eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KrakówBadanie sprawozdania finansowego Małopolskiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Krakowie, Nowym Sączu i Tarnowie



Ogłoszenie z dnia 2025-12-03

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Badanie sprawozdania finansowego Małopolskiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Krakowie, Nowym Sączu i Tarnowie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: WOJEWÓDZTWO MAŁOPOLSKIE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351554287

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Basztowa 22

1.5.2.) Miejscowość: Kraków

1.5.3.) Kod pocztowy: 31-156

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@umwm.malopolska.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.malopolska.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Badanie sprawozdania finansowego Małopolskiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Krakowie, Nowym Sączu i Tarnowie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e956058d-dc2c-40d5-a444-44760172549e

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00574075

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-03

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00045614/11/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.50 Wykonanie usługi badania sprawozdania finansowego Małopolskich Ośrodków Ruchu Drogowego w Krakowie, Nowym Sączu i Tarnowie ... TK

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e956058d-dc2c-40d5-a444-44760172549e

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu:
Platformy e-Zamówienia, która dostępna jest pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl/ oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
3. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
4. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Klauzule informacyjne z art. 13 i 14 RODO ujęte są w załącznikach nr 1A i nr 1B do swz.
2. Zamawiający wymaga złożenia przez Wykonawcę wraz z ofertą oświadczenia o wypełnieniu obowiązków informacyjnych, przewidzianych w art. 13 oraz jeśli dotyczy art. 14 RODO – oświadczenie jest ujęte w Formularzu oferty.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: TK-IV.272.3.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 87500 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 3

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie badania sprawozdania finansowego Małopolskiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Krakowie, Nowym Sączu i Tarnowie.
2. Zamówienie będzie udzielone w 3 częściach:
a) Część 1: badanie sprawozdania finansowego Małopolskiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Krakowie,
4. Badanie winno być przeprowadzone zgodnie z:
- mającymi zastosowanie do badania sprawozdania finansowego przepisami ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (tekst jednolity Dz. U. z 2023, poz. 120 z późn. zm.),
- przepisami ustawy z dnia ustawy z dnia 11 maja 2017 roku o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 1035 z późn. zm.),
- Krajowymi Standardami Badania przyjętymi uchwałą Nr 3430/52a/2019 Krajowej Rady Biegłych Rewidentów z dnia 21 marca 2019 r. w sprawie krajowych standardów badania oraz innych dokumentów (z późn. zm.),
- zasadami etyki zawodowej biegłych rewidentów, które stanowi Międzynarodowy Kodeks etyki zawodowych księgowych wprowadzony uchwałą Nr 3431/52a/2019 Krajowej Rady Biegłych Rewidentów z dnia 25 marca 2019 r. w sprawie zasad etyki zawodowej biegłych rewidentów (z późń. zm.)
5. Warunki realizacji zamówienia zawarte są w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy - wzorze umowy i są zamieszczone we właściwym dla danej części zamówienia załączniku do swz tj. dla części od 1 do 3 w załącznik nr 1C do swz w zakresie odpowiadającym danej części zamówienia (zwane są dalej wzorem umowy).
6. Zamawiający stosownie do dyspozycji wynikającej z art. 95 ustawy określa, że nie wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia.

4.2.5.) Wartość części: 29750 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 79210000-9 - Usługi księgowe i audytorskie

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 2. Sposób oceny ofert:
1) Ocena ofert w kryterium „Cena brutto wykonania zamówienia”, zostanie dokonana według wzoru:
Cena brutto wykonania zamówienia = Najniższa cena oferty spośród ofert niepodlegających odrzuceniu/Cena oferty ocenianej x 60 pkt


2) Ocena ofert w kryterium „Termin wykonania badania sprawozdania finansowego”, zostanie dokonana według następujących zasad:
Jeśli wykonawca zaoferuje termin wykonania badania sprawozdania finansowego (za każdy rok taki sam) – w dniach kalendarzowych, liczony od dnia przekazania przez Zamawiającego sprawozdania finansowego, będącego przedmiotem badania, wynoszący:
• 35 dni kalendarzowych– oferta otrzyma 40 pkt,
• 36-40 dni kalendarzowych – oferta otrzyma 30 pkt,
• 41-45 dni kalendarzowych – oferta otrzyma 20 pkt,
• 46-49 dni kalendarzowych – oferta otrzyma 10 pkt,
• 50 dni kalendarzowych – oferta otrzyma 0 pkt.
Zamawiający zastrzega, że termin wykonania badania sprawozdania finansowego nie może być dłuższy niż 50 dni kalendarzowych od dnia przekazania przez Zamawiającego sprawozdania finansowego, będącego przedmiotem badania.
W przypadku podania terminu dłuższego niż 50 dni kalendarzowych od dnia przekazania przez Zamawiającego sprawozdania finansowego, będącego przedmiotem badania oferta wykonawcy zostanie odrzucona.
W przypadku podania przedziału czasowego (np. 40-50 dni kalendarzowych) lub różnych terminów wykonania badania za dany rok, Zamawiający przyjmie jako oferowany przez wykonawcę – termin najkrótszy i jego oferta otrzyma liczbę punktów odpowiadającą temu terminowi, a wykonawca będzie zobowiązany do wykonania w tym terminie badania sprawozdania finansowego za każdy rok.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania badania sprawozdania finansowego

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie badania sprawozdania finansowego Małopolskiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Krakowie, Nowym Sączu i Tarnowie.
2. Zamówienie będzie udzielone w 3 częściach:
b) Część 2: badanie sprawozdania finansowego Małopolskiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Nowym Sączu,

4. Badanie winno być przeprowadzone zgodnie z:
- mającymi zastosowanie do badania sprawozdania finansowego przepisami ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (tekst jednolity Dz. U. z 2023, poz. 120 z późn. zm.),
- przepisami ustawy z dnia ustawy z dnia 11 maja 2017 roku o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 1035 z późn. zm.),
- Krajowymi Standardami Badania przyjętymi uchwałą Nr 3430/52a/2019 Krajowej Rady Biegłych Rewidentów z dnia 21 marca 2019 r. w sprawie krajowych standardów badania oraz innych dokumentów (z późn. zm.),
- zasadami etyki zawodowej biegłych rewidentów, które stanowi Międzynarodowy Kodeks etyki zawodowych księgowych wprowadzony uchwałą Nr 3431/52a/2019 Krajowej Rady Biegłych Rewidentów z dnia 25 marca 2019 r. w sprawie zasad etyki zawodowej biegłych rewidentów (z późń. zm.)
5. Warunki realizacji zamówienia zawarte są w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy - wzorze umowy i są zamieszczone we właściwym dla danej części zamówienia załączniku do swz tj. dla części od 1 do 3 w załącznik nr 1C do swz w zakresie odpowiadającym danej części zamówienia (zwane są dalej wzorem umowy).
6. Zamawiający stosownie do dyspozycji wynikającej z art. 95 ustawy określa, że nie wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia.

4.2.5.) Wartość części: 28000 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 79210000-9 - Usługi księgowe i audytorskie

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 2. Sposób oceny ofert:
1) Ocena ofert w kryterium „Cena brutto wykonania zamówienia”, zostanie dokonana według wzoru:
Cena brutto wykonania zamówienia = Najniższa cena oferty spośród ofert niepodlegających odrzuceniu/Cena oferty ocenianej x 60 pkt


2) Ocena ofert w kryterium „Termin wykonania badania sprawozdania finansowego”, zostanie dokonana według następujących zasad:
Jeśli wykonawca zaoferuje termin wykonania badania sprawozdania finansowego (za każdy rok taki sam) – w dniach kalendarzowych, liczony od dnia przekazania przez Zamawiającego sprawozdania finansowego, będącego przedmiotem badania, wynoszący:
• 35 dni kalendarzowych– oferta otrzyma 40 pkt,
• 36-40 dni kalendarzowych – oferta otrzyma 30 pkt,
• 41-45 dni kalendarzowych – oferta otrzyma 20 pkt,
• 46-49 dni kalendarzowych – oferta otrzyma 10 pkt,
• 50 dni kalendarzowych – oferta otrzyma 0 pkt.
Zamawiający zastrzega, że termin wykonania badania sprawozdania finansowego nie może być dłuższy niż 50 dni kalendarzowych od dnia przekazania przez Zamawiającego sprawozdania finansowego, będącego przedmiotem badania.
W przypadku podania terminu dłuższego niż 50 dni kalendarzowych od dnia przekazania przez Zamawiającego sprawozdania finansowego, będącego przedmiotem badania oferta wykonawcy zostanie odrzucona.
W przypadku podania przedziału czasowego (np. 40-50 dni kalendarzowych) lub różnych terminów wykonania badania za dany rok, Zamawiający przyjmie jako oferowany przez wykonawcę – termin najkrótszy i jego oferta otrzyma liczbę punktów odpowiadającą temu terminowi, a wykonawca będzie zobowiązany do wykonania w tym terminie badania sprawozdania finansowego za każdy rok.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania badania sprawozdania finansowego

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie badania sprawozdania finansowego Małopolskiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Krakowie, Nowym Sączu i Tarnowie.
2. Zamówienie będzie udzielone w 3 częściach:
c) Część 3: badanie sprawozdania finansowego Małopolskiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Tarnowie.
4. Badanie winno być przeprowadzone zgodnie z:
- mającymi zastosowanie do badania sprawozdania finansowego przepisami ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (tekst jednolity Dz. U. z 2023, poz. 120 z późn. zm.),
- przepisami ustawy z dnia ustawy z dnia 11 maja 2017 roku o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 1035 z późn. zm.),
- Krajowymi Standardami Badania przyjętymi uchwałą Nr 3430/52a/2019 Krajowej Rady Biegłych Rewidentów z dnia 21 marca 2019 r. w sprawie krajowych standardów badania oraz innych dokumentów (z późn. zm.),
- zasadami etyki zawodowej biegłych rewidentów, które stanowi Międzynarodowy Kodeks etyki zawodowych księgowych wprowadzony uchwałą Nr 3431/52a/2019 Krajowej Rady Biegłych Rewidentów z dnia 25 marca 2019 r. w sprawie zasad etyki zawodowej biegłych rewidentów (z późń. zm.)
5. Warunki realizacji zamówienia zawarte są w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy - wzorze umowy i są zamieszczone we właściwym dla danej części zamówienia załączniku do swz tj. dla części od 1 do 3 w załącznik nr 1C do swz w zakresie odpowiadającym danej części zamówienia (zwane są dalej wzorem umowy).
6. Zamawiający stosownie do dyspozycji wynikającej z art. 95 ustawy określa, że nie wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia.

4.2.5.) Wartość części: 29750 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 79210000-9 - Usługi księgowe i audytorskie

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 2. Sposób oceny ofert:
1) Ocena ofert w kryterium „Cena brutto wykonania zamówienia”, zostanie dokonana według wzoru:
Cena brutto wykonania zamówienia = Najniższa cena oferty spośród ofert niepodlegających odrzuceniu/Cena oferty ocenianej x 60 pkt


2) Ocena ofert w kryterium „Termin wykonania badania sprawozdania finansowego”, zostanie dokonana według następujących zasad:
Jeśli wykonawca zaoferuje termin wykonania badania sprawozdania finansowego (za każdy rok taki sam) – w dniach kalendarzowych, liczony od dnia przekazania przez Zamawiającego sprawozdania finansowego, będącego przedmiotem badania, wynoszący:
• 35 dni kalendarzowych– oferta otrzyma 40 pkt,
• 36-40 dni kalendarzowych – oferta otrzyma 30 pkt,
• 41-45 dni kalendarzowych – oferta otrzyma 20 pkt,
• 46-49 dni kalendarzowych – oferta otrzyma 10 pkt,
• 50 dni kalendarzowych – oferta otrzyma 0 pkt.
Zamawiający zastrzega, że termin wykonania badania sprawozdania finansowego nie może być dłuższy niż 50 dni kalendarzowych od dnia przekazania przez Zamawiającego sprawozdania finansowego, będącego przedmiotem badania.
W przypadku podania terminu dłuższego niż 50 dni kalendarzowych od dnia przekazania przez Zamawiającego sprawozdania finansowego, będącego przedmiotem badania oferta wykonawcy zostanie odrzucona.
W przypadku podania przedziału czasowego (np. 40-50 dni kalendarzowych) lub różnych terminów wykonania badania za dany rok, Zamawiający przyjmie jako oferowany przez wykonawcę – termin najkrótszy i jego oferta otrzyma liczbę punktów odpowiadającą temu terminowi, a wykonawca będzie zobowiązany do wykonania w tym terminie badania sprawozdania finansowego za każdy rok.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania badania sprawozdania finansowego

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy,
2) nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego,
3) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a) wymaganych uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej
− warunek udziału w postępowaniu zostanie uznany za spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że jest firmą audytorską wpisaną na listę firm audytorskich uprawnionych do badań ustawowych, prowadzoną przez Polską Agencję Nadzoru Audytowego, o której mowa w ustawie z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz o nadzorze publicznym (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1035 z późn. zm.).
b) zdolności technicznej lub zawodowej:
− warunek udziału w postępowaniu zostanie uznany za spełniony, gdy Wykonawca wykaże się doświadczeniem w należytym wykonaniu (lub w wykonywaniu – w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych), w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 1 usługę, odpowiadającą swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia.
Za usługę odpowiadającą swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia uważa się usługę badania sprawozdania finansowego podmiotu, którego suma bilansowa na koniec roku obrotowego wyniosła nie mniej niż 10 000 000,00 zł.
Przez usługę Zamawiający rozumie umowę/zamówienie/zlecenie.
Okresy wyrażone w latach lub miesiącach, o których mowa powyżej, liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert w postępowaniu.
2. Wykonawca, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, może polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy.
3. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa powyżej w ust. 1 pkt. 3) lit. a) jest spełniony jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
2) w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej, o którym mowa powyżej w ust. 1 pkt. 3) lit. b) dotyczącego doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4. W przypadku, o którym mowa w ust. 3, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2A do SWZ).

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Wykonawca dołącza do oferty składanej w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do swz.
2. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia, spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, o którym mowa w pkt. 7 ust. 4 swz.
5. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w ust. 1, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3A do swz.
6. Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zamawiający zaleca złożenie zobowiązania wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2B do swz.
7. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Zamawiający wymaga od wykonawcy złożenia wraz z ofertą odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.
8. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w ust. 7, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
9. Jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w ust. 7, Zamawiający żąda od wykonawcy pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy.
10. Zapis ust. 9 stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego.
11. Zapis ust. 7 – 9 stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy.
12. Wszelkie pełnomocnictwa winny być załączone do oferty w formie oryginału lub urzędowo poświadczonego odpisu pełnomocnictwa (notarialnie – art. 96 ustawy z 14 lutego 1991 r. – Prawo o notariacie /tekst jednolity Dz. U. z 2024 poz. 1001/), z zastrzeżeniem innych zasad opisanych w niniejszej swz lub wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia:
1. Na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
1) w celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
Wykaz usług wykonanych stanowi załącznik nr 4 do swz.
• Okresy wyrażone w latach lub miesiącach, o których mowa powyżej, liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert w postępowaniu.
• Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz usług wykonanych, o którym mowa powyżej dotyczy usług, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
2. Zamawiający nie wezwie do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 8.1) ust. 1 swz lub w formularzu oferty, dane umożliwiające dostęp do tych środków.
3. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (do oferty należy załączyć odpowiednie pełnomocnictwo) chyba, że w przypadku spółki cywilnej, z umowy tej spółki wynika sposób jej reprezentowania (do stwierdzenia, czego niezbędne jest załączenie do oferty umowy spółki cywilnej). Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym, jako pełnomocnik pozostałych. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkie podmioty występujące wspólnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy – wzór umowy zawarte są w załączniku nr 1C do swz w zakresie odpowiadającym odpowiednio każdej z części od 1 do 3.
2. Zamawiający może dokonać zmian umowy bez przeprowadzania nowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie przesłanek, o których mowa w art. 455 ustawy i ponadto dopuszcza zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, na zasadach określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 1C do swz.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-11 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy. Po wybraniu przycisku „Złóż ofertę” system prezentuje okno składania oferty umożliwiające przekazanie dokumentów elektronicznych, w którym znajdują się dwa pola drag&drop („przeciągnij” i „upuść”) służące do dodawania plików.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-11 11:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2026-01-09

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

W każdej części zamówienia termin wykonania zamówienia będzie nie dłuższy niż 24 miesiące (liczony od daty zawarcia umowy), przy czym przedmiot zamówienia polegający na badaniu sprawozdania finansowego odpowiednio za dany rok należy wykonać w terminie do 50 dni kalendarzowych od dnia przekazania przez Zamawiającego sprawozdania finansowego, będącego przedmiotem badania

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.