eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KołobrzegSprzedaż energii elektrycznej do obiektów "Uzdrowisko Kołobrzeg" S.A. w Kołobrzegu, posiadających zainstalowane panele fotowoltaiczne



Ogłoszenie z dnia 2025-12-05


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Sprzedaż energii elektrycznej do obiektów „Uzdrowisko Kołobrzeg” S.A. w Kołobrzegu, posiadających zainstalowane panele fotowoltaiczne

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: "UZDROWISKO KOŁOBRZEG" S.A.

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000288171

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: KSIĘDZA PIOTRA ŚCIEGIENNEGO 1

1.5.2.) Miejscowość: Kołobrzeg

1.5.3.) Kod pocztowy: 78-100

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliński

1.5.7.) Numer telefonu: +48943548802

1.5.8.) Numer faksu: +48943522516

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: m.zasada@uzdrowisko.kolobrzeg.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.uzdrowisko.kolobrzeg.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-0b58a050-bc47-4f4b-920a-9bf2046a5485

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - związki podmiotów, o których mowa w art. 4 pkt 1 lub 2 ustawy lub podmiotów, o których mowa w art. 4 pkt. 3 ustawy

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Sprzedaż energii elektrycznej do obiektów „Uzdrowisko Kołobrzeg” S.A. w Kołobrzegu, posiadających zainstalowane panele fotowoltaiczne

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0b58a050-bc47-4f4b-920a-9bf2046a5485

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00579465

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00035428/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.28 Dostawa energii elektrycznej

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00490382

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: DPZ.271.38.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 1000000 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę, na rzecz Zamawiającego sprzedaży energii elektrycznej na potrzeby Uzdrowiska Kołobrzeg S.A. w Kołobrzegu, posiadających zainstalowane panele fotowoltaiczne, wraz z usługą odbioru i rozliczenia energii elektrycznej wprowadzonej do sieci OSD z mikroinstalacji.
2. Kod CPV 09300000-2 – Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa.
3. Kod CPV 09310000-5 – Elektryczność.
4. Sprzedaż energii elektrycznej będzie realizowana w miejscach dostarczania energii elektrycznej na potrzeby Uzdrowiska Kołobrzeg S.A. zgodnie ze szczegółowym zestawieniem punktów odbioru wyszczególnionych w Załączniku nr 6 – Lista obiektów objętych postępowaniem.
5. Zakres zamówienia obejmuje sprzedaż do 17 punktów poboru energii wraz z usługą odbioru i rozliczenia energii elektrycznej wprowadzonej do sieci OSD z mikroinstalacji.
6. Umowa nie obejmuje usług dystrybucji energii elektrycznej, realizowanych na podstawie odrębnej umowy dystrybucyjnej zawartej przez Zamawiającego z OSD, do którego sieci przyłączone są PPE z Załącznika nr 6. Warunkiem realizacji niniejszej Umowy jest jednoczesne obowiązywanie umowy dystrybucyjnej. Jeżeli umowa dystrybucyjna aktualnie obowiązująca wymaga przedłużenia lub zmian koniecznych do realizacji sprzedaży energii elektrycznej przez Wykonawcę w wykonaniu zamówienia Wykonawca obowiązany jest dokonać takiego przedłużenia lub zmian umowy dystrybucyjnej w imieniu Zamawiającego, a Zamawiający udzieli Wykonawcy niezbędnych (przygotowanych przez Wykonawcę i zatwierdzonych przez Zamawiającego) pełnomocnictw. Zmiana taryfy na podstawie umowy dystrybucyjnej z OSD nie może być podstawą do zmiany ceny sprzedaży energii elektrycznej przez Wykonawcę.
7. Sprzedaż energii elektrycznej odbywać się będzie na warunkach określonych we Wzorze umowy, w dokumentach zamówienia oraz w ustawie z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy.
8. Szacunkowa ilość energii elektrycznej objętej zamówieniem w okresie realizacji przedmiotu zamówienia w roku 2026 wynosi 1 906 241 kWh, w tym:
- energia rozliczana całodobowo w grupie C11 – 245.500 kWh
- energia rozliczana w grupie 1 C12a – 44.915 kWh
- energia rozliczana w grupie 2 C12a – 120.075 kWh
- energia rozliczana w grupie 1 C23, B23 - 452.750 kWh
- energia rozliczana w grupie 2 C23, B23 - 168.501 kWh
- energia rozliczana w grupie 3 C23, B23 - 874.500 kWh
9. Wskazana powyżej wartość zapotrzebowania na energię elektryczną jest wartością szacunkową, co nie odzwierciedla realnego bądź deklarowanego wykorzystania energii elektrycznej w czasie trwania umowy i w żadnym razie nie może być podstawą jakichkolwiek roszczeń ze strony Wykonawcy. Rzeczywiste rozliczenia odbywać się będą na podstawie bieżących wskazań układów pomiarowo-rozliczeniowych za dostawę energii elektrycznej, zgodnie z ofertą Wykonawcy.
10. Wykonawca jest zobowiązany do posiadania aktualnej koncesji, wydanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne oraz obowiązującej co najmniej do końca wykonywania przedmiotu zamówienia generalnej umowy dystrybucji zawartej z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego, do którego sieci przyłączone są obiekty Zamawiającego, umożliwiającej sprzedaż energii elektrycznej do obiektów objętych niniejszym zamówieniem.
11. Przewidywane zużycie energii elektrycznej w okresie 12 miesięcy [MWh] oraz specyfikację zużycia energii wskazano w Załączniku nr 2 do swz.
12. Moc umowna instalacji dla wszystkich punktów poboru wynosi łącznie: 868,5kW
13. Wykonawca zobowiązuje się do sprzedaży na rzecz Zamawiającego energii elektrycznej wraz z usługą odbioru i rozliczenia energii elektrycznej wprowadzonej do sieci OSD z mikroinstalacji w następujących obiektach Zamawiającego:

Mewa 1a 78-100 Kołobrzeg, ul. ks. Piotra Ściegiennego 5/6
Mewa 1b – prosument 78-100 Kołobrzeg, ul. Marii Rodziewiczówny 23
Mewa 2 - prosument 78-100 Kołobrzeg, ul. ks. Piotra Ściegiennego 4
Mewa 3 78-100 Kołobrzeg, ul. Marii Rodziewiczówny 22
Mewa (4) c 78-100 Kołobrzeg, ul. Marii Konopnickiej 3/4
Mewa I basen 78-100 Kołobrzeg, ul. Marii Rodziewiczówny 23
Słoneczko 78-100 Kołobrzeg, ul. prof. Teodora Rafińskiego 7
Muszelka - prosument 78-100 Kołobrzeg, ul. Juliusza Słowackiego 6
ZPL 1 (Mewa 5) – prosument 78-100 Kołobrzeg, ul. prof. Teodora Rafińskiego 9
ZPL 2 (Muszelka) - prosument 78-100 Kołobrzeg, ul. Marii Rodziewiczówny 13
Perła Bałtyku 78-100 Kołobrzeg, ul. gen. Władysława Sikorskiego 3
Perła Bałtyku (rez) 78-100 Kołobrzeg, ul. gen. Władysława Sikorskiego 3
Kopalnia - prosument 78-100 Kołobrzeg, ul. Koszalińska 63
Zarząd 78-100 Kołobrzeg, ul. ks. Piotra Ściegiennego 1
Hydrofornia 78-100 Kołobrzeg, ul. Zdrojowa
Źródło 78-100 Kołobrzeg, ul. Portowa
Źródło SOLNA 78-100 Kołobrzeg, ul. Solna

14. Ewentualna zmiana (wzrost lub spadek) planowanego zużycia nie będzie skutkowało dodatkowymi kosztami dla Zamawiającego, poza rozliczeniem za faktycznie zużytą ilość energii wg cen określonych w dokumentacji przetargowej.
15. Standardy jakościowe, o których mowa w art. 246 ust. 2 ustawy pzp, zostały określone w opisie przedmiotu zamówienia, poprzez podanie parametrów technicznych każdego z produktów. Kryterium ceny zostało zastosowane jako jedyne kryterium oceny ofert, gdyż przedmiot zamówienia ma ustalone standardy jakościowe. Standardy jakościowe zostały opisane w aktach wykonawczych do ustawy – Prawo energetyczne. Dokumenty opisujące przedmiot zamówienia są tak precyzyjne, że bez względu na to, kto będzie wykonawcą przedmiotu zamówienia, jedyną różnicą będą zaoferowane ceny (tzn. przedmiot zamówienia jest zestandaryzowany - identyczny, niezależnie od tego, który z wykonawców go wykona).
W związku z powyższym, Zamawiający jest upoważniony do zastosowania ceny jako jedynego kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej.
16. Ilość układów pomiarowych rozliczających zużytą energię elektryczną – 17.
17. Termin płatności faktur wynosi 21 dni od daty wystawienia faktury Zamawiającemu.
18. Okres rozliczeniowy: Zależny od grupy taryfowej, obowiązującej w danym punkcie poboru.
19. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części z następujących powodów:
Nie dopuszcza się składania ofert częściowych (w zakresie podmiotowym) ze względów ekonomicznych. Udzielenie zamówienia kilku Wykonawcom może spowodować wzrost cen za kWh (im większa ilość punktów poboru, tym niższa cena). Należy również nadmienić, iż podział zamówienia na części może wiązać się z nadmiernymi trudnościami technicznymi lub nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia. Jeśli zamówienie zostałoby podzielone na części, istniałaby potrzeba skoordynowania działań różnych wykonawców. Podział zamówienia na części mógłby także skutkować tym, że Uzdrowisko Kołobrzeg S.A. zmuszone byłoby podpisać kilka umów, a także otrzymywać faktury z różnych firm, co wiązałoby się z dodatkowym utrudnieniem w kontrolowaniu zużycia energii elektrycznej przez poszczególne jednostki.

4.5.3.) Główny kod CPV: 09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1104342,6 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1656986,8 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1104342,6 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: WISE ENERGY S.A.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015529329

7.3.3) Ulica: ul. Adama Naruszewicza 27 lok. 2

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.5) Kod pocztowy: 02-627

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-12-04

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1104342,6 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2026-01-01 do 2026-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.