eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi OpoleObsługa prawna Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Opolu

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-11-12

Opole: Obsługa prawna Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Opolu
Numer ogłoszenia: 445454 - 2012; data zamieszczenia: 12.11.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Opolu , ul. Niedziałkowskiego 6, 45-085 Opole, woj. opolskie, tel. 077 4016344; 4545505, 4016330, faks 077 4544468.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gddkia.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Zarządzanie dogami krajowymi.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Obsługa prawna Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Opolu.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego obsługi prawnej. Obsługa prawna świadczona będzie na rzecz komórek organizacyjnych Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Opolu. Obsługa prawna obejmuje w szczególności : 1. Udzielanie pisemnych i ustnych opinii prawnych. 2. Reprezentowanie Zamawiającego na podstawie udzielonych pełnomocnictw przed sądami powszechnymi, administracyjnymi i innymi organami administracji państwowej i samorządowej z wyłączeniem spraw prowadzonych przez Prokuratorię Generalną Skarbu Państwa, 3. Udział w rozprawach przed Krajową Izbą Odwoławczą i Sądem Okręgowym w sprawie zamówień publicznych. 4. Przygotowanie pozwów i wniosków, wystąpień, zażaleń i odwołań oraz pism procesowych dla sądów, Prokuratorii i organów administracji w celu wszczęcia postępowania sądowego lub administracyjnego lub w związku z toczącym się postępowaniem. 5. Przygotowanie odpowiedzi na skargi do NSA przy udziale komórek organizacyjnych merytorycznie właściwych w sprawie, a także prowadzenie postępowań odwoławczych i spraw przed WSA i NSA. 6. Współdziałanie w zakresie badania zasadności i sposobu załatwiania skarg, wniosków w sprawach należących do zakresu działania Oddziału. 7. Sporządzanie projektów umów, zarządzeń i innych aktów wywołujących skutki prawne. 8. Opiniowanie i uzgadnianie pod względem formalno - prawnym porozumień i umów zawieranych przez Oddział z innymi podmiotami oraz przesłanych przez inne podmioty. 9. Uzgadnianie pod względem formalno-prawnym rozstrzygnięć administracyjnych. 10. Monitorowanie zmian w przepisach prawa i orzecznictwie sądów powszechnych wraz z analizą ich wpływu na działalność komórek organizacyjnych Oddziału, a także kolportaż do merytorycznych komórek organizacyjnych. 11. Pomoc prawną wg zadań określonych dla radców prawnych w ustawie z dnia 06 lipca 1982r o radcach prawnych ( Dz. U Nr 19 poz.145 ze zm. ), lub w ustawie o adwokaturze z 26 maja 1982r. (tj. Dz. U. z 2009r., Nr 146,poz.1188 ze zm.) 12. Opracowywanie analiz i opinii prawnych dotyczących zasadności oraz zgodności z warunkami kontraktowymi roszczeń zgłaszanych przez Wykonawców robót, Projektantów i Nadzór oraz ich Podwykonawców lub osób trzecich w stosunku do Zamawiającego. 13. Analiza podstaw i zasadności roszczeń zgłaszanych przez Zamawiającego w stosunku do Wykonawców robót, Projektantów i Nadzoru oraz ich Podwykonawców. 14. Przygotowywanie projektów porozumień i ugód Zamawiającego w stosunkach umownych z Wykonawcami robót, Projektantami i Nadzorem oraz ich Podwykonawcami lub osobami trzecimi. 15. Świadczenie pomocy prawnej przy wykonywaniu przez Zamawiającego nadzoru nad realizacją kontraktów. 16. Świadczenie pomocy prawnej przy sporządzaniu wniosków o przeprowadzenie egzekucji administracyjnych i komorniczych dotyczących nieruchomości. 17. Świadczenie pomocy prawnej w procesie uzyskiwania prawa do terenu pod planowane inwestycje. 18. Świadczenie pomocy prawnej w innych sprawach należących do właściwości Zamawiającego..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.10.00.00 - Usługi prawnicze .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 8.600 zł, Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: a. pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: w Banku Gospodarstwa Krajowego nr 22 1130 1219 0026 3102 9790 0001 b. poręczeniach bankowych; c. poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych; d. gwarancjach bankowych; e. gwarancjach ubezpieczeniowych; f. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz.U. z 2007, Nr 42, poz. 275 ze zm.).

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań , których spełnienie Wykonawca będzie zobowiązany wykazać .

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać się doświadczeniem w wykonaniu ( zakończeniu ) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie polegającym na świadczeniu usług prawnych w wymienionych niżej zakresach tj.: a)świadczeniu stałej obsługi prawnej przez okres co najmniej 6 miesięcy na rzecz organu administracji publicznej, b)świadczeniu pomocy prawnej w ramach inwestycji realizowanej w oparciu o warunki kontraktowe FIDIC.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań , których spełnienie Wykonawca będzie zobowiązany wykazać .

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca winien dysponować osobami , które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia legitymujące się kwalifikacjami zawodowymi , doświadczeniem i wykształceniem odpowiednimi do stanowisk jakie im zostaną powierzone - zgodnie z poniższym wykazem : Zamawiający wymaga, aby obsługa prawna świadczona była przez Kancelarię prawną zatrudniającą co najmniej 4 radców prawnych/ adwokatów Osoby wskazane na powyższe stanowiska - Radcowie prawni/adwokaci ( 4 osoby ) muszą: - posiadać aktualny wpis na listę radców prawnych/adwokatów, o której mowa w ustawie z dnia 6 lipca 1982 r o radcach prawnych ( Dz. U. z 2002 r , nr 123 , poz. 1065 ze zm ) - posiadać co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe*) w wykonywaniu usług prawniczych jako radca prawny(na podstawie umowy o pracę, umowy cywilno- prawnej, w kancelarii radcy prawnego, spółkach, o których mowa w art. 8 ust. 1 ustawy o radcach prawnych)/ jako adwokat (na podstawie umowy cywilnoprawnej) w kancelarii adwokackiej, zespole adwokackim, spółkach o których mowa w art. 4a ustawy o adwokaturze) w zakresie obsługi jednostek sektora finansów publicznych . *) przez doświadczenie zawodowe wyrażone w latach rozumie się lata czynne zawodowo w wykonywaniu zawodu radcy prawnego/adwokata . Wykonawca musi określić liczbę lat w wykonywaniu zawodu radcy prawnego / adwokata w różnych okresach czasowych ( nie sumuje się doświadczenia nabytego w tym samym okresie świadcząc usługi na rzecz różnych Zamawiających) Wykonawca musi wykazać doświadczenie w zakresie obsługi jednostek sektora finansów publicznych w różnych okresach czasowych ( łącznie przez okres minimum 3 lat) , nie sumuje się doświadczenia nabytego w różnych jednostkach sektora finansów publicznych w tym samym okresie . Jednocześnie : co najmniej jedna z osób wskazanych na stanowiska radców prawnych/adwokatów wyznaczonych w ofercie jako wiodący musi dodatkowo legitymować się następującym doświadczeniem: - reprezentacja prawna w min. 2 sprawach przed Krajową Izbą Odwoławczą lub Sądem Okręgowym w sprawie skargi na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej, - reprezentacja prawna w min. 3 sprawach przed sądami administracyjnymi, - świadczeniem stałej obsługi prawnej przez okres co najmniej 6 miesięcy na rzecz organu administracji publicznej.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań , których spełnienie Wykonawca będzie zobowiązany wykazać .

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Obowiązki Wykonawcy polegającego na zasobach innych podmiotów. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu lub osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu (w zależności od zasobu): 1) pisemne zobowiązanie tych podmiotów do zrealizowania części zamówienia, zawierające zakres czynności, które te podmioty zobowiązują się wykonać - w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów; 2) pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy osób na okres ich udziału w wykonywaniu zamówienia, zawierające także listę osób, które zostaną przez ten podmiot udostępnione - w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów;

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

W trakcie realizacji umowy mogą ulec zmianom takie postanowienia umowy jak ; - w zakresie przedmiotu umowy - jeżeli zmiana taka spowodowana będzie okolicznościami zaistniałymi w trakcie realizacji przedmiotu umowy np. zaistnienie warunków faktycznych wpływających na zakres lub sposób wykonania przedmiotu umowy ; - regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie podpisania umowy , wywołujących potrzebę zmiany umowy , wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany ; - oznaczenia danych dotyczących Zamawiającego i / lub Wykonawcy ; - konieczność zmiany osób wskazanych w ofercie ; - zmiana stawki podatku VAT.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.gddkia.gov.pl/487/do-progow-unijnych
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Opolu ul. Niedziałkowskiego 6 , 45-085 Opole pokój 307-309 - bezpłatnie.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.11.2012 godzina 10:50, miejsce: GDDKiA Oddział w Opolu przy ul. Niedziałkowskiego nr 6 , w pokoju nr 101, ( sekretariat ).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.