Ogłoszenie z dnia 2025-12-09
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Przygotowywanie, dostarczanie i wydawanie gorących posiłków dla mieszkańców gminy Wschowa w 2026 roku”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Ośrodek Pomocy Społecznej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 004090550
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Klasztorna 3
1.5.2.) Miejscowość: Wschowa
1.5.3.) Kod pocztowy: 67-400
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 655402525
1.5.8.) Numer faksu: sekretariat@ops.wschowa.pl
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@ops.wschowa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ops.wschowa.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Przygotowywanie, dostarczanie i wydawanie gorących posiłków dla mieszkańców gminy Wschowa w 2026 roku”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0b18d985-db10-4cb6-a597-f48134bbada3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00584487
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/gminawschowa3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/gminawschowa
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 13.4. Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. 2020 poz. 2452) określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl , tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa; Uwaga! od dnia 17 sierpnia 2021 r., ze względu na zakończenie wspierania przeglądarki Internet Explorer przez firmę Microsoft, stosowanie przeglądarki Internet Explorer nie będzie dopuszczalne,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
g) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://platformazakupowa.pl/pn/gminawschowa
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1) Administratorem danych osobowych jest Ośrodek Pomocy Społecznej we Wschowie reprezentowany przez Dyrektora. Adres i dane kontaktowe administratora danych: Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Klasztorna 3, 67-400 Wschowa, tel: 65 540 2525, e-mail: sekretariat@ops.wschowa.pl.
2) W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych: poczta elektroniczna sekretariat@ops.wschowa.pl. tel: 655402525 lub pisemnie na adres naszej siedziby.
3) Dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego: „Przygotowywanie, dostarczanie i wydawanie gorących posiłków dla mieszkańców Gminy Wschowa”, znak sprawy OPS.ZP.252.2.2025. Podstawa prawna: ustawa Prawo zamówień publicznych, ustawa o finansach publicznych, Kodeks cywilny oraz art. 6 ust. 1 lit. c) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
4) Odbiorcami danych osobowych mogą być inni wykonawcy biorący udział w postępowaniu.
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
6) Podanie danych osobowych jest obowiązkowe, gdyż przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa. Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
7) Przy przetwarzaniu danych osobowych nie będzie używane zautomatyzowane podejmowanie decyzji, ani profilowanie, zgodnie z art. 22 RODO.
8) Zamawiający informuje o ograniczeniach stosowania przepisów RODO o których mowa w art.19 ust 2 i 3 ustawy Pzp, a mianowicie:
a) skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art.16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą.
b) w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art.18 ust.1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
9) Posiada Pani/Pan prawo:
- na podstawie art.15 RODO dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez Zamawiającego, z uprawnienia, o którym mowa w art.15 ust 1-3 RODO, Zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
- na podstawie art. 18 RODO żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii lub państwa członkowskiego);
11) Udostępnianie danych osobowych ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, zebranych w toku postępowania o udzielenie zamówienia.
12) Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w postępowaniu o udzielenie zamówienia w sposób gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 13) Nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
- na podstawie art. 16 RODO do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu postępowania i jego załączników);
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: FA.252.2.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
usługa polegająca na przygotowywaniu, dostarczaniu i wydawaniu gorących posiłków dla mieszkańców gminy Wschowa w 2026 roku (365 dni) - w ramach rządowego Programu „Posiłek w szkole i w domu”.
Dla potrzeby oceny oferty Zamawiający podaje szacunkową łączną ilość posiłków do przygotowania i wydania w trakcie realizacji umowy 15 530 gorących posiłków.
2) Liczba osób objętych zamówieniem:
- w okresie od stycznia do grudnia (365 dni)- 40 osób,
- w okresie wakacyjnym, tj. w miesiącu lipcu i sierpniu z posiłków będzie korzystać dodatkowo 15 osób w każdym z tych miesięcy.
Przez gorący posiłek rozumie się jednodaniowy posiłek składający się: z zupy z tzw. wkładką albo drugiego dania.
- porcja zupy z wkładką - maksymalnie trzy razy w tygodniu- spełniająca wymagania minimalne: wielkość minimum 550 gram przygotowana na wywarze mięsno - warzywnym lub warzywnym plus wkładka (np. porcja kiełbasy) oraz pieczywo.
albo
- drugie danie - co najmniej cztery razy w tygodniu- spełniające następujące wymagania minimalne:
a) gramatura co najmniej 500 g, w tym:
- posiłki mięsne: 150 gram mięso (lub zamiennie nie częściej niż raz w tygodniu ryba), 250 gram ziemniaki (lub zamiennie ryż, kasza, makaron), 100 gram surówka do posiłku mięsnego,
- posiłki półmięsne (maksymalnie dwa posiłki tygodniowo) typu: makaron z sosem bolognese, lasagne, gołąbki, fasolka po bertońsku),
- danie bezmięsne (maksymalnie 1 posiłek tygodniowo) typu: naleśniki, placki
ziemniaczane, pierogi, itp.
9) Pozostałe wymagania:
a) zawartość farszu w wyrobach typu gołąbki, krokiety, pierogi min. 30%.
b) wyroby mączne typu krokiety, pierogi, uszka, kopytka, kluski, makarony mają być niezlepione, nienasiąknięte tłuszczem, ciasto jędrne, jasnej barwy.
c) minimalna wartość kaloryczna jednego gorącego posiłku nie może być niższa niż 1000 kcal.
d) Wymagania dot. temperatury wydawanych posiłków:
zupa - minimalna temperatura winna wynosić 75 °C,
drugie danie - minimalna temperatura winna wynosić 65 °C,
produkty zimne (sałatki, surówki) - maksymalna temperatura 15 °C.
4.2.6.) Główny kod CPV: 55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55320000-9 - Usługi podawania posiłków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Najkorzystniejszą ofertą będzie oferta, która przedstawi najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert odnoszących się do przedmiotu zamówienia. Zamawiający dokona wyboru oferty najkorzystniejszej w oparciu o następujące kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: czas wydawania posiłków
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada decyzję Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego właściwego ze względu na siedzibę Wykonawcy lub miejsca prowadzenia przez niego działalności o zatwierdzeniu zakładu, potwierdzającą, że kuchnia oraz lokal, w którym będą wydawane posiłki wykonawcy jest wpisana do rejestru zakładów podlegających kontroli Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w zakresie prowadzonej działalności, a więc zatwierdzającego dany obiekt do prowadzenia działalności gastronomicznej od surowca do wyrobu gotowego w naczyniach wielokrotnego lub jednorazowego użytku lub aktualne zaświadczenie Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego o wpisie do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej .
3) Sytuacji ekonomicznej i finansowej:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
4) Zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że:
a) dysponuje lokalem lub lokalami przystosowanym do przygotowywania, wydawania i spożywania posiłków zgodnym z przepisami sanitarno-epidemiologicznymi,
b) dysponuje co najmniej jednym samochodem do przewozu żywności, który został wpisany do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli żywności organów Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego - w sytuacji, w której Wykonawca będzie wykonywał dowóz posiłków z miejsca przygotowywania do miejsca wydawania,
c) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wykonał/wykonuje co najmniej jedną usługę żywienia zbiorowego o wartości nie mniejszej niż 50 000,00 zł brutto w ramach jednej umowy dla minimum 30 osób dziennie przez okres ciągły minimum 6 miesięcy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp. o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył ofertę albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej;
b) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp., sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
c) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, ze Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 PZP, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
d) zaświadczenie lub inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzający, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 PZP, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności.
9.6. Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp. dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 9.5. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:
1) Decyzję Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego właściwego ze względu na siedzibę Wykonawcy lub miejsce prowadzenia działalności o zatwierdzeniu zakładu, potwierdzającą, że lokal, w którym będą przygotowywane posiłki oraz lokal, w którym będą wydawane posiłki spełniają wymagania sanitarno-epidemiologiczne lub zaświadczenie Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego o wpisie do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej, a w przypadku transportu - udokumentowanie, że środek transportu spełnia warunki sanitarno-epidemiologiczne.
2) Wykaz środków transportu oraz dane lokalu, w którym będą przygotowywane oraz wydawane posiłki dostępne wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami - załącznik nr 9 do SWZ.
3) Wykaz usług wykonanych/wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów , na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane - załącznik nr 10 do SWZ, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami są referencje, bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane. Jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy. W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
8.2. W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia lub polegania na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby warunki udziału w postępowaniu będą oceniane łącznie.8.3. W przypadku, gdy wykonawca w ramach umowy wykonywał większy zakres prac, niż wymagany w pkt 4 c, dla potrzeb niniejszego zamówienia powinien wyodrębnić i podać zakres /wartość usług, o których mowa w niniejszej SWZ.
8.4. Jeżeli wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach umowy realizowanej przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający nie dopuszcza, by wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie i konkretnie wykonanego zakresu prac oraz przedstawienia stosowanych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.
8.5. Dla potrzeb oceny spełniania warunku zdolności technicznej lub zawodowej (doświadczenia) jeżeli wartość zostanie podana w walucie innej niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez NBP w dniu publikacji ogłoszenia.
8.6. Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz usług dotyczy tych, w których Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
zgodnie z art. 454 ustawy Prawo zamówień publicznych.2. Wysokość wynagrodzenia Wykonawcy może ulec zmianie (odpowiednio obniżeniu lub podwyższeniu), w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu umowy zgodnie z art. 439 ust. 1 Pzp, według następujących zasad:
1) jeżeli wskaźnik zmiany cen towarów i usług konsumpcyjnych ustalany przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego i ogłaszany w Dzienniku Urzędowym RP „Monitor Polski” (dalej: Wskaźnik) ulegnie zmianie o co najmniej +/_10 % (łącznie) w okresie kolejnych 5 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Pierwsza zmiana wynagrodzenia nastąpi nie wcześniej niż po 6 miesiącach od dnia zawarcia Umowy i będzie wyliczona jako średnia arytmetyczna ze Wskaźnika za okres 3 miesięcy poprzedzających wystąpienie z wnioskiem o zmianę wysokości wynagrodzenia. Zamawiający dopuszcza zmianę wynagrodzenia, o ile Wykonawca lub Zamawiający wstąpi z wnioskiem o zmianę wysokości wynagrodzenia. Zamawiający dopuszcza maksymalną zmianę wynagrodzenia o nie więcej niż 15 % w stosunku do ceny oferty.
2) Wykonawca, który występuje o podwyższenie wynagrodzenia zobowiązany jest wykazać Zamawiającemu rzeczywisty wpływ zmiany Wskaźnika na koszt wykonania zamówienia, w szczególności przedstawić Zamawiającemu szczegółowe wyliczenia, potwierdzające zasadność wprowadzenia zmian do umowy. Zamawiający dokona analizy twierdzeń oraz wyliczeń Wykonawcy potwierdzających zasadność wprowadzenia zmiany do umowy, w przypadku negatywnej oceny twierdzeń lub wyliczeń, wezwie Wykonawcę do złożenia wyjaśnień lub dokonania stosownych zmian.
3) Wykonawca, którego wynagrodzenie zostało zmienione zobowiązany jest do zmiany wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy, z którym zawarł umowę (jeżeli dotyczy), w zakresie odpowiadającym zmianom cen materiałów lub kosztów i usług dotyczących zobowiązania podwykonawcy, jeżeli łącznie spełnione są warunki wskazane w pkt 1-2 i okres obowiązywania umowy z podwykonawcą przekracza 6 miesięcy.
4) Waloryzacja dotyczy wynagrodzenia za usługi pozostałe do wykonania.
3. Zamawiający dopuszcza zmianę zapisów umowy dotyczących fakturowania, zakresu danych na fakturze, akceptowania treści faktury przed jej wystawieniem, sposobu wysyłki faktur w związku z wdrożeniem obligatoryjnego KSeF.
4. Zamawiający dopuszcza zmianę sposobu realizacji umowy w związku z wystąpieniem siły wyższej niemożliwej do przewidzenia w zakresie zmiany terminu realizacji zamówienia, zmiana godzin wydawania posiłków, zmiana sposobu wydawania posiłków, zmiany miejsca wydawania posiłków lub ich przygotowywania.
5. Wszystkie zmiany i uzupełnienia umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności w formie aneksu, podpisanego przez obie strony.
6. Strony oświadczają, iż w przypadku, gdy którekolwiek z postanowień umowy, z mocy prawa lub ostatecznego albo prawomocnego orzeczenia jakiegokolwiek organu administracyjnego lub sądu, zostaną uznane za nieważne lub nieskuteczne, pozostałe postanowienia umowy zachowują pełną moc i skuteczność.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-17 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/gminawschowa
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-17 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
INNE PRZETARGI Z WSCHOWY
- "Przygotowywanie, dostarczanie i wydawanie gorących posiłków dla mieszkańców gminy Wschowa w 2026 roku"
- Dostawa sprzętu komputerowego na potrzeby Powiatu Wschowskiego
- Detaliczne dostawy paliw płynnych na potrzeby Zakładu Usług Wodnych we Wschowie Sp. z o. o. w roku kalendarzowym 2026 r.
- Badania wody oraz ścieków oczyszczonych i surowych dla Zakładu Usług Wodnych we Wschowie Sp. z o. o. w 2026 r.
więcej: przetargi w Wschowej »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- PRZYGOTOWANIE I DOSTARCZANIE POSIŁKÓW OBIADOWYCH DLA DZIECI W ROKU 2026
- PRZYGOTOWANIE I DOSTARCZANIE POSIŁKÓW OBIADOWYCH DLA DZIECI W ROKU 2026
- USŁUGA ZBIOROWEGO ŻYWIENIA DZIECI I MŁODZIEŻY - dla uczniów oddziałów mistrzostwa sportowego W PLACÓWKACH Zam.-Zespołu Szkół Ogólnokształcących Mistrzostwa Sportowego (ZSOMS) znak sprawy: 2/Kuch/2025
- PRZYGOTOWANIE I DOSTARCZANIE POSIŁKÓW OBIADOWYCH DLA DZIECI W ROKU 2026
- Przygotowanie oraz dostawa posiłków dla Uczestników oraz Mieszkańców pobytu dziennego oraz całodobowego w Centrum Opiekuńczo - Mieszkalnym w Sobowie w roku 2026
- Usługi przygotowywania i dostarczania posiłków do jednostek Gminy Dąbrowa Biskupia.
więcej: Usługi podawania posiłków »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





