eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Olsztyn › Roboty dodatkowe przy realizacji zadaniaPoprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drodze krajowej nr 59 na odcinku od Kanału Niegocińskiego do stacji paliw w miejscowości Wilkasy wraz z przebudową przejazdu kolejowego

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2011-07-14

Olsztyn: Roboty dodatkowe przy realizacji zadania: Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drodze krajowej nr 59 na odcinku od Kanału Niegocińskiego do stacji paliw w miejscowości Wilkasy wraz z przebudową przejazdu kolejowego
Numer ogłoszenia: 200588 - 2011; data zamieszczenia: 14.07.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Olsztynie, Al. Warszawska 89, 10-083 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie, tel. (89) 52128 01, faks (89) 527 35 36, 5272307.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty dodatkowe przy realizacji zadania: Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drodze krajowej nr 59 na odcinku od Kanału Niegocińskiego do stacji paliw w miejscowości Wilkasy wraz z przebudową przejazdu kolejowego.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Roboty dodatkowe przy realizacji zadania: Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drodze krajowej nr 59 na odcinku od Kanału Niegocińskiego do stacji paliw w miejscowości Wilkasy wraz z przebudową przejazdu kolejowego. Roboty dodatkowe polegają na: 1) przebudowie kolizji kanalizacji deszczowej z kanałem technicznym w km 5+273,50 DK nr 59 oraz kolizji studni D13, D14, D18, D19, D20, D21, D22, D23 z kablami SN; 2) wykonaniu konstrukcji odciążającej nad istniejącym kanałem technicznym w km 5+273,50 DK nr 59 zabezpieczającego go przed wpływem obciążeń wywołanych ruchem kołowym; 3) przebudowie instalacji CO zlokalizowanej w km 5+290 DK nr 59; 4) montażu rur osłonowych na istniejącym kanale sanitarnym zlokalizowanym w km 5+293,80 DK nr 59 położonym w sąsiedztwie 14 linii SN metodą bezwykopową..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.21.40 - Roboty budowlane w zakresie lokalnych sieci grzewczych .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 12.05.2011.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o., Gajewo, ul. Węgorzewska 4, 11-500 Giżycko, kraj/woj. warmińsko-mazurskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 117401,78 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 144404,19

  • Oferta z najniższą ceną: 144404,19 / Oferta z najwyższą ceną: 144404,19

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uzasadnienie prawne: zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. b - wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Uzasadnienie faktyczne: 1) przebudowa kolizji kanalizacji deszczowej z kanałem technicznym (przebiegają w nim instalacje energetyczne, telekomunikacyjne i rura betonowa) km 5+273,50 oraz kolizją studni D13, D14, D18, D19, D20, D21, D23 z kablami SN zlokalizowanymi wzdłuż projektowanego kolektora. W związku z tym należy obniżyć studnię D27 o 35 cm, pod kanałem technicznym zastosować rurę osłonową. Wykonanie robót dodatkowych gwarantuje prawidłowy przepływ wód opadowych ze studni rewizyjnej D27 do studni D28, zapewni prawidłową odległość kanalizacji deszczowej względem linii energetycznych SN. 2) wykonanie konstrukcji odciążającej nad istniejącym kanałem technicznym. Jest on usytuowany prostopadle do projektowanej jezdni. Rzędna stropu kanału wynosi 122,68, rzędna projektowanej niwelety jezdni w tej lokalizacji wyniosi 123,50. Pod istnejącą nawierzchnią (około 6 cm) ułożone zostały płyty drogowe prawdopodobnie w celu odciążenia tego kanału. Zaobserwowano, że kanał wykonany jest z elementów betonowych. W połączeniach tych elementów występują liczne ubytki w spoinie. Przerwy między elementami dochodzą do 3 cm. Aby zapobiec ewentualnemu uszkodzeniu kanału, a co za tym idzie i konstrukcji nawierzchni oraz zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego należy wykonać konstrukcję odciążającą dla tego kanału wraz z fundamentem. 3) przebudowa instalacji CO zlokalizowanej w km 5+290 DK nr 59: podczas wykonywania koryta pod konstrukcję jezdni natrafiono na rury ciepłownicze. Są one usytuowane w obrębie projektowanej jezdni. Pod jezdnią trasa ciepłociągu w celu kompensacji jest załamana pod kątem prostym w czterech punktach (w kształcie literu U). Fragmenty rur w rejonie ich załamania są obudowane cegłą pełną. Góra przykrycia kanału z cegieł znajduje się na głębokości od 11 cm do 20 cm poniżej projektowanej niwelety jezdni. Ponieważ układ rur pod projektowaną nawierzchnią ma kształt literu U, nie ma możliwości zastosowania na ciepłociągu rur osłonowych. W celu zabezpieczenia ciepłociągu przed uszkodzeniem oraz dla zapewnienia trwałości konstrukcji nawierzchni na przebudowywanej ulicy należy przenieść rury ciepłownicze do istniejącego kanału technicznego w km 5+273,50. 4) montaż rur osłonowych na istniejącym kanale sanitarnym: w lokalizacji 5+293,80 prostopadle do drogi na głębokości 4 m przebiega kanał sanitarny, który zgodnie z projektem podstawowym należy zabezpieczyć rurą osłonową R101. Nad kanałem przebiega 14 linii energetycznych SN. Wykonanie wykopu w celu założenia rury osłonowej może spowodować uszkodzenie kabli SN. Przedsiębiorstwo ES-System Sp. z o.o. Wilkasy ul. Olsztyńska 2, które jest zasilane w energię elektryczną tymi kablami nie wyraża zgody na wyłączenie zasilania energetycznego w czasie prowadzenia robót. Pracyprzy kablach SN będących pod napięciem zabrania sporządzony BIOZ oraz przepisy BHP. W związku z powyższym ustalono wykonanie wzmocnienia kanału sanitarnego metodą WIR na odcinku pod jezdniami ulicy. Metoda ta pozwoli na uzyskanie analogicznych parametrów wzmocnienia kanału.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.