Zobacz treść przetargu, którego dotyczy to sprostowanie
Ogłoszenie z dnia 2018-05-18
Ogłoszenie nr 500111227-N-2018 z dnia 18-05-2018 r.
Przasnysz:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Ogłoszenia o zamówieniu
INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU
Numer: 560619-N-2018
Data: 18/05/2018
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Starostwo Powiatowe, Krajowy numer identyfikacyjny 55066847900000,
ul. ul. Św. Stanisława Kostki
5,
06300
Przasnysz, woj.
mazowieckie, państwo
Polska, tel.
029 7522270 w.121, e-mail
organizacyjny@powiat-przasnysz.pl, faks
297 522 270.
Adres strony internetowej (url):
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
IV
Punkt:
5)
W ogłoszeniu jest:
1. Zamawiający działając w oparciu o art. 144 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych określa następujące okoliczności, które mogą powodować konieczność wprowadzenia zmian w treści zawartej umowy w stosunku do treści złożonej oferty:
1.1 zmiana osób odpowiedzialnych za kontakty lub nadzór nad realizacją przedmiotu umowy;
1.2 wystąpienie oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy.
1.3 zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy
a) bez podawania przyczyny do roku od dnia podpisania umowy
b) po upływie roku od dnia podpisania umowy z przyczyn niezależnych od Stron
1.4 zmianę podwykonawcy wobec części zamówienia, której wykonanie Wykonawca zamierzał powierzyć podwykonawcy, i wykazał to w ofercie, i jeżeli w odniesieniu do tej części nie została wyłączona dopuszczalność podwykonawstwa. (W sytuacji zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawca jest zobowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca - lub wykonawca samodzielnie - spełnia dany warunek udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Przy czym, obowiązek wykazania
powyższych okoliczności w sposób nie budzący wątpliwości Zamawiającego spoczywać będzie na wykonawcy)
1.5 zmianę osób - kierownika budowy lub kierowników poszczególnych branż przedstawionych w ofercie przetargowej, za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego. Wykonawca z własnej inicjatywy może zaproponować zmianę osób w następujących przypadkach: - śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych; niewywiązywania się z obowiązków wynikających z umowy; jeżeli zmiana tych osób stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy np. rezygnacji, itp..
1.6 zmian będących następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego po wcześniejszej akceptacji Kierownika Zamawiającego.
1.7 zaistnienia, po zawarciu umowy w przypadku siły wyższej, przez którą na potrzeby niniejszego warunku rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej strony więzi prawnej:
1.7.1 o charakterze niezależnym od Stron
1.7.2 którego Strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy
1.7.3 którego nie można uniknąć ani któremu Strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu
należytej staranności
1.7.4 której nie można przypisać drugiej Stronie
1.8 zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia Stron.
1.9 zmianę postanowień zawartej umowy oraz wprowadzanie nowych postanowień do umowy
1.10 jeżeli nie są istotne w rozumieniu art. 144 ust. 1 pkt 5 niezależnie od ich wartości - jest mniejsza od 15% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie
2. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
3. Zmiany o których mowa w ust. 1 dopuszczone będą wyłącznie pod warunkiem złożenia wniosku i jego akceptacji przez Strony.
4. W przypadku, gdy, w trakcie obowiązywania niniejszej umowy, dojdzie do zmiany:
a) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 X 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, lub
b) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, wysokość należnego wynagrodzenia wykonawcy ulegnie obowiązkowo odpowiedniej zmianie jeśli zmiany te będą miały wpływ na koszt wykonania przedmiotowego zamówienia.
5. Zmiany o których mowa w ust. 4 regulują szczegółowe zasady postępowania:
1) w odniesieniu do wysokości minimalnej stawki godzinowej:
a) zmiana następuje na pisemny wniosek Wykonawcy po udokumentowaniu przez niego wpływu zmiany na wysokość kosztów wykonania zamówienia,
b) zmiana taka może nastąpić po upływie 1 miesiąca od dnia wejścia w życie zmiany obowiązujących przepisów, z mocą od dnia wejścia w życie zmiany przepisów,
c) w celu udokumentowania wpływu zmiany przepisów na wysokość kosztów wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu:
o informację o ilości osób zatrudnionych do realizacji zamówienia na podstawie stawki godzinowej wraz ze wskazaniem ilości roboczogodzin, według list płac ze wszystkich miesięcy trwania umowy poprzedzających zmianę przepisów i miesiąca następującego po zmianie przepisów, wraz ze wskazaniem w sposób zanonimizowany wysokości wynagrodzenia brutto poszczególnych pracowników przed wejściem w życie zmiany i po jej wejściu. Ze względu na fakt, że ustawa o minimalnym wynagrodzeniu posługuje się pojęciem brutto Wykonawca ma obowiązek wskazać wartości faktyczne naliczonego pracownikom wynagrodzenia brutto, nie zaś wynagrodzenia zasadniczego,
d) Wykonawca zobowiązany jest udzielić Zamawiającemu wyjaśnień, co do sposobu wyliczenia poszczególnych wynagrodzeń na jego pisemny wniosek w terminie 3 dni roboczych.
e) Podstawą do ustalenia różnicy w zmianie wynagrodzenia będzie porównanie wynagrodzenia wyliczonego ze średniej ilości roboczogodzin na podstawie listy płac z miesięcy trwania umowy poprzedzających zmianę przepisów z wynagrodzeniem według ilości roboczogodzin podanych w liście płac z miesiąca następującego po zmianie przepisów. (treść SIWZ, to także jest treść za łączników.
2) W odniesieniu do zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokość stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne
a) zmiana następuje na pisemny wniosek Wykonawcy po udokumentowaniu przez niego wpływu zmiany na wysokość kosztów wykonania zamówienia,
b) zmiana taka może nastąpić po upływie 1 miesiąca od dnia wejścia w życie zmiany obowiązujących przepisów, z mocą od dnia wejścia w życie zmiany przepisów,
c) w celu udokumentowania wpływu zmiany przepisów na wysokość kosztów wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu informację o ilości osób, które realizują umowę dla Zamawiającego, rodzaju zawartych przez nie wszystkich umów z Wykonawcą wraz ze wskazaniem wymiaru etatu (jeżeli są to osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę) oraz wartość brutto łącznych zawartych z Wykonawcą umów (jeżeli są to umowy zlecenia lub o dzieło) z miesiąca poprzedzającego zmianę i miesiąca następującego po zmianie, wraz w sposób zanonimizowany wysokości wynagrodzenia brutto poszczególnych pracowników przed wejściem w życie zmiany i po jej wejściu.
d) Wykonawca zobowiązany jest udzielić Zamawiającemu wyjaśnień, co do sposobu wyliczenia poszczególnych wynagrodzeń na jego pisemny wniosek w terminie 3 dni roboczych.
6. Zmiana wysokości wynagrodzenia obowiązywać będzie od dnia wejścia w życie zmian, o których mowa w ust. 5 - jeśli Wykonawca w terminie 30 dni od dnia wejścia przepisów dokonujących tych zmian umowy złoży pisemny wniosek, a jeżeli złoży po tym terminie - od chwili jego złożenia, w którym Wykonawca wykaże bezpośredni wpływ tych zmian na koszty wykonania przedmiotu umowy, a Zamawiający uzna ten wniosek za zasadny.
7. Zmiany wynagrodzenia w okolicznościach, o których mowa w ust. 5, mogą być dokonane wyłącznie w wyniku negocjacji Stron Umowy.
8. W przypadku zmiany osób o których mowa w ust.1 ppkt 1.5. nowa osobę powołaną do pełnienia w/w obowiązków muszą spełniać wymagania określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia dla danej funkcji.
9. Zamawiający może żądać od Wykonawcy zmiany osób o których mowa w ust.1 ppkt 1.5. niniejszego paragrafu, jeżeli uzna że nie wypełnia należycie swoich obowiązków wynikających z umowy. Wykonawca obowiązany jest dokonać zmiany tych osób w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty złożenia wniosku przez Zamawiającego
W ogłoszeniu powinno być:
1. Zamawiający działając w oparciu o art. 144 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych określa następujące okoliczności, które mogą powodować konieczność wprowadzenia zmian w treści zawartej umowy w stosunku do treści złożonej oferty:
1.1 zmiana osób odpowiedzialnych za kontakty lub nadzór nad realizacją przedmiotu umowy;
1.2 wystąpienie oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy.
1.3 zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy
a) bez podawania przyczyny do dnia 31.12.2019
b) po dniu 31.12.2019 r. z przyczyn niezależnych od Stron
1.4 zmianę podwykonawcy wobec części zamówienia, której wykonanie Wykonawca zamierzał powierzyć podwykonawcy, i wykazał to w ofercie, i jeżeli w odniesieniu do tej części nie została wyłączona dopuszczalność podwykonawstwa. (W sytuacji zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawca jest zobowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca - lub wykonawca samodzielnie - spełnia dany warunek udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Przy czym, obowiązek wykazania
powyższych okoliczności w sposób nie budzący wątpliwości Zamawiającego spoczywać będzie na wykonawcy)
1.5 zmianę osób - kierownika budowy lub kierowników poszczególnych branż przedstawionych w ofercie przetargowej, za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego. Wykonawca z własnej inicjatywy może zaproponować zmianę osób w następujących przypadkach: - śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych; niewywiązywania się z obowiązków wynikających z umowy; jeżeli zmiana tych osób stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy np. rezygnacji, itp..
1.6 zmian będących następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego po wcześniejszej akceptacji Kierownika Zamawiającego.
1.7 zaistnienia, po zawarciu umowy w przypadku siły wyższej, przez którą na potrzeby niniejszego warunku rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej strony więzi prawnej:
1.7.1 o charakterze niezależnym od Stron
1.7.2 którego Strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy
1.7.3 którego nie można uniknąć ani któremu Strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu
należytej staranności
1.7.4 której nie można przypisać drugiej Stronie
1.8 zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia Stron.
1.9 zmianę postanowień zawartej umowy oraz wprowadzanie nowych postanowień do umowy
1.10 jeżeli nie są istotne w rozumieniu art. 144 ust. 1 pkt 5 niezależnie od ich wartości - jest mniejsza od 15% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie
2. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
3. Zmiany o których mowa w ust. 1 dopuszczone będą wyłącznie pod warunkiem złożenia wniosku i jego akceptacji przez Strony.
4. W przypadku, gdy, w trakcie obowiązywania niniejszej umowy, dojdzie do zmiany:
a) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 X 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, lub
b) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, wysokość należnego wynagrodzenia wykonawcy ulegnie obowiązkowo odpowiedniej zmianie jeśli zmiany te będą miały wpływ na koszt wykonania przedmiotowego zamówienia.
5. Zmiany o których mowa w ust. 4 regulują szczegółowe zasady postępowania:
1) w odniesieniu do wysokości minimalnej stawki godzinowej:
a) zmiana następuje na pisemny wniosek Wykonawcy po udokumentowaniu przez niego wpływu zmiany na wysokość kosztów wykonania zamówienia,
b) zmiana taka może nastąpić po upływie 1 miesiąca od dnia wejścia w życie zmiany obowiązujących przepisów, z mocą od dnia wejścia w życie zmiany przepisów,
c) w celu udokumentowania wpływu zmiany przepisów na wysokość kosztów wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu:
o informację o ilości osób zatrudnionych do realizacji zamówienia na podstawie stawki godzinowej wraz ze wskazaniem ilości roboczogodzin, według list płac ze wszystkich miesięcy trwania umowy poprzedzających zmianę przepisów i miesiąca następującego po zmianie przepisów, wraz ze wskazaniem w sposób zanonimizowany wysokości wynagrodzenia brutto poszczególnych pracowników przed wejściem w życie zmiany i po jej wejściu. Ze względu na fakt, że ustawa o minimalnym wynagrodzeniu posługuje się pojęciem brutto Wykonawca ma obowiązek wskazać wartości faktyczne naliczonego pracownikom wynagrodzenia brutto, nie zaś wynagrodzenia zasadniczego,
d) Wykonawca zobowiązany jest udzielić Zamawiającemu wyjaśnień, co do sposobu wyliczenia poszczególnych wynagrodzeń na jego pisemny wniosek w terminie 3 dni roboczych.
e) Podstawą do ustalenia różnicy w zmianie wynagrodzenia będzie porównanie wynagrodzenia wyliczonego ze średniej ilości roboczogodzin na podstawie listy płac z miesięcy trwania umowy poprzedzających zmianę przepisów z wynagrodzeniem według ilości roboczogodzin podanych w liście płac z miesiąca następującego po zmianie przepisów. (treść SIWZ, to także jest treść za łączników.
2) W odniesieniu do zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokość stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne
a) zmiana następuje na pisemny wniosek Wykonawcy po udokumentowaniu przez niego wpływu zmiany na wysokość kosztów wykonania zamówienia,
b) zmiana taka może nastąpić po upływie 1 miesiąca od dnia wejścia w życie zmiany obowiązujących przepisów, z mocą od dnia wejścia w życie zmiany przepisów,
c) w celu udokumentowania wpływu zmiany przepisów na wysokość kosztów wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu informację o ilości osób, które realizują umowę dla Zamawiającego, rodzaju zawartych przez nie wszystkich umów z Wykonawcą wraz ze wskazaniem wymiaru etatu (jeżeli są to osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę) oraz wartość brutto łącznych zawartych z Wykonawcą umów (jeżeli są to umowy zlecenia lub o dzieło) z miesiąca poprzedzającego zmianę i miesiąca następującego po zmianie, wraz w sposób zanonimizowany wysokości wynagrodzenia brutto poszczególnych pracowników przed wejściem w życie zmiany i po jej wejściu.
d) Wykonawca zobowiązany jest udzielić Zamawiającemu wyjaśnień, co do sposobu wyliczenia poszczególnych wynagrodzeń na jego pisemny wniosek w terminie 3 dni roboczych.
6. Zmiana wysokości wynagrodzenia obowiązywać będzie od dnia wejścia w życie zmian, o których mowa w ust. 5 - jeśli Wykonawca w terminie 30 dni od dnia wejścia przepisów dokonujących tych zmian umowy złoży pisemny wniosek, a jeżeli złoży po tym terminie - od chwili jego złożenia, w którym Wykonawca wykaże bezpośredni wpływ tych zmian na koszty wykonania przedmiotu umowy, a Zamawiający uzna ten wniosek za zasadny.
7. Zmiany wynagrodzenia w okolicznościach, o których mowa w ust. 5, mogą być dokonane wyłącznie w wyniku negocjacji Stron Umowy.
8. W przypadku zmiany osób o których mowa w ust.1 ppkt 1.5. nowa osobę powołaną do pełnienia w/w obowiązków muszą spełniać wymagania określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia dla danej funkcji.
9. Zamawiający może żądać od Wykonawcy zmiany osób o których mowa w ust.1 ppkt 1.5. niniejszego paragrafu, jeżeli uzna że nie wypełnia należycie swoich obowiązków wynikających z umowy. Wykonawca obowiązany jest dokonać zmiany tych osób w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty złożenia wniosku przez Zamawiającego
II.2) Tekst, który należy dodać
Miejsce, w którym należy dodać tekst:
Numer sekcji:
II.
Punkt:
6)
Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu:
Wartość bez Vat 5 183 016,44 PLN
INNE PRZETARGI Z PRZASNYSZA
- Budowa obiektu sportowo- rekreacyjnego w Starej Krępie (eIII)
- Zakup i sukcesywna dostawa żywności na potrzeby Szkoły Podstawowej nr 3 z im. Tadeusza Kościuszki w Przasnyszu
więcej: przetargi w Przasnyszu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.