eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Radomsko › Utrzymanie czystości w budynku Sądu Rejonowego w Radomsku wraz z przyległym terenem zewnętrznym.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-11-06

Radomsko: Utrzymanie czystości w budynku Sądu Rejonowego w Radomsku wraz z przyległym terenem zewnętrznym.
Numer ogłoszenia: 234185 - 2012; data zamieszczenia: 06.11.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Sąd Rejonowy w Radomsku , ul. Tysiąclecia 3, 97-500 Radomsko, woj. łódzkie, tel. 0-44 685-81-37, faks 0-44 6858177.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.radomsko.sr.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Utrzymanie czystości w budynku Sądu Rejonowego w Radomsku wraz z przyległym terenem zewnętrznym..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest usługa codziennego utrzymania czystości za wyjątkiem dni wolnych od pracy Sądu Rejonowego w Radomsku., ul. Tysiąclecia nr.3 (załącznik nr.1 do SIWZ) - wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia. 2.Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia Zamawiający nie dopuszcza możliwości powierzenia przez Wykonawcę wykonania części lub całości zamówienia podwykonawcom. 3.Obiekt stanowi budynek trzykondygnacyjny oświetlony , o powierzchni do sprzątania 8.597,2 m2 ,w tym wykładziny dywanowe 286,4 m2 ,posadzki PCV 1.180,8m2 ,posadzki ceramiczne 1.500,9 m2 wraz z terenem zewnętrznym na który składają się drogi dojazdy, parkingi, chodniki, powierzchnie dojść i innych utwardzonych o pow.779,1 m2, oraz tereny zielone o pow. 4.850,0 m2. 4.Usługa utrzymania czystości winna być wykonywana według potrzeb w godz.8:00 -22:00 tj. Czynności wykonywane codziennie: 1.Sprzątanie gabinetów sędziowskich, w sekretariatach i pozostałych pomieszczeń biurowych 2.Kompleksowe mycie sanitariatów / muszle, umywalki / 3.Bieżące uzupełnianie WC w ręczniki papierowe, papier toaletowy, mydło, kostki WC, folie na nieczystości 4.Zamiatanie lub usuwanie kurzu z podłóg 5.Usuwanie kurzu z parapetów, mebli i innych powierzchni dodatkowych 6.Mycie podłóg 7.Odkurzanie wykładzin i dywanów 8.Czyszczenie tablic, napisów i znaków 9.Usuwanie odcisków palców ze szklanych powierzchni i luster 10.Sprzątanie ciągów komunikacyjnych, korytarzy, przedsionków i łączników 11.Mycie poręczy schodowych i schodów 12.Opróżnianie i czyszczenie koszy na śmieci i wymiana worków 13.Mycie drzwi wewnętrznych i zewnętrznych 14.Usuwanie pajęczyn 15.Inne zlecone czynności przez osoby wyznaczone do kontaktów ze strony zamawiającego Czynności wykonywane co tydzień : 1)Mycie drzwi łącznie z futrynami 2)Czyszczenie przeszkleń drzwiowych 3)Odkurzanie obrazów i elementów dekoracyjnych, odkurzanie sprzętu p.poż. 4)Mycie glazury ściennej w toaletach 5)Mycie ścian działowych, drzwi i kabin w toaletach 6)Przetarcie listew i cokolików przypodłogowych 7)Mycie mebli biurowych i drobnych sprzętów / bez komputerów i sprzętu elektronicznego / 8)Mycie grzejników 9)Przetarcie kontaktów i wyłączników elektrycznych, okablowania z kurzu 10)Mycie tablic ogłoszeniowych 11)Konserwacja wszystkich rodzajów podłóg - pastowanie 12)Odkurzanie na sucho ksiąg w archiwach / kierownicy wydziałów zobowiązani są prowadzić kontrolki sprzątania / 13)Mycie lamperii oraz krat w pomieszczeniach konwoju policyjnego 14)Mycie posadzek w budynku sądu przy pomocy maszyny, posiadającej zasilanie bateryjne oraz funkcję zmywania i osuszania powierzchni. Czynności wykonywane co miesiąc : 1)Czyszczenie, pranie wycieraczek wejściowych 2)Odkurzanie ścian i kątów Czynności wykonywane 1 raz do roku 1)Pranie żaluzji pionowych oraz rolet okiennych we wszystkich pomieszczeniach ( ich zdjęcie i zawieszenie po wypraniu ) 2)Mycie paneli ściennych 3)Czyszczenie rynien Czynności wykonywane 2 razy w roku 1)Mycie okien od wewnątrz i na zewnątrz 2)Pranie dywanów, wykładzin podłogowych, mebli tapicerowanych 3)Mycie opraw oświetleniowych 4)Odkurzanie kratek wentylacyjnych 5)Czyszczenie opraw zewnętrznych kamer zainstalowanych na budynku 6)Zmywanie kostki brukowej specjalistycznymi środkami przy użyciu myjek ciśnieniowych OBSŁUGA DZIENNA (serwis dzienny) Godziny pracy - według potrzeb w godzinach 7:30-15:30 Zakres obowiązków: -obchód toalet 3 razy dziennie, uzupełnienie pojemników na papier, mydło w płynie, ręczniki papierowe, folie na nieczystości mycie podłóg wg potrzeb -mycie sedesów, umywalek, bidetów wg potrzeb -potwierdzanie kontroli stanu czystości na wywieszkach zamieszczonych w toaletach -dwukrotne mycie holu głównego w ciągu dnia -wymiana zapachów w odświeżaczach powietrza w łazienkach -opróżnianie koszy na i z ręcznikami oraz z pozostałymi materiałami sanitarnymi -czyszczenie wycieraczek wewnętrznych -sprzątanie pomieszczeń -usuwanie zanieczyszczeń pozostawionych przez interesantów tj. papierów, gum do żucia, niedopałków itp. usuwanie opakowań po materiałach biurowych -inne prace porządkowe zlecone w ciągu dnia wg potrzeb. Sprzątanie pomieszczeń o szczególnym charakterze pracy odbywać się będzie w dniach i godzinach ustalonych wcześniej z osobami odpowiedzialnymi za dane pomieszczenia w ich obecności, dotyczy to takich pomieszczeń jak: -gabinety Prezesa Sądu, Wiceprezesa Sądu, Kierownika Finansowego Sądu, Głównej Księgowej, Kierowniczki Administracyjnej, -Sale Rozpraw po wcześniejszym uzgodnieniu godzin sprzątania; -Pomieszczenia informatyczne - tylko i wyłącznie w obecności Informatyka lub osoby wydelegowanej przez zamawiającego za wiedzą informatyka po wcześniejszym uzgodnieniu godzin sprzątania; -Pomieszczenia wszystkich wydziałów przy obecności pracownika wydziału lub innego pracownika Sądu OBSŁUGA DZIENNA (serwis szatni) Godziny pracy - według potrzeb w okresie jesienno - wiosennym tj.: minimum od 1 października do 30 kwietnia w godzinach 730 - 1530 Zakres obowiązków: -obsługa szatni oraz depozyt toreb i większych przedmiotów OBSŁUGA DZIENNA ( serwis konserwatora ) Godziny pracy - codziennie w godzinach 730-1530 Zakres obowiązków: -wykonywanie drobnych napraw i konserwacji, odświeżania (malowania) ścian -pomoc w zdejmowaniu i zakładaniu żaluzji (podczas prania) -pomoc przy konserwacji kratek wentylacyjnych z wymuszonym obiegiem powietrza (z silnikiem) -pomoc przy pracach porządkowych na terenie Sądu i na zewnątrz -inne zlecone czynności przez osoby wyznaczone do kontaktów ze strony zamawiającego OBSŁUGA TERENÓW ZEWNĘTRZNYCH Czynności wykonywane w okresie letnim: 1.zamiatanie chodników i parkingów - każdego dnia(terenu Sądu i Prokuratury) 2.koszenie trawy - minimum 2 razy w miesiącu w razie konieczności częściej 3.pielęgnacja krzewów ( obcinanie krzewów 2 razy w roku ), roślin ozdobnych, podlewanie trawników i nasadzeń (przy wysokich temperaturach także w godzinach wieczornych, także w dni wolne od pracy) - w miarę potrzeb(terenu Sądu i Prokuratury) 4.opróżnianie koszy zewnętrznych - na bieżąco ( na terenie Sądu i Prokuratury) 5.pielenie chwastów z terenów zielonych ( na terenie Sądu i Prokuratury ) 6.czyszczenie plam olejowych na kostce brukowej ( na terenie Sądu i Prokuratury ) Czynności wykonywane w okresie zimowym: 1.odśnieżanie: dróg, chodników, parkingów, schodów i podjazdów zewnętrznych - na bieżąco w razie konieczności także wyspecjalizowanym sprzętem oraz maszynowo ( na terenie Sądu i Prokuratury ) 2.posypywanie piaskiem i likwidowanie śliskości pośniegowej w miejscach j.w. - na bieżąco ( na terenie Sądu i Prokuratury ) 3.usuwanie sopli z rynien ( budynku Sądu i Prokuratury ) 4.usuwanie śniegu z dachu( budynku Sądu i Prokuratury) ZESTAWIENIE POWIERZCHNI SPRZĄTANEJ W ROZBICIU NA POSZCZEGÓLNE RODZAJE PODŁOŻY 1.Wykładziny dywanowe 286,4 m2 2.Posadzki PCV 1180,8 m2 3.Posadzki ceramiczne 1500,9 m2 4.Drogi, dojazdy, parkingi, chodniki, powierzchnie dojść i innych utwardz.779,1 m2 5.Tereny zielone 4850,0 m2 RAZEM: 8597,2 m2 6.Usługi mają być wykonywane według uzgodnień dokonanych z administratorem obiektu 7.Wykonawca, którego oferta uznana będzie za najkorzystniejszą zobowiązany będzie przed zawarciem umowy przedłożyć zamawiającemu imienny wykaz osób do akceptacji przez Zamawiającego, które będą wykonywać zamówienie..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.92.00 - Usługi sprzątania biur 90.91.40.00 - Usługi sprzątania parkingów .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust.1 prawa zamówień publicznych: a)posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust.1.ustawy Prawo Zamówień Publicznych,

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykażą ,że w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia należycie je wykonali, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie wykonali lub wykonują zamówienie, którego przedmiotem była lub jest jedna usługa polegająca na utrzymaniu czystości w budynku użyteczności publicznej wraz z terenem zewnętrznym , której wartość wynosi co najmniej 12.000,00 zł brutto za okres jednego miesiąca.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • dysponuja maszyną do mycia posadzek w budynku sądu, która posiada zasilanie bateryjne, posiada funkcję zmywania i osuszania mytej powierzchni - jeden raz w tygodniu.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • -posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę 70,000,00 zł -posiadają polisę lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 200.000 zł (dwieście tysięcy złotych),

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wyżej wymienione dokumenty winny być przedstawione w oryginale lub kserokopii i w takim przypadku poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobe uprawnioną do reprezentowania wykonawcy.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje mozliwość zmiany treści umowy w przypadku zmiany przepisów podatkowych,które będą powodowały zmianę stawki VAT. W takim przypadku podatek VAT naliczony zostanie według nowej stawki i w tym zakresie spowoduje zmianę wynagrodzenia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.radomsko.sr.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Sąd Rejonowy w Radomsku, ul.Tysiaclecia nr.3, 97-500 Radomsko.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.11.2012 godzina 12:00, miejsce: Ofertę należy złożyć lu przesłać do siedziby Zamawiającego w Radomsku 97-500 Radomsko, ul.Tysiąclecia nr.3. pok.1.18.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.