Ogłoszenie z dnia 2024-12-30
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00636569/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-12-05
- 2024/BZP 00648001/01 - Modyfikacja z dnia 2024-12-12
- 2024/BZP 00652111/01 - Modyfikacja z dnia 2024-12-13
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
195-P-24 Kompleksowa obsługa prawna szpitala
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Szpital Miejski nr 4 w Gliwicach Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 242995277
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Zygmunta Starego 20
1.5.2.) Miejscowość: Gliwice
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-100
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.7.) Numer telefonu: 3308301
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@szpital.gliwice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital4.gliwice.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://e-propublico.pl/Zamawiajacy/AktualneOgloszenia?zamawiajacyId=34abb3af-8a3d-475b-814b-8a66047316b41.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
195-P-24 Kompleksowa obsługa prawna szpitala2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-40435bda-3ec4-4ea1-9f67-821750211897
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00675634
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00053303/15/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Kompleksowa obsługa prawna szpitala
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00636569
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: 195-P-24
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 165853,65 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
1. Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do wykonania świadczenie usług prawnych związanych w szczególności z:
A. Bieżącą obsługą szpitala w ogólnym zakresie, a w szczególności:
a) doradztwo prawne w zakresie prawa cywilnego, prawa pracy, prawa ochrony danych osobowych, prawa zamówień publicznych, prawa medycznego, prawa handlowego,
b) doradztwo prawne w zakresie umów zawieranych z Narodowym Funduszem Zdrowia oraz Ministerstwem Zdrowia na świadczenie usług zdrowotnych,
c) udział w negocjacjach z osobami i podmiotami wskazywanymi przez Zamawiającego,
d) wydawanie opinii prawnych w sprawach wynikających z działalności Zamawiającego oraz interpretacji przepisów prawa,
e) opiniowanie projektów umów,
f) sporządzanie projektów umów, uchwał, protokołów oraz innych dokumentów objętych zakresem usług,
g) doradztwo w zakresie badań klinicznych, w tym udział w negocjacjach zapisów umów,
h) doradztwo prawne w zakresie wszelkich roszczeń i sporów pracowniczych,
i) doradztwo prawne w zakresie uprawnień związków zawodowych działających na terenie Szpitala,
j) przygotowywanie sprawozdań prowadzonych spraw, w szczególności na potrzeby podmiotu tworzącego Zamawiającego,
k) doradztwo w zakresie ochrony danych osobowych, w tym opiniowanie dokumentów dotyczących ochrony danych osobowych, zapisów umów dotyczących ochrony danych osobowych, w szczególności powierzenia danych osobowych,
l) informowanie o zmianach w aktach prawnych dotyczących działalności Szpitala,
ł) wsparcie prawne procesów przekształceniowych,
m) na wniosek Zamawiającego czynny udział w posiedzeniach Rady Nadzorczej i Zgromadzenia Wspólników (również poza godzinami pracy Zamawiającego),
n) sporządzanie/opiniowanie projektów regulaminów, procedur, instrukcji, itp.
o) inne czynności określone w drodze wzajemnych ustaleń,
B. Prawem medycznym, obejmujących w szczególności:
a) opiniowanie i opracowanie warunków i treści umów cywilno-prawnych medycznych (kontraktów, umów na świadczenia zdrowotne),
b) opiniowanie i pomoc w opracowaniu wzorów dokumentacji medycznej,
c) opiniowanie i kontrola prawna dokumentacji medycznej pod względem zgodności dokumentacji z przepisami prawa,
d) wydawanie opinii prawnych, w szczególności odnośnie praw pacjentów oraz opiniowanie spraw dotyczących zgody zastępczej przedstawiciela ustawowego, faktycznego opiekuna na badania bądź zabieg dla osoby małoletniej lub z powodu stanu psychicznego pacjenta oraz odmawiających zgód ze względów światopoglądowych, bądź osób z którym brak kontaktu;
e) opiniowanie skarg pacjentów,
f) wykonywane osobiście konsultacje i udzielanie odpowiedzi personelowi lekarskiemu, pielęgniarskiemu Zamawiającego w zakresie w prawa medycznego - a w szczególności praw pacjenta oraz zgód pacjenta na poszczególne zabiegi,
g) opiniowanie zarządzeń, aktów wewnętrznych pod kątem spełnienia wymagań niezbędnych do uzyskania i utrzymania akredytacji w Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia,
h) opiniowanie procedur zintegrowanego systemu zarządzania jakością ISO: Systemu Zarządzania Jakością,
i) współpraca w analizie ilościowej, jakościowej i finansowej spraw odszkodowawczych,
j) windykacja należności pacjentów nieubezpieczonych,
C. Prawem zamówień publicznych, obejmujących w szczególności:
a) doradztwa w zakresie przygotowywania i prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
b) doradztwa w zakresie udzielania zamówień publicznych współfinansowanych ze środków krajowych i zagranicznych,
c) opiniowania i opracowania projektów umów w sprawie o udzielenia zamówienia publicznego,
d) akceptacji zgodności pod względem formalno-prawnym wybranych SWZ oraz wzorów umów z obowiązującymi przepisami prawa,
e) doradztwa w sprawach pism kierowanych do Wykonawców w związku z prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego,
f) doradztwa w sprawach dotyczących złożonych ofert,
g) opracowania i opiniowania aktów prawnych tematycznie związanych z zamówieniami publicznymi,
h) obsługi prawnej inwestycji współfinansowanych ze środków krajowych i zagranicznych,
j) sporządzaniu opinii prawnych oraz udzielaniu bieżących wyjaśnień z zakresu Prawa zamówień publicznych,
k) pomoc i doradztwo podczas przeprowadzanych kontroli postępowań o udzielenie zamówienia publicznego,
l) udział w negocjacjach z Wykonawcami,
2. Zamawiający wymaga, by usługi prawnicze realizowane były następująco:
a) obsługa prawna będzie realizowana przez minimum 3 radców prawnych lub adwokatów, spełniających wymagania postawione w treści zapytania ofertowego;
b) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia obecności w siedzibie Zamawiającego radców prawnych lub adwokatów przez 1 dzień w tygodniu, w dni przypadające od poniedziałku do piątku (z wyjątkiem świąt i dni ustawowo wolnych od pracy), według ustalonego grafiku w godzinach pracy Zamawiającego (7:25 - 15:00).
c) oprócz osobistych dyżurów obsługa prawna będzie także realizowana drogą elektroniczną oraz telefonicznie. Udzielanie konsultacji i porad prawnych telefonicznie lub drogą elektroniczną będzie odbywać się w dni robocze w godzinach od 7:25 do 15:00. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca potwierdzał odbiór wiadomości drogą elektroniczną.
d) Zamawiający wymaga stworzenia adres domeny do komunikacji elektronicznej.
e) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany formy i godzin dyżurów wynikających z grafików w związku z koniecznością wykonywania zleconych przez zamawiającego czynności poza siedzibą Zamawiającego;
f) organizacja grafiku dyżurów powinna zapewniać sprawną kontynuację zagadnień prowadzonych przez każdego radcę prawnego lub adwokata;
g) do bezpośredniego kontaktu z pełniącymi dyżur radcami prawnymi/adwokatami Wykonawcy uprawniony jest Prezes Zarządu, Dyrektorzy oraz Kierownik każdej komórki organizacyjnej Zamawiającego lub upoważniony przez niego pracownik;
h) Wykonawca zobowiązuje się przestrzegać poniższych terminów załatwiania spraw:
- do 24h - sprawy pilne, wymagające natychmiastowego działania Zamawiającego;
- do 3 dni kalendarzowych od daty otrzymania wymaganych przez Wykonawcę materiałów od Zamawiającego - sprawy bieżące, związane z funkcjonowaniem Zamawiającego, w tym opiniowanie projektów umów, specyfikacji warunków zamówienia;
- do 5 dni kalendarzowych od daty otrzymania wymaganych przez Wykonawcę materiałów od Zamawiającego przygotowanie projektów umów, sporządzanie projektów aktów wewnętrznych, wydawanie opinii prawnych, analiza wewnętrznych aktów prawnych, pism i dokumentów;
- w ustalonych przez Zamawiającego i Wykonawcę terminie liczonym od daty otrzymania wymaganych przez Wykonawcę materiałów od Zamawiającego - sprawy, które Zamawiający i Wykonawca wspólnie uznają za szczególnie skomplikowane lub wymagające szczególnie dużego nakładu pracy;
i) Wykonawca zobowiązany jest do podpisywania wszystkich sporządzonych przez kancelarię dokumentów,
j) Wykonawca przejmie protokolarnie sprawy dotychczasowej obsługi prawnej Zamawiającego w terminie do 7 dni kalendarzowych od daty podpisania umowy;
k) Zamawiający zapewni pełniącym dyżur radcom prawnym/adwokatom umeblowane pomieszczenie, dostęp do Internetu.
Wykonawca jest zobowiązany zapewnić na własny koszt przenośny sprzęt komputerowy.
3. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania spraw Zamawiającego do właściwego sądu w terminie 14 dni kalendarzowych od daty odebrania przez Wykonawcę dokumentów. Zamawiający w uzasadnionych przypadkach na wniosek Wykonawcy może wyrazić pisemną zgodę na termin 30 dni kalendarzowych.
4. Wykonawca zobowiązany jest przekazania do 5. dnia miesiąca po każdym kwartale wykazu prowadzonych spraw.
5. Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonywania dyżurów, o którym mowa w §1 ust. 2 lit. b) umowy przez adwokata lub radcę prawnego wskazanego w wykazie dołączonym przez Wykonawcę na etapie Wezwania do złożenia dokumentów.
4.5.3.) Główny kod CPV: 79100000-5 - Usługi prawnicze
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W związku z tym, iż Zamawiający w dniu 2024-12-17 złożył wniosek o dokonanie wpisu do KRS w zakresie połączenia spółek Szpital Miejski nr 4 w Gliwicach Sp. z o.o. oraz Vito-med Sp. z o.o. oraz wniosek o ustalenie dnia połączenia spółek na dzień 2024-12-31, Zamawiający podjął decyzję o unieważnieniu postępowania.Na etapie wszczęcia postępowania i publikacji ogłoszenia o zamówieniu, Zamawiający nie posiadał jeszcze wiedzy o możliwej dacie połączenia spółek.
Zgodnie z art. 494 Kodeksu spółek handlowych Zamawiający z dniem połączenia wstępuje we wszystkie prawa i obowiązki spółki przejmowanej, w tym również zawartą umowę w zakresie obsługi prawnej.
Dodatkowo, w przypadku połączenia spółek z dniem 2024-12-01 przedmiot zamówienia ulega zmianie.
W związku z powyższym należy uznać, iż doszło do istotnej zmiany okoliczności powodującej, że prowadzenie postępowania nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 7
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 6
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 129888,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 221400,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 0 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
INNE PRZETARGI Z GLIWIC
- Dostawy dziecięcych pieluszek jednorazowego użytku do czterech Oddziałów Żłobków Miejskich w Gliwicach.
- Modernizacja obiektu - zaplecza sanitarno - sportowego w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 5 im. Armii Krajowej w Gliwicach
- ZP/G/23/25 Dostawa odczynników chemicznych w okresie od 01.07.2025 r. - 30.06.2026 r. do Sieci Badawczej Łukasiewicz - Instytut Metali Nieżelaznych w Gliwicach oraz w Skawinie, Poznaniu i Legnicy
- Zespół Szkół Ekonomiczno-Technicznych, ul. gen. W. Sikorskiego 132 - modernizacja obiektów sportowych - dokumentacja projektowa
- 2025- Zapewnienie gorących posiłków osobom objętym pomocą przez Ośrodek Pomocy Społecznej na terenie miasta Gliwice
- Roboty budowlane związane z modernizacją zaplecza sportowego w Zespole Szkół Techniczno-Informatycznych w Gliwicach
więcej: przetargi w Gliwicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Specjalistyczne usługi doradztwa eksperckiego dla uczestników projektu "INNOWACYJNY MOF EŁK - STARTUP HUB", z podziałem na trzy części
- Świadczenie usług pomocy prawnej dla Prokuratury Krajowej.
- Usługi doradcze przy prywatyzacji.
- modernizacja ewidencji gruntów i założenie ewidencji budynków.
więcej: Usługi prawnicze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.