To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2012-10-24
Gdańsk: Roboty budowlane dodatkowe do zamówienia podstawowego:
BUDOWA MOSTU PRZEZ RZEKĘ WISŁĘ KOŁO KWIDZYNA WRAZ Z DOJAZDAMI W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 90
a) umocnienie rowów w punktach lokalnych wysięków z kolumn dynamicznych
b) wykonanie remontu przepustu (rowu krytego) na działce nr 157/133
c) remont odcinka systemu melioracyjnego na działce nr 350/4
Numer ogłoszenia: 415396 - 2012; data zamieszczenia: 24.10.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 328066 - 2012r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku, ul. Subisława 5, 80-354 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 5112400, faks 058 5112405.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty budowlane dodatkowe do zamówienia podstawowego: BUDOWA MOSTU PRZEZ RZEKĘ WISŁĘ KOŁO KWIDZYNA WRAZ Z DOJAZDAMI W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 90 a) umocnienie rowów w punktach lokalnych wysięków z kolumn dynamicznych b) wykonanie remontu przepustu (rowu krytego) na działce nr 157/133 c) remont odcinka systemu melioracyjnego na działce nr 350/4.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych (w oparciu o dokumentacje projektowe - projekty wykonawcze dodatkowe oraz porozumienia z właścicielami gruntów) oznaczonych nazwą: BUDOWA MOSTU PRZEZ RZEKĘ WISŁĘ KOŁO KWIDZYNA WRAZ Z DOJAZDAMI W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 90 a) umocnienie rowów w punktach lokalnych wysięków z kolumn dynamicznych b) wykonanie remontu przepustu (rowu krytego) na działce nr 157/133 c) remont odcinka systemu melioracyjnego na działce nr 350/4.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.21.30 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej 45.23.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 23.10.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: .
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- BUDIMEX S.A., ul. Stawki 40, 01-040 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
- Ferrovial Agroman S.A., Campo de las Naciones Ribera del Loira 42S, Madryt, kraj/woj. Hiszpania.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 70958,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 132612,67
Oferta z najniższą ceną: 132612,67 / Oferta z najwyższą ceną: 132612,67
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Uzasadnieniem prawnym zastosowania trybu udzielenia zamówienia z wolnej ręki jest art. 67 ust. 1 pkt 5b) ustawy Pzp. Uzasadnienie zamówienia: a) umocnienie rowów w punktach lokalnych wysięków z kolumn dynamicznych W czasie realizacji robót, Wykonawca Pytaniem Technicznym nr 056 z dnia 22.03.2012r. zgłosił, że na odcinku od km 6+310 do km 6+480, w miejscu wykonywania rowu wzdłuż dk 90, występują wysięki wód gruntowych z kolumn dynamicznych wykonanych w celu wzmocnienie podłoża. Roboty były prowadzone zgodnie z dokumentacją projektową. Wysięki powodują niszczenie skarp rowów zamulając je. Inżynier zwrócił się o rozwiązanie problemu do Projektanta. Po wizji w terenie Projektant potwierdził sytuację opisaną przez Wykonawcę i przedstawił sposób umocnienia rowów w miejscach wysięków. Przedstawione rozwiązanie polega na wykonaniu narzutu kamiennego na geowłókninie w kiszce faszynowej umocnionej kołkami. Projektant w piśmie PT1-379-WR-Z-4-2010/2613/2012 z dnia 17.04.2012r. stwierdził, że zjawisko to nie było do przewidzenia na etapie opracowania dokumentacji projektowej, co w piśmie MKW/WP/1565/2012r. z dnia 17.08.2012r. potwierdził Nadzór i może być spowodowane wysokim poziomem wód gruntowych na odcinku prowadzonych robót. Zakres robót zamówienia dodatkowego zlokalizowany jest na terenie objętym decyzją Wojewody Pomorskiego z dnia 07.06. 2010r. Nr WI.II/EZ/7119/1-10/7/10 o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej pn.: Budowa mostu przez rzekę Wisłę koło Kwidzyna wraz z dojazdami w ciągu drogi krajowej nr 90. Konieczność wykonania zamówienia dodatkowego pozostaje w ścisłym związku z prawidłową realizacja zamówienia podstawowego. Konieczne jest, aby roboty objęte zamówieniem dodatkowym wykonane były jako równoczesne z robotami objętymi zamówieniem podstawowym. Niemożliwe jest wykonanie robót podstawowych bez równoczesnego wykonania robót dodatkowych objętych przedmiotowym zamówieniem. b) wykonanie remontu przepustu (rowu krytego) na działce nr 157/133 Po stronie wschodniej rzeki Wisły teren, na którym realizowany jest Kontrakt jest bardzo płaski. Grunty poprzecinane są układem rowów melioracyjnych szczegółowych, które regulują przepływ wód z terenów przyległych i odprowadzają je do kanałów. Pismem z dnia 17 lutego 2011 roku rolnicy posiadający pola wzdłuż pasa drogowego drogi krajowej nr 90 po stronie wschodniej zasygnalizowali problem spływu wód melioracyjnych. Dnia 24.02.2011r. odbyło się spotkanie Rolników z Projektantem, na którym zgłoszone wcześniej problemy zostały doprecyzowane. W trakcie realizacji inwestycji odbyły się spotkania Projektanta z właścicielami terenów przylegających do realizowanej inwestycji w terenie i po przeprowadzeniu dokładnej analizy projektant uwzględnił odmienne od przyjętych do sporządzenia dokumentacji projektowej warunki spływu wód melioracyjnych i uzupełnił rozwiązania projektowe o elementy, które zapewnią prawidłowe przejęcie i przepływ wód melioracyjnych przez pas drogi krajowej nr 90. Na podstawie otrzymanych pism, przeprowadzonych rozmów z rolnikami oraz pracownikami Kwidzyńskiego Związku Spółek Wodnych w Kwidzynie stwierdzono, że zastane zmiany spowodowane są występującym wysokim stanem wód gruntowych spowodowanym obfitymi opadami deszczu oraz wykonanymi w ostatnim roku na polach przez rolników ratunkowymi robotami odwodnieniowymi. Efektem tych wydarzeń jest dokumentacja zamienna sporządzona przez Projektanta. Powstała w efekcie tych zmian, zmiana układu rowów melioracyjnych w rejonie wiaduktu gospodarczego w km 8+900,3, spowodowała zwiększony przepływ wód na odcinku istniejącego rowu melioracyjnego na działce na 157/133. Po interwencji Właściciela działki konieczne okazało się przeprowadzenie remontu, wykonanego przez niego w ostatnich latach , niezinwentaryzowanego rowu krytego, o średnicy 50cm i długości 18m. Na tą okoliczność spisano notatkę z Właścicielem działki nr 157/133 Panem Tomaszem Świerczkiem, który wyraził zgodę na udostępnienie terenu działki 157/133 w celu wykonania remontu rowu krytego, w zakresie niezbędnym dla zapewnienia właściwego przepływu wód melioracyjnych i zapewnienie prawidłowego odwodnienia jego działki. Konieczność wykonania zamówienia dodatkowego polegającego na wykonaniu remontu istniejącego rowu krytego pozostaje w ścisłym związku z prawidłowym wykonaniem odwodnienia terenów przyległych do pasa drogowego drogi krajowej nr 90. Prawidłowa realizacja zamówienia podstawowego uwarunkowana jest w tym przypadku prawidłowym wykonaniem zamówienia dodatkowego. Konieczne jest, aby roboty objęte zamówieniem dodatkowym wykonane były jako równoczesne z robotami objętymi zamówieniem podstawowym. Niemożliwe jest wykonanie robót podstawowych bez równoczesnego wykonania robót dodatkowych objętych przedmiotowym zamówieniem. Ze względu na warunki hydrologiczne oraz wynikające z wysokiego poziomu wód zmiany w zakresie rowów szczegółowych wprowadzane przez rolników, Projektant nie mógł przewidzieć na etapie projektowania odmiennych od uzgodnionych w trakcie sporządzania mapy kierunków spływu wód melioracyjnych. Projektant uwzględnił a Kierownik Projektu uznał za zasadne i trudne do przewidzenia na etapie projektowania roszczenia rolników dotyczące odwodnienia i dojazdów do pól. c) remont odcinka systemu melioracyjnego na działce nr 350/4 W czasie realizacji robót pismem z dnia 09.07.2012r. właścicielka działki nr 350/4 Pani Sylwia Manikowska zwróciła się do Zamawiającego o odprowadzenie wód z jej działki zlokalizowanej w rejonie km 0+200 drogi krajowej nr 90. Poinformowała, że prawdopodobną przyczyną zbytniego nawodnienia działki jest uszkodzenie systemu melioracyjnego, który wcześniej skutecznie odprowadzał wody opadowe poza teren działki. O rozwiązanie problemu Kierownik Projektu zwrócił się do Projektanta. Po wizji w terenie, rozmowie z właścicielką działki i wykonaniu pomiarów przedstawił opracowanie, które obejmuje wykonanie remontu rurociągu dn. 200, na długości ok. 45 i studni kanalizacyjnej. Projektant stwierdził, że w rejonie powstającej zastoiny wodnej wykonywana była wymiana gruntu nienośnego. W czasie wykonywania tych robót prawdopodobnie został przerwany system melioracyjny, nie zinwentaryzowany na mapie do celów projektowych. Sytuacja ta była niemożliwa do przewidzenia na etapie wykonywania projektu. Konieczność wykonania zamówienia dodatkowego polegającego na wykonaniu remontu systemu melioracyjnego na działce nr 350/4 pozostaje w ścisłym związku z prawidłowym wykonaniem odwodnienia terenów przyległych do pasa drogowego drogi krajowej nr 90. Konieczne jest, aby roboty objęte zamówieniem dodatkowym wykonane były jako równoczesne z robotami objętymi zamówieniem podstawowym. Sytuacja opisana powyżej w podpunktach a), b) i c) wyczerpuje przesłanki art. 67 ust. 1 pkt 5) ppkt b) ustawy Pzp, gdyż wykonanie robót dodatkowych staje się konieczne na wskutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia oraz wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego.
INNE PRZETARGI Z GDAŃSKA
- Zakup i dostawa tabletów z systemem operacyjnym Android do realizacji badań ankietowych przez Urząd Statystyczny w Gdańsku
- Dostawa sprzętu laboratoryjnego w 5 pakietach
- 47/TP/2025 Sukcesywne dostawy substancji chemicznych z podziałem na zadania.
- Usługa wykonywania i dostarczania obiadów do Zespołu Szkół Ogólnokształcących Nr 6 w Gdańsku
- Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla zadania pn.:"Nadmorska ścieżka pieszo-rowerowa z plaży Stogi do Górek Zachodnich-Etap II" realizowanego w ramach BO 2025
- Dostawa środków higienicznych i środków czystości dla Sądu Okręgowego w Gdańsku
więcej: przetargi w Gdańsku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa sieci wodociągowej na terenie gminy Skępe
- Rozbiórka wraz z budową skrzyżowania ulicy wewnątrzosiedlowej L09 z ulicą Zachodnią oraz odcinka ulicy Zachodniej od skrzyżowania ulicy L09 z ul. Zachodnią do ulicy Wiejskiej w Białymstoku (...)
- Przebudowa odcinka drogi leśnej nr L30/06/78 wraz z budową placu składowego zlokalizowanego w leśnictwie Łebień na dz. nr 491 obr. Łebień
- Budowa drogi dla pieszych i rowerów w ciągu DW 867 Sieniawa-Hrebenne w ramach projektu: "Nowa jakość Roztocza-rozwój produktów turystycznych zwiększających potencjał turystyki aktywnej na Roztoczu"
- Remont nawierzchni drogi dla pieszych na ul. Bema w Siedlcach
- Przebudowa drogi powiatowej nr 1978R (ul. Pużaka w km od 0+418 do 1+054) w Krośnie
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





