eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ŁomżaUdzielenia kredytu długoterminowego do wysokości 8 500 000,00 zł (słownieosiem milionów pięćset tysięcy złotych 00/100) z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2018-12-05

Ogłoszenie nr 500291614-N-2018 z dnia 05-12-2018 r.

Gmina Łomża: Udzielenia kredytu długoterminowego do wysokości 8 500 000,00 zł (słownie: osiem milionów pięćset tysięcy złotych 00/100) z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 618504-N-2018

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 500247735-N-2018


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego

tak


I. 1) NAZWA I ADRES:

Gmina Łomża, Krajowy numer identyfikacyjny 450669944, ul. M. Skłodowskiej Curie 1a, 18-400 Łomża, woj. podlaskie, państwo Polska, tel. 862165263, e-mail dpazik@gminalomza.pl, faks 8621652 64.
Adres strony internetowej (url): www.gminalomza.pl/bip

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Udzielenia kredytu długoterminowego do wysokości 8 500 000,00 zł (słownie: osiem milionów pięćset tysięcy złotych 00/100) z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie dla Gminy Łomża kredytu długoterminowego do wysokości 8 500 000,00 zł /słownie: osiem milionów pięćset tysięcy złotych/ przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań. 2. Okres kredytowania - okres od dnia podpisania umowy do dnia spłaty ostatniej raty, tj. do 31.12.2026 r. 3. Wykorzystanie kredytu - planowana jest realizacja kredytu w 2 transzach: - 4 000 000 zł w dniu 30.11.2018 r. - 4 500 000 zł w dniu 27.12.2018 r. Niewykorzystana (ewentualnie) kwota z 1 transzy kredytu przechodzi do następnej. 4. Spłata kredytu w ratach miesięcznych na ostatni dzień miesiąca. Wysokość raty miesięcznej wynosi 95x 88 541,67 zł i ostatnia wyrównawcza 1x 88 541,35 zł. Spłata pierwszej raty kapitałowej nastąpi w dniu 31.01.2019 r. a ostatniej raty w dniu 31.12.2026 r. Jeżeli termin wpłaty raty kredytu i odsetek przypadnie na dzień wolny od pracy Zamawiający ureguluje zobowiązanie w pierwszy dzień roboczy następujący po tym dniu. 5. Wykonawca otworzy rachunek kredytowy najpóźniej w dniu zawarcia umowy i prowadzić go będzie nieodpłatnie w trakcie realizacji niniejszej umowy kredytowej. 6. Wykonawca dokona uruchomienia wszystkich transz kredytu zgodnie z decyzjami Zamawiającego. Wykonawca uruchomi środki kredytu bez składania odrębnego wniosku kredytowego podlegającego rozpatrzeniu. Uruchomienie kredytu następuje przelewem na r-k Kredytobiorcy 88 8757 0001 0000 1717 2000 0010 w BS Łomża, na pisemne zlecenie Zamawiającego. Wykorzystanie kredytu następować będzie w walucie polskiej. Wykonawca nie pobierze prowizji z tytułu uruchomienia kredytu. 7. Termin wykorzystania kredytu upływa z dniem 31.12.2018 r. Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo do złożenia pisemnego oświadczenia o rezygnacji z dalszego wykorzystania kredytu. 8. Zabezpieczenie kredytu - weksel In blanco wraz z deklaracją wekslową przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy. 9. Rzeczywiste koszty obsługi kredytu będą stanowić: oprocentowanie kredytu - zmienne obliczone dla każdego miesięcznego okresu odsetkowego w oparciu o 1-miesięczny wskaźnik WIBOR z ostatniego notowania w miesiącu poprzedzającym okres obrachunkowy powiększony o marżę określoną w ofercie, wyrażoną w punktach procentowych i niezmienną w okresie obowiązywania umowy. 10. O wysokości stawki bazowej /WIBOR 1M/ stanowiącej podstawę obliczenia oprocentowania kredytu w danym miesiącu oraz o kwocie naliczonych odsetek za dany miesiąc, Zamawiający będzie powiadomiony pisemnie przez Wykonawcę w terminie do 24 dnia tego miesiąca. 11. Odsetki od wykorzystanego kredytu będą naliczane w miesięcznych okresach obrachunkowych, zgodnie z faktyczną liczbą dni miesiąca kalendarzowego, przy czym pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia uruchomienia kredytu i kończy się ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego, zaś ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu. 12. Zamawiający zastrzega sobie, że od przyznanego kredytu Bank nie nalicza żadnej prowizji, tj. prowizji przygotowawczej i od udzielonego kredytu. 13. Zamawiający oświadcza, że jest rzetelnym Klientem i z zaciągniętych zobowiązań wywiązuje się terminowo. W dotychczasowej współpracy z Bankami prowadzącymi rachunki kredytowe i podstawowe nie wystąpiły zajęcia komornicze ani administracyjne. Zamawiający nie posiada zobowiązań pozabilansowych, zobowiązań wobec podmiotów powiązanych, zaległości wobec Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Zmawiający nie udzielił gwarancji i poręczeń oraz nie korzysta z wykupu wierzytelności. Zamawiający nie był emitentem papierów wierzycielskich. Zamawiający nie korzysta leasingu, factoringu, forfaitingu.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu


SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 14/11/2018
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 917370.81
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 3
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Bank Gospodarstwa Krajowego z siedziba w Warszawie
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: Aleje Jerozolimskie 7
Kod pocztowy: 00-955
Miejscowość: Warszawa
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 750264.33
Oferta z najniższą ceną/kosztem 750264.33
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 895683.32
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.