Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-10-07
Gliwice: Sadzenie drzew i krzewów wraz z pielęgnacją przez okres 1-go roku
Numer ogłoszenia: 206573 - 2013; data zamieszczenia: 07.10.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Miejskich w Gliwicach , ul. Płowiecka 31, 44-121 Gliwice, woj. śląskie, tel. 32 300 86 34, faks 32 300 86 98.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdm.gliwice.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Sadzenie drzew i krzewów wraz z pielęgnacją przez okres 1-go roku.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakup wraz z dostawą materiału szkółkarskiego, sadzenie i pielęgnacja w okresie 1-go roku: Wg wykazu - ZAŁ NR4. I. SADZENIE: a) rośliny muszą być zgodne wymaganiami zamawiającego podanymi w specyfikacji przetargu, jednolite w całej partii, zdrowe, nie zwiędnięte, b) pokrój roślin, barwa liści powinny być charakterystyczne dla gatunku i odmiany, c) niedopuszczalne jest występowanie w partii roślin innych gatunków i odmian, d) rośliny muszą być oznaczone etykietą zawierającą pełną nazwę rośliny, w tym nazwę łacińską, e) drzewa w okresie szkółkowania winny być minimum: 2 krotnie przesadzane dla wielkości 12-14 i 3 krotnie przesadzane dla wielkości 14-16, f) dopuszczalne są drzewa z bryłą korzeniową, w kontenerach lub alternatywnych opakowaniach przeznaczonych wyłącznie do uprawy roślin, szyte donice z juty, kosze z drutu niepowlekanego ciasno ściągnięte, g) bryła korzeniowa winna być dobrze przerośnięta korzeniami, wilgotna i nie uszkodzona, h) wielkość kontenera musi być proporcjonalna do wielkości i gatunku rośliny, kontener musi być dobrze przerośnięty korzeniami, i) niedopuszczalne jest dostarczanie materiału szkółkarskiego sadzonego do kontenerów bezpośrednio przed wysyłką, j) pnie drzew nie mogą mieć widocznych ran i innych uszkodzeń w tym mechanicznych, k) niedopuszczalne jest występowanie na roślinach chorób, szkodników i śladów porażenia przez choroby i szkodniki, l) obwody mierzone na wysokości 1 metra winny mieścić się w przedziale 12 - 14 i 14 - 16 cm (jak w tabeli) o wysokości pnia powyżej 2,2 m, mierząc od szyi korzeniowej, wyjątek stanowią drzewa form stożkowych i kolumnowych, m) korona nie może mieć więcej niż jednego pędu głównego za wyjątkiem drzew form kulistych, zwisłych czy naturalnie rozwidlających się (dęby graby), n) kupujący zastrzega sobie prawo obejrzenia drzew przed dostawą a w uzasadnionych przypadkach poddać losowo 1% drzew (co najmniej jedno) kontroli jakości systemu korzeniowego, nawet jeśli będzie to oznaczać zniszczenie rośliny, kupujący nie ma obowiązku zapłacić wykonawcy za zniszczone drzewo, o) w czasie transportu materiał szkółkarski winien być odpowiednio zabezpieczony przed uszkodzeniem i przesuszeniem, p) przed posadzeniem należy sekatorem uformować koronę usuwając gałęzie zgodnie ze sztuką ogrodniczą do 25% jej objętości, q) wykonawca powinien zabezpieczyć teren, na miejsce przechowywania materiału szkółkarskiego (dołownik ziemny umożliwiający ochronę brył korzeniowych przed przesuszeniem i przemarzaniem), r) sadzenie drzew w dołki 70 x 70 x 70 cm zaprawione całkowicie ziemią urodzajną i nawozami o opóźnionym działaniu, wykonanie misy i podlewanie, s) opalikowanie drzew: - 2 paliki (O 8 cm, h 2 m), 2 poprzeczki (przybite do palika poniżej poziomu przysypania), 2 wiązania, wykonanie misy i podlewanie, 2 paliki (świadki) O 6 cm, wys. 07 m z tego 0,3 m ponad gruntem dla ochrony szyi korzeniowej przed uszkodzeniem podczas wykaszania trawy, t) zakup i montaż osłon drzew z żarowo ocynkowanej stali (jak w załączniku nr 8) zakotwionej na głębokość 0,5 m, u) sadzenie żywotników w dołki 50 x 50 x 50 cm zaprawiane całkowicie ziemią o ph jak dla iglaków, osłonięcie na długości siatką plastikową wys. 0,8 m z palikami co 2,5 m, okrycie korą lub zrębkami, rozstawa 0,8 m, v) sadzenie krzewów w dołki 40 x 40 x 40 cm zaprawione całkowicie ziemią i nawozami o opóźnionym działaniu, wykonanie misy i podlewanie, w) wypełnienie mis zrębkami wolnymi od chorób grzybowych, warstwa 7 cm,) wywóz urobku oraz uporządkowanie terenu. II. ROCZNA PIELĘGNACJA: a) podlewanie - w okresach suszy lub posuchy - 2 razy w tygodniu po min. 10 litrów wody pod drzewko i 5 litrów wody pod krzew, - w ciągu 24 godzin od zgłoszenia, b) plewienie mis, c) poprawianie i uzupełnianie zniszczonych lub brakujących palików i mis, d) poprawianie wiązań, e) uzupełnienie wypadów (dosadzenie obumarłych) drzew i krzewów, f) formowanie koron, g) niszczenie preparatami chemicznymi odrośli korzeniowych po wcześniej wyciętych drzewach. III. PODLEWANIE I PALIKOWANIE STARSZYCH NASADZEŃ: a. podlewanie - w okresach suszy lub posuchy - 2 razy w tygodniu po min. 10 litrów wody pod drzewko i 5 litrów wody pod krzew, w ciągu 24 godzin od zgłoszenia, b. poprawianie, uzupełnianie lub likwidacja zniszczonych lub brakujących palików, c. poprawianie wiązań, d. niszczenie preparatami chemicznymi odrośli korzeniowych po wcześniej wyciętych drzewach..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego. Usługi polegające na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.31.00.00 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych 77.21.16.00 - Sadzenie drzew 03.12.11.00 - Żywe rośliny, bulwy, korzenie, sadzonki i rozsady .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi wykazać że zrealizował jako główny wykonawca w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 3 zadania polegające na sadzeniu krzewów i drzew wraz z pielęgnacją o wartości nie mniejszej niż 250 000,00 zł brutto każde.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca powinien zabezpieczyć teren, na miejsce przechowywania materiału szkółkarskiego (dołownik ziemny umożliwiający ochronę brył korzeniowych przed przesuszeniem i przemarzaniem.)
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiany do umowy możliwe są jedynie: - w przypadku zmiany osób sprawujących nadzór nad realizacją umowy -(§ 10 umowy), - w przypadku wystąpienia siły wyższej rozumianej jako zdarzenia zewnętrznego, niezależnego od działania stron umowy i którym strony nie mogły zapobiec np. powódź, trąba powietrzna, huragan itp. - w zakresie terminu realizacji umowy, - w przypadku działania osób trzecich uniemożliwiających lub utrudniających realizację umowy - w zakresie terminu realizacji umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdm.gliwice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: ZDM Gliwice
ul. Płowiecka 31
44-121 Gliwice
pokój: 108.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.10.2013 godzina 10:00, miejsce: ZDM Gliwice ul. Płowiecka 31 44-121 Gliwice Biuro Obsługi Interesantów (parter).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z GLIWIC
- 4WOG-1200.2712.57.2025 Dostawa sprzętu RTV w podziale na 2 części
- Usługa przygotowania i dostawy posiłków dla Sieć Badawcza Łukasiewicz - Górnośląski Instytut Technologiczny w Gliwicach
- Dostawa trzech fabrycznie nowych samochodów osobowych dla Prokuratury Okręgowej w Gliwicach i podległych jej jednostek
- Budowa oświetlenia alei spacerowej przy ul. Pszczyńskiej/Pocztowej w Gliwicach w systemie zaprojektuj i wybuduj(1)
- Roboty budowlane w podziale na 3 części: 1. Naprawa inst. san i centralnego ogrzewania w Gliwicach. 2. Naprawa ins. elekt. w budynku nr 11 w Gliwicach. 3. Remont pom. w bud. nr 1 w K-Raciborskiej
- Modernizacja strefy wejścia oraz pomieszczeń na poziomie parteru - Wydział Architektury. Znak sprawy: DZPZ.284.46.2025.AL
więcej: przetargi w Gliwicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowe wykonanie usług porządkowych na terenie budynków Sądu Rejonowego w Będzinie
- Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych w technologii modułowej dla budowy Centrum Aktywności na os. Jagiellońskim w Krakowie - powtórzenie
- Drobne aranżacje zieleni
- Modernizacja obiektu Ośrodka Informacji i Edukacji Turystycznej BdPN w Lutowiskach - w formule "zaprojektuj i wybuduj".
- Działania edukacyjne oraz informacyjno-promocyjne dla ZZO Olszowa Sp. z o.o. w ramach programu FENX.01.04.
- Zagospodarowanie terenu sportowo-rekreacyjnego przy ul. Korfantego w Szczecinie - etap II b
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.