Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-12-02
Warszawa: Świadczenie obsługi prawnej na rzecz Ministerstwa Sprawiedliwości w Departamencie Nadzoru nad Aplikacjami Prawniczymi polegającej na zastępstwie procesowym w sądach w oparciu o udzielone pełnomocnictwo, doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego.
Numer ogłoszenia: 409274 - 2011; data zamieszczenia: 02.12.2011
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Ministerstwo Sprawiedliwości, Al. Ujazdowskie 11, 00-950 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 521 27 73,5212888, 5212214, faks 022 6289785, 5212697 , strona internetowa www.ms.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie obsługi prawnej na rzecz Ministerstwa Sprawiedliwości w Departamencie Nadzoru nad Aplikacjami Prawniczymi polegającej na zastępstwie procesowym w sądach w oparciu o udzielone pełnomocnictwo, doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego..
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Świadczenie obsługi prawnej na rzecz Ministerstwa Sprawiedliwości w Departamencie Nadzoru nad Aplikacjami Prawniczymi polegającej na zastępstwie procesowym w sądach w oparciu o udzielone pełnomocnictwo, doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2012 r..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.11.00.00 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej .
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
Departament Nadzoru nad Aplikacjami Prawniczymi Ministerstwa Sprawiedliwości realizując jedno z podstawowych zadań Ministra Sprawiedliwości w zakresie nadzoru nad aplikacją adwokacką, radcowską, notarialną i komorniczą, rozpatruje odwołania od uchwał Komisji Egzaminacyjnych dotyczących wyników egzaminów wstępnych na te aplikacje, a także egzaminów zawodowych (końcowych). Wiąże się to z koniecznością przygotowania pism procesowych związanych z postępowaniem przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym, Naczelnym Sądem Administracyjnym oraz reprezentowaniu Ministra Sprawiedliwości w tych sądach w oparciu o udzielone pełnomocnictwo. Aktualnie przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w Warszawie i Naczelnym Sądem Administracyjnym toczą się łącznie 154 postępowania z zakresu działalności Departamentu Nadzoru nad Aplikacjami Prawniczymi. Sprawa właściwego reprezentowania Ministra Sprawiedliwości w toku postępowania przed sądami jest niezwykle istotna. Każdego roku po przeprowadzeniu egzaminu wstępnego na aplikacje samorządowe do Departamentu Nadzoru nad Aplikacjami Prawniczymi wpływają odwołania od uchwał Komisji Egzaminacyjnych w sprawie wyniku tego egzaminu. Wobec bardzo dużej liczby tj.11.544 osób przystępujących do tego egzaminu, który w roku bieżącym odbył się 24 września oraz liczby negatywnego wyniku, który uzyskało 6.144 osoby, należy spodziewać się dużej liczby odwołań. Aktualnie jest ich już ponad 100 i wobec trwającej procedury odwoławczej, nadal wpływają. Ponadto do departamentu wpływają odwołania od wyników egzaminów (zawodowych) adwokackiego, radcowskiego i notarialnego Odwołania te są rozpoznawane przez komisje egzaminacyjne II stopnia przy Ministrze Sprawiedliwości do spraw odwołań od wyników egzaminu adwokackiego, radcowskiego i notarialnego. Wobec dużej liczby tych odwołań, około 700 oraz dalszych spodziewanych około 150, Minister Sprawiedliwości powołał dodatkowe komisje - jest ich 6. Obsługę administracyjną powyższych komisji zapewnia Minister Sprawiedliwości. Z uwagi na tak dużą liczbę powyższych odwołań, należy spodziewać się wzrostu liczby skarg do sądów administracyjnych, tym samym wzrostu liczby spraw, w których koniczne będzie świadczenie doradztwa procesowego na etapie postępowania sądowo-administracyjnego oraz zastępstwa procesowego. Na departamencie spoczywa także obowiązek badania zgodności z prawem wszystkich uchwał organów samorządowych w zakresie aplikacji. Wiąże się to, w przypadku stwierdzenia niezgodności, z koniecznością opracowania skarg do Sądu Najwyższego i udziałem w postępowaniu przed Sądem Najwyższym (obowiązuje przymus adwokacki). Gwarancję zatem właściwej obsługi prawnej w powyższym zakresie daje tylko zlecenie wykonywania usług przez radców prawnych, przy czym nie jest do przewidzenia szczegółowy zakres ich czynności, jak również liczba zadań. Na podstawie doświadczeń z lat ubiegłych jest natomiast bezsporne, że obsługa radcy prawnego jest niezbędna w celu zapewnienia właściwego funkcjonowania departamentu i realizacji zadań Ministra Sprawiedliwości. Tryb wyboru wykonawców jest ściśle związany ze szczegółowymi warunkami zamówienia. Specyfika świadczenia usługi zastępstwa procesowego związanego z zakresem właściwości Departamentu Nadzoru nad Aplikacjami Prawniczymi jest inna niż typowa taka usługa. Nie jest wcześniej znana dokładna liczba odwołań od wyników egzaminów zarówno wstępnych jak i zawodowych, a tym samym liczba potencjalnych spraw wymagających obsługi prawnej radcy prawnego. Z uwagi na specyfikę procedury odwoławczej pożądany jest wykonawca specjalizujący się w prawie i procedurze administracyjnej. Wybór trybu z wolnej ręki uzasadnia konieczność bezpośredniego kontaktu z przyszłym wykonawcą. Poza doświadczeniem, które może być potwierdzone odpowiednią dokumentacją, bardzo ważna jest bezpośrednia rozmowa z potencjalnym wykonawcą usługi. Tryb zamówienia z wolnej ręki pozwala na przeprowadzenie negocjacji, podczas których możliwy jest bezpośredni kontakt z wykonawcą, możliwa jest także negocjacja ceny usługi. Wybór innego trybu może nie doprowadzić do wyboru wykonawcy we właściwym dla prawidłowego funkcjonowania departamentu i realizacji zdań Ministra Sprawiedliwości terminie. Ponadto, wybrany w podstawowym trybie oferent może nie spełnić oczekiwań departamentu, a także nie można wykluczyć wystąpienia konfliktu interesu, gdyż praktycznie niemożliwe jest ustalenie kręgu potencjalnych klientów takiego podmiotu. Może to prowadzić do nienależytego wykonania ustawowych zadań Ministra Sprawiedliwości. Zgodnie z art. 5 ust. 1b ustawy w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa nie stosuje się przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Z powyższych względów na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy uzasadnione jest powierzenie wykonania zamawianej usługi odpowiednio: 1) Pani Joannie Lemańskiej - Kancelaria Radcy Prawnego, ul. Cystersów 13a/1, Kraków, 2) Panu Piotrowi Wójcikowi - Kancelaria Radcy Prawnego, ul. Kosynierów 9, Łomianki, 3) Panu Piotrowi Waś - Radca Prawny, Al. Armii Ludowej -6/83, Warszawa.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Joanna Lemańska Kancelaria Radcy Prawnego, ul. Cystersów 13a/1, Kraków, kraj/woj. Polska.
Piotr Wójcik Kancelaria Radcy Prawnego, ul. Kosynierów 9, Łomianki, kraj/woj. Polska.
Piotr Waś Kancelaria Radcy Prawnego, Al. Armii Ludowej 6/83, Warszawa, kraj/woj. Polska.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- "Remont drogi wojewódzkiej nr 733 na odcinkach: od km 40+300 do km 42+044 i od km 44+752 do km 45+400 na terenie gminy Skaryszew, powiat radomski, województwo mazowieckie" - nr postępowania 188/25
- Roboty utrzymaniowe w korycie potoku Macocha Łęki w km 1+760-2+160 wraz z remontem jazu w celu przywrócenia zdolności retencyjnej.
- Kompleksowa usługa organizacji cyklu warsztatów pod nazwą "Ambasadorzy Technologii"
- "Remont dw nr 747 w km 10+600 do km 12+161 i w km 12+340 do km 12+623 gmina Rzeczniów oraz w km 16+337 do km 22+300, gmina Sienno i gmina Lipsko, powiat lipski, woj. maz." - nr postępowania 194/25
- Remont części przesyłowej instalacji grzewczej ciepłej wody basenowej wraz z wymianą rurociągów wchodzących w jej skład oraz wymienników ciepła centralnego ogrzewania na pływalni Polonez.
- Usługa dostępu sieciowego do kolekcji czasopism wydawanych przez Cambridge University Press wraz z usługą publikowania otwartego w tych czasopismach
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowa obsługa prawna Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu
- Usługa doradztwa prawnego (kompleksowej obsługi prawnej) dla projektu FENX.07.01-IP.04-0013/24) Adaptacja i modernizacja przestrzeni Teatru Wielkiego w Łodzi wraz z zakupem sprzętu i wyposażenia
- Usługi doradcze przy prywatyzacji.
więcej: Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.