eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sulęcin › "Usługa administrowania cmentarzami komunalnymi Gminy Sulęcin"



Ogłoszenie z dnia 2020-01-21

Ogłoszenie nr 510012120-N-2020 z dnia 21-01-2020 r.

Urząd Miejski w Sulęcinie: "Usługa administrowania cmentarzami komunalnymi Gminy Sulęcin"

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Urząd Miejski w Sulęcinie, Krajowy numer identyfikacyjny 52617900000000, ul. ul. Lipowa 18, 69-200 Sulęcin, woj. lubuskie, państwo Polska, tel. 957 553 601, e-mail umig@sulecin.pl, faks 957 552 122.
Adres strony internetowej (url): http://www.bip.sulecin.pl/

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

"Usługa administrowania cmentarzami komunalnymi Gminy Sulęcin"

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

IZiG.271.22.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia publicznego jest świadczenie w okresie od 01.01.2020 r. do 31.12.2020 r. usługi administrowania cmentarzami komunalnymi Gminy Sulęcin: o w Sulęcinie - działka nr 452, o powierzchni 4,15ha o w Brzeźnie - działka nr 117, o powierzchni 0,46ha o w Długoszynie - działka nr 26, o powierzchni 0,24ha o w Drogominie - działka nr 149, o powierzchni 0,67ha o w Miechowie - działka nr 70, o powierzchni 0,87ha o w Trzemesznie - działki nr 458/1 oraz 706, o powierzchni 0,76ha o w Trzebowie - działka nr 236, o powierzchni 0,96ha o w Tursku - działka nr 69/1, o powierzchni 0,59ha o w Wielowsi - działka nr 133, o powierzchni 1,04ha o w Zarzyniu - działka nr 26, o powierzchni 0,34ha o w Żubrowie - działka nr 204, o powierzchni 0,55ha zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. 2018 poz. 2204). Kody CPV: 98371110-8 Usługi cmentarne 98371111-5 Usługi utrzymania cmentarzy 2. Do Wykonawcy należy podejmowanie decyzji i dokonywanie czynności faktycznych i prawnych mających na celu bieżące administrowanie cmentarzami komunalnymi Gminy Sulęcin oraz ich utrzymanie w stanie niepogorszonym zgodnie z ich przeznaczeniem i przepisami ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (t.j. Dz.U. 2019 poz. 1473), rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 7 marca 2008 r. w sprawie wymagań, jakie muszą spełniać cmentarze, groby i inne miejsca pochówku zwłok i szczątków (Dz. U. 2008 nr 48, poz. 284), rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 1 sierpnia 2001 r. w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji grobów (Dz.U. 2001 nr 90 poz. 1013), uchwały Nr 22/2001 Zarządu Miasta i Gminy Sulęcin z dnia 17.IV.2001 w sprawie zatwierdzenia regulaminu cmentarza komunalnego w Sulęcinie oraz obowiązującego zarządzenia Burmistrza Sulęcina w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z cmentarzy komunalnych Gminy Sulęcin. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia: 1. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie: 1) prowadzenie następującej dokumentacji: a) księgi osób pochowanych na cmentarzu, prowadzonej według numeracji narastającej lub w układzie rocznikowym (księgi istniejące), b) księgi grobów, c) księgi cmentarnej zawierającej alfabetyczny spis osób pochowanych na cmentarzu; 2) pobieranie opłat za korzystanie z cmentarzy komunalnych Gminy Sulęcin zgodnie z pełnomocnictwem i obowiązującym zarządzeniem Burmistrza w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z cmentarzy komunalnych Gminy Sulęcin, wystawianie - z upoważnienia Gminy - faktur, rejestrowanie sprzedaży usług cmentarnych przy użyciu powierzonej kasy fiskalnej i odprowadzanie pobranych opłat do dnia 15 następnego miesiąca po upływie każdego miesiąca na konto Zamawiającego w Banku PEKAO SA, I Oddział Sulęcin 72124036241111000030633195 oraz ponoszenie innych opłat przewidzianych przepisami prawa, przekazywanie do dnia 5 następnego miesiąca po upływie każdego miesiąca wystawionych w tym okresie faktur oraz paragonów fiskalnych do Urzędu Miejskiego w Sulęcinie; 3) wskazywanie lokalizacji miejsc pochówków oraz udostępnianie tych miejsc na warunkach i w terminie uzgodnionym z zainteresowanym; 4) zapewnianie zainteresowanym swobody wyboru podmiotu wykonującego usługi pogrzebowe oraz świadczącego usługi kamieniarskie lub budowlane; 5) nadzorowanie prac podmiotów świadczących usługi zakładów pogrzebowych, kamieniarskich w zakresie przestrzegania przez te firmy parametrów przewidzianych w przepisach szczegółowych dotyczących wymiarów dołów grzebalnych oraz odstępów miedzy grobami a także w zakresie gospodarowania odpadami pochodzącymi z rozbiórki bądź stawiania nowych pomników; 6) bieżące utrzymanie czystości na terenie cmentarzy w tym zamiatanie alejek, usuwanie śliskości i odśnieżanie w okresie zimowym; 7) wykonywanie prac pielęgnacyjnych zieleni, w tym wykaszanie cmentarzy, co najmniej raz w miesiącu w okresie od maja do października; 8) zapewnianie wystarczającej ilości pojemników na odpady zmieszane (ponadto, na cmentarzu komunalnym w Sulęcinie należy ustawić przy bramie głównej oraz w alejce przy dębach pojemniki na plastik i metal, pojemniki na szkło oraz pojemniki na odpady organiczne) utrzymanie porządku wokół nich oraz bieżące usuwanie śmieci i wywóz ich na składowisko do Zakładu Utylizacji Odpadów Komunalnych w Długoszynie, jak też wystawienie większej ilości pojemników w okresie Święta Wszystkich Świętych, Świąt Bożego Narodzenia oraz Świat Wielkanocnych; 9) utrzymywanie w czystości i porządku dwóch toalet przenośnych znajdujących się na terenie cmentarza komunalnego w Sulęcinie oraz bieżące zlecanie wywozu nieczystości z tych toalet; 10) konserwacji i utrzymanie zdrojów do poboru wody (w przypadku przepełnienia studni chłonnych ich odpompowanie); 11) przedkładanie Zamawiającemu propozycji zmian regulaminu cmentarza; 12) przedłożenie Zamawiającemu do 15 września wykazu niezbędnych prac remontowo-inwestycyjnych na następny rok; 13) otwieranie i zamykanie bram w terminach uzgodnionych z podmiotami świadczącymi usługi w zakresie organizacji pogrzebów, prac kamieniarskich i budowlanych, zapewnienie dostępu do cmentarzy przez całą dobę przez furtki; 14) udostępnianie wszelkich dokumentów związanych z zarządzaniem cmentarzami na żądanie Gminy; 15) utrzymanie należytego stanu technicznego obiektów, urządzeń i instalacji znajdujących się na terenie cmentarzy poprzez zapewnienie systematycznej konserwacji oraz wykonywanie drobnych napraw, a także wykonywanie niezbędnych przeglądów i pomiarów; 16) umieszczanie przy każdym głównym wejściu na cmentarze informacji w zakresie: a) adres biura administratora wraz z telefonem kontaktowym, b) regulamin cmentarza, c) komunikat o upływie okresu nienaruszalności grobu ziemnego opłaconego przed 20 laty; 17) przestrzeganie przepisów: ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (t.j. Dz.U. 2019 poz. 1473), rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 7 marca 2008 r. w sprawie wymagań, jakie muszą spełniać cmentarze, groby i inne miejsca pochówku zwłok i szczątków (Dz. U. 2008 nr 48, poz. 284), rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 1 sierpnia 2001 r. w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji grobów (Dz.U. 2001 nr 90 poz. 1013), uchwały Nr 22/2001 Zarządu Miasta i Gminy Sulęcin z dnia 17.IV.2001 w sprawie zatwierdzenia regulaminu cmentarza komunalnego w Sulęcinie oraz obowiązującego zarządzenia Burmistrza Sulęcina w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z cmentarzy komunalnych Gminy Sulęcin; 18) ponoszenie stałych kosztów za zużycie energii elektrycznej, wody oraz wywóz nieczystości stałych i płynnych ze studni chłonnych. 2. Wykonawca zobowiązany jest: 1) Realizować przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z przepisami ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (t.j. Dz.U. 2019 poz. 1473), rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 7 marca 2008 r. w sprawie wymagań, jakie muszą spełniać cmentarze, groby i inne miejsca pochówku zwłok i szczątków (Dz. U. 2008 nr 48, poz. 284), rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 1 sierpnia 2001 r. w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji grobów (Dz.U. 2001 nr 90 poz. 1013), uchwały Nr 22/2001 Zarządu Miasta i Gminy Sulęcin z dnia 17.IV.2001 w sprawie zatwierdzenia regulaminu cmentarza komunalnego w Sulęcinie oraz obowiązującego zarządzenia Burmistrza Sulęcina w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z cmentarzy komunalnych Gminy Sulęcin. 2) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy w tym za szkody spowodowane nienależytym utrzymaniem zieleni i urządzeń cmentarnych. 3) Wykonawca ponosi odpowiedzialność wobec Zamawiającego za jakość wykonanych prac objętych umową. 4) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody powstałe podczas wykonywanych prac jak również za roszczenia cywilno-prawne osób trzecich spowodowane działalnością wykonywaną przy realizacji przedmiotu zamówienia. 5) Zamawiający w każdym momencie ma prawo do dokonywania kontroli w trakcie wykonywanych prac. 6) Wykonawca zobowiązuje się posiadać polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej prowadzonej działalności w okresie realizacji umowy.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 98371110-8


Dodatkowe kody CPV: 98371111-5

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 31/12/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 187500.00
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Sulęciński Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Bolesława Chrobrego 3
Kod pocztowy: 69-200
Miejscowość: Sulęcin
Kraj/woj.: lubuskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 324000.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 324000.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 324000.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie Zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp. Zgodnie z dyspozycją art. 67 ust.1 pkt 12 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. 2019 poz.1843ze zm.) - dalej ustawa, Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-3a ustawy, osobie prawnej, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki: a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a, c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego. Gmina Sulęcin jest zamawiającym, o którym mowa w dyspozycji przytoczonego przepisu. Jest bowiem jednostką sektora finansów publicznych w rozumieniu przepisów o finansach publicznych na podstawie art. 9 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U.2019.869 t.j.). W konsekwencji jest zamawiającym, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy. Gmina Sulęcin posiada 100% udziałów zarówno w spółce: Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o. jak i w spółce: KOMUNALNIK Sp. z o.o. - obie spółki posiadają osobowość prawną. Wyżej wymienione spółki są założycielami i jedynymi udziałowcami spółki: Sulęciński Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o., z którą Gmina zamierza przeprowadzić negocjacje w celu udzielenia przedmiotowego zamówienia w trybie z wolnej ręki. ZUK Sp. z o.o. posiada 30% udziałów w spółce SZUK Sp. z o.o. natomiast spółka KOMUNLNIK posiada 70% udziałów. Spółka SZUK Sp. z o.o. posiada osobowość prawną, została powołana w celu realizowania zadań Gminy i nie ma udziału kapitału prywatnego. Spółki: ZUK Sp. z o.o. oraz KOMUNALNIK posiadają osobowość prawną nad którymi Gmina Sulęcin jako zamawiający sprawuje pełną kontrolę z uwagi na posiadanie 100% udziałów w ich kapitale zakładowym. Każda zatem spółka, która będzie kontrolowana przez obie ww. spółki będzie równocześnie kontrolowana w sposób pośredni przez Gminę Sulęcin. W przypadku gdy spółki: ZUK Sp. z o.o. lub KOMUNALNIK Sp. z o.o. będą posiadały (odnosząc się do brzmienia przepisu) nad jakąś osobą prawną dominujący wpływ na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej to takie same kompetencje w sposób pośredni będzie miała nad tą osobą prawną Gmina Sulęcin. Kierownik Zamawiającego pełni funkcję zgromadzenia wspólników spółek kontrolujących działalność Sulęcińskiego Zakładu Usług Komunalnych Sp. z o.o. z siedzibą w Sulęcinie. Spółka SZUK Sp. z o.o. działa na podstawie umowy/statutu sporządzonej w formie aktu notarialnego w dniu 29.05.2017 Repertorium nr A nr 692/2017 oraz zmiany do niej: akt notarialny z dnia 12.09.2017 Repertorium nr A nr 1413/2017 i została wpisana do rejestru przedsiębiorców w KRS pod numerem 0000691431 z dnia 22.08.2017 Podstawowym przedmiotem działalności spółki, wynikającym z umowy spółki jest realizacja zadań gminy Sulęcin o charakterze użyteczności publicznej, a w szczególności w zakresie utrzymania porządku i czystości, utrzymania cmentarzy i administrowania targowiskami miejskimi na terenie miasta i gminy. Zgodnie z prognozą finansową ponad 90% przychodów netto, z działalności Sulęcińskiego Zakładu Usług Komunalnych Sp. z o.o. z siedzibą w Sulęcinie, będzie pochodziło z wykonywania zadań na rzecz Gminy Sulęcin, czyli Zamawiającego. Jednocześnie spółka dysponuje wszelkimi zasobami pozwalającymi na rzetelne wykonanie zamówienia publicznego.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.