Zobacz treść przetargu, którego dotyczy to sprostowanie
Ogłoszenie z dnia 2016-12-14
Ogłoszenie nr 367005 - 2016 z dnia 2016-12-14 r.
Łódź:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Ogłoszenia o zamówieniu
INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU
Numer: 359202-2016
Data: 05/12/2016
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Łódzki Regionalny Park Naukowo-Technologiczny sp. z o.o., Krajowy numer identyfikacyjny 47321432900000, ul.
ul. Dubois 114/116
,
93465
Łódź, woj.
łódzkie, państwo
Polska, tel.
426 844 444, e-mail
j.raf@technopark.lodz.pl, faks
426 845 000.
Adres strony internetowej (url): www.technopark.lodz.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej, pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne:
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV:PROCEDURA
Punkt: IV.5)
W ogłoszeniu jest: Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do
treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień zawartej umowy
w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w
następujących przypadkach: 1. Zamawiający może odstąpić od umowy w razie
wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy w nie
leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia
umowy. 2. Strony zgodnie oświadczają, że odstąpienie od umowy w przypadku
określonym w pkt. 1. nastąpi w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o
powyższych okolicznościach, bez naliczania kar umownych. 3. Zakazuje się zmian
postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której
dokonano wyboru Wykonawcy, chyba, że konieczność wprowadzenia takich zmian
wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia
umowy. 4. Zamawiający zastrzega możliwość zmiany treści umowy w odniesieniu
do przedmiotu zamówienia w przypadku okoliczności, których nie można
przewidzieć na etapie wszczęcia postępowania, m. in. w sytuacji zmian wynikających
z procedur wewnętrznych Zamawiającego wpływających na specyfikę przedmiotu
zamówienia lub z uwagi na nieprzewidziane okoliczności, które mogą wyniknąć w
trakcie procesów badawczych. 5. Zamawiający dopuszcza zmiany treści umowy w
przypadku, gdy zaistnieje istotna zmiana okoliczności powodująca, że wykonanie
umowy w dotychczasowym brzmieniu nie leży w interesie publicznym, czego nie
można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. 6. Zamawiający zastrzega
odstąpienie od umowy w trybie natychmiastowym z wyłącznej winy Wykonawcy, tj.
m.in. w sytuacji nie podjęcia przez Wykonawcę czynności koniecznych do
rozpoczęcia realizacji przedmiotu zamówienia lub w sytuacji stwierdzonych trzech
przypadków nienależytej realizacji przez Wykonawcę obowiązków wynikających z
umowy, wykonywania przedmiotu zamówienia w sposób sprzeczny z
postanowieniami umowy, co zostanie potwierdzone w formie pisemnej, z
jednoczesnym naliczeniem kar umownych w wysokości 20% od ceny ofertowej
brutto. 7. Jeżeli następstwem działania Wykonawcy jest wyrządzenie szkody osobom
trzecim, za które Zamawiający ponosi odpowiedzialność jak za własne działanie lub
zaniechanie - Wykonawca zobowiązany jest do naprawienia szkody Zamawiającemu
z dniem, w którym roszczenie odszkodowawcze stanie się wymagalne względem
Zamawiającego. 8. W przypadku opóźnienia w spełnieniu świadczenia
odszkodowawczego, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu odsetki umowne w
wysokości równej dwukrotności odsetek ustawowych. 9. Wykonawca oświadcza, że
zrzeka się domagania od Zamawiającego zwrotu świadczeń spełnionych w miejsce
Zamawiającego, o których mowa w pkt. 7 i 8. 10. Strony zgodnie ustalają, że
wyłączają odpowiedzialność Zamawiającego wobec Wykonawcy z tytułu odstąpienia
przez Zamawiającego od niniejszej umowy lub jej rozwiązania w przypadkach
przewidzianych na podstawie Kodeksu cywilnego oraz określonych w niniejszej
umowie, a także we wszystkich innych przypadkach wywołanych nie wykonaniem
lub nienależytym wykonaniem umowy przez Wykonawcę. 11. Wykonawca
przyjmuje na siebie odpowiedzialność wobec Zamawiającego z tytułu niniejszej
umowy na zasadzie winy w okresie jej trwania oraz po jej ustaniu i oświadcza, że
odpowiedzialny jest względem Zamawiającego za szkody wynikłe z niewykonania
lub nienależytego wykonania umowy przez Wykonawcę lub osoby, którym powierza
on wykonanie czynności objętych niniejszą umową, jeżeli szkoda powstała wskutek
zdarzenia, które miało miejsce w okresie trwania umowy. 12. Zamawiający
przewiduje zmianę treści umowy na skutek zmian legislacyjnych przewidzianych w
powszechnie obowiązujących przepisach prawa w odniesieniu do usług objętych
przedmiotem zamówienia. 13. Zamawiający dopuszcza zmiany umowy w zakresie
wynagrodzenia w przypadku zmiany: 13 a) stawki podatku od towarów i usług, 13.
b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2
ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za
pracę, 13. c) zasad podleganiu ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu
zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub
zdrowotne - jeśli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia
przez Wykonawcę. 14. Zamawiający dokona zmiany ceny w przypadku zmiany
wysokości stawki podatku VAT (poprzez wprowadzenie nowej stawki VAT na
usługę objętą umową). Wykonawca wnioskujący o podwyższenie wysokości
wynagrodzenia z powodów o których mowa w pkt. 13. zobowiązany będzie do
wykonania następujących czynności: 14 a) Przedłożenia Zamawiającemu sposobu
obliczenia ceny w ofercie z uwzględnieniem sposobu obliczenia wynagrodzenia osób
realizujących umowę ze strony Wykonawcy w kontekście ww. należności o których
mowa w pkt. 13 a) - 13 c), oraz 14 b) Przedłożenie wyliczenia ceny i obliczenia
wynagrodzenia osób realizujących umowę ze strony Wykonawcy, w kontekście
wprowadzonych zmian ww. należności o których mowa w pkt. 13 a) - 13 c) jeżeli
zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
15. Zamawiający po otrzymaniu wskazanych powyżej informacji określonych w pkt.
14. dokona ich sprawdzenia i podejmie decyzję co do ewentualnego podniesienia
wysokości wynagrodzenia.
W ogłoszeniu powinno być: Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do
treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień zawartej umowy
w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w
następujących przypadkach: 1. Zamawiający może odstąpić od umowy w razie
wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy w nie
leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia
umowy. 2. Strony zgodnie oświadczają, że odstąpienie od umowy w przypadku
określonym w pkt. 1. nastąpi w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o
powyższych okolicznościach, bez naliczania kar umownych. 3. Zakazuje się zmian
postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której
dokonano wyboru Wykonawcy, chyba, że konieczność wprowadzenia takich zmian
wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia
umowy. 4. Zamawiający zastrzega możliwość zmiany treści umowy w odniesieniu
do przedmiotu zamówienia w przypadku okoliczności, których nie można
przewidzieć na etapie wszczęcia postępowania, m. in. w sytuacji zmian wynikających
z procedur wewnętrznych Zamawiającego wpływających na specyfikę przedmiotu
zamówienia lub z uwagi na nieprzewidziane okoliczności, które mogą wyniknąć w
trakcie procesów badawczych. 5. Zamawiający dopuszcza zmiany treści umowy w
przypadku, gdy zaistnieje istotna zmiana okoliczności powodująca, że wykonanie
umowy w dotychczasowym brzmieniu nie leży w interesie publicznym, czego nie
można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. 6. Zamawiający zastrzega
odstąpienie od umowy w trybie natychmiastowym z wyłącznej winy Wykonawcy, tj.
m.in. w sytuacji nie podjęcia przez Wykonawcę czynności koniecznych do
rozpoczęcia realizacji przedmiotu zamówienia lub w sytuacji stwierdzonych trzech
przypadków nienależytej realizacji przez Wykonawcę obowiązków wynikających z
umowy, wykonywania przedmiotu zamówienia w sposób sprzeczny z
postanowieniami umowy, co zostanie potwierdzone w formie pisemnej, z
jednoczesnym naliczeniem kar umownych w wysokości 20% od ceny ofertowej
brutto. 7. Jeżeli następstwem działania Wykonawcy jest wyrządzenie szkody osobom
trzecim, za które Zamawiający ponosi odpowiedzialność jak za własne działanie lub
zaniechanie - Wykonawca zobowiązany jest do naprawienia szkody Zamawiającemu
z dniem, w którym roszczenie odszkodowawcze stanie się wymagalne względem
Zamawiającego. 8. W przypadku opóźnienia w spełnieniu świadczenia
odszkodowawczego, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu odsetki umowne w
wysokości równej dwukrotności odsetek ustawowych. 9. Wykonawca oświadcza, że
zrzeka się domagania od Zamawiającego zwrotu świadczeń spełnionych w miejsce
Zamawiającego, o których mowa w pkt. 7 i 8. 10. Strony zgodnie ustalają, że
wyłączają odpowiedzialność Zamawiającego wobec Wykonawcy z tytułu odstąpienia
przez Zamawiającego od niniejszej umowy lub jej rozwiązania w przypadkach
przewidzianych na podstawie Kodeksu cywilnego oraz określonych w niniejszej
umowie, a także we wszystkich innych przypadkach wywołanych nie wykonaniem
lub nienależytym wykonaniem umowy przez Wykonawcę. 11. Wykonawca
przyjmuje na siebie odpowiedzialność wobec Zamawiającego z tytułu niniejszej
umowy na zasadzie winy w okresie jej trwania oraz po jej ustaniu i oświadcza, że
odpowiedzialny jest względem Zamawiającego za szkody wynikłe z niewykonania
lub nienależytego wykonania umowy przez Wykonawcę lub osoby, którym powierza
on wykonanie czynności objętych niniejszą umową, jeżeli szkoda powstała wskutek
zdarzenia, które miało miejsce w okresie trwania umowy. 12. Zamawiający
przewiduje zmianę treści umowy na skutek zmian legislacyjnych przewidzianych w
powszechnie obowiązujących przepisach prawa w odniesieniu do usług objętych
przedmiotem zamówienia. 13. Zamawiający dopuszcza zmiany umowy w zakresie
wynagrodzenia w przypadku zmiany: 13 a) stawki podatku od towarów i usług, 13.
b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, 13. c) zasad podleganiu ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - jeśli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia
przez Wykonawcę. 14. Zamawiający dokona zmiany ceny w przypadku zmiany
wysokości stawki podatku VAT (poprzez wprowadzenie nowej stawki VAT na
usługę objętą umową). Wykonawca wnioskujący o podwyższenie wysokości
wynagrodzenia z powodów o których mowa w pkt. 13. zobowiązany będzie do
wykonania następujących czynności: 14 a) Przedłożenia Zamawiającemu sposobu
obliczenia ceny w ofercie z uwzględnieniem sposobu obliczenia wynagrodzenia osób
realizujących umowę ze strony Wykonawcy w kontekście ww. należności o których
mowa w pkt. 13 a) - 13 c), oraz 14 b) Przedłożenie wyliczenia ceny i obliczenia
wynagrodzenia osób realizujących umowę ze strony Wykonawcy, w kontekście
wprowadzonych zmian ww. należności o których mowa w pkt. 13 a) - 13 c) jeżeli
zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
15. Zamawiający po otrzymaniu wskazanych powyżej informacji określonych w pkt.
14. dokona ich sprawdzenia i podejmie decyzję co do ewentualnego podniesienia
wysokości wynagrodzenia.
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV:PROCEDURA
Punkt: IV.6.2)
W ogłoszeniu jest: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 15/12/2016, godzina:8:30
W ogłoszeniu powinno być: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 19/12/2016, godzina:8:30
INNE PRZETARGI Z ŁODZI
- Modernizacja pionu żywienia w Przedszkolu Miejskim nr 173 w Łodzi
- Świadczenie usługi polegającej na zorganizowaniu i przeprowadzeniu dla uczestników projektu "Рaзом - wsparcie integracji obywateli państw trzecich" kolonii letnich w sierpniu 2025r.
- Najem autobusu przystosowanego do przeprowadzania egzaminów państwowych dla kandydatów na kierowców kat. D prawa jazdy dla potrzeb Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Łodzi
- Dostawa krzeseł na potrzeby wyposażenia Sieć Badawcza Łukasiewicz Łódzki Instytut Technologiczny
- Wykonanie robót rozbiórkowych z robotami towarzyszącymi w podziale na 5 części
- Usługa szkoleniowa w zakresie "Asystent działu księgowości"
więcej: przetargi w Łodzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.