eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KosakowoPe³nienie nadzoru inwestorskiego nad robotami "Budowa ulic Z³ote Piaski i Aloesowej w Kosakowie oraz Leszczynowej, Li¶ciastej i Ogrodowej w Mostach" - etap ul. Z³ote Piaski i ul. Ogrodowa w Mostach"



Og³oszenie z dnia 2025-12-11

Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
Pe³nienie nadzoru inwestorskiego nad robotami „Budowa ulic Z³ote Piaski i Aloesowej w Kosakowie oraz Leszczynowej, Li¶ciastej i Ogrodowej w Mostach” – etap ul. Z³ote Piaski i ul. Ogrodowa w Mostach”

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA KOSAKOWO

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000531708

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. ¯eromskiego 69

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Kosakowo

1.5.3.) Kod pocztowy: 81-198

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL634 - Gdañski

1.5.7.) Numer telefonu: 58 6604344

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ZAMOWIENIA@KOSAKOWO.PL

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.gminakosakowo.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Pe³nienie nadzoru inwestorskiego nad robotami „Budowa ulic Z³ote Piaski i Aloesowej w Kosakowie oraz Leszczynowej, Li¶ciastej i Ogrodowej w Mostach” – etap ul. Z³ote Piaski i ul. Ogrodowa w Mostach”

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-992eea90-83f9-4934-800e-0d4365126105

2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00594110

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2025-12-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00044461/19/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.3.5 Us³uga pe³nienia nadzoru inwestorskiego w bran¿y budowlano-konstrukcyjnej

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://platformazakupowa.pl/transakcja/1231893

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1231893

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Formaty plików wykorzystywanych przez wykonawców powinny byæ zgodne z “ROZPORZ¡DZENIEM PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 21 maja 2024 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej
oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych”.
1) Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf
2) W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów:
a) .zip
b) .7Z
3) Zamawiaj±cy zwraca uwagê na ograniczenia wielko¶ci plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi max 10MB, oraz
na ograniczenie wielko¶ci plików podpisywanych w aplikacji eDoApp s³u¿±cej do sk³adania podpisu osobistego, który wynosi max
5MB.
4) Ze wzglêdu na niskie ryzyko naruszenia integralno¶ci pliku oraz ³atwiejsz± weryfikacjê podpisu, zamawiaj±cy zaleca, w miarê mo¿liwo¶ci, przekonwertowanie plików sk³adaj±cych siê na ofertê na format .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym PAdES.
5) Pliki w innych formatach ni¿ PDF zaleca siê opatrzyæ zewnêtrznym podpisem XAdES. Wykonawca powinien pamiêtaæ, aby plik z
podpisem przekazywaæ ³±cznie z dokumentem podpisywanym.
6) Zamawiaj±cy zaleca, aby w przypadku podpisywania pliku przez kilka osób, stosowaæ podpisy tego samego rodzaju.
Podpisywanie ró¿nymi rodzajami podpisów np. osobistym i kwalifikowanym mo¿e doprowadziæ do problemów w weryfikacji plików.
7) Zamawiaj±cy zaleca, aby Wykonawca z odpowiednim wyprzedzeniem przetestowa³ mo¿liwo¶æ prawid³owego wykorzystania
wybranej metody podpisania plików oferty.
8) Zaleca siê, aby komunikacja z wykonawcami odbywa³a siê tylko na Platformie za po¶rednictwem formularza “Wy¶lij wiadomo¶æ do
zamawiaj±cego”, nie za po¶rednictwem adresu email.
9) Osob± sk³adaj±c± ofertê powinna byæ osoba kontaktowa podawana w dokumentacji.
10) Ofertê nale¿y przygotowaæ z nale¿yt± staranno¶ci± dla podmiotu ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia publicznego i
zachowaniem odpowiedniego odstêpu czasu do zakoñczenia przyjmowania ofert/wniosków. Sugerujemy z³o¿enie oferty na 24
godziny przed terminem sk³adania ofert/wniosków.
11) Podczas podpisywania plików zaleca siê stosowanie algorytmu skrótu SHA2 zamiast SHA1.
12) Je¶li wykonawca pakuje dokumenty np. w plik ZIP zalecamy wcze¶niejsze podpisanie ka¿dego ze skompresowanych plików.
13) Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie podpisu z kwalifikowanym znacznikiem czasu.
14) Zamawiaj±cy zaleca, aby nie wprowadzaæ jakichkolwiek zmian w plikach po podpisaniu ich podpisem kwalifikowanym. Mo¿e to skutkowaæ naruszeniem integralno¶ci plików co równowa¿ne bêdzie z konieczno¶ci± odrzucenia oferty w postêpowaniu.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, ¿e:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest GMINA KOSAKOWO, 81-198 KOSAKOWO, UL. ¯EROMSKIEGO 69;
2) administrator wyznaczy³ Inspektora Danych Osobowych, z którym mo¿na siê kontaktowaæ pod adresem e-mail: monika.sawa@cbi24.pl;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z przedmiotowym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w
oparciu o art. 74 ustawy P.Z.P.
5) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 P.Z.P. przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
6) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisanych ustawy P.Z.P., zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymaga³oby po stronie administratora niewspó³miernie du¿ego wysi³ku mo¿e zostaæ Pani/Pan zobowi±zana do wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie
zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± PZP oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem okresu trwania postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
9) nie przys³uguje Pani/Panu:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10) przys³uguje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem w³a¶ciwym dla przedmiotowej skargi jest Urz±d Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.63.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak

4.1.9.) Liczba czê¶ci: 4

4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na wszystkie czê¶ci

4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

Czê¶æ 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Czê¶æ 1 – bran¿a drogowa wraz z koordynacj± pracy inspektorów nadzoru inwestorskiego pozosta³ych bran¿,
a) Przedmiotem zamówienia w czê¶ci 1 jest us³uga pe³nienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, bran¿y drogowej nad realizacj± inwestycji pn.: „Budowie ulic Z³ote Piaski i Aloesowej w Kosakowie oraz Leszczynowej, Li¶ciastej i Ogrodowej w Mostach” – etap obejmuj±cy ul. Z³ote Piaski w Kosakowie i ul. Ogrodow± w Mostach” wraz z us³ugami dodatkowymi, zgodnie z przepisami a w szczególno¶ci zgodnie
z zakresem czynno¶ci jaki dla nadzoru inwestorskiego przewiduje ustawa Prawo
budowane z dnia 7 lipca 1994 r., dokumentacj± projektow± oraz bie¿±cymi ustaleniami
z Zamawiaj±cym,
b) Realizacja nadzorowanego zadania inwestycyjnego obejmuje w szczególno¶ci wy-konanie robót budowlanych o poni¿szych charakterystycznych parametrach budo-wy:
 Ca³kowita d³ugo¶æ uk³adu drogowego do budowy wynosi ~ 777 m,
Projekt obejmuje budowê jezdni o nawierzchni bitumicznej. Inwestycja zak³ada tak¿e budowê chodnika, zjazdów, najazdów, ¶cie¿ki rowerowej, fragmentu ci±gu pieszo-rowerowego, wysp kanalizuj±cych.
Ul. Z³ote Piaski
Nowo wybudowana droga na odcinku od drogi powiatowej do ulicy Aloesowej bêdzie drog± gminn± klasy D o szeroko¶ci 5,0 m, za¶ na odcinku pozosta³ym (od ul. Aloesowej do ul. Ogrodowej) bêdzie drog± klasy L o szeroko¶ci 6,0 m.
W km 0+440 zaprojektowano zatokê autobusow± po stronie po³udniowej. Zatokê zaprojektowano o szeroko¶ci 3,0 m i d³ugo¶ci 20,0 m. Na odcinku od km0+570 do km 0+700 zaprojektowano 15 miejsc postojowych dla samochodów osobowych (w tym 1 miejsce dla osób niepe³nosprawnych). Jezdniê zaprojektowano jako bitumiczn± o przekroju ulicznym. Wzd³u¿ ulicy Z³ote Piaski zaprojektowano chodniki i ¶cie¿ki rowerowe zgodnie z planem sytuacyjnym. Skrzy¿owania z ulicami Szafranow±, Tymiankow± i Bazyliow± zaprojektowano jako wyniesione. Nawierzchniê wyniesionych skrzy¿owañ zaprojektowano jako bitumiczn± a najazdy z kostki betonowej.
W ramach inwestycji zachodzi konieczno¶æ rozbudowy drogi powiatowej nr 100 oraz skrzy¿owania drogi powiatowej nr 100 z drog± gminn± ul. Z³ote Piaski.
Szczegó³owy zakres robót, obowi±zki Wykonawcy okre¶la opis przedmiotu zamó-wienia (za³±cznik nr 7 do SWZ), wzór umowy (za³±cznik nr 6 do SWZ).
6. Us³uga nadzoru inwestorskiego, w ka¿dej z bran¿, obejmuje m.in.
1) Zapoznanie siê z przekazan± przez Zamawiaj±cego wszelk± dokumentacj± dotycz±c± nadzorowanego zadania inwestycyjnego oraz niniejszego Przedmiotu zamówienia, w tym w szczególno¶ci dokumentacj± projektow±, dokumentacj± przetargow± na roboty budowlane (³±cznie z pytaniami i odpowiedziami umieszczonymi w postêpowaniu przetargowym), umow± z Wykonawc± robót budowlanych, umow± z Nadzorem Autorskim.
2) Udzia³ w protokolarnym przekazaniu przez Zamawiaj±cego dla Wykonawcy robót Placu Budowy, na zasadach i w sposób okre¶lony w umowie o roboty budowlane (zwanej dalej równie¿ Kontraktem);
3) Reprezentowanie Zamawiaj±cego na budowie w zakresie zapewnienia codziennego nadzoru inwestorskiego; dostosowanie czasu pracy Inspektorów Nadzoru do czasu pracy Wykonawcy robót budowlanych i wymagañ Zamawiaj±cego;
4) Pe³nienie nadzoru inwestorskiego w ramach zawartej Umowy;
5) Uczestnictwo w cotygodniowych naradach technicznych i co miesiêcznych radach budowy z udzia³em Inspektorów Nadzoru, Kierownika Budowy, przedstawicieli Podwykonawców robót oraz przedstawicieli Zamawiaj±cego;
6) Sprawdzanie zgodno¶ci wykonywanych robót budowlanych z projektem i pozwoleniem na budowê, przepisami prawa i zasadami wiedzy technicznej;
7) Sprawdzanie i potwierdzanie jako¶ci dostarczanych przez Wykonawcê robót: materia³ów budowlanych, urz±dzeñ, wyposa¿enia, i innych elementów robót wymaganych zapisami Kontraktu, w sposób i na zasadach w nim opisanych;
8) Sprawdzanie dokumentów, zezwoleñ, deklaracji w³a¶ciwo¶ci u¿ytkowych, certyfikatów itd., w celu unikniêcia u¿ycia materia³ów niezgodnych z projektem, uszkodzonych lub niemaj±cych wymaganych certyfikatów;
9) Sprawdzanie i zaakceptowanie przed³o¿onych przez Wykonawcê robót (w formie pisemnej) harmonogramów rzeczowo-finansowych wraz z ich aktualizacjami;
10) Potwierdzanie i sprawdzanie stanu mobilizacji i zapewnienia sprzêtu na Terenie Budowy jako odpowiedni lub nie dla wykonywanych robót budowlanych i jako zgodny lub nie z Kontraktem;
11) Nadzór nad obs³ug± geodezyjn± Wykonawcy robót budowlanych;
12) Dokonywanie kontroli w czasie dostarczania materia³ów i urz±dzeñ, które bêd± niezbêdne do realizacji robót,
13) Zapewnienie kontroli nad sposobem sk³adowania i przechowywania materia³ów;
14) Sprawdzanie jako¶ci oraz zgodno¶ci materia³ów budowlanych i instalacyjnych z Kontraktem, organizowanie dodatkowych testów jako¶ci, je¶li bêdzie to konieczne, polegaj±cych na zleceniu dodatkowych testów jako¶ci przez specjalistyczne instytuty, je¿eli jest to niezbêdne, przy czym dodatkowe testy wykonywane bêd± na koszt Wykonawcy robót – w przypadku u¿ycia przez Wykonawcê materia³u niezgodnego z Kontraktem;
15) Sprawdzanie poprawno¶ci wykonania i odbieranie Robót ulegaj±cych zakryciu lub zanikaj±cych;
16) Uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urz±dzeñ technicznych. Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót budowlanych oraz usuniêtych wad/usterek;
17) Wprowadzanie w trakcie realizacji robót (w porozumieniu z Nadzorem Autorskim), zaleceñ Zamawiaj±cego;
18) Bie¿±ce dokonywanie z projektantami stosownych uzgodnieñ oraz egzekwowanie uzupe³nieñ w ramach prowadzonego nadzoru autorskiego i uzgadnianie z nimi ewentualnych zmian, wprowadzonych przez Zamawiaj±cego i /lub Wykonawcê robót;
19) Informowanie Zamawiaj±cego o konieczno¶ci wykonania robót dodatkowych, uzupe³niaj±cych i innych zgodnie z Kontraktem;
20) Przygotowywanie i przedk³adanie Zamawiaj±cemu kosztorysów dotycz±cych robót dodatkowych oraz uzupe³niaj±cych i innych zgodnie z Kontraktem, a tak¿e opiniowanie ich zasadno¶ci oraz dokonywanie ich kontroli w trakcie realizacji;
21) Analizowanie i weryfikowanie zgodno¶ci z zapisami Kontraktu, dokumentów sporz±dzanych przez Wykonawcê robót i projektantów, na etapie realizacji Kontraktu, wraz z ich pisemn± opini±;
22) Przygotowywanie i przedk³adanie Zamawiaj±cemu protoko³ów konieczno¶ci robót dodatkowych oraz uzupe³niaj±cych i innych zgodnie z Kontraktem, wraz z kosztorysami dotycz±cymi tych robót, a tak¿e opiniowanie ich zasadno¶ci, odpowiednio do nadzorowanego zakresu robót;
23) Wystawianie protoko³ów upowa¿niaj±cych Wykonawców robót do wystawiania faktur wraz z ustalaniem warto¶ci wykonanych robót, na zasadach i w sposób okre¶lony w Kontrakcie;
24) Przeprowadzanie regularnych inspekcji Terenu Budowy sprawdzaj±cych w szczególno¶ci prawid³owo¶æ i jako¶æ wykonywanych robót, przestrzeganie przepisów BiHP, jako¶æ u¿ywanych materia³ów, itp.;
25) Wydawanie Wykonawcy robót, Kierownikowi budowy lub Kierownikowi robót, poleceñ dotycz±cych: usuniêcia nieprawid³owo¶ci lub zagro¿eñ, wykonania prób lub badañ, tak¿e wymagaj±cych odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotycz±cych prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych, potwierdzonych wpisem do Dziennika Budowy;
26) ¯±danie od Wykonawcy, Kierownika budowy lub Kierownika robót dokonania poprawek b±d¼ ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót budowlanych, a tak¿e wstrzymania ich dalszego wykonywania w przypadku, gdy ich kontynuacja mog³aby wywo³aæ zagro¿enie b±d¼ spowodowaæ niedopuszczaln± niezgodno¶æ z projektem lub pozwoleniem na budowê;
27) Nadzór nad w³a¶ciwym wywi±zywaniem siê z Kontraktu przez Wykonawcê robót;
28) Monitorowanie zgodno¶ci postêpu rzeczowego i finansowego robót budowlanych z zatwierdzonym harmonogramem rzeczowo-finansowym;
29) Niezw³oczne sprawdzanie zestawieñ ilo¶ci i warto¶ci wykonanych robót, bêd±cych podstaw± do rozliczeñ finansowych Zamawiaj±cego z Wykonawc± robót budowlanych, odpowiednio do zakresu nadzorowanych robót;
30) Przeprowadzanie przy udziale Zamawiaj±cego odbiorów czê¶ciowych oraz odbioru koñcowego w sposób i zgodnie z zapisami Kontraktu;
31) Nadzorowanie i dopilnowanie zaleceñ komisji odbiorowej dotycz±cych usuniêcia przez Wykonawcê robót stwierdzonych usterek daj±cych siê naprawiæ;
32) Opracowanie opinii dotycz±cej wad obiektu uznanych za nie nadaj±ce siê do usuniêcia oraz wnioskowanie o obni¿enie wynagrodzenia Wykonawcy robót z okre¶leniem utraty warto¶ci robót budowlanych i kwot obni¿onego wynagrodzenia za te roboty;
33) Opiniowanie proponowanych metod wykonania robót budowlanych zaproponowanych przez Wykonawcê robót;
34) Uzgadnianie z Zamawiaj±cym wszelkich propozycji zmian dotycz±cych zakresu, technologii i warto¶ci robót budowlanych;
35) Sprawdzanie rozwi±zañ zamiennych i wnioskowanie do Zamawiaj±cego o ich zastosowanie;
36) Zatwierdzanie rysunków wykonawczych i warsztatowych sporz±dzonych przez Wykonawcê robót budowlanych;
37) Informowanie Zamawiaj±cego z odpowiednim wyprzedzeniem o wszelkich zagro¿eniach wystêpuj±cych podczas realizacji robót oraz podejmowanych dzia³aniach zapobiegawczych i naprawczych;
38) Sprawdzenie poprawno¶ci opracowania dokumentacji powykonawczej oraz ocena jej zgodno¶ci z faktycznie wykonanymi robotami budowlanymi, w sposób i na warunkach okre¶lonych w Kontrakcie;
39) Przygotowanie, w przypadku przerwania robót budowlanych przez Wykonawcê robót, inwentaryzacji wykonanych robót wykonanych do dnia ich przerwania;
40) W przypadku przerwania Kontraktu, wykonywanie wszelkich czynno¶ci zwi±zanych z tym przerwaniem, w tym co najmniej nadzór nad przejêciem placu budowy, nad robotami zabezpieczaj±cymi itp.;
41) W przypadku rozliczenia obmiarowego z Wykonawc± Robót, zweryfikowanie i pisemne zatwierdzenie obmiarów robót wykonanych przez Wykonawcê robót. Pozosta³y zakres obowi±zków zawarto w Rozdziale IV pkt 6 SWZ.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 71520000-9 - Us³ugi nadzoru budowlanego

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi

71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacj±

71700000-5 - Us³ugi nadzoru i kontroli

71310000-4 - Doradcze us³ugi in¿ynieryjne i budowlane

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na wezwanie Zamawiaj±cego

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Czê¶æ 2 – bran¿a sanitarna
a) Przedmiotem zamówienia w czê¶ci 2 jest us³uga pe³nienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego bran¿y sanitarnej, nad realizacj± inwestycji pn.: „Budowie ulic Z³ote Piaski i Aloesowej w Kosakowie oraz Leszczynowej, Li¶ciastej i Ogrodowej w Mostach” – etap obejmuj±cy ul. Z³ote Piaski w Kosakowie i ul. Ogrodow± w Mostach” wraz z us³ugami dodatkowymi, zgodnie z przepisami a w szczególno¶ci zgodnie
z zakresem czynno¶ci jaki dla nadzoru inwestorskiego przewiduje ustawa Prawo budowane z dnia 7 lipca 1994 r., dokumentacj± projektow± oraz bie¿±cymi ustaleniami
z Zamawiaj±cym.
b) Pe³nienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w bran¿y sanitarnej obejmuje nastêpuj±cy zakres robót budowlanych:
-Kanalizacja deszczowa
Budowa sieci kanalizacji deszczowej o nastêpuj±cych parametrach technicznych sieci i urz±dzeniach:
• Sieæ kanalizacji deszczowej:
- Ø315: od D31a do D20,
- Ø500: od D19 do D20,
- Ø400: od D19-D38-D53 i D20-D32
• Przykanaliki deszczowe Ø200 mm – (47 szt.)
-Wodoci±g
Przebudowa sieci wodoci±gowej w110 na 1 odcinku (W1 – W9) wraz z przepieciem 3 przy³±czy oraz zmian± lokalizacji hydrantu Dn80. W wê¼le W9 w³±czenie wodoci±gu nale¿y wykonaæ na trójnik DN 100/100 oraz zamontowaæ zasuwê sieciow± DN100.
Przebudowa wodoci±gu obejmuje:
budowê nowej sieci wodoci±gowej o ³±cznej d³ugo¶ci 128,67 m, ¶rednicy Ø 110, likwidacjê istniej±cej sieci wodoci±gowej Ø 110 o d³ugo¶ci 129,0 m,przepiêcie 3 przy³±czy,zmianê lokalizacji hydrantu Dn80.
- Sieæ kanalizacji sanitarnej Rozbudowa zaprojektowanej sieci kanalizacji sanitarnej poprzez w³±czenie doprojektowanej studni S56 (wg odrêbnego opracowania) i budowê odcinka kanalizacji dn200 zakoñczonego za¶lepieniem. Do przebudowy przeznaczono 1 odcinek kanalizacji grawitacyjnej Ø200 w ulicy Ogrodowej. Na istniej±cym kolektorze nale¿y wstawiæ studniê S9 i pod-³±czyæ j± do istniej±cej studni Si po nowej trasie, poza jezdni±.
Zaprojektowano przebudowê kanalizacji t³ocznej Ø90 na 3 odcinkach. Prze-budowa bêdzie polegaæ na likwidacji istniej±cego odcinka, który koliduje z drog± i budowê w nowej lokalizacji.
Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej obejmuje:
a) likwidacjê istniej±cej sieci kanalizacji t³ocznej Ø 90 o d³ugo¶ci 253,5 m,
b) likwidacjê istniej±cej sieci kanalizacji grawitacyjnej Ø 200 o d³ugo¶ci 49,55 m.
c) budowê sieci kanalizacji t³ocznej ∅90 o d³ugo¶ci 256,90 m: T1-T3 (66,75m), T4-T7 (157,35m) i T10-T11 (32,80m),
d) budowê sieci kanalizacji grawitacyjnej Ø200 o d³ugo¶ci 50,65 m: odcinek S9-Si.
6. Us³uga nadzoru inwestorskiego, w ka¿dej z bran¿, obejmuje m.in.
1) Zapoznanie siê z przekazan± przez Zamawiaj±cego wszelk± dokumentacj± dotycz±c± nadzorowanego zadania inwestycyjnego oraz niniejszego Przedmiotu zamówienia, w tym w szczególno¶ci dokumentacj± projektow±, dokumentacj± przetargow± na roboty budowlane (³±cznie z pytaniami i odpowiedziami umieszczonymi w postêpowaniu przetargowym), umow± z Wykonawc± robót budowlanych, umow± z Nadzorem Autorskim.
2) Udzia³ w protokolarnym przekazaniu przez Zamawiaj±cego dla Wykonawcy robót Placu Budowy, na zasadach i w sposób okre¶lony w umowie o roboty budowlane (zwanej dalej równie¿ Kontraktem);
3) Reprezentowanie Zamawiaj±cego na budowie w zakresie zapewnienia codziennego nadzoru inwestorskiego; dostosowanie czasu pracy Inspektorów Nadzoru do czasu pracy Wykonawcy robót budowlanych i wymagañ Zamawiaj±cego;
4) Pe³nienie nadzoru inwestorskiego w ramach zawartej Umowy;
5) Uczestnictwo w cotygodniowych naradach technicznych i co miesiêcznych radach budowy z udzia³em Inspektorów Nadzoru, Kierownika Budowy, przedstawicieli Podwykonawców robót oraz przedstawicieli Zamawiaj±cego;
6) Sprawdzanie zgodno¶ci wykonywanych robót budowlanych z projektem i pozwoleniem na budowê, przepisami prawa i zasadami wiedzy technicznej;
7) Sprawdzanie i potwierdzanie jako¶ci dostarczanych przez Wykonawcê robót: materia³ów budowlanych, urz±dzeñ, wyposa¿enia, i innych elementów robót wymaganych zapisami Kontraktu, w sposób i na zasadach w nim opisanych;
8) Sprawdzanie dokumentów, zezwoleñ, deklaracji w³a¶ciwo¶ci u¿ytkowych, certyfikatów itd., w celu unikniêcia u¿ycia materia³ów niezgodnych z projektem, uszkodzonych lub niemaj±cych wymaganych certyfikatów;
9) Sprawdzanie i zaakceptowanie przed³o¿onych przez Wykonawcê robót (w formie pisemnej) harmonogramów rzeczowo-finansowych wraz z ich aktualizacjami;
10) Potwierdzanie i sprawdzanie stanu mobilizacji i zapewnienia sprzêtu na Terenie Budowy jako odpowiedni lub nie dla wykonywanych robót budowlanych i jako zgodny lub nie z Kontraktem;
11) Nadzór nad obs³ug± geodezyjn± Wykonawcy robót budowlanych;
12) Dokonywanie kontroli w czasie dostarczania materia³ów i urz±dzeñ, które bêd± niezbêdne do realizacji robót,
13) Zapewnienie kontroli nad sposobem sk³adowania i przechowywania materia³ów;
14) Sprawdzanie jako¶ci oraz zgodno¶ci materia³ów budowlanych i instalacyjnych z Kontraktem, organizowanie dodatkowych testów jako¶ci, je¶li bêdzie to konieczne, polegaj±cych na zleceniu dodatkowych testów jako¶ci przez specjalistyczne instytuty, je¿eli jest to niezbêdne, przy czym dodatkowe testy wykonywane bêd± na koszt Wykonawcy robót – w przypadku u¿ycia przez Wykonawcê materia³u niezgodnego z Kontraktem;
15) Sprawdzanie poprawno¶ci wykonania i odbieranie Robót ulegaj±cych zakryciu lub zanikaj±cych;
16) Uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urz±dzeñ technicznych. Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót budowlanych oraz usuniêtych wad/usterek;
17) Wprowadzanie w trakcie realizacji robót (w porozumieniu z Nadzorem Autorskim), zaleceñ Zamawiaj±cego;
18) Bie¿±ce dokonywanie z projektantami stosownych uzgodnieñ oraz egzekwowanie uzupe³nieñ w ramach prowadzonego nadzoru autorskiego i uzgadnianie z nimi ewentualnych zmian, wprowadzonych przez Zamawiaj±cego i /lub Wykonawcê robót;
19) Informowanie Zamawiaj±cego o konieczno¶ci wykonania robót dodatkowych, uzupe³niaj±cych i innych zgodnie z Kontraktem;
20) Przygotowywanie i przedk³adanie Zamawiaj±cemu kosztorysów dotycz±cych robót dodatkowych oraz uzupe³niaj±cych i innych zgodnie z Kontraktem, a tak¿e opiniowanie ich zasadno¶ci oraz dokonywanie ich kontroli w trakcie realizacji;
21) Analizowanie i weryfikowanie zgodno¶ci z zapisami Kontraktu, dokumentów sporz±dzanych przez Wykonawcê robót i projektantów, na etapie realizacji Kontraktu, wraz z ich pisemn± opini±;
22) Przygotowywanie i przedk³adanie Zamawiaj±cemu protoko³ów konieczno¶ci robót dodatkowych oraz uzupe³niaj±cych i innych zgodnie z Kontraktem, wraz z kosztorysami dotycz±cymi tych robót, a tak¿e opiniowanie ich zasadno¶ci, odpowiednio do nadzorowanego zakresu robót;
23) Wystawianie protoko³ów upowa¿niaj±cych Wykonawców robót do wystawiania faktur wraz z ustalaniem warto¶ci wykonanych robót, na zasadach i w sposób okre¶lony w Kontrakcie;
24) Przeprowadzanie regularnych inspekcji Terenu Budowy sprawdzaj±cych w szczególno¶ci prawid³owo¶æ i jako¶æ wykonywanych robót, przestrzeganie przepisów BiHP, jako¶æ u¿ywanych materia³ów, itp.;
25) Wydawanie Wykonawcy robót, Kierownikowi budowy lub Kierownikowi robót, poleceñ dotycz±cych: usuniêcia nieprawid³owo¶ci lub zagro¿eñ, wykonania prób lub badañ, tak¿e wymagaj±cych odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotycz±cych prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych, potwierdzonych wpisem do Dziennika Budowy;
26) ¯±danie od Wykonawcy, Kierownika budowy lub Kierownika robót dokonania poprawek b±d¼ ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót budowlanych, a tak¿e wstrzymania ich dalszego wykonywania w przypadku, gdy ich kontynuacja mog³aby wywo³aæ zagro¿enie b±d¼ spowodowaæ niedopuszczaln± niezgodno¶æ z projektem lub pozwoleniem na budowê;
27) Nadzór nad w³a¶ciwym wywi±zywaniem siê z Kontraktu przez Wykonawcê robót;
28) Monitorowanie zgodno¶ci postêpu rzeczowego i finansowego robót budowlanych z zatwierdzonym harmonogramem rzeczowo-finansowym;
29) Niezw³oczne sprawdzanie zestawieñ ilo¶ci i warto¶ci wykonanych robót, bêd±cych podstaw± do rozliczeñ finansowych Zamawiaj±cego z Wykonawc± robót budowlanych, odpowiednio do zakresu nadzorowanych robót;
30) Przeprowadzanie przy udziale Zamawiaj±cego odbiorów czê¶ciowych oraz odbioru koñcowego w sposób i zgodnie z zapisami Kontraktu;
31) Nadzorowanie i dopilnowanie zaleceñ komisji odbiorowej dotycz±cych usuniêcia przez Wykonawcê robót stwierdzonych usterek daj±cych siê naprawiæ;
32) Opracowanie opinii dotycz±cej wad obiektu uznanych za nie nadaj±ce siê do usuniêcia oraz wnioskowanie o obni¿enie wynagrodzenia Wykonawcy robót z okre¶leniem utraty warto¶ci robót budowlanych i kwot obni¿onego wynagrodzenia za te roboty;
33) Opiniowanie proponowanych metod wykonania robót budowlanych zaproponowanych przez Wykonawcê robót;
34) Uzgadnianie z Zamawiaj±cym wszelkich propozycji zmian dotycz±cych zakresu, technologii i warto¶ci robót budowlanych;
35) Sprawdzanie rozwi±zañ zamiennych i wnioskowanie do Zamawiaj±cego o ich zastosowanie;
36) Zatwierdzanie rysunków wykonawczych i warsztatowych sporz±dzonych przez Wykonawcê robót budowlanych;
37) Informowanie Zamawiaj±cego z odpowiednim wyprzedzeniem o wszelkich zagro¿eniach wystêpuj±cych podczas realizacji robót oraz podejmowanych dzia³aniach zapobiegawczych i naprawczych;
38) Sprawdzenie poprawno¶ci opracowania dokumentacji powykonawczej oraz ocena jej zgodno¶ci z faktycznie wykonanymi robotami budowlanymi, w sposób i na warunkach okre¶lonych w Kontrakcie;
39) Przygotowanie, w przypadku przerwania robót budowlanych przez Wykonawcê robót, inwentaryzacji wykonanych robót wykonanych do dnia ich przerwania;
40) W przypadku przerwania Kontraktu, wykonywanie wszelkich czynno¶ci zwi±zanych z tym przerwaniem, w tym co najmniej nadzór nad przejêciem placu budowy, nad robotami zabezpieczaj±cymi itp. Pozosta³y zakres obowi±zków zawarto w Rozdziale IV pkt 6 SWZ.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 71520000-9 - Us³ugi nadzoru budowlanego

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi

71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacj±

71700000-5 - Us³ugi nadzoru i kontroli

71310000-4 - Doradcze us³ugi in¿ynieryjne i budowlane

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na wezwanie Zamawiaj±cego

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

3) Czê¶æ 3 – bran¿a elektryczna
a) Przedmiotem zamówienia w czê¶ci 3 jest us³uga pe³nienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego bran¿y elektrycznej, nad realizacj± inwestycji pn.: „Budowie ulic Z³ote Piaski i Aloesowej w Kosakowie oraz Leszczynowej, Li¶ciastej i Ogrodowej w Mostach” – etap obejmuj±cy ul. Z³ote Piaski w Kosakowie i ul. Ogrodow± w Mostach” wraz z us³ugami dodatkowymi, zgodnie z przepisami a w szczególno¶ci zgodnie
z zakresem czynno¶ci jaki dla nadzoru inwestorskiego przewiduje ustawa Prawo budowane z dnia 7 lipca 1994 r., dokumentacj± projektow± oraz bie¿±cymi ustaleniami z Zamawiaj±cym.
b) Pe³nienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w bran¿y elektrycznej obejmuje nastêpuj±cy zakres robót budowlanych:
a) O¶wietlenie uliczne.
-Zakres budowy o¶wietlenia obejmuje: budowê o¶wietlenia projektowanego uk³adu drogowego;
-budowê do¶wietlenia przej¶æ dla pieszych;
-budowê szafki o¶wietleniowej;
-demonta¿ s³upów o¶wietleniowych;
-demonta¿ linii kablowej.
Istniej±ce s³upy o¶wietleniowe L1-2, L1-3, L1-2.1 (ul. Z³ote Piaski) i L2-1.2 (ul. Lubczykowa) nale¿y wymieniæ na nowe. S³up L2-2 (ul. Z³ote Piaski) nale¿y zdemontowaæ. Liniê kablow± YAKY 4x25 relacji s³. L2-1.2 – s³. L2-1.4 wraz ze s³upami L2-1.3 oraz L2-1 znajduj±cych siê na ul. Z³ote Piaski nale¿y zdemontowaæ. O¶wietlenie zasilane jest z SO-Szafranowa. Ponadto nale¿y zdemontowaæ istniej±cy s³up 7/1/3 znajduj±cy siê przy skrzy¿owaniu ulic Ogrodowej i Jod³owej. O¶wietlenie zasilane jest z SO-Polna. Demonta¿ linii kablowej YAKY4x25 oraz istniej±cych s³upów o¶wietleniowych L2-1.4 i L2-1.3.
Demonta¿ oraz wymianê s³upów wykonaæ zgodnie z projektem zagospodarowania terenu rys. 1.1 i 1.2 oraz ze schematami rys. 2.1 i 2.2. W miejscach wskazanych na rysunkach wykonaæ po³±czenia kabli za pomoc± muf.
b) Usuniêcie kolizji sieci energetycznej
Przebudowa elektroenergetycznej linii kablowych SN-15kV oraz linii napo-wietrznej nn-0,4kV.
c) Linia SN (kablowa)
Dla zrealizowania zadania wynikaj±cego z Warunków Przebudowy nr R/20/032791 nale¿y:
- przebudowaæ istniej±c± liniê kablow± SN-15kV nr 5689, relacji T-2407 „Z³ote Piaski I” – T-4098 „Z³ote Piaski II”, zgodnie z rys. E-1.1 i E-1.2. Now± trasê wykonaæ kablem typu 3xNA2XS(FL)2Y 1x150/25 12/20kV i po³±czyæ go z istniej±cym kablem za pomoc± muf przelotowych typu CSJA-24/1x35-150,
-przebudowaæ istniej±c± liniê kablow± SN-15kV nr 5675, relacji T-2447 „Mosty Ogrodowa” – T-4098 „Z³ote Piaski II”, zgodnie z rys. E-1.1 i E-1.2. Now± trasê wykonaæ kablem typu 3xNA2XS(FL)2Y 1x150/25 12/20kV i po³±czyæ go z istniej±cym kablem za pomoc± muf przelotowych typu CSJA-24/1x35-150.
d) Linia nn (napowietrzna/kablowa)
Dla zrealizowania zadania wynikaj±cego z Warunków Przebudowy nr R/20/040960 nale¿y:
-przebudowaæ poprzez skablowanie istniej±c± liniê napowietrzn± nn-0,4kV relacji s³.1 – s³.4 zasilanej z T-2447 „Mosty Ogrodowa” wraz z przy³±czami (rozbiórka pkt. 12), zgodnie z tras± pokazan± na rys.E-1.2. Now± trasê wykonaæ kablem typu YAKXS 4x120, wprowadziæ do inst. z³±czy kablowych i po³±czyæ go z istniej±cym kablem za pomoc± mufy przelotowej typu SMHSV4 50-120.
6. Us³uga nadzoru inwestorskiego, w ka¿dej z bran¿, obejmuje m.in.
1) Zapoznanie siê z przekazan± przez Zamawiaj±cego wszelk± dokumentacj± dotycz±c± nadzorowanego zadania inwestycyjnego oraz niniejszego Przedmiotu zamówienia, w tym w szczególno¶ci dokumentacj± projektow±, dokumentacj± przetargow± na roboty budowlane (³±cznie z pytaniami i odpowiedziami umieszczonymi w postêpowaniu przetargowym), umow± z Wykonawc± robót budowlanych, umow± z Nadzorem Autorskim.
2) Udzia³ w protokolarnym przekazaniu przez Zamawiaj±cego dla Wykonawcy robót Placu Budowy, na zasadach i w sposób okre¶lony w umowie o roboty budowlane (zwanej dalej równie¿ Kontraktem);
3) Reprezentowanie Zamawiaj±cego na budowie w zakresie zapewnienia codziennego nadzoru inwestorskiego; dostosowanie czasu pracy Inspektorów Nadzoru do czasu pracy Wykonawcy robót budowlanych i wymagañ Zamawiaj±cego;
4) Pe³nienie nadzoru inwestorskiego w ramach zawartej Umowy;
5) Uczestnictwo w cotygodniowych naradach technicznych i co miesiêcznych radach budowy z udzia³em Inspektorów Nadzoru, Kierownika Budowy, przedstawicieli Podwykonawców robót oraz przedstawicieli Zamawiaj±cego;
6) Sprawdzanie zgodno¶ci wykonywanych robót budowlanych z projektem i pozwoleniem na budowê, przepisami prawa i zasadami wiedzy technicznej;
7) Sprawdzanie i potwierdzanie jako¶ci dostarczanych przez Wykonawcê robót: materia³ów budowlanych, urz±dzeñ, wyposa¿enia, i innych elementów robót wymaganych zapisami Kontraktu, w sposób i na zasadach w nim opisanych;
8) Sprawdzanie dokumentów, zezwoleñ, deklaracji w³a¶ciwo¶ci u¿ytkowych, certyfikatów itd., w celu unikniêcia u¿ycia materia³ów niezgodnych z projektem, uszkodzonych lub niemaj±cych wymaganych certyfikatów;
9) Sprawdzanie i zaakceptowanie przed³o¿onych przez Wykonawcê robót (w formie pisemnej) harmonogramów rzeczowo-finansowych wraz z ich aktualizacjami;
10) Potwierdzanie i sprawdzanie stanu mobilizacji i zapewnienia sprzêtu na Terenie Budowy jako odpowiedni lub nie dla wykonywanych robót budowlanych i jako zgodny lub nie z Kontraktem;
11) Nadzór nad obs³ug± geodezyjn± Wykonawcy robót budowlanych;
12) Dokonywanie kontroli w czasie dostarczania materia³ów i urz±dzeñ, które bêd± niezbêdne do realizacji robót,
13) Zapewnienie kontroli nad sposobem sk³adowania i przechowywania materia³ów;
14) Sprawdzanie jako¶ci oraz zgodno¶ci materia³ów budowlanych i instalacyjnych z Kontraktem, organizowanie dodatkowych testów jako¶ci, je¶li bêdzie to konieczne, polegaj±cych na zleceniu dodatkowych testów jako¶ci przez specjalistyczne instytuty, je¿eli jest to niezbêdne, przy czym dodatkowe testy wykonywane bêd± na koszt Wykonawcy robót – w przypadku u¿ycia przez Wykonawcê materia³u niezgodnego z Kontraktem;
15) Sprawdzanie poprawno¶ci wykonania i odbieranie Robót ulegaj±cych zakryciu lub zanikaj±cych;
16) Uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urz±dzeñ technicznych. Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót budowlanych oraz usuniêtych wad/usterek;
17) Wprowadzanie w trakcie realizacji robót (w porozumieniu z Nadzorem Autorskim), zaleceñ Zamawiaj±cego;
18) Bie¿±ce dokonywanie z projektantami stosownych uzgodnieñ oraz egzekwowanie uzupe³nieñ w ramach prowadzonego nadzoru autorskiego i uzgadnianie z nimi ewentualnych zmian, wprowadzonych przez Zamawiaj±cego i /lub Wykonawcê robót;
19) Informowanie Zamawiaj±cego o konieczno¶ci wykonania robót dodatkowych, uzupe³niaj±cych i innych zgodnie z Kontraktem;
20) Przygotowywanie i przedk³adanie Zamawiaj±cemu kosztorysów dotycz±cych robót dodatkowych oraz uzupe³niaj±cych i innych zgodnie z Kontraktem, a tak¿e opiniowanie ich zasadno¶ci oraz dokonywanie ich kontroli w trakcie realizacji;
21) Analizowanie i weryfikowanie zgodno¶ci z zapisami Kontraktu, dokumentów sporz±dzanych przez Wykonawcê robót i projektantów, na etapie realizacji Kontraktu, wraz z ich pisemn± opini±;
22) Przygotowywanie i przedk³adanie Zamawiaj±cemu protoko³ów konieczno¶ci robót dodatkowych oraz uzupe³niaj±cych i innych zgodnie z Kontraktem, wraz z kosztorysami dotycz±cymi tych robót, a tak¿e opiniowanie ich zasadno¶ci, odpowiednio do nadzorowanego zakresu robót;
23) Wystawianie protoko³ów upowa¿niaj±cych Wykonawców robót do wystawiania faktur wraz z ustalaniem warto¶ci wykonanych robót, na zasadach i w sposób okre¶lony w Kontrakcie;
24) Przeprowadzanie regularnych inspekcji Terenu Budowy sprawdzaj±cych w szczególno¶ci prawid³owo¶æ i jako¶æ wykonywanych robót, przestrzeganie przepisów BiHP, jako¶æ u¿ywanych materia³ów, itp.;
25) Wydawanie Wykonawcy robót, Kierownikowi budowy lub Kierownikowi robót, poleceñ dotycz±cych: usuniêcia nieprawid³owo¶ci lub zagro¿eñ, wykonania prób lub badañ, tak¿e wymagaj±cych odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotycz±cych prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych, potwierdzonych wpisem do Dziennika Budowy;
26) ¯±danie od Wykonawcy, Kierownika budowy lub Kierownika robót dokonania poprawek b±d¼ ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót budowlanych, a tak¿e wstrzymania ich dalszego wykonywania w przypadku, gdy ich kontynuacja mog³aby wywo³aæ zagro¿enie b±d¼ spowodowaæ niedopuszczaln± niezgodno¶æ z projektem lub pozwoleniem na budowê;
27) Nadzór nad w³a¶ciwym wywi±zywaniem siê z Kontraktu przez Wykonawcê robót;
28) Monitorowanie zgodno¶ci postêpu rzeczowego i finansowego robót budowlanych z zatwierdzonym harmonogramem rzeczowo-finansowym;
29) Niezw³oczne sprawdzanie zestawieñ ilo¶ci i warto¶ci wykonanych robót, bêd±cych podstaw± do rozliczeñ finansowych Zamawiaj±cego z Wykonawc± robót budowlanych, odpowiednio do zakresu nadzorowanych robót;
30) Przeprowadzanie przy udziale Zamawiaj±cego odbiorów czê¶ciowych oraz odbioru koñcowego w sposób i zgodnie z zapisami Kontraktu;
31) Nadzorowanie i dopilnowanie zaleceñ komisji odbiorowej dotycz±cych usuniêcia przez Wykonawcê robót stwierdzonych usterek daj±cych siê naprawiæ;
32) Opracowanie opinii dotycz±cej wad obiektu uznanych za nie nadaj±ce siê do usuniêcia oraz wnioskowanie o obni¿enie wynagrodzenia Wykonawcy robót z okre¶leniem utraty warto¶ci robót budowlanych i kwot obni¿onego wynagrodzenia za te roboty;
33) Opiniowanie proponowanych metod wykonania robót budowlanych zaproponowanych przez Wykonawcê robót;
34) Uzgadnianie z Zamawiaj±cym wszelkich propozycji zmian dotycz±cych zakresu, technologii i warto¶ci robót budowlanych;
35) Sprawdzanie rozwi±zañ zamiennych i wnioskowanie do Zamawiaj±cego o ich zastosowanie;
36) Zatwierdzanie rysunków wykonawczych i warsztatowych sporz±dzonych przez Wykonawcê robót budowlanych;
37) Informowanie Zamawiaj±cego z odpowiednim wyprzedzeniem o wszelkich zagro¿eniach wystêpuj±cych podczas realizacji robót oraz podejmowanych dzia³aniach zapobiegawczych i naprawczych. Pozosta³y zakres obowi±zków zawarto w Rozdziale IV pkt 6 SWZ.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 71520000-9 - Us³ugi nadzoru budowlanego

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi

71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacj±

71700000-5 - Us³ugi nadzoru i kontroli

71310000-4 - Doradcze us³ugi in¿ynieryjne i budowlane

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na wezwanie Zamawiaj±cego

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Czê¶æ 4 – bran¿a teletechniczna
a) Przedmiotem zamówienia w czê¶ci 4 jest us³uga pe³nienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego bran¿y teletechnicznej nad realizacj± inwestycji pn.: „Budowie ulic Z³ote Piaski i Aloesowej w Kosakowie oraz Leszczynowej, Li¶ciastej i Ogrodowej w Mostach” – etap obejmuj±cy ul. Z³ote Piaski w Kosakowie i ul. Ogrodow± w Mostach” wraz z us³ugami dodatkowymi, zgodnie z przepisami a w szczególno¶ci zgodnie z zakresem czynno¶ci jaki dla nadzoru inwestorskiego przewiduje ustawa Prawo budowane z dnia 7 lipca 1994 r., dokumentacj± projektow± oraz bie¿±cymi ustaleniami
z Zamawiaj±cym.
b) Pe³nienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w bran¿y teletechnicznej obejmuje nastêpuj±cy zakres robót budowlanych:
-Kana³ technologiczny Zakres budowy kana³u technologicznego obejmuje: budowê studni kablowej typ SKR-1 - 31 szt. budowê kana³u techno-logicznego ulicznego KTu – 661,0 m, budowê kana³u technologicznego przepustowego KTp - 254,0 m.
-Usuniêcie kolizji z sieciami telekomunikacyjnymi Orange S.A.
W zakresie usuniêcia kolizji z infrastruktur± telekomunikacyjn± operatora Orange S.A. nale¿y:
- Wykonaæ przepusty kablowe z rur HDPE fi 110/6,3 – 36 m.
- Zabezpieczyæ istniej±c± sieæ teletechniczn± rurami dwudzielnymi Ø 110 U³o¿yæ do ziemi kabel XzTKMXpw 25x4x0,5 – 165 m.
- Wykonaæ bezprzerwowe prze³±czenie sieci poprzez wykonanie z³±czy równoleg³ych.
- Wy³±czyæ likwidowane kable ze z³±czy równoleg³ych.
- Zlikwidowaæ koliduj±c± sieæ. Prze³o¿yæ kable z miejscach wskazanych w projekcie – 12m.Ca³o¶æ prac wykonaæ po uzyskaniu zgody i pod nadzorem gestora sieci.
-Usuniêcie kolizji sieci teletechnicznej Marynarki Wojennej RCIW ce-lu usuniêcia kolizji sieci teletechnicznej Marynarki Wojennej RCI nale-¿y:
- Wybudowaæ studnie kablowe SKR-2 w miejscach wskazanych w projekcie – 5 szt. Wybudowaæ odcinki kanalizacji teletech-nicznej 1 otworowej z rur HDPE fi110/6,3 zgodnie z projektem – 32m.
- Zaci±gn±æ do kanalizacji teletechnicznej kable XzTKMXpw 15x4x0,6 zgodnie ze schematem – 60m.
- Wykonaæ prze³±czenie sieci teletechnicznej poprzez wykona-nie z³±czy równoleg³ych.
6. Us³uga nadzoru inwestorskiego, w ka¿dej z bran¿, obejmuje m.in.
1) Zapoznanie siê z przekazan± przez Zamawiaj±cego wszelk± dokumentacj± dotycz±c± nadzorowanego zadania inwestycyjnego oraz niniejszego Przedmiotu zamówienia, w tym w szczególno¶ci dokumentacj± projektow±, dokumentacj± przetargow± na roboty budowlane (³±cznie z pytaniami i odpowiedziami umieszczonymi w postêpowaniu przetargowym), umow± z Wykonawc± robót budowlanych, umow± z Nadzorem Autorskim.
2) Udzia³ w protokolarnym przekazaniu przez Zamawiaj±cego dla Wykonawcy robót Placu Budowy, na zasadach i w sposób okre¶lony w umowie o roboty budowlane (zwanej dalej równie¿ Kontraktem);
3) Reprezentowanie Zamawiaj±cego na budowie w zakresie zapewnienia codziennego nadzoru inwestorskiego; dostosowanie czasu pracy Inspektorów Nadzoru do czasu pracy Wykonawcy robót budowlanych i wymagañ Zamawiaj±cego;
4) Pe³nienie nadzoru inwestorskiego w ramach zawartej Umowy;
5) Uczestnictwo w cotygodniowych naradach technicznych i co miesiêcznych radach budowy z udzia³em Inspektorów Nadzoru, Kierownika Budowy, przedstawicieli Podwykonawców robót oraz przedstawicieli Zamawiaj±cego;
6) Sprawdzanie zgodno¶ci wykonywanych robót budowlanych z projektem i pozwoleniem na budowê, przepisami prawa i zasadami wiedzy technicznej;
7) Sprawdzanie i potwierdzanie jako¶ci dostarczanych przez Wykonawcê robót: materia³ów budowlanych, urz±dzeñ, wyposa¿enia, i innych elementów robót wymaganych zapisami Kontraktu, w sposób i na zasadach w nim opisanych;
8) Sprawdzanie dokumentów, zezwoleñ, deklaracji w³a¶ciwo¶ci u¿ytkowych, certyfikatów itd., w celu unikniêcia u¿ycia materia³ów niezgodnych z projektem, uszkodzonych lub niemaj±cych wymaganych certyfikatów;
9) Sprawdzanie i zaakceptowanie przed³o¿onych przez Wykonawcê robót (w formie pisemnej) harmonogramów rzeczowo-finansowych wraz z ich aktualizacjami;
10) Potwierdzanie i sprawdzanie stanu mobilizacji i zapewnienia sprzêtu na Terenie Budowy jako odpowiedni lub nie dla wykonywanych robót budowlanych i jako zgodny lub nie z Kontraktem;
11) Nadzór nad obs³ug± geodezyjn± Wykonawcy robót budowlanych;
12) Dokonywanie kontroli w czasie dostarczania materia³ów i urz±dzeñ, które bêd± niezbêdne do realizacji robót,
13) Zapewnienie kontroli nad sposobem sk³adowania i przechowywania materia³ów;
14) Sprawdzanie jako¶ci oraz zgodno¶ci materia³ów budowlanych i instalacyjnych z Kontraktem, organizowanie dodatkowych testów jako¶ci, je¶li bêdzie to konieczne, polegaj±cych na zleceniu dodatkowych testów jako¶ci przez specjalistyczne instytuty, je¿eli jest to niezbêdne, przy czym dodatkowe testy wykonywane bêd± na koszt Wykonawcy robót – w przypadku u¿ycia przez Wykonawcê materia³u niezgodnego z Kontraktem;
15) Sprawdzanie poprawno¶ci wykonania i odbieranie Robót ulegaj±cych zakryciu lub zanikaj±cych;
16) Uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urz±dzeñ technicznych. Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót budowlanych oraz usuniêtych wad/usterek;
17) Wprowadzanie w trakcie realizacji robót (w porozumieniu z Nadzorem Autorskim), zaleceñ Zamawiaj±cego;
18) Bie¿±ce dokonywanie z projektantami stosownych uzgodnieñ oraz egzekwowanie uzupe³nieñ w ramach prowadzonego nadzoru autorskiego i uzgadnianie z nimi ewentualnych zmian, wprowadzonych przez Zamawiaj±cego i /lub Wykonawcê robót;
19) Informowanie Zamawiaj±cego o konieczno¶ci wykonania robót dodatkowych, uzupe³niaj±cych i innych zgodnie z Kontraktem;
20) Przygotowywanie i przedk³adanie Zamawiaj±cemu kosztorysów dotycz±cych robót dodatkowych oraz uzupe³niaj±cych i innych zgodnie z Kontraktem, a tak¿e opiniowanie ich zasadno¶ci oraz dokonywanie ich kontroli w trakcie realizacji;
21) Analizowanie i weryfikowanie zgodno¶ci z zapisami Kontraktu, dokumentów sporz±dzanych przez Wykonawcê robót i projektantów, na etapie realizacji Kontraktu, wraz z ich pisemn± opini±;
22) Przygotowywanie i przedk³adanie Zamawiaj±cemu protoko³ów konieczno¶ci robót dodatkowych oraz uzupe³niaj±cych i innych zgodnie z Kontraktem, wraz z kosztorysami dotycz±cymi tych robót, a tak¿e opiniowanie ich zasadno¶ci, odpowiednio do nadzorowanego zakresu robót;
23) Wystawianie protoko³ów upowa¿niaj±cych Wykonawców robót do wystawiania faktur wraz z ustalaniem warto¶ci wykonanych robót, na zasadach i w sposób okre¶lony w Kontrakcie;
24) Przeprowadzanie regularnych inspekcji Terenu Budowy sprawdzaj±cych w szczególno¶ci prawid³owo¶æ i jako¶æ wykonywanych robót, przestrzeganie przepisów BiHP, jako¶æ u¿ywanych materia³ów, itp.;
25) Wydawanie Wykonawcy robót, Kierownikowi budowy lub Kierownikowi robót, poleceñ dotycz±cych: usuniêcia nieprawid³owo¶ci lub zagro¿eñ, wykonania prób lub badañ, tak¿e wymagaj±cych odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotycz±cych prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych, potwierdzonych wpisem do Dziennika Budowy;
26) ¯±danie od Wykonawcy, Kierownika budowy lub Kierownika robót dokonania poprawek b±d¼ ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót budowlanych, a tak¿e wstrzymania ich dalszego wykonywania w przypadku, gdy ich kontynuacja mog³aby wywo³aæ zagro¿enie b±d¼ spowodowaæ niedopuszczaln± niezgodno¶æ z projektem lub pozwoleniem na budowê;
27) Nadzór nad w³a¶ciwym wywi±zywaniem siê z Kontraktu przez Wykonawcê robót;
28) Monitorowanie zgodno¶ci postêpu rzeczowego i finansowego robót budowlanych z zatwierdzonym harmonogramem rzeczowo-finansowym;
29) Niezw³oczne sprawdzanie zestawieñ ilo¶ci i warto¶ci wykonanych robót, bêd±cych podstaw± do rozliczeñ finansowych Zamawiaj±cego z Wykonawc± robót budowlanych, odpowiednio do zakresu nadzorowanych robót;
30) Przeprowadzanie przy udziale Zamawiaj±cego odbiorów czê¶ciowych oraz odbioru koñcowego w sposób i zgodnie z zapisami Kontraktu;
31) Nadzorowanie i dopilnowanie zaleceñ komisji odbiorowej dotycz±cych usuniêcia przez Wykonawcê robót stwierdzonych usterek daj±cych siê naprawiæ;
32) Opracowanie opinii dotycz±cej wad obiektu uznanych za nie nadaj±ce siê do usuniêcia oraz wnioskowanie o obni¿enie wynagrodzenia Wykonawcy robót z okre¶leniem utraty warto¶ci robót budowlanych i kwot obni¿onego wynagrodzenia za te roboty;
33) Opiniowanie proponowanych metod wykonania robót budowlanych zaproponowanych przez Wykonawcê robót;
34) Uzgadnianie z Zamawiaj±cym wszelkich propozycji zmian dotycz±cych zakresu, technologii i warto¶ci robót budowlanych;
35) Sprawdzanie rozwi±zañ zamiennych i wnioskowanie do Zamawiaj±cego o ich zastosowanie;
36) Zatwierdzanie rysunków wykonawczych i warsztatowych sporz±dzonych przez Wykonawcê robót budowlanych;
37) Informowanie Zamawiaj±cego z odpowiednim wyprzedzeniem o wszelkich zagro¿eniach wystêpuj±cych podczas realizacji robót oraz podejmowanych dzia³aniach zapobiegawczych i naprawczych;
38) Sprawdzenie poprawno¶ci opracowania dokumentacji powykonawczej oraz ocena jej zgodno¶ci z faktycznie wykonanymi robotami budowlanymi, w sposób i na warunkach okre¶lonych w Kontrakcie;
39) Przygotowanie, w przypadku przerwania robót budowlanych przez Wykonawcê robót, inwentaryzacji wykonanych robót wykonanych do dnia ich przerwania;
40) W przypadku przerwania Kontraktu, wykonywanie wszelkich czynno¶ci zwi±zanych z tym przerwaniem, w tym co najmniej nadzór nad przejêciem placu budowy, nad robotami zabezpieczaj±cymi itp.;
41) W przypadku rozliczenia obmiarowego z Wykonawc± Robót, zweryfikowanie i pisemne zatwierdzenie obmiarów robót wykonanych przez Wykonawcê robót;
42) Sprawdzanie Wniosków o p³atno¶æ wystawianych przez Wykonawcê robót. Pozosta³y zakres obowi±zków zawarto w Rozdziale IV pkt 6 SWZ.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 71520000-9 - Us³ugi nadzoru budowlanego

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi

71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacj±

71700000-5 - Us³ugi nadzoru i kontroli

71310000-4 - Doradcze us³ugi in¿ynieryjne i budowlane

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na wezwanie Zamawiaj±cego

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu
na zasadach okre¶lonych w Rozdziale IX SWZ oraz spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u w postêpowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:

CZÊ¦Æ 1
W celu wykazania spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu dotycz±cego zdolno¶ci technicznej lub zawodowej Zamawiaj±cy ¿±da skierowania do realizacji zamówienia, co najmniej:
a) jednej osoby inspektora nadzoru robót drogowych, która bêdzie pe³niæ funkcjê inspektora nadzoru bran¿y drogowej, posiadaj±cej ³±cznie:
-uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi
w specjalno¶ci in¿ynieryjnej drogowej bez ograniczeñ lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej wydanych przepisów,
oraz
­-co najmniej piêcioletnie do¶wiadczenie zawodowe w pe³nieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót lub inspektora nadzoru inwestorskiego, w zakresie ww. uprawnieñ budowlanych liczone od daty uzyskania uprawnieñ, koordynuj±cej prac± inspektorów nadzoru inwestorskiego pozosta³ych bran¿.
CZÊ¦Æ 2
W celu wykazania spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu dotycz±cego zdolno¶ci technicznej lub zawodowej Zamawiaj±cy ¿±da skierowania do realizacji zamówienia, co najmniej:
a) jednej osoby inspektora nadzoru, która bêdzie pe³niæ funkcjê inspektora nadzoru bran¿y sanitarnej, posiadaj±cej ³±cznie:
-uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi
w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeñ, lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej wydanych przepisów,
oraz
-co najmniej piêcioletnie do¶wiadczenie zawodowe w pe³nieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót lub inspektora nadzoru inwestorskiego, w zakresie ww. uprawnieñ budowlanych liczone od daty uzyskania uprawnieñ,

CZÊ¦Æ 3
W celu wykazania spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu dotycz±cego zdolno¶ci technicznej lub zawodowej Zamawiaj±cy ¿±da skierowania do realizacji zamówienia, co najmniej:
a) jednej osoby, która bêdzie pe³niæ funkcjê inspektora nadzoru bran¿y elektrycznej, posiadaj±cej ³±cznie:
­- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi
w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeñ lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej wydanych przepisów,
oraz
­-co najmniej piêcioletnie do¶wiadczenie zawodowe w pe³nieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót lub inspektora nadzoru inwestorskiego, w zakresie ww. uprawnieñ budowlanych liczone od daty uzyskania uprawnieñ,
CZÊ¦Æ 4
W celu wykazania spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu dotycz±cego zdolno¶ci technicznej lub zawodowej Zamawiaj±cy ¿±da skierowania do realizacji zamówienia, co najmniej:
a) jednej osoby, która bêdzie pe³niæ funkcjê inspektora nadzoru bran¿y teletechnicznej posiadaj±cej ³±cznie:
-uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ telekomunikacyjnych bez ograniczeñ lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej wydanych przepisów
oraz
­-co najmniej piêcioletnie do¶wiadczenie zawodowe w pe³nieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót lub inspektora nadzoru inwestorskiego, w zakresie ww. uprawnieñ budowlanych liczone od daty uzyskania uprawnieñ.

Kierownik robót powinien posiadaæ uprawnienia budowlane zgodnie z ustaw± z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz rozporz±dzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów.
Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, okre¶lone w art. 12 ust. 1 ustawy mog± równie¿ wykonywaæ osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zosta³y uznane na zasadach okre¶lonych w przepisach odrêbnych. Regulacjê odrêbn± stanowi± przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej. Uprawnienia, o których mowa powy¿ej, powinny byæ zgodne z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. 2025 poz. 418). Dopuszcza siê wa¿ne, odpowiadaj±ce im kwalifikacje, nadane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów. W przypadku Wykonawców zagranicznych, dopuszcza siê równowa¿ne kwalifikacje, zdobyte w innych pañstwach, na zasadach okre¶lonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, z uwzglêdnieniem postanowieñ ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. (t.j. Dz.U. 2023 poz. 334) o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia, o których mowa w Rozdziale IX pkt 1 SWZ, Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia: odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) ustawy, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: W celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, dotycz±cych zdolno¶ci technicznej lub zawodowej, o których mowa w Rozdziale VIII pkt 2, podmiotowe ¶rodki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmuj± wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w zakresie niezbêdnym do wykazania spe³nienia warunku opisanego w Rozdziale VIII pkt 2 SWZ, wraz z informacjami na temat ich uprawnieñ i do¶wiadczenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, wraz z za³±czeniem posiadanych uprawnieñ i przynale¿no¶ci do izby in¿ynierów budownictwa a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami, zgodnie
z Za³±cznikiem nr 5A-5D do SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenia, o których mowa w Rozdziale X pkt 1 SWZ, sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy. Wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 4 do SWZ.
4. O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Wybrany Wykonawca jest zobowi±zany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych we Wzorze Umowy, stanowi±cym Za³±cznik nr 6 do SWZ.
2. Zakres ¶wiadczenia Wykonawcy wynikaj±cy z umowy jest to¿samy z jego zobowi±zaniem zawartym w ofercie.
3. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany zawartej umowy w stosunku do tre¶ci wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 Pzp. oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowi±cym Za³±cznik nr 6 do SWZ.
4. Zmiana umowy wymaga dla swej wa¿no¶ci, pod rygorem niewa¿no¶ci, zachowania formy pisemnej.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-12-19 11:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Przedmiotowe postêpowanie prowadzone jest przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej. Sk³adanie ofert nastêpuje za po¶rednictwem platformy zakupowej dostêpnej pod adresem internetowym: PLATFORMAZAKUPOWA.PL

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-19 11:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2026-01-17

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego zamawiaj±cy wyklucza:
1) wykonawcê oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisanego na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
2) wykonawcê oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z 1 marca 2018 r. o przeciwdzia³aniu praniu pieniêdzy oraz finansowaniu terroryzmu jest osoba wymieniona w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisana na listê lub bêd±ca takim beneficjentem rzeczywistym od 24 lutego 2022 r., o ile zosta³a wpisana na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
3) wykonawcê oraz uczestnika konkursu, którego jednostk± dominuj±c± w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z 29 wrze¶nia 1994 r. o rachunkowo¶ci jest podmiot wymieniony w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisany na listê lub bêd±cy tak± jednostk± dominuj±c± od 24 lutego 2022 r., o ile zosta³ wpisany na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3. Wykluczenie Wykonawcy nastêpuje zgodnie z art. 111 p.z.p .

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.