eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Środa Wielkopolska › Odbiór odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnych zebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Miasta i Gminy Środa Wielkopolska.

Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2013-06-17

Środa Wielkopolska: Odbiór odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnych zebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Miasta i Gminy Środa Wielkopolska.
Numer ogłoszenia: 230644 - 2013; data zamieszczenia: 17.06.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 92575 - 2013r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski w Środzie Wlkp., ul. Ignacego Daszyńskiego 5, 63-000 Środa Wielkopolska, woj. wielkopolskie, tel. 061 2867700, faks 061 2867702.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnych zebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Miasta i Gminy Środa Wielkopolska..

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbiór odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnie zebranych z terenu Gminy Środa Wielkopolska, polegające na odbieraniu odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnie zbieranych z nieruchomości zamieszkałych . 1.Charakterystyka Gminy Środa Wielkopolska: Powierzchnia gminy: 270,4 km2. Liczba mieszkańców gminy: 31 090 osób (stan na 31.03.2013 r). Obecnie na terenie miasta mieszka 22 297 osób, natomiast na wsi 8 793 osoby. ok. 15.000 osób mieszka w zabudowie wielorodzinnej i ok.15.000 osób w zabudowie jednorodzinnej. Liczba posesji: 3641 szt. - Miasto 2490 szt. - Wieś 1151 szt. W Gminie Środa Wielkopolska znajduje się: - 110 Wspólnot mieszkaniowych -5 Spółdzielni mieszkaniowych -2 Budynków zakładowych -35 Budynków gminnych W posesjach wielorodzinnych znajduje się: - 52 szt. pojemników KP-6 - 64 szt. pojemniki 1100 - 16 szt. pojemników 240 - 100 szt. pojemników 120 Gmina liczy 38 sołectw: Annopole, Babin, Bieganowo, Brzezie, Brodowo, Czarne Piątkowo, Chudzice, Chwałkowo, Chocicza, Dębicz, Dębiczek, Jarosławiec, Januszewo, Janowo, Kijewo, Koszuty, Lorenka, Marianowo Brodowskie, Mączniki, Nadziejewo, Olszewo, Pławce, Połażejewo, Pierzchnica, Pętkowo, Romanowo, Rumiejki, Ruszkowo, Tadeuszewo, Starkówiec Piątkowski, Szlachcin, Trzebisławki, Topola, Ulejno, Winna Góra, Zielniczki, Zielniki, Żabikowo . 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia Szczegółowy zakres świadczenia usługi odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych znajduje się w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Środa Wielkopolska będący załącznikiem nr 10 do SIWZ. 1) Ilość odpadów komunalnych do odbioru: Na podstawie sprawozdań ustala się, że z terenu Gminy Środa Wielkopolska, w okresie 12 miesięcy odebrano 8.000,00 Mg ( ton ) odpadów komunalnych zmieszanych i 800,00 Mg (ton) selektywnie zebranych. W związku z powyższym przewiduje się, że w okresie 6 miesięcy( termin realizacji zamówienia publicznego) zostanie odebranych 4000,00 Mg ( ton) odpadów komunalnych zmieszanych i 400,00 Mg (ton) odpadów selektywnie zebranych. U w a g a: Zamawiający nie zapewnia realizacji zamówienia w podanych powyżej ilościach, stanowią one jedynie przybliżone dane poglądowe wynikające z lat poprzednich; Rozliczenie z wykonawcą będzie następowało na podstawie zaproponowanej ceny ryczałtowej za całość zamówienia określonej w Formularzu ofertowym nr 1 stanowiącym załącznik do SIWZ płatnych w miesięcznych ratach. 2) Odbiór wskazanych w opisie zamówienia rodzajów odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w Gminie Środa Wielkopolska. Wykonawca jest zobowiązany do odebrania niżej opisanych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Środa Wielkopolska. a) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne Kody odpadów: 20 03 01 - niesegregowane odpady komunalne System odbioru odpadów: Zabudowa jednorodzinna: pojemnikowy. Zabudowa wielorodzinna: kontenerowo - pojemnikowy. Rodzaj pojemników do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych: Zabudowa jednorodzinna: 110 l [0,11 m3]; 120 l [0,12 m3]; 240 l [0,24 m3], 360 l [ 0,36 ], 1100 l [ 1,1 m3 ] Zabudowa wielorodzinna: 240 l [0,24 m3]; 360 l [0,36 m3]; 1100 l [1,1 m3]; 6000 l [ 6 m3 ]; Pojemniki oraz kontenery na odpady zmieszane zapewnia Właściciel posesji. b) Odpady wtórne - odpady selektywnie zbierane u źródła - składowane do jednego pojemnika lub worka - kod 20 01 99 Kody odpadów: 15 01 01 - opakowania z tektury i papieru 15 01 02 - opakowania z tworzyw sztucznych 15 01 04 - opakowania z metali 15 01 07 - opakowania ze szkła 20 01 01 - papier i tektura 20 01 02 - szkło 20 01 39 - tworzywa sztuczne 20 01 40 - metale 20 01 10 - odzież 20 01 11 - tekstylia c) Na terenie zabudowy jednorodzinnej do zbiórki odpadów wtórnych będzie prowadzony system workowy. Natomiast na terenie zabudowy wielorodzinnej ustawione zostaną pojemniki odpowiednio opisane do zbiórki odpadów wtórnych. Pojemniki do zbiórki odpadów wtórnych i worki zapewnia Zamawiający. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania otrzymanych pojemników i worków do właścicieli nieruchomości zamieszkałych od których odbiera się odpady wtórne. Wyposażenie w worki nastąpi w dniu odbierania odpadów selektywnie zbieranych. Ilość dostarczonych worków ma być odpowiednia do ilości wystawionych worków. Przed pierwszym odbiorem odpadów wtórnych Wykonawca wyposaży ww. nieruchomość w co najmniej dwa worki na odpady zbierane w sposób selektywny. Z uwagi na duże oddziaływanie na środowisko naturalne, Zamawiający wymaga aby usługa odbioru odpadów komunalnych zmieszanych i komunalnych selektywnie zbieranych odbywała się zgodnie z obowiązującymi przepisami. d) Częstotliwość odbioru odpadów zmieszanych i wtórnych: - w zabudowie jednorodzinnej - 1 raz na 2 tygodnie, - w zabudowie wielorodzinnej - sukcesywnie po zapełnieniu pojemnika jednak nie rzadziej niż 1 raz na 2 tygodnie, zgodnie z harmonogramem wywozu ustalonym przez Zamawiającego ; Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru odpadów z wszystkich nieruchomości zamieszkałych, także tych które powstaną w trakcie realizacji umowy. Załącznikami do SIWZ są: -Wykaz ilościowy mieszkańców w mieście - załącznik nr 8 -Wykaz ilościowy mieszkańców na wsi - załącznik nr 9 -Regulamin Utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Środa Wielkopolska - załącznik nr 10 3) Ustalenia organizacyjne związane z wykonaniem zamówienia i wymagania stawiane Wykonawcy: a)Harmonogram wywozu odpadów Zamawiający sporządza jednorazowo w okresie wykonywania niniejszego zamówienia we własnym zakresie i na własny koszt i przekazuje właścicielom nieruchomości oraz wykonawcy w terminie do 28 czerwca 2013 r. Za opracowanie, przygotowanie i dystrybucję harmonogramu wywozu odpadów Zamawiający obciąży Wykonawcę kwotą 0,20 zł netto od każdej osoby zameldowanej na terenie miasta i gminy Środa Wielkopolska na podstawie faktury wystawionej przez zamawiającego, płatnej w terminie 14 dni od jej dostarczenia Wykonawcy. Zamawiający informuje , że na terenie gminy Środa Wielkopolska zameldowanych było 31 090 osób (stan na 31.03.2013 r). Zamawiający wystawi fakturę zgodnie z stanem osób zameldowanych na dzień 31.03.2013 r. W przypadku zmiany harmonogramu nie będzie naliczana dodatkowa opłata. b)Wymogi dotyczące przekazywania odebranych odpadów: Wykonawca zobowiązany jest do transportu odebranych odpadów komunalnych zmieszanych do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych wskazanej w uchwale Nr XXV/441/12 Sejmiku Województwa Wielkopolskiego z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla województwa wielkopolskiego na lata 2012-2017, tj. do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych ZGO w Witaszyczkach 1A, gmina Jarocin lub do stacji przeładunkowej wchodzącej w skład RIPOK w Jarocinie a w przypadku gdy znajdująca się w nim instalacja ulegnie awarii lub nie może przyjmować odpadów z innych przyczyn to do instalacji zastępczych. Odpady selektywnie zbierane przez Wykonawcę należy dostarczyć do Bazy magazynowo transportowej , która znajduje się w miejscowości Pławce 5A gm. Środa Wielkopolska 4) Szczegółowe wymagania stawiane wykonawcy odbierającemu odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska a) Do obowiązków Wykonawcy w szczególności należy: Wykonywanie przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami tj.: -Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21), -Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013, poz. 122), -Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r., poz. 391 ze zm.), -Uchwała Nr XXXIII/596/2013 Rady Miejskiej w Środzie Wielkopolskiej z dnia 4 kwietnia 2013 roku w sprawie wprowadzenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy. -Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystości ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 r., poz. 630), -Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r., Nr 25, poz. 150 z zm).. b) Wykonawca zobowiązuje się do wykonania usługi z należytą starannością, rozumianą jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia, w oparciu o aktualne unormowania prawne, zgodnie z obowiązującymi standardami oraz etyką zawodową. c) Wykonawca będzie wykonywał usługę stanowiącą przedmiot niniejszego zamówienia przy użyciu narzędzi i sprzętu spełniającego wymagania wynikające z obowiązujących polskich norm przenoszących normy europejskie i aprobat technicznych polskich bądź europejskich, utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych, spełnienia wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów do odbierania odpadów komunalnych; zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonania przedmiotu zamówienia. d) Wykonawca zobowiązany jest na każdorazowe żądanie Zamawiającego udostępnić we wskazanym zakresie informacje z systemów GPS dotyczących wszystkich przejazdów pojazdów transportujących odpady z terenu miasta i gminy Środa Wielkopolska w zakresie: tras przejazdów każdego z pojazdów, miejsc zatrzymania pojazdów i wyładunku odpadów. e) Wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież ochronną z widocznym logo firmy oraz w identyfikatory, do dnia poprzedzającego dzień rozpoczęcia świadczenia usługi. f) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas oraz w związku z realizacją przedmiotu umowy. Wykonawca jest obowiązany naprawiać lub ponosić koszty napraw (wg wyboru Zamawiającego) szkód wyrządzonych w majątku Gminy i osób trzecich podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w Gminie (uszkodzenia chodników, punktów składowania odpadów, ogrodzeń, wjazdów, pojemników, kontenerów itp.). g) Wykonawca jest zobowiązany do porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków, pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu. Zakazuje się Wykonawcy mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Środa Wielkopolska zabezpieczenia przewożonych odpadów przed wysypaniem na drogę; h) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem tj. sporządzanie oraz przekazanie Zamawiającemu kwartalnych sprawozdań w terminie do końca miesiąca następnego po kwartale, którego dotyczy, przygotowanych na wzorach określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. 2012 poz. 630). i) Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania zamawiającemu sprawozdań miesięcznych i kwartalnych zawierających informacje o : - masie poszczególnych odpadów komunalnych zmieszanych w Mg, - wykazie nieruchomości, z których zostały odebrane odpady komunalne, - ilości odpadów komunalnych selektywnie zebranych - surowców wtórnych , [Mg], Sprawozdanie miesięczne i kwartalne powinno zostać sporządzone zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 r., poz. 630), j) Wykonawca zobowiązany jest przedkładać Zamawiającemu miesięczne sprawozdania w terminie 10 dni od zakończenia miesiąca, Wykonawca zobowiązany jest przedkładać Zamawiającemu kwartalne sprawozdania w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy, k) Forma przedłożonego sprawozdania miesięcznego i kwartalnego: - 1 wersja papierowa zatwierdzona przez wykonawcę, - 1 wersja na nośniku danych w PDF bez zabezpieczeń i haseł. l) Wykonawca będzie zobowiązany zainstalować na wskazanym mu stanowisku komputerowym, będącym własnością Zamawiającego legalne oprogramowanie umożliwiające bieżącą kontrolę pracy sprzętu wykorzystywanego przez Wykonawcę, ł) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia i przekazywania co miesiąc Zamawiającemu ewidencji nieruchomości, z których zostały odebrane zmieszane i selektywnie zebrane odpady. m) Zamawiający dostarczy wykonawcy harmonogram zgodnie z rozdziałem 3.3.2 pkt.3 lit. a) SIWZ odpłatnie do dnia 28 czerwca 2013 r. n) Usługa będzie wykonywana w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 20:00. W przypadku nie wywiązania się z harmonogramu odbioru odpadów w dni powszednie dopuszcza się ich odbiór w soboty w godzinach od 7:00 do 13:00. o ) Zamawiający, w czasie trwania umowy, udostępni Wykonawcy niezwłocznie informacje o: - nieruchomościach nowo zgłoszonych, na których zamieszkują mieszkańcy -nieruchomościach zmieniających swój status użytkowania np. z nieruchomości zamieszkałej na nieruchomość, na której nie powstają odpady komunalne. p) Wykonawca w przypadku nowo zgłoszonej nieruchomości będzie odbierał odpady zgodnie z obowiązującym harmonogramem dla tej nieruchomości. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć właścicielowi nowej nieruchomości worki do odpadów segregowanych (w przypadku segregacji). r) Wykonawca zobowiązany jest do organizacji i prowadzenia przez okres realizacji zamówienia telefonicznego Punktu Obsługi Klienta poprzez udostępnienie połączenia telefonicznego dla właścicieli nieruchomości, w ramach którego będą oni mogli składać wnioski i skargi od poniedziałku do piątku (poza dniami ustawowo wolnymi od pracy).w godzinach od 700 do 1500. Rozmowy będą obowiązkowo nagrywane (w postaci cyfrowej) i przechowywane przez okres realizacji usługi oraz 6 miesięcy po jej zakończeniu. Z wnoszonych wniosków i skarg, na żądanie zamawiającego sporządzany będzie raport, który przekazywany będzie Zamawiającemu wraz z cyfrowym zapisem przeprowadzonych rozmów telefonicznych (np. na płycie CD lub DVD). s) Wykonawca zobowiązany jest do udostępnienia każdorazowo osobom uprawnionym do kontroli kompletu dokumentacji związanej z prowadzoną działalnością odbioru odpadów na terenie Gminy Środa Wielkopolska i złożenia wyjaśnień niezbędnych do przeprowadzenia przez Zamawiającego kontroli wykonania usług, którą Zamawiający może przeprowadzić w każdym czasie pracy Wykonawcy. Zamawiający sporządza protokół z kontroli. t) udostępnienie bezpośredniego połączenia telefonicznego (telefon komórkowy) dyspozytora firmy odpowiedzialnego za realizację zadania z pracownikiem zamawiającego odpowiedzialnym za koordynowanie przedmiotu zamówienia u)Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów komunalnych gromadzonych na terenie poszczególnych nieruchomości w pojemnikach o pojemności od 110 l do 6000 l i innych występujących na terenie gminy. Ponadto wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów zebranych w sposób selektywny w workach 120 l z folii LDPE. Pojazdy wykonawcy w trakcie realizacji usługi odbioru odpadów komunalnych realizowanych na rzecz zamawiającego nie mogą jednocześnie odbierać odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych, które nie są objęte gminnym systemem gospodarki odpadami w) Świadczenia n/w usług dodatkowych: - przekazania właścicielom nieruchomości (którzy nie posiadają własnych pojemników) pojemników do zbiórki odpadów zmieszanych np. w formie użyczenia lub najmu, za który to najem przedsiębiorca będzie mógł pobierać opłatę bezpośrednio od właścicieli nieruchomości. Wykonawca odbierający odpady zobowiązany jest spełniać warunki rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 roku, poz. 122),.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.32.00 - Usługi wywozu stałych odpadów miejskich 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 14.06.2013.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Usługi Komunalne Sp. z o.o., ul. Wiosny Ludów 3, 63-000 Środa Wielkopolska, kraj/woj. wielkopolskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 700000,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 46376742,00

  • Oferta z najniższą ceną: 46376742,00 / Oferta z najwyższą ceną: 46850400,00

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.