.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Rejon VI.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część 6 - Rejon VI - 11 budynków o charakterze mieszkalnym i 9 budynków o charakterze niemieszkalnym,.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.50.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 36.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Rejon VII.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część 7 - Rejon VII - 38 budynków o charakterze mieszkalnym i 9 budynków o charakterze niemieszkalnym,.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.50.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 36.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Rejon VIII.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część 8 - Rejon VIII - 132 budynków o charakterze mieszkalnym i 8 budynków o charakterze niemieszkalnym,.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.50.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 36.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.