Ogłoszenie z dnia 2025-12-11
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00534336/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-11-16
- 2025/BZP 00545848/01 - Modyfikacja z dnia 2025-11-20
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Wykonywanie usług kominiarskich w latach 2026-2028 w budynkach komunalnych Miasta Ruda Śląska zarządzanych przez MPGM TBS sp. z o.o. w Rudzie Śląskiej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ TOWARZYSTWO BUDOWNICTWA SPOŁECZNEGO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 273545647
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. 1 Maja 218
1.5.2.) Miejscowość: Ruda Śląska
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-710
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.7.) Numer telefonu: 322420133
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mpgm.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://mpgm.com.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/12090571.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Zarzadzanie nieruchomościami na zlecenie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonywanie usług kominiarskich w latach 2026-2028 w budynkach komunalnych Miasta Ruda Śląska zarządzanych przez MPGM TBS sp. z o.o. w Rudzie Śląskiej2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bdde962b-f1bd-4af8-9fc8-8fc138b70bb0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00593124
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00534336
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: TIR/04/U/TP/2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług kominiarskich od dnia zawarcia umowy, nie wcześniej jednak niż od 01.01.2026 r. do 31.12.2028 r. w budynkach gminnych zarządzanych przez Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Mieszkaniowej Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o. o. w Rudzie Śląskiej w zakresie:
• okresowa kontrola techniczna przewodów kominowych zgodnie z art. 62 ust. 1 pkt 1c ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994r.(tj. Dz.U. z 2025 r. poz. 418).
• czyszczenie przewodów kominowych dymowych, spalinowych i wentylacyjnych w oparciu o przepisy ustawy z dnia 24.08.1991r. o ochronie przeciwpożarowej (tekst jednolity Dz. U. z 2025 r., poz. 188) oraz wydanych na jej podstawie przepisów wykonawczych i norm przedmiotowych, w tym m. in. Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 07.06.2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów ( Dz. U. Nr 109 z 2010r. poz. 719) i Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 sierpnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych (Dz. U. z 1999 r. nr 74, poz. 836 z późniejszymi zmianami).
Usługi obejmują (w ujęciu rocznym):
• czterokrotne czyszczenie przewodów dymowych (co najmniej raz na 3 miesiące),
• dwukrotne czyszczenie przewodów spalinowych (co najmniej raz na 6 miesięcy)
• jednokrotne przewodów wentylacyjnych (co najmniej raz na 12 miesięcy).
Przez czyszczenie przewodu kominowego rozumie się oczyszczenie przewodu na całej jego długości użytkowej z wszelkich zanieczyszczeń znajdujących się w kominach tj. sadzy, gruzu, cegły, gniazd ptaków oraz innych elementów tam zalegających, czyszczenie głowic i nasad, wybranie zanieczyszczeń i sadzy z wyczystki i jej wyniesienie na zewnątrz budynku.
Składowanie sadzy wg miejsca wskazanego przez właściwy Rejon Eksploatacji Budynków.
Szczegółowy zakres i opis robót jest określony w Specyfikacji Wykonania i Odbioru Usług (SWiOU).
Przetargiem objęte są budynki zlokalizowane w sześciu Rejonach Eksploatacji Budynków zgodnie z załączonymi zestawieniami adresowymi budynków uwzględniającymi specyfikację przewodów kominowych i podłączeń. Zestawienia przedstawiono w załącznikach nr A,B,C,D,E, F do Specyfikacji Wykonania i Odbioru Usług (SWiOU).
4.5.3.) Główny kod CPV: 90915000-4 - Usługi czyszczenia pieców i kominów
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Działając na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych(t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320), Zamawiający unieważnia niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, ponieważ cena jedynej złożonej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
I. Uzasadnienie Merytoryczne
Postępowanie zostało unieważnione ze względu na fakt, iż cena jedynej złożonej oferty przewyższa kwotę, jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
1. Kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia: Zamawiający przed otwarciem ofert, zgodnie z art. 222 ust. 4 ustawy Pzp, opublikował informację, że zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę brutto: 694 642,62 zł.
2. Złożona oferta: W postępowaniu złożona została jedna oferta przez Wykonawcę Spółdzielnia Pracy Kominiarzy z Sosnowca.
3. Cena oferty: Cena całkowita brutto złożonej oferty wynosi 844 751,46 zł.
4. Wniosek: Cena jedynej złożonej oferty (844 751,46 zł) jest wyższa od kwoty, jaką Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia (694 642,62 zł). Tym samym, Zamawiający nie ma możliwości zwiększenia tej kwoty do poziomu ceny oferty, co uniemożliwia zawarcie nieobjętej unieważnieniem umowy w sprawie zamówienia publicznego.
II. Uzasadnienie Prawne
Zgodnie z art. 255 pkt 3 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie, jeżeli:
„cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty”.
W przedmiotowym postępowaniu zachodzi dokładnie ta przesłanka:
• jedyna oferta przewyższa zaplanowane środki na sfinansowanie zamówienia,
• Zamawiający nie może zwiększyć kwoty przeznaczonej na realizację zamówienia,
• tym samym wybór oferty jest niemożliwy.
W konsekwencji unieważnienie postępowania jest obligatoryjne, a Zamawiający działa w granicach obowiązującego prawa.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 844751,46 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 844751,46 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
INNE PRZETARGI Z RUDY ŚLĄSKIEJ
- Wykonywanie badań patomorfologicznych (histopatologicznych i cytologicznych)
- Wykonywanie usług kominiarskich w latach 2026-2028 w budynkach komunalnych Miasta Ruda Śląska zarządzanych przez MPGM TBS Sp. z o.o. w Rudzie Śląskiej
- Modernizacja energetyczna budynków użyteczności publicznej w Rudzie Śląskiej - hala zapaśnicza przy ul. Markowej 20 A
- Dostawa aparatu USG dla Przychodni Specjalistycznej w Rudzie Śląskiej
- Modernizacja systemu uszczelnienia poprzez wymianę osprzętu czterech poduszek dużego dachu membranowego ETFE z przeglądem pozostałych poduszek oraz naprawą drobnych uszkodzeń i ubytków
- Sukcesywna dostawa artykułów biurowych dla jednostek organizacyjnych Fundacji ,,Unia Bracka"
więcej: przetargi w Rudzie Śląskiej »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługi kominiarskie w budynkach dzierżawionych i zarządzanych przez TBS Sp. z o.o. w Piotrkowie Trybunalskim.
- Wykonywanie usług kominiarskich w budynkach administrowanych przez Zarząd Gospodarki Mieszkaniowej w Otwocku w 2026 r.
- Wykonywanie usług kominiarskich w latach 2026-2028 w budynkach komunalnych Miasta Ruda Śląska zarządzanych przez MPGM TBS Sp. z o.o. w Rudzie Śląskiej
- Świadczenie usług kominiarskich w budynkach zarządzanych przez Administrację Domów Miejskich "ADM" Sp. z o.o. w Bydgoszczy (ROM-4)
- (2025) Świadczenie usług kominiarskich w lokalach i budynkach stanowiących zasobów Gminy Bielsko - Biała zarządzanych przez Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w podziale na 2 części
- Kategoria CPC dla usług - 14.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





