eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi W³oc³awekModernizacja i rozbudowa Muzeum Historii W³oc³awka - zakres 2018

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2018-02-02



Og³oszenie nr 513322-N-2018 z dnia 2018-02-02 r.

Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyñskiej: Modernizacja i rozbudowa Muzeum Historii W³oc³awka - zakres 2018
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe

Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

Tak


Nazwa projektu lub programu
RPO O¶ 4. Region przyjazny ¶rodowisku, Dzia³anie 4.4 Ochrona i rozwój zasobów kultury.

O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych

Nie


Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy

Nie

Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych

Nie


Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyñskiej, krajowy numer identyfikacyjny 28205600000, ul. ul. S³owackiego  , 87800   W³oc³awek, woj. kujawsko-pomorskie, pañstwo Polska, tel. 542 323 243, e-mail mona@muzeum.wloclawek.pl, faks 542 323 625.
Adres strony internetowej (URL): www.muzeum.wloclawek.pl (bip zak³adka zamówienia publiczne).
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Inny (proszê okre¶liæ):
Samorz±dowa instytucja kultury

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):

Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)

Nie


Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Nie
www.muzeum.wloclawek.pl (bip zak³adka zamówienia publiczne).


Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
pisemnie, poczt±, kurierem, b±d¼ osobi¶cie w sekretariacie MZKiD ul. S³owackiego1a 87-800 W³oc³awek
Adres:
Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyñskiej we W³oc³awku, 87-800 W³oc³awek, ul. S³owackiego 1a


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Modernizacja i rozbudowa Muzeum Historii W³oc³awka - zakres 2018
Numer referencyjny:
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:

Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do udzielenia ³±cznie nastêpuj±cych czê¶ci lub grup czê¶ci:

Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest: Modernizacja i rozbudowa Muzeum Historii W³oc³awka - zakres 2018. 2. Przedmiot zamówienia jest wspó³finansowany przez Uniê Europejsk± ze ¶rodków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego, O¶ 4. Region przyjazny ¶rodowisku, Dzia³anie 4.4 Ochrona i rozwój zasobów kultury. 3. Charakterystyka obiektu (stan obecny): Muzeum Historii W³oc³awka mie¶ci siê w dwóch barokowych kamienicach (nr 14 oraz nr 15), usytuowanych przy w³oc³awskim Starym Rynku. Do kompleksu budynków MHW nale¿y tak¿e kamienica nr 19, znajduj±ca siê przy ul. Szpichlernej. Oba wspomniane zabytkowe budynki objête s± indywidualnymi wpisami do rejestru zabytków i wobec tego podlegaj± ochronie prawnej na podstawie art. 7 pkt 1 Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. nr 162, poz. 1568 z pó¼n. zm.). Kamienica o nr 14 decyzj± Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we W³oc³awku z dnia 10.12.1985 r. zosta³a wpisana na Rejestru pod nr 194/A, natomiast kamienica usytuowana pod nr 15 decyzj± Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we W³oc³awku z dnia 10.12.1985 r. zosta³a wpisana do Rejestru pod nr 195/A. Ponadto, dzia³ki o nr ew. 59 i 60, na których znajduje siê zabudowa, s± czê¶ci± strefy ochrony konserwatorskiej dzielnicy Starego Miasta, wpisanej w dniu 30.09.1957 r. do rejestru zabytków pod nr rej. A/1560. Od maja 2013 r. MHW jest zamkniête dla zwiedzaj±cych. W tym czasie zosta³y zrealizowane: 1) Termomodernizacja Muzeum Historii W³oc³awka(2013) polegaj±ca na robotach rozbiórkowych wiê¼b i pokryæ dachowych oraz stolarki okiennej, odtworzeniu wiê¼b i ceramicznych pokryæ dachowych, wymianie obróbek blacharskich i instalacji odgromowych, zabudowie i zadaszeniu patio, wymianie stolarki okiennej i konserwacji drzwiowej w kamienicach z odtworzeniem ich zabytkowego charakteru, ociepleniu poddaszy, stropów i czê¶ci ¶cian oraz czê¶ciowej adaptacji pomieszczeñ do celów magazynowych. 2) Modernizacja MHW(2013-2014) obejmowa³a przeprowadzenie robót elektrycznych (monta¿ rozdzielni, oprzewodowanie), monta¿ okablowania instalacji wykrywczej i sygnalizacyjnej po¿aru, roboty wodno-kanalizacyjne z wyposa¿eniem dwóch ³azienek w nowe piony, glazurê i terakotê, przebudowê wêz³a cieplnego i przemieszczenie przy³±cza CO do pomieszczeñ dawnej kot³owni, naprawê i uzupe³nienie pod³óg, przebudowê galerii schodowej, po³o¿enie nowych pod³óg we wszystkich pomieszczeniach poza salami ekspozycyjnymi, naprawê i wymianê tynków wewnêtrznych w tym czê¶ciowo renowacyjnych, czê¶ciowe osuszenie ¶cian parteru ³±cznie z iniekcj± fragmentów ¶cian nad piwnicami, czê¶ciowe malowanie ¶cian i sufitów, oraz badania geologiczne i projekt odwodnienia. 3) Modernizacja i rozbudowa Muzeum Historii W³oc³awka (2017) obejmowa³a: Czê¶æ nowa: rozbudowa czê¶ci modernizowanej o dodatkow± powierzchniê auli wraz z pracami instalacyjnymi i wykoñczeniowymi; czê¶æ stara - zabytkowa: elewacja czê¶ci zabytkowej nad dachem auli, instalacja elektryczna: osprzêt kompletny w czê¶ci starej w zakresie sieci niskiego napiêcia, pozosta³ych elementów osprzêtu instalacji SSWiN, i p.po¿; 4. Szczegó³owy zakres zadania: 1) zabezpieczenia przeciwwodne piwnic i fundamentów wraz remontem zabytkowych elewacji (w tym: wykonanie izolacji i tynków piwnic, prace renowacyjne na istniej±cej czê¶ci zabytkowej elewacji, tynki zewnêtrzne, wystrój architektoniczny, malowanie, obróbki blacharskie, roboty wykoñczeniowe i zabezpieczaj±ce przy elewacji), 2) prace wykoñczeniowe wewn±trz budynku (w tym: roboty uzupe³niaj±ce, prace zwi±zane z wystrojem wnêtrza, pod³ogi sal wystawowych, roboty malarskie, sufit w holu), 3) przebudowê wej¶cia wraz z podstawowym zagospodarowaniem terenu w tym budynku gospodarczego (w tym: prace wykonawcze przy ogrodzeniu, podje¼dzie i chodnikach, remontowe przy pomieszczeniu gospodarczym, wykonanie terenów zieleni i nasadzeñ). Szczegó³owy zakres prac i sposób ich realizacji okre¶lony zosta³ równie¿ w za³±cznikach do SIWZ obejmuj±cych: 1) projekty budowlane (za³±cznik nr 9a, 9b,9c) 2) specyfikacjê techniczn± wykonania i odbioru robót - STWiOR (za³±cznik nr 10) 3) oraz pomocniczo przedmiary robót (za³±cznik nr 11). UWAGA! Z uwagi na wieloetapowo¶æ realizacji inwestycji, zamieszczone projekty i STWiOR obejmuj± równie¿ etapy robót, które by³y prowadzone w ramach termomodernizacji, modernizacji i rozbudowy Muzeum Historii W³oc³awka. Wykonawca powinien korzystaæ ze specyfikacji i projektów w zakresie objêtym przetargiem bie¿±cego etapu prac - okre¶lonym w przedmiarze robót. Za³±czona dokumentacja projektowa obejmuje szerszy zakres ni¿ ten, który jest przedmiotem przetargu. Podstaw± sporz±dzenia kosztorysu s± przedmiary robót (za³±cznik nr 11 do SIWZ). 5. Przy realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowi±zany bêdzie do stosowania jedynie wyrobów dopuszczonych do u¿ywania w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z pó¼n. zm.) ustawy o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2004 r. Nr 92, poz. 881) oraz innych przepisów, o ile maj± zastosowanie. Uwaga! Roboty bêd±ce przedmiotem zamówienia zostan± wykonane na podstawie szczegó³owych uzgodnieñ. Zastosowane materia³y i urz±dzenia winny odpowiadaæ deklaracjom zgodno¶ci z Polskimi Normami przenosz±cymi normy europejskie, atestami i aprobatami technicznymi. Tam, gdzie w projektach, na rysunkach, w Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych lub opisie przedmiotu zamówienia zosta³y wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materia³ów lub normy, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy PZP, Zamawiaj±cy dopuszcza oferowanie materia³ów lub rozwi±zañ równowa¿nych. Wykonawca, który powo³uje siê na rozwi±zania równowa¿ne z opisanymi przez Zamawiaj±cego, jest obowi±zany wykazaæ, ¿e oferowane przez niego dostawy, us³ugi lub roboty budowlane spe³niaj± wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego. Pod pojêciem równowa¿no¶ci rozumieæ nale¿y, i¿ zagwarantuj± one realizacjê zamówienia w zgodzie z opisem przedmiotu zamówienia oraz zapewni± uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od za³o¿onych w w.w. dokumentach. Podane w opisach przedmiotu zamówienia nazwy w³asne nie maj± na celu naruszenia art. 29 i 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówieñ publicznych, a jedynie s³u¿± sprecyzowaniu oczekiwañ jako¶ciowych, technicznych i technologicznych Zamawiaj±cego. 6. Zamawiaj±cy zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej celem: sprawdzenia warunków zwi±zanych wykonaniem prac bêd±cych przedmiotem przetargu oraz uzyskania dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do przygotowania oferty, gdy¿ wyklucza siê mo¿liwo¶æ roszczeñ Wykonawcy z tytu³u b³êdnego skalkulowania ceny lub pominiêcia elementów niezbêdnych do wykonania umowy. Wizjê lokaln± mo¿na przeprowadziæ od poniedzia³ku do pi±tku w godz. 10.00-14.00, po uprzednim uzgodnieniu terminu z p. Dariuszem F±far±, adres e-mail: zastepcamzkid@op.pl i sekretariat@muzeum.wloclawek.pl , koszt wizji lokalnej poniesie Oferent. 7. Warunki prowadzenia prac okre¶lone zosta³y w § 3 Wzoru umowy stanowi±cego za³±cznik nr 8 do SIWZ 8. Zakres obowi±zków Wykonawcy okre¶lone zosta³y w § 6 Wzoru umowy stanowi±cego za³±cznik nr 8 do SIWZ 9. Wykonawca zobowi±zany bêdzie udzieliæ gwarancji - najkrótszy mo¿liwy okres gwarancji jako¶ci wymagany przez Zamawiaj±cego: 36 miesiêcy na wykonane przez siebie roboty. Okres gwarancji liczony jest od dnia podpisania protoko³u odbioru koñcowego robót, który nie bêdzie zawiera³ ¿adnych uwag, zastrze¿eñ co do wad, usterek, itp. przedmiotu zamówienia. Najd³u¿szy mo¿liwy okres gwarancji jako¶ci uwzglêdniony do oceny ofert wynosi 60 miesiêcy i wiêcej. 10. Na wykonane przez Wykonawcê roboty obowi±zuje 60-miesieczna rêkojmia. Okres rêkojmi liczony jest od dnia podpisania protoko³u odbioru koñcowego robót, który nie bêdzie zawiera³ ¿adnych uwag, zastrze¿eñ co do wad, usterek itp. przedmiotu zamówienia. 11. Zamawiaj±cy, na podstawie art. 36a ust. 2 pkt 1) ustawy PZP, zastrzega obowi±zek osobistego wykonania przez Wykonawcê nastêpuj±cych kluczowych czê¶ci zamówienia na roboty budowlane: zabezpieczenie przeciwwodne piwnic i fundamentów, remont zabytkowych elewacji. W zwi±zku z powy¿szym roboty te musz± byæ wykonane osobi¶cie przez Wykonawcê lub jednego ze wspólników konsorcjum w sytuacji, gdy Wykonawcy z³o¿± wspóln± ofertê. 12. Zamawiaj±cy stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcê lub podwykonawcê na podstawie umowy o pracê, osób wykonuj±cych czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób okre¶lony w art. 22 § 11 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. 2016 poz. 1666 ze zm.). 1) Sposób wymaganego zatrudnienia osób wykonuj±cych czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia: a) Zamawiaj±cy wymaga, aby osoby wykonuj±ce czynno¶ci w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia okre¶lonego w SIWZ, zosta³y zatrudnione na podstawie umowy o pracê w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy z uwzglêdnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracê ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3 - 5 ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê przez ca³y okres realizacji przedmiotu zamówienia, w pe³nym wymiarze czasu pracy. b) Wykonawca lub podwykonawca zatrudni pracowników na podstawie umowy o pracê na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwi±zania stosunku pracy przed zakoñczeniem tego okresu, Wykonawca zobowi±zuje siê do niezw³ocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. 2) Uprawnienia Zamawiaj±cego w zakresie kontroli spe³niania przez Wykonawcê wymagañ, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcji z tytu³u niespe³nienia tych wymagañ: a) Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób: - Wykonawca na ka¿de pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego w terminie do 5 dni roboczych, zobowi±zany bêdzie do przedstawienia Zamawiaj±cemu dokumentów potwierdzaj±cych sposób zatrudnienia ww. osób - zanonimizowane kopie umów o pracê lub o¶wiadczenie o dalszym zatrudnianiu wcze¶niej zg³oszonych osób, Wykonawca na ka¿de pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego w terminie do 5 dni roboczych, przedstawi Zamawiaj±cemu dowody odprowadzenia sk³adek ZUS na ubezpieczenie spo³eczne i zdrowotne za ostatni miesi±c pracy pracowników. b) Sankcje z tytu³u niespe³nienia wymagañ w zakresie zatrudnienia. - W przypadku nie przedstawienia dokumentów, o których mowa wy¿ej w wymaganych terminach oraz za powierzenie wykonania us³ug ochrony innym osobom, które nie spe³niaj± warunku okre¶lonego w ust. 4, Wykonawca zap³aci Zamawiaj±cemu kary umowne okre¶lone w umowie - za³. nr 8 do SIWZ, - W przypadku trzykrotnego niedope³nienia przez Wykonawcê obowi±zków wskazanych wy¿ej, Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo odst±pienia od umowy, ka¿dorazowo w terminie 30 dni od daty powziêcia wiadomo¶ci przez Zamawiaj±cego o okoliczno¶ciach uprawniaj±cych do odst±pienia. 13. Wykonawca mo¿e powierzyæ wykonanie czê¶ci zamówienia podwykonawcy. 14. Zamawiaj±cy ¿±da wskazania przez Wykonawcê czê¶ci zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyæ podwykonawcom i podania przez Wykonawcê firm podwykonawców. Brak jakiejkolwiek wzmianki w tym zakresie w ofercie bêdzie uznane za stwierdzenie o samodzielnym wykonaniu zadania. 15. Wykonawca odpowiada za dzia³ania i zaniechania ewentualnych podwykonawców jak za w³asne. Wykonawca ponosi wobec Zamawiaj±cego pe³n± odpowiedzialno¶æ za roboty, które wykonuje przy pomocy podwykonawców. Powierzenie wykonania przedmiotu zamówienia podwykonawcy nie zmienia zobowi±zañ Wykonawcy wobec Zamawiaj±cego za wykonanie tej czê¶ci zamówienia. 16. Je¿eli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powo³ywa³ siê, na zasadach okre¶lonych w art. 22a ust. 1 ustawy - Prawo zamówieñ publicznych, w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, Wykonawca jest obowi±zany wykazaæ Zamawiaj±cemu, ¿e proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spe³nia je w stopniu nie mniejszym ni¿ podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powo³ywa³ siê w trakcie postêpowania o udzielenie zamówienia. 17. Je¿eli powierzenie Podwykonawcy wykonania czê¶ci zamówienia na roboty budowlane nastêpuje w trakcie jego realizacji, Wykonawca, w terminie do 7 dni na ¿±danie Zamawiaj±cego przedstawia o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy - Prawo zamówieñ publicznych, lub o¶wiadczenia lub dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia wobec tego Podwykonawcy. 18. Je¿eli Zamawiaj±cy stwierdzi, ¿e wobec danego Podwykonawcy zachodz± podstawy wykluczenia, Wykonawca obowi±zany jest zast±piæ tego podwykonawcê lub zrezygnowaæ z powierzenia wykonania czê¶ci zamówienia podwykonawcy. 19. Zamawiaj±cy ¿±da, aby przed przyst±pieniem do realizacji zamówienia Wykonawca, o ile s± ju¿ znane, poda³ nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi. Wykonawca zawiadamia Zamawiaj±cego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a tak¿e przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w pó¼niejszym okresie zamierza powierzyæ realizacjê zamówienia. 20. W przypadku zamiaru powierzenia wykonania czê¶ci zamówienia podwykonawcy, Wykonawca przed podpisaniem umowy na udzielenie zamówienia przeka¿e Zamawiaj±cemu kopiê umowy z podwykonawc±. We wskazanej umowie Wykonawca ustali okres odpowiedzialno¶ci za wady nie krótszy od okresu odpowiedzialno¶ci Wykonawcy wobec Zamawiaj±cego. 21. Zamawiaj±cy okre¶la wymagania dotycz±ce umowy o podwykonawstwo, których niespe³nienie spowoduje zg³oszenie przez Zamawiaj±cego odpowiednio zastrze¿eñ lub sprzeciwu w ten sposób, ¿e umowa o podwykonawstwo nie mo¿e zawieraæ postanowieñ: 1) sprzecznych z postanowieniami wzoru Umowy stanowi±cego za³±cznik 8 do SIWZ i wymaganiami okre¶lonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia; 2) uzale¿niaj±cych zap³atê wynagrodzenia podwykonawcy od wcze¶niejszej zap³aty przez Zamawiaj±cego wynagrodzenia Wykonawcy, w tym za roboty wykonywane przez podwykonawcê; 3) uzale¿niaj±cych zwrócenie podwykonawcy zabezpieczenia przez Wykonawcê od wcze¶niejszego zwrócenia zabezpieczenia wykonania umowy Wykonawcy przez Zamawiaj±cego; 4) przewiduj±cych termin zap³aty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy d³u¿szy ni¿ 30 dni od dnia dorêczenia Wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzaj±cych wykonanie zleconej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy roboty budowlanej.

II.5) G³ówny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45100000-8
45110000-1
45110000-1
45265000-6
45300000-0
45310000-3
45320000-6
45400000-1
45442100-8
45442110-1


II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach:    lub dniach:
lub
data rozpoczêcia:   lub zakoñczenia: 2018-05-31
Okres w miesi±cachOkres w dniachData rozpoczêciaData zakoñczenia
2018-05-31
2018-05-31

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy odst±pi³ od okre¶lenia warunków udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy uzna za spe³nienie warunku, je¿eli Wykonawca wyka¿e, a) ¿e znajduje siê w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniaj±cej wykonanie zamówienia, przy za³o¿eniu, ¿e zap³ata za wykonanie zamówienia dokonywana bêdzie zgodnie z tre¶ci± wzoru umowy stanowi±cego za³±cznik nr 8 do niniejszej SIWZ i ¿e jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci gospodarczej zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿ 800 000,- z³ (s³ownie: osiemset tysiêcy z³otych). Ocena spe³nia warunku nast±pi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcê dokumentów, o których mowa w Rozdziale VI Etap III ust.2 pkt 1). b) Przedstawi informacjê banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± Wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 1 miesi±c przed up³ywem terminu sk³adania ofert,
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy uzna za spe³nienie warunku zdolno¶ci technicznej lub zawodowej je¿eli Wykonawca wyka¿e: a)wiedzê i do¶wiadczenie, w szczególno¶ci: Wykonawcy powinni wykazaæ, ¿e wykonali w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy, w tym okresie, co najmniej 3 roboty budowlane, wykonywanie na obiektach budowlanych wpisanych do rejestru zabytków, w tym co najmniej jedna polega³a na remoncie, przebudowie lub modernizacji obiektu zabytkowego i mia³a warto¶æ nie mniejsz± ni¿ 800 000,00 z³. Wszystkie roboty powinny posiadaæ potwierdzenie inwestora, ¿e zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i konserwatorskiej oraz prawid³owo ukoñczone (za³±cznik 5 do SIWZ). b) dysponowanie osobami zdolnymi do realizacji zamówienia tzn. kierownikiem budowy, który posiada uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia w specjalno¶ci budowlanej bêd±cym cz³onkiem w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego oraz posiada odpowiednie kwalifikacje wynikaj±ce z art. 37 c ustawy z 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2014 r. poz. 1446 z pó¼n. zm.) pozwalaj±ce na objêcie obowi±zków kierownika budowy tj. osobê, która co najmniej 18 miesiêcy bra³a udzia³ w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru, która bêdzie wykonywaæ swoje obowi±zki osobi¶cie wraz z informacjami na temat jej imienia, nazwiska, wykszta³cenia, do¶wiadczenia i kwalifikacji zawodowych oraz informacj± o podstawie do dysponowania prac± tej osoby (za³±cznik nr 6)
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI

O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW , SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

1. Wykonawca na ¿±danie Zamawiaj±cego zobligowany bêdzie do przestawienia; 1) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy oraz, odno¶nie skazania za wykroczenie na karê aresztu, w zakresie okre¶lonym przez zamawiaj±cego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy, wystawionej nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu; 2) za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem podatkowym w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu; 3)za¶wiadczenia w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego albo innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu; 4)odpisu z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; 5) o¶wiadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku s±du lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, op³at lub sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzaj±cych dokonanie p³atno¶ci tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wi±¿±cego porozumienia w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci; 6) o¶wiadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytu³em ¶rodka zapobiegawczego zakazu ubiegania siê o zamówienia publiczne; 7) o¶wiadczenia wykonawcy o braku wydania prawomocnego wyroku s±du skazuj±cego za wykroczenie na karê ograniczenia wolno¶ci lub grzywny w zakresie okre¶lonym przez zamawiaj±cego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy; 8) o¶wiadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego ostatecznej decyzji administracyjnej o naruszeniu obowi±zków wynikaj±cych z przepisów prawa pracy, prawa ochrony ¶rodowiska lub przepisów o zabezpieczeniu spo³ecznym w zakresie okre¶lonym przez zamawiaj±cego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy; 9) o¶wiadczenia wykonawcy o niezaleganiu z op³acaniem podatków i op³at lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i op³atach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716); 2. Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w Rozdziale VI: 1) pkt 1) - sk³ada informacjê z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równowa¿ny dokument wydany przez w³a¶ciwy organ s±dowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy; 2) pkt 2)-4) - sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e: a) nie zalega z op³acaniem podatków, op³at, sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne albo ¿e zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu; b) nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci. 3.Dokumenty o których mowa w ust 2 punkt 1), 2) lit b powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Dokument o którym mowa w ust.2 punkt 2 lit. a), powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem tego terminu, 4. Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w ust. 2, zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis ust. 2 stosuje siê odpowiednio. 5.W przypadku w±tpliwo¶ci co do tre¶ci dokumentu z³o¿onego przez Wykonawcê, Zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê do w³a¶ciwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbêdnych informacji dotycz±cych tego dokumentu. Je¿eli Wykonawca wykazuj±c spe³nianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp polega na zasobach innych, a podmioty te bêd± bra³y udzia³ w realizacji czê¶ci zamówienia, Zamawiaj±cy wymaga przed³o¿enia w odniesieniu do tych podmiotów o¶wiadczenia o braku podstaw do wykluczenia z postêpowania w okoliczno¶ciach, którym mowa w art. 24 ust. 1 i 5 ustawy Pzp, na formularzu zgodnym z tre¶ci± za³±cznika nr 2 do SIWZ.

III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
1.W celu potwierdzenia spe³niania przez wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiaj±cy za¿±da nastêpuj±cych dokumentów: 1) Op³aconej polisy, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± okre¶lon± przez Zamawiaj±cego to jest nie mniejsz± ni¿ 800 000,- z³ (s³ownie: osiemset tysiêcy z³otych). 2) Informacji banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 1 miesi±c przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 2. W celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych zdolno¶ci technicznej lub zawodowej Zamawiaj±cy za¿±da nastêpuj±cych dokumentów: 1) Wykazu robót budowlanych ( za³±cznik nr 5 do SIWZ) wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - co najmniej 3 roboty budowlane, wykonywanie na obiektach budowlanych wpisanych do rejestru zabytków, w tym co najmniej jedna polega³a na remoncie, przebudowie lub modernizacji obiektu zabytkowego i mia³a warto¶æ nie mniejsz± ni¿ 800 000,00 z³, z podaniem ich warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz za³±czeniem dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e roboty zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone, Dowodami o których mowa s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty. Dowodami nale¿ytego wykonania robót budowlanych, mog± byæ jedynie dokumenty wymienione w § 2. ust. 4. pkt 1 i § 10. ust. 1 i 2. ROZPORZ¡DZENIA MINISTRA ROZWOJU z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich mo¿e ¿±daæ Zamawiaj±cy od Wykonawcy w postêpowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016 r., poz. 1126). W wykazie robót budowlanych nale¿y wskazaæ tylko te roboty, które potwierdzaj± spe³nianie warunku udzia³u w postêpowaniu, o którym mowa w Rozdziale V ust. 2 pkt 3) p.pkt a) SIWZ. 2)Wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci: kierownika budowy, który posiada uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia w specjalno¶ci budowlanej bêd±cym cz³onkiem w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego oraz posiada odpowiednie kwalifikacje wynikaj±ce z art. 37 c ustawy z 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2014 r. poz. 1446 z pó¼n. zm.) pozwalaj±ce na objêcie obowi±zków kierownika budowy tj. osobê, która co najmniej 18 miesiêcy bra³a udzia³ w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru, która bêdzie wykonywaæ swoje obowi±zki osobi¶cie wraz z informacjami na temat jej imienia, nazwiska, wykszta³cenia, do¶wiadczenia i kwalifikacji zawodowych oraz informacj± o podstawie do dysponowania prac± tej osoby wraz z o¶wiadczeniem, ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, posiadaj± wymagane uprawnienia, je¿eli ustawy nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ, na formularzu zgodnym z tre¶ci± za³±cznika nr 6 do SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

1. Formularz ofertowy. 2. Zobowi±zanie do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbêdnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zadania. 3. Wzór umowy, 4. Pe³nomocnictwo

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:

Tak
Informacja na temat wadium
Oferta musi byæ zabezpieczona wadium w kwocie netto 21 650,- z³ (s³ownie: dwadzie¶cia jeden tysiêcy sze¶æset piêædziesi±t z³otych) 1. Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach: a) pieni±dzu; b) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci(tekst jednolity Dz. U. z 2016 r., poz. 359 z pó¼n. zm.). f) Kserokopiê dowodu przelewu, potwierdzon± za zgodno¶æ z orygina³em nale¿y do³±czyæ do oferty. 2. Wadium w formie pieniê¿nej nale¿y wp³aciæ przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego: MUZEUM ZIEMI KUJAWSKIEJ I DOBRZYÑSKIEJ WE W£OC£AWKU RAIFFEISEN BANK POLSKA SA O/W£OCLAWEK KONTO NR 80 2340 0009 0830 2480 0000 0034. ze wskazaniem w tytule przelewu: Wadium na zad. "Modernizacja i rozbudowa Muzeum Historii W³oc³awka"- zakres 2018. Nie dopuszcza siê wnoszenia wadium w formie pieniê¿nej do kasy Zamawiaj±cego. 3. Wadium wnoszone w formie: porêczenia bankowego lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub porêczeniach udzielanych przez Polsk± Agencjê Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci, nale¿y z³o¿yæ w formie orygina³u i za³±czyæ do oferty. 4. Z tre¶ci gwarancji musi jednoznacznie wynikaæ, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi byæ podpisana przez upowa¿nionego (upe³nomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien byæ sporz±dzony w sposób umo¿liwiaj±cy jego identyfikacjê, np. z³o¿ony wraz z imienn± piecz±tk± lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z tre¶ci gwarancji winno wynikaæ bezwarunkowe, na ka¿de pisemne ¿±danie zg³oszone przez Zamawiaj±cego w terminie zwi±zania ofert±, zobowi±zanie gwaranta do wyp³aty Zamawiaj±cemu pe³nej kwoty wadium w okoliczno¶ciach okre¶lonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 5. Wadium w ka¿dej dopuszczalnej formie musi byæ wniesione najpó¼niej do wyznaczonego terminu sk³adania ofert. tj. do dnia 21.02.2018 r. do godz. 13:00 6. Wniesienie wadium w pieni±dzu bêdzie skuteczne, je¿eli w podanym terminie kwot± wadium zostanie uznany rachunek bankowy Zamawiaj±cego. 7. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowaln± form± wadium zostanie wykluczony z postêpowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzucon±. 8. Zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie: a) wszystkim Wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej lub uniewa¿nieniu postêpowania, z wyj±tkiem Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrze¿eniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp; b) Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy; c) na wniosek Wykonawcy, który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 9. Wadium wniesione w pieni±dzu, Zamawiaj±cy przechowa na rachunku bankowym i zwróci je, wraz z odsetkami, wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcê. 10. Wadium Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy Wykonawca: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie, b) nie wniesie zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy stanie siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy. 11. Zamawiaj±cy zatrzyma wadium tak¿e w okoliczno¶ciach ujêtych w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp.


IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej

Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa bêdzie zawarta:

Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:

Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:

Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
cena60,00
kryterium gwarancji40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:

Wstêpny harmonogram postêpowania:

Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:

Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:

Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:

Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Wszelkie postanowienia przysz³ej umowy zawiera wzór umowy, który jest za³±cznikiem nr 8 do SIWZ. 2. Zamawiaj±cy wymaga od wybranego Wykonawcy zamówienia zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych we Wzorze umowy. 3. Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy w ni¿ej opisanych przypadkach: 1) terminu rozpoczêcia lub zakoñczenia robót w zwi±zku z wyst±pieniem okoliczno¶ci o charakterze obiektywnym, których nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili podpisania umowy i które nie wynikaj± z winy ¿adnej ze stron, z wy³±czeniem przyczyn niedotrzymania terminu realizacji umowy z winy Wykonawcy, w szczególno¶ci: a) wyst±pienia przeszkód spowodowanych si³± wy¿sz± (m.in. po¿ar, powód¼, inne zdarzenia zwi±zane z dzia³aniem si³ natury, nieprzewidziane uszkodzenie lub zniszczenie obiektu budowlanego, urz±dzeñ technicznych powoduj±ce przerwê w ich u¿ywaniu lub utratê ich w³a¶ciwo¶ci, bez których zrealizowanie za³o¿onego pierwotnie celu umowy sta³o siê niemo¿liwe) zaistnieniem nieprzewidywalnych warunków fizycznych uniemo¿liwiaj±cych prowadzenie robót budowlanych, dokonywanie odbiorów, itp. b) przerw, przestojów i opó¼nieñ w realizacji inwestycji, powsta³ych z przyczyn zale¿nych wy³±cznie od Zamawiaj±cego: - wstrzymanie realizacji umowy przez Zamawiaj±cego, - konieczno¶æ usuniêcia ewentualnych b³êdów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, wówczas termin wykonania umowy mo¿e ulec odpowiedniemu przed³u¿eniu, o czas niezbêdny do zakoñczenia wykonywania jej przedmiotu w sposób nale¿yty, nie d³u¿ej jednak ni¿ o okres trwania tych okoliczno¶ci; c) kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami, w takim przypadku zmiany w umowie zostan± ograniczone do zmian koniecznych powoduj±cych unikniêcie kolizji; d) przesuniêcia terminu wykonania przedmiotu umowy ze wzglêdu na konieczno¶æ udzielenia zamówieñ koniecznych niezbêdnych dla prawid³owego wykonania przedmiotu umowy, je¿eli nie jest mo¿liwe równoleg³e wykonywanie robót; e) w przypadku dokonania robót zamiennych - roboty budowlane mieszcz±ce siê w opisie przedmiotu zamówienia, polegaj±ce na wykonaniu robót budowlanych dotycz±cych obiektów budowlanych objêtych zakresem umowy, ale o innym charakterze ni¿ pierwotnie planowano, mo¿liwe do rozliczenia w ramach zawartej umowy; f) zmiany albo rezygnacji z podwykonawcy, która dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powo³ywa³ siê, w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, Wykonawca jest wówczas obowi±zany wykazaæ Zamawiaj±cemu, i¿ proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spe³nia je w stopniu nie mniejszym ni¿ wymagany w trakcie postêpowania o udzielenie zamówienia. g) zmiany dotycz±cej przedmiotu zamówienia, jego zakresu, wynagrodzenia Wykonawcy, jego rozliczenia, obowi±zków Wykonawcy - w przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci niemo¿liwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, a skutkuj±cych konieczno¶ci± ograniczenia przez Zamawiaj±cego zakresu przedmiotu zamówienia. h) zmiany powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa w zakresie maj±cym wp³yw na realizacjê przedmiotu zamówienia, i) w przypadku wyst±pienia innych okoliczno¶ci niezale¿nych od woli stron, których nie mo¿na by³o przewidzieæ, a w wyniku których spe³nienie ¶wiadczenia w terminie okre¶lonym w umowie okaza³o siê niemo¿liwe lub znacznie utrudnione; j) wyst±pienia okoliczno¶ci okre¶lonych w art. 144 ust. 1 pkt 2-6 ustawy pzp. 2) zmiany wynagrodzenia w nastêpstwie zmiany przepisów o podatku od towarów i us³ug VAT 4. Powy¿sze zmiany nie mog± skutkowaæ zwiêkszeniem warto¶ci umowy w stosunku wiêkszym ni¿ wynikaj±cym z art. 144 ust. 1. pkt 6) PZP i nie mog± byæ niekorzystne dla Zamawiaj±cego. 5. W przypadku zaistnienia okoliczno¶ci wymienionych w pkt 1) lit. a-i, termin zostanie przed³u¿ony o czas niezbêdny do zrealizowania inwestycji aneksem do zawartej umowy 6. W ¿adnym przypadku Wykonawca nie jest uprawniony do wstrzymania prac, odmowy ich wykonania bez zgody Zamawiaj±cego. Wszelkie zmiany i uzupe³nienia tre¶ci umowy mog± byæ dokonywane wy³±cznie w formie aneksu podpisanego przez obie strony, pod rygorem niewa¿no¶ci. Fakt zaistnienia takich okoliczno¶ci podlegaæ bêdzie ka¿dorazowo ocenie Zamawiaj±cego. 7. Procedura wprowadzania zmian przez wnioskodawcê wymaga z³o¿enia wniosku z opisem proponowanej zmiany w terminie minimum 3 dni przed ich planowanym wprowadzeniem, w formie pisemnej. Zmiany mog± dotyczyæ tylko zakresu i skutków okre¶lonych niniejsz± specyfikacj± i nie wykluczaj± praw Zamawiaj±cego i Wykonawcy w zakresie kar umownych, odszkodowañ i odst±pienia od umowy przez strony umowy
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):

¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2018-02-21, godzina: 13:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:

Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
>
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:

ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH







Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.