eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tarnowskie Góry › DOSTAWA FABRYCZNIE NOWYCH ZESTAWÓW KOMPUTEROWYCH, DRUKAREK, URZĄDZEŃ WIELOFUNKCYJNYCH, ZASILACZY AWARYJNYCH UPS ORAZ DYSKÓW TWARDYCH SAS

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-09-05

Tarnowskie Góry: DOSTAWA FABRYCZNIE NOWYCH ZESTAWÓW KOMPUTEROWYCH, DRUKAREK, URZĄDZEŃ WIELOFUNKCYJNYCH, ZASILACZY AWARYJNYCH UPS ORAZ DYSKÓW TWARDYCH SAS
Numer ogłoszenia: 273378 - 2011; data zamieszczenia: 05.09.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Urząd Pracy w Tarnowskich Górach , ul. Towarowa 1, 42-600 Tarnowskie Góry, woj. śląskie, tel. 032 2855038, faks 032 2855038 w. 118.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pup-tg.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: DOSTAWA FABRYCZNIE NOWYCH ZESTAWÓW KOMPUTEROWYCH, DRUKAREK, URZĄDZEŃ WIELOFUNKCYJNYCH, ZASILACZY AWARYJNYCH UPS ORAZ DYSKÓW TWARDYCH SAS.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowych zestawów komputerowych, drukarek, urządzeń wielofunkcyjnych, zasilaczy awaryjnych UPS oraz dysków twardych SAS. Zadanie 1: Dostawa 10 sztuk zestawów komputerowych zintegrowanych z monitorem Zadanie obejmuje: Dostawę 10 sztuk fabrycznie nowych zestawów komputerowych z zainstalowanym systemem operacyjnym o parametrach równoważnych lub lepszych niż przedstawione poniżej: a) Procesor: o architekturze zgodniej z x86, liczba rdzeni w strukturze procesora: 2; częstotliwość zegara procesora 1,6 GHz, pojemność pamięci podręcznej procesora: 1 MB. b) Pamięć RAM: zainstalowane minimum 2 GB DDR2 o częstotliwości 800 MHz z możliwością rozbudowy do 4 GB. c) Dyski twarde: zainstalowany jeden dysk o pojemności minimalnej 320 GB, złączu typu SATA II prędkości obrotów 5400 rpm., 8MB pamięci cache i wielkości 3,5. d) Karta graficzna: zintegrowana, z możliwością dynamicznego przydzielenia pamięci w obrębie pamięci systemowej do 256MB. e) Karta sieciowa: 10/100/1000 Ethernet RJ 45. f) Napęd optyczny: nagrywarka DVD +/-RW, złącze typu SATA. g) Złącza zewnętrzne: 2xPS2, min. 4 x USB wyprowadzonych na zewnątrz komputera port sieciowy RJ-45, porty słuchawek i mikrofonu. h) Wyposażenie dodatkowe: klawiatura w układzie polski programisty, mysz optyczna (laserowa) z min. trzema przyciskami i rolką (scroll) 1000 dpi, podkładka pod myszkę, której górna warstwa wykonana jest z tkaniny, czytnik kart pamięci 6-in-1 (wbudowany), zintegrowana kamera. i) Obudowa zintegrowana z monitorem. j) System operacyjny: Oryginalny system Microsoft Windows 7 Home Premium (wersja 32 bitowa) pozwalająca na bezpłatny downgrade do wersji Windows XP PL. Do zestawu musi być dołączony nośnik z oprogramowaniem. k) Monitor: ekran LCD z aktywną matrycą 18,5 cala, o rozmiarze plamki max. 0,264mm, jasności 250 cd/m kw., kontrast 800:1, kąt widzenia (pion/poziom) 160/160 stopni, czas reakcji matrycy max 5 ms. Dokumentacja użytkownika: zamawiający wymaga dokumentacji w języku polskim. Okres gwarancji: przynajmniej dwa lata. W okresie gwarancyjnym Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia działań zmierzających do usunięcia na własny koszt zgłoszonych przez Zamawiającego wad lub usterek przedmiotu umowy zaistniałych w wyniku niewłaściwego wykonawstwa lub zastosowania wadliwych materiałów w terminie do godziny 15.00 następnego dnia roboczego od zgłoszenia przez Zamawiającego usterek. W przypadku awarii, która będzie naprawiana poza siedzibą Zamawiającego dysk twardy pozostaje u Zamawiającego. W przypadku awarii dysku twardego uszkodzony nośnik pozostaje u Zamawiającego. W formularzu ofertowym Wykonawca oprócz wpisania parametrów musi podać markę i model oferowanego sprzętu (mile widziane opis przedmiotu zgodny z opisem producenta). Zadanie 2 : Dostawa 3 sztuk drukarek igłowych 9-Pin 10 Zadanie obejmuje: Dostawę 3 sztuk fabrycznie nowych drukarek igłowych o parametrach równoważnych lub lepszych niż przedstawione poniżej: a) Liczba igieł: 9 igieł. b) Prędkość drukowania (cps) do: 435 cps (najwyższa prędkość), 387 cps (w trybie High speed draft @ 10cpi), 290 cps (w trybie Utility @ 10 cpi), 73 cps (w trybie NLQ). c) Szerokość wydruku: 80 kolumn (10cpi), 160 kolumn (tryb zagęszczony). d) Rozdzielczość: 240 x 216dpi (maks.). e) Pierwsza linia wydruku: 0.5mm od góry strony. f) Czcionki : courier, gothic, sans serif, utility. g) Wysokość znaku: 10, 12, 15, 17 i 20 cpi. h) Wbudowane kody kreskowe: Code 39, UPC-A, UPC-E, EAN 8, EAN 13, Interleaved 2 of 5, ZIP, Code 128. i) Pamięć: 12 Kb. j) Liczba drukowanych kopii: 5. k) Rozmiary papieru: 63,5 - 254mm (papier ciągły), maks. 165 x 91mm (koperty z ciągłym podawaniem). l) Podawanie papieru: traktor tylny, funkcja parkowania papieru, ręczne podawanie pojedynczych kartek. ł) Emulacje: Epson FX / IBM ProPrinter, opcjonalna emulacja Oki ML-Standard. m) Wbudowany interfejs: USB. n) żywotność głowicy: 200 milionów znaków. o) żywotność taśmy: 3 miliony znaków. Okres gwarancji: przynajmniej dwa lata. W okresie gwarancyjnym Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia działań zmierzających do usunięcia na własny koszt zgłoszonych przez Zamawiającego wad lub usterek przedmiotu umowy zaistniałych w wyniku niewłaściwego wykonawstwa lub zastosowania wadliwych materiałów w terminie do godziny 15.00 następnego dnia roboczego od zgłoszenia przez Zamawiającego usterek. W przypadku awarii, która będzie naprawiana poza siedzibą Zamawiającego dysk twardy pozostaje u Zamawiającego. W przypadku awarii dysku twardego uszkodzony nośnik pozostaje u Zamawiającego. W formularzu ofertowym Wykonawca oprócz wpisania parametrów musi podać markę i model oferowanego sprzętu (mile widziane opis przedmiotu zgodny z opisem producenta). Zadanie 3: Dostawa 2 sztuk urządzenia wielofunkcyjnego Zadanie obejmuje: Dostawę 2 sztuk fabrycznie nowych urządzeń wielofunkcyjnych o parametrach równoważnych lub lepszych niż przedstawione poniżej: a) Funkcje : drukowanie, kopiowanie, skanowanie. b) Technologia druku: laserowa monochromatyczna. c) Gramatura papieru: 38-90 g/m kw. d) Wydajność standardowa: 11000 str. A4 przy 5% pokryciu brak tonera startowego. e) Standardowa pamięć 32 MB. f) Możliwość rozbudowy pamięci do: 160 MB. g) Wydajność miesięczna do: 12000 stron. h) Rozdzielczość druku monochromatycznego: 600x600 dpi. i) Szybkość drukowania do: 16 stron A4/min. j) Czas wydruku pierwszej strony: do 7 sekund. k) Czas nagrzewania: do 30 sekund. l) Rozdzielczość kopiowania: 600x600 dpi. ł) Szybkość kopiowania: do 16 kopii/min. m) Zakres skalowania: 25% - max 400%. format: A5-A3. n) Gramatura papieru: do 160g/m2. o) Ilość podajników w standardzie: 3 (w tym: dwie kasety na papier o rozmiarze A5-A3 i podajnik na pojedyncze arkusze). p) Pojemność podajnika głównego: do 250 arkuszy . r) Możliwość rozbudowy podajników do pojemności 1350 arkuszy. s) Pojemność odbiornika arkuszy: do 250 arkuszy. t) Komunikacja : USB 2.0, LPT, Ethernet (RJ45). u) Pojemność odbiornika arkuszy: do 250 arkuszy. w) Możliwość konfiguracji, drukowanie i skanowania poprzez sieć LAN. x) Rodzaj zasilania: sieciowe AC 230V. y) Obsługiwane systemy operacyjne: Windows 2000, Windows XP. z) Podstawa kompatybilna z urządzeniem, stawiana na podłodze z możliwością łatwego przemieszczania urządzenia (wyposażona w kółka). Okres gwarancji: przynajmniej jeden rok. W okresie gwarancyjnym Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia działań zmierzających do usunięcia na własny koszt zgłoszonych przez Zamawiającego wad lub usterek przedmiotu umowy zaistniałych w wyniku niewłaściwego wykonawstwa lub zastosowania wadliwych materiałów w terminie do godziny 15.00 następnego dnia roboczego od zgłoszenia przez Zamawiającego usterek. W przypadku awarii, która będzie naprawiana poza siedzibą Zamawiającego dysk twardy pozostaje u Zamawiającego. W przypadku awarii dysku twardego uszkodzony nośnik pozostaje u Zamawiającego. W formularzu ofertowym Wykonawca oprócz wpisania parametrów musi podać markę i model oferowanego sprzętu (mile widziane opis przedmiotu zgodny z opisem producenta). Zadanie 4: Dostawa 2 sztuk zasilaczy awaryjnych UPS Zadanie obejmuje: Dostawę 2 sztuk fabrycznie nowych zasilaczy awaryjnych UPS o parametrach równoważnych lub lepszych niż przedstawione poniżej: a) Moc wyjściowa: 3000 VA, 2700 W. b) Napięcie wejściowe 230V. c) Częstotliwość pracy: 50 Hz. d) Kształt napięcia wyjściowego: sinusoidalne. e) Filtracja napięcia wyjściowego: filtr przeciw zakłóceniowy RFI/EMI, tłumik warystorowy. f) Zabezpieczenie przeciążeniowe w postaci bezpiecznika topnikowego. g) Kształt napięcia wyjściowego akumulatorów: schodkowa aproksymacja sinusoidy. h) Obudowa: wolnostojąca wraz z zestawem do instalacji w standardowej szafie RACK 19, dostarczona wraz ze wszystkimi elementami do montażu w szafie, maksymalna wysokość 2U. i) Waga do 44 kg. j) Gniazda wejściowe: 2 gniazda typu IEC320-C14. k) Ilość gniazd wyjściowych: 8 gniazd wyjściowych typu IEC320-C13. l) Sygnalizacja: optyczno-akustyczna. ł) Dokumentacja użytkownika: zamawiający wymaga dokumentacji w języku polskim. m) gniazdo smart slot na dodatkowe karty: mini 1. n) Interfejs komunikacyjny: RS-232, USB 2.0. o) Współpraca z oprogramowaniem: Windows 98/ME/NT/2000/XP, LINUX, UNIX. p) Okablowanie zasilające : tak. r) Zabezpieczenie przeciwzwarciowe akumulatorów: elektroniczne. s) Zabezpieczenie przeciążeniowe akumulatorów: elektroniczne. t) Czas podtrzymania: 3-11 min. u) Czas przełączania na UPS: 5ms. Okres gwarancji: przynajmniej dwa lata. W okresie gwarancyjnym Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia działań zmierzających do usunięcia na własny koszt zgłoszonych przez Zamawiającego wad lub usterek przedmiotu umowy zaistniałych w wyniku niewłaściwego wykonawstwa lub zastosowania wadliwych materiałów w terminie do godziny 15.00 następnego dnia roboczego od zgłoszenia przez Zamawiającego usterek. W przypadku awarii, która będzie naprawiana poza siedzibą Zamawiającego dysk twardy pozostaje u Zamawiającego. W przypadku awarii dysku twardego uszkodzony nośnik pozostaje u Zamawiającego. W formularzu ofertowym Wykonawca oprócz wpisania parametrów musi podać markę i model oferowanego sprzętu (mile widziane opis przedmiotu zgodny z opisem producenta). Zadanie 5: Dostawa 8 sztuk dysków twardych SAS Zadanie obejmuje: Dostawę 8 sztuk fabrycznie nowych dysków twardych SAS o parametrach równoważnych lub lepszych niż przedstawione poniżej: a) Interfejs hosta: SAS. b) Rozmiar dysku: 2,5 cala. c) Możliwość instalacji w 2,5 calowej klatce montażowej serwera. d) Szybkość przesyłania danych: 3 GB/s. e) Pojemność dysku: 72 GB. f) Szybkość transmisji (Mb/s): 3 GB/s. g) Szybkość dysku twardego: 10000 obr./min. h) Obsługa podłączania podczas pracy: Tak. i) Kompatybilny z serwerem HP ML370 G5. Okres gwarancji: przynajmniej trzy lata. W okresie gwarancyjnym Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia działań zmierzających do usunięcia na własny koszt zgłoszonych przez Zamawiającego wad lub usterek przedmiotu umowy zaistniałych w wyniku niewłaściwego wykonawstwa lub zastosowania wadliwych materiałów w terminie do godziny 15.00 następnego dnia roboczego od zgłoszenia przez Zamawiającego usterek. W przypadku awarii, która będzie naprawiana poza siedzibą Zamawiającego dysk twardy pozostaje u Zamawiającego. W przypadku awarii dysku twardego uszkodzony nośnik pozostaje u Zamawiającego. W formularzu ofertowym Wykonawca oprócz wpisania parametrów musi podać markę i model oferowanego sprzętu (mile widziane opis przedmiotu zgodny z opisem producenta)..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.21.30.00 - Komputery osobiste 30.12.12.00 - Urządzenia fotokopiujące 30.23.21.20 - Drukarki igłowe 31.68.25.30 - Awaryjne urządzenia energetyczne 30.23.00.00 - Sprzęt związany z komputerami .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 21.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca składający ofertę ma wykazać, że wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje) w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch dostaw elementów elektronicznych lub/i sprzętu komputerowego o wartości co najmniej 20.000,00 zł brutto każda.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) Wypełniony, podpisany i opieczętowany przez osobę upoważnioną (osoby upoważnione) do reprezentowania Wykonawcy formularz ofertowy według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do specyfikacji; b) Stosowne pełnomocnictwo w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru lub innych złożonych dokumentów; c) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego; d) Oświadczenie o podwykonawstwie (w przypadku gdy Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, wskazując tę część).

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pup-tg.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiatowy Urząd Pracy w Tarnowskich Górach ul. Towarowa 1 42-600 Tarnowskie Góry.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.09.2011 godzina 10:00, miejsce: Powiatowy Urząd Pracy w Tarnowskich Górach ul. Towarowa 1 42-600 Tarnowskie Góry sekretariat II piętro.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.