eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi AugustówŚwiadczenie usług prawniczych dla Starostwa Powiatowego w Augustowie i organów powiatu.



Ogłoszenie z dnia 2013-12-20

Augustów: Świadczenie usług prawniczych dla Starostwa Powiatowego w Augustowie i organów powiatu.
Numer ogłoszenia: 278675 - 2013; data zamieszczenia: 20.12.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Augustowski, ul. 3-go Maja 29, 16-300 Augustów, woj. podlaskie, tel. 87 643 96 50, faks 87 643 96 95.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług prawniczych dla Starostwa Powiatowego w Augustowie i organów powiatu..

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie obsługi prawnej w Starostwie Powiatowym W Augustowie i organów powiatu polegającej na: 1.udzielaniu konsultacji prawnych w zakresie działania komórek organizacyjnych Urzędu, tj.: - Rady, Zarządu Powiatu i Komisji Rady, - Powiatowego Rzecznika Konsumentów, - Sekretarza i Skarbnika Powiatu, - Wydziału Organizacyjno-Prawnego, - Wydziału Geodezji i Kartografii, - Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, - Wydziału Architektury i Budownictwa, - Wydziału Finansowo-Budżetowego, - Wydziału Promocji i Rozwoju Powiatu, - Wydziału Komunikacji i Transportu, - Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu. 2. opracowywaniu pisemnych opinii prawnych, 3. udzielaniu porad i konsultacji prawnych, 4. opracowywanie projektów umów, 5. opiniowaniu projektów uchwał Rady Powiatu i Zarządu Powiatu, 6. zastępstwa procesowego..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.10.00.00 - Usługi prawnicze 79.11.00.00 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 20.12.2013.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • IURIS CONSULTUS Biuro Prawnicze w Suwałkach, ul. 1 Maja 1/72, 16-400 Suwałki, kraj/woj. podlaskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 228528,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 261252,00

  • Oferta z najniższą ceną: 261252,00 / Oferta z najwyższą ceną: 261252,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zgodnie z art. 5 ust 1 a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t. j. w Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.) w przypadku zamówienia na wykonanie usług prawniczych w Starostwie Powiatowym w Augustowie (są to usługi o charakterze niepriorytetowym) zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust 1 lub art. 67 ust 1 w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z wymienionych w tym przepisie okoliczności: 1. naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, 2. naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, 3. poniesieniem straty w mieniu publicznym, 4. uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. W przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki (art. 5 ust 1 b p.z.p.). Ustawodawca dopuścił więc możliwość zastosowania trybu negocjacji bez ogłoszenia lub zamówienia z wolnej ręki zgodnie z wyborem zamawiającego, bez konieczności wykazywania zarówno przesłanek określonych odpowiednio w art. 62 ust 1 i art. 67 ust 1, jak i szczególnego uzasadniania dla zastosowania takich trybów, jak ma to miejsce w okolicznościach wskazanych w art. 5 ust 1a, dla usług prawniczych. Dyspozycja przepisu wskazuje na rodzaj usług prawniczych. Po pierwsze zastosowanie trybu przetargu nieograniczonego przy wyborze kancelarii do obsługi prawnej Starostwa Powiatowego w Augustowie, gdzie jedynym kryterium jest cena oraz wcześniejsze zatrudnienie w obsłudze prawnej samorządów terytorialnych może, spowodować wybór oferty złożonej przez kancelarię nie dysponującą właściwym doświadczeniem w obsłudze organów samorządu powiatowego, jak również mogą być złożone oferty przewyższające możliwości finansowe Starostwa. Powyższe więc wskazuje, że zastosowanie przetargu nieograniczonego na wybór kancelarii do obsługi prawnej starostwa mogłoby spowodować naruszenie zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków (w/w art. 5 ust 1 a pkt 1.). Po drugie tryb zamówienia z wolnej ręki i negocjacje bez ogłoszenia pozwalają zamawiającemu w bardzo elastyczny sposób dokonać wyboru właściwego wykonawcy, co w konsekwencji skutkuje lepszym dopasowaniem oferty prawnika do potrzeb i możliwości zamawiającego. Zamawiający dokonując wyboru wykonawcy, może brać pod uwagę nie tylko cenę oferty, wiedzę i doświadczenie, ale również okoliczności nie sprecyzowane w ustawie p.z.p., a istotne z punktu widzenia interesów zamawiającego, takie jak: ogólny prestiż wykonawcy, opinia na jego temat w środowisku zawodowym, osiągane sukcesy zawodowe, skuteczność procesowa oraz ocena dotychczasowej pracy w zakresie obsługi prawnej zamawiającego. Podkreślić należy, że połączenie usług prawniczych z usługami prawniczymi polegającymi na wykonaniu zastępstwa procesowego przed sądami powszechnymi, sądami administracyjnymi lub innymi organami orzekającymi jak również polegającymi na doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego jest celowe i racjonalne z uwagi na zapewnienie kompleksowej obsługi prawnej Starostwa uwzględniając specyfikę działalności tej jednostki. Świadczenie kompleksowych usług prawniczych umożliwia szybsze i bardziej rzetelne rozwiązanie spraw, co przekłada się na efektywność wydatkowania środków. Dokonując wyboru wykonawcy usług prawniczych należy wziąć pod uwagę czy wskazani wykonawcy posiadają pełną wiedzę odnośnie specyfiki funkcjonowania zamawiającego, charakteru oraz zakresu prowadzonych przez niego spraw jak i stanie toczących się spraw. Utrzymanie ciągłości wykonywania usług prawniczych przez tych samych wykonawców zmniejsza istotne ryzyko wystąpienia błędów, umożliwia ciągłość realizacji powierzonych zadań oraz zapewnia terminowe ich wykonanie. Ocenie zamawiającego podlega czy dotychczasowi wykonawcy są partnerami sprawdzonymi, do których zamawiający ma zaufanie, i którzy świadcząc usługi wykazali się profesjonalizmem i umiejętnością doboru optymalnych rozwiązań. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki - w omawianej sprawie - zmniejsza w sposób istotny ryzyko strat, jakie powstałyby w przypadku powierzenia świadczenia usług prawniczych nowym, niesprawdzonym wykonawcom. Zamówienie z wolnej ręki daje możliwość wynegocjowania ceny właściwej z uwagi na możliwości finansowych Starostwa, a ponadto daje możliwość wyboru kancelarii prawnej posiadającej duże doświadczenie oraz wiedzę w obsłudze prawnej organów samorządów. Podsumowując należy stwierdzić, że usługi prawnicze mają charakter usług niepriorytetowych, w związku z czym do zamówień udzielonych na te usługi zastosowanie maja regulacje art. 5 ust 1a i 1b p.z.p.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.