eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SulejówekOrganizacja XIV Międzynarodowej Konferencji Naukowej EKSPLOBALIS w ramach kompleksu hotelowego w dniach 19-21.05.2025 r.



Ogłoszenie z dnia 2024-12-06


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Organizacja XIV Międzynarodowej Konferencji Naukowej EKSPLOBALIS w ramach kompleksu hotelowego w dniach 19-21.05.2025 r.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: WOJSKOWY INSTYTUT TECHNIKI PANCERNEJ I SAMOCHODOWEJ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 011561862

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Okuniewska 1

1.5.2.) Miejscowość: Sulejówek

1.5.3.) Kod pocztowy: 05-070

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni

1.5.7.) Numer telefonu: 261811012

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@witpis.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.witpis.eu

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

działalność naukowo-badawcza

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Organizacja XIV Międzynarodowej Konferencji Naukowej EKSPLOBALIS w ramach kompleksu hotelowego w dniach 19-21.05.2025 r.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c9cc90ad-f644-4141-8742-9a8ab2cb3d14

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00638817

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-06

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00060120/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.4 Organizacja XIV Międzynarodowej Konferencji Naukowej EKSPLOBALIS w ramach kompleksu hotelowego w dniach 19-21.05.2025 r.

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://witpis.ezamawiajacy.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://witpis.ezamawiajacy.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawcy w celu bezproblemowej
komunikacji z Zamawiającym na Platformie powinni
przed upływem terminu składania ofert przystąpić do postępowania na Platformie poprzez funkcję
„Przystąp do postępowania” oraz posiadać założone konto w aplikacji Marketplanet OnePlace.
2. W celu bezproblemowej pracy z Platformą, Wykonawca powinien posiadać co najmniej:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż
56 KB/s;
2) komputer klasy PC z zainstalowanym systemem operacyjnym Microsoft Windows XP/Vista/Windows
7/ Windows 10; w przypadku komputera z systemem operacyjnym Microsoft Windows 7/ Windows 8
przeglądarka MS Internet Explorer 10.0 (lub nowsza) z obsługą Active X lub dla systemów
operacyjnych XP/Vista/Windows 7/Windows 8 przeglądarka Firefox z obsługą Javy, siła szyfrowania:
128bit; w przypadku komputera z systemem operacyjnym Microsoft Windows 10 przeglądarka MS
Internet Explorer 11 z obsługą Active X lub Firefox
z obsługą Javy, siła szyfrowania: 128bit;
3) zainstalowaną dowolną przeglądarkę internetową: Chrome; Mozilla Firefox;
4) włączoną obsługę JavaScript;
5) podłączony lub wbudowany do komputera czytnik karty kryptograficznej wydanej przez wystawcę
certyfikatu używanego przez Wykonawcę.
3. Dopuszczalny format kwalifikowanego podpisu elektronicznego:
1) dokumenty w formacie „pdf” zaleca się podpisywać formatem PAdES,
2) dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż „pdf”, wtedy
należy użyć formatu XAdES. W takiej sytuacji należy załączyć oddzielny plik
z podpisem (w takiej sytuacji Wykonawca winien upewnić się, że załącza oba
pliki, tj. plik z treścią dokumentu oraz plik z podpisem elektronicznym).
3) Zamawiający zaleca, aby kwalifikowany podpis elektroniczny, którym posługuje
się Wykonawca był podpisem wydanym na terenie Rzeczpospolitej Polskiej,
bądź innych krajów należących do Unii Europejskiej.
4. Obsługiwane przez Platformę formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości
do 100 MB w formatach: txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx,
csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4,
ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES,
PAdES, CAdES, ASIC, XMLenc.
5. Każdy plik załączony i zapisany przez Wykonawcę na Platformie, widoczny jest
w Systemie jako zaszyfrowany. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero
po automatycznym odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu składania ofert.
6. Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi przypiętą do dokumentu elektronicznego
datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss), znajdującą się po lewej stronie dokumentu w kolumnie „Data "-
czas lokalny serwera synchronizowany odpowiednim źródłem czasu.
7. Format kodowania treści w obrębie platformy - UTF8.
8. Cała komunikacja pomiędzy użytkownikiem Systemu a serwerem jest wykonywana przy użyciu
bezpiecznego protokołu HTTPS

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z prowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest Wojskowy Instytut Techniki Pancernej i Samochodowej w Sulejówku zwany
dalej „WITPiS” ul. Okuniewska 1, 05-070 Sulejówek
8. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych z którym można się skontaktować się za pośrednictwem adresu e-mail:
iod@witpis.eu.
9. Dane osobowe będą przetwarzane w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego. Podstawą prawną
ich przetwarzania jest art. 6 ust.1 lit. c RODO w związku z ustawą Prawo zamówień publicznych i rozporządzeniem Ministra Rozwoju
w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy
w postępowaniu i udzielenie zamówienia.
10. Dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny, wynikający z przepisów, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez
okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a
jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
11. Dane osobowe pozyskane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przekazywane będą wszystkim
zainteresowanym podmiotom i osobom, gdyż co do zasady postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego jest jawne.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Ograniczenie dostępu do danych osobowych może wystąpić tylko w przypadkach
jeśli jest to uzasadnione ochroną prywatności zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.
13. Dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej.
14. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo:
- dostępu do danych osobowych przy czym w przypadku gdy wykonanie obowiązków,
o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO wymagałoby dużego wysiłku zamawiający może żądać od osoby której dane dotyczą
dodatkowych informacji,
- żądania sprostowania dotyczących jej danych osobowych,
- ograniczenia przetwarzania w przypadkach wymienionych w RODO przy czym żądanie nie ogranicza przetwarzania danych
osobowych do czasu zakończenia postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego.
15. Osobie której dane dotyczą nie przysługuje prawo do przenoszenia danych osobowych, ich usunięcia ani prawo wniesienia
sprzeciwu, ponieważ przetwarzanie danych odbywa się na podstawie art. 6 ust.1 lit. c RODO.
16. W trakcie przetwarzania danych nie będzie dochodziło do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, ani do profilowania.
17. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych osobowych (adres: 00-
193 Warszawa, ul. Stawki 2).
18. Podanie danych osobowych w związku z udziałem w postępowaniu o zamówienia publiczne nie jest obowiązkowe ale niezbędne.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: PP 05/2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 400000 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest usługa hotelarska i restauracyjna wraz z usługami dodatkowymi, świadczona w ramach kompleksu hotelowego na potrzeby konferencji naukowo-technicznej w dniach 19-21.05.2025 r.
Szacowana liczba uczestników konferencji 200 (dwieście) osób. Ostateczna liczba uczestników zostanie potwierdzona przez Zamawiającego w terminie do dnia 12 maja 2025 r.
Dokładny harmonogram przebiegu konferencji, godziny trwania zajęć szkoleniowych, przerw kawowych oraz podania posiłków będą ustalane z Wykonawcą drogą elektroniczną do 12 maja 2025 r.
Termin konferencji: 19-21.05.2025 r., tj. dwie doby hotelowe. Doba hotelowa w dniu przyjazdu powinna rozpocząć się o godz. 13.00, natomiast w dniu wyjazdu powinna trwać co najmniej do godz. 13.00. W przypadku organizatorów doba hotelowa od 12.00 w dniu rozpoczęcia do godz.14.00 w dniu wyjazdu.
Obiekt hotelowy powinien znajdować się w odległości nie większej niż 100 km od siedziby Zamawiającego, z dojazdem jedynie po drogach twardych.
W ramach usługi hotelarskiej Wykonawca zapewnia:
1) dwa noclegi ze śniadaniem w pokojach jednoosobowych oraz dwuosobowych dla 200 osób, to jest: minimum 160 (sto sześćdziesiąt) pokoi jednoosobowych oraz maksimum 20 (dwadzieścia) pokoi dwuosobowych;
2) salę konferencyjną w układzie teatralnym, w każdym dniu konferencji;
3) miejsce na ekspozycję pojazdów i wyrobów (ok. 100 m2) – na zewnątrz;
4) miejsca parkingowe dla około 160 (stu sześdziesięciu) samochodów osobowych
i 2 (dwóch) autokarów, z nadzorowanym i kontrolowanym wjazdem oraz wyjazdem pojazdów w czasie trwania konferencji;
5) recepcja z obsługą swobodnie posługującą się językiem polskim, w pobliżu której możliwe będzie zorganizowanie przez Zamawiającego 3-osobowego stoiska rejestracji uczestników konferencji i przekazania im materiałów informacyjno-konferencyjnych.
W ramach usługi restauracyjnej Wykonawca zapewnia:
Wyżywienie dla 200 osób, to jest:
1) dwa śniadania,
2) trzy obiady dwudaniowe z napojami bezalkoholowymi,
3) uroczysta kolacja pierwszego dnia konferencji,
4) kolacja grillowa drugiego dnia konferencji,
5) trzy przerwy kawowe/serwisy konferencyjne składające się z: gorącej kawy
i herbaty, mleko do kawy, kruche ciastka, owoce, dwa rodzaje soków, woda mineralna gazowana i niegazowana uzupełniane w trakcie konferencji trwania konferencji.
Śniadanie oraz obiad powinny być wydawane w jednej turze, bez podziału na godziny spożywania, w sali lub salach jadalnych rozmieszczonych w obiekcie hotelowym, stanowiących stały element kubatury obiektu, z zapewnieniem minimalnej powierzchni 1,0 m2 na 1 osobę.
Ponadto Wykonawca zapewnia w toku trwania całego przedsięwzięcia:
1) Serwis gastronomiczny: przygotowanie, nakrycie stołów, serwis sprzątający po posiłkach oraz zastawa, z wyłączeniem naczyń jednorazowego użytku.
2) Napoje dla prelegentów i panelistów konferencyjnych: zapewnienie niezbędnej ilości wody dla prelegentów i panelistów, serwowanej na stołach prezydialnych (uzupełniana w czasie przerw kawowych).
3) trzy przerwy kawowe/serwisy konferencyjne składające się z gorącej kawy
i herbaty, dodatków: mleko lub śmietanka do kawy, kruche ciastka, cytryna, dwa rodzaje soków, woda mineralna gazowana i niegazowana, owoce.
4) Otwarty bar alkoholowy: pierwszego i drugiego dnia konferencji (dwa litry piwa na osobę - butelkowane lub z beczki),
5) Plac utwardzony wraz z drogą po, której mogą swobodnie poruszać się pojazdy
w celu wykonania pokazu statycznego oraz dynamicznego ciężkich oraz lekkich pojazdów wojskowych np. czołg, wóz dowodzenia itp.

4.2.6.) Główny kod CPV: 55120000-7 - Usługi hotelarskie w zakresie spotkań i konferencji

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

55300000-3 - Usługi restauracyjne i dotyczące podawania posiłków

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-05-19 do 2025-05-21

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VI SWZ.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest wpisany do ewidencji obiektów hotelarskich lub innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie, prowadzonych przez właściwy ze względu na miejsce położenia obiektu oraz rodzaj prowadzonej działalności organ administracyjny (Marszałka województwa, wójta, burmistrza, prezydenta miasta)
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności był krótszy – w tym okresie), wykonał należycie co najmniej trzy usługi o podobnym charakterze odpowiadające przedmiotowi zamówienia tj. polegające na organizacji i obsłudze wydarzenia konferencyjnego o charakterze konferencji/kongresu, seminarium lub szkolenia obejmujących swoim zakresem usługi hotelowe, gastronomiczne i wynajem sal konferencyjnych dla co najmniej 170 osób o wartości łącznej minimum 400 000,00 zł brutto z podaniem ich wartości, ilości osób, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz, których usługi zostały wykonane oraz załączy dowody, że usługi te zostały wykonane należycie.
Zamawiający, oceniając zdolność techniczną lub zawodową może na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy, może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia” w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i przedstawionych dokumentach.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 4 tysiące złotych (słownie złotych: cztery tysiące). Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na cały okres związania ofertą. W przypadku niewniesienia wadium, wniesienia go w sposób nieprawidłowy, nieutrzymywania wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożenia wniosku o zwrot wadium przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp. 4. Wadium może być wnoszone w następujących formach:
1) Pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:
07 1240 2148 1111 0011 4454 3703 Bank PKO S.A.
2) Gwarancjach bankowych;
3) Gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2024 r. poz. 419).
Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, Wykonawca dołącza do oferty potwierdzenie dokonania wpłaty wadium. Na poleceniu przelewu należy wpisać:
„Wadium - postępowanie przetargowe na organizację XIV Międzynarodowej Konferencji Naukowej EKSPLOBALIS w ramach kompleksu hotelowego w dniach 19-21.05.2025 r., nr sprawy PP 05/2024”.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-12-16 08:30

8.2.) Miejsce składania ofert: https://witpis.ezamawiajacy.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-12-16 09:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-01-14

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.