eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Świebodzice › Świadczenie usług opiekuńczych dla klientów Ośrodka Pomocy Społecznej w Świebodzicach w miejscu zamieszkania klientów OPS w 2024 roku



Ogłoszenie z dnia 2023-12-27


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług opiekuńczych dla klientów Ośrodka Pomocy Społecznej w Świebodzicach w miejscu zamieszkania klientów OPS w 2024 roku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Ośrodek Pomocy Społecznej

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 005813558

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Świdnicka 7

1.5.2.) Miejscowość: Świebodzice

1.5.3.) Kod pocztowy: 58-160

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski

1.5.7.) Numer telefonu: 746669581

1.5.8.) Numer faksu: 746669581

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@opsswiebodzice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ops.swiebodzice.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/swiebodzice

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług opiekuńczych dla klientów Ośrodka Pomocy Społecznej w Świebodzicach w miejscu zamieszkania klientów OPS w 2024 roku

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-32524325-8525-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00572789

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00060634/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Świadczenie usług opiekuńczych dla klientów Ośrodka Pomocy Społecznej w Świebodzicach w miejscu zamieszkania klientów OPS w 2024 roku

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00500240

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: OPS.DO.261.17.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 820872,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa: Świadczenie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania klientów Ośrodka Pomocy Społecznej w Świebodzicach w 2024 r.
2. Usługi opiekuńcze przyznawane są zgodnie z art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2023 r. poz. 185)
3. Usługi opiekuńcze wykonywane będą w miejscu zamieszkania lub pobytu (dom, mieszkanie) podopiecznych uprawnionych do tej formy pomocy przez 7 dni w tygodniu (także w niedzielę i święta).
4. Przez usługi opiekuńcze należy rozumieć pomoc w zaspakajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, zaleconą przez lekarza pielęgnację oraz w miarę możliwości, zapewnienie kontaktów z otoczeniem.
5. Usługi opiekuńcze obejmują w szczególności:
a) podstawową pielęgnację tj. higienę ciała, ubieranie i rozbieranie, pomoc w czynnościach fizjologicznych, pomoc w przemieszczaniu się, pomoc w przygotowaniu i spożywaniu posiłków, zapobieganie, pielęgnacja odleżyn i odparzeni,
b) podtrzymywanie aktywności społecznej, obejmuje pomoc w utrzymaniu więzi rodzinnych i społecznych oraz motywowanie do aktywności fizycznej, dbanie o kondycję fizyczna i psychiczną klienta poprzez zapewnienie kontaktów z otoczeniem,
c) wspieranie procesu leczenia, obejmuje pomoc w dotarciu do zakładów opieki zdrowotnej, umawianie wizyt lekarskich i pielęgniarskich, realizację recept, nadzór nad przyjmowaniem leków zgodnie z zaleceniem lekarza, powiadamianie rodziny lub osób wskazanych przez klienta lub lekarza rodzinnego o istotnych zmianach w zachowaniu klienta wskazujących na pogorszenie stanu zdrowia,
d) okazywanie wsparcia emocjonalnego w doświadczeniach egzystencjalnych: samotności, cierpieniu i umieraniu,
e) pomoc w prowadzeniu gospodarstwa domowego, obejmującą zapewnienie posiłków (przygotowywanie posiłków z uwzględnieniem diety, bądź ich dostarczenie, podawanie posiłku oraz w razie potrzeby nakarmienie chorego), załatwianie spraw urzędowych, zakupy, utrzymanie czystości otoczenia/miejsca zamieszkania, wyrzucanie śmieci, zabezpieczenie ogrzewania, palenie w piecu, dostarczenie wody (w razie potrzeby) pomoc w regulowaniu opłat za media i płatności za usługi opiekuńcze,
f) wykonywanie innych czynności w ramach usług opiekuńczych, zgodnie z potrzebami klientów OPS w Świebodzicach,
g) utrzymywanie osobistego oraz telefonicznego kontaktu z lekarzem, pielęgniarką oraz pracownikiem socjalnym,
h) w przypadku zgonu klienta wezwanie lekarza celem stwierdzenia zgonu, zawiadomienie rodziny lub osób wskazanych przez klienta, zawiadomienie Ośrodka Pomocy Społecznej w Świebodzicach,
i) załatwienie niezbędnych spraw urzędowych (poczta, bank, administracja).
6. Usługi świadczone będą we wszystkie dni tygodnia (od poniedziałku do niedzieli), także w święta i dni ustawowo wolne od pracy w godzinach od 08:00 do 20:00. Jedna godzina usługi jest równa jednej godzinie zegarowej tj. 60 minut.
7. Do czasu świadczenia usługi nie wlicza się czasu dojazdu lub dojścia do mieszkania świadczeniobiorcy.
8. Wszystkie wskazane powyżej czynności muszą być wykonywane z zachowaniem zasad czystości i higieny, a także z poszanowaniem godności człowieka. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia osobom wykonującym usługi wyposażenie w odpowiednie ubranie ochronne dostosowane do zakresu niesionej pomocy (rękawiczki, fartuchy, maseczki itp.), które Wykonawca przewidział w szacunkach i za które Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów.
9. Przewidywana ilość osób korzystających z usług opiekuńczych, o których mowa w art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej w okresie trwania umowy wynosi miesięcznie – około 58 osoby/m-c.
10. Przewidywana ilość świadczeń (godzin opiekuńczych) wynosi miesięcznie około 1 950 godzin/m-c.
11. Przedmiot zamówienia obejmuje szacunkową liczbę godzin usług tj. około 23 400 godzin w ciągu całego okresu świadczenia usług opiekuńczych. Liczba godzin została podana szacunkowo i może ulec zmianie, ponieważ nie można jej określić dokładnie ze względu na specyfikę zamówienia, którą cechuje zmienność potrzeb z uwagi na zmieniający się stan zdrowia i sytuację życiowa osób wymagających pomocy.
12. Ze względu na specyficzny charakter usług Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany liczby osób objętych usługami oraz ilości godzin w zależności od potrzeb osób wymagających opieki, przy czym Zamawiający gwarantuje realizację minimum 60% szacunkowej liczby godzin świadczenia usług opiekuńczych tj. 14 040 godzin. W takim przypadku ceny jednostkowe zaoferowane przez Wykonawcę pozostaną bez zmian w okresie objętym umową. Wykonawcy z tego tytułu nie przysługuje żadne roszczenie w szczególności z tytułu praw do zapłaty lub odszkodowania jak również nie może to być podstawą do odmowy wykonania gwarantowanej części zamówienia.
13. Wykonawca będzie świadczył usługi opiekuńcze na podstawie indywidualnej dokumentacji wydanej przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Świebodzicach zawierającej: imię i nazwisko klienta, adres zamieszkania, okres na jaki przyznano świadczenie, wymiar przyznanych usług, zakres przyznanych usług.
14. Ze względu na dobro i potrzeby osób, na rzecz których świadczone są usługi opiekuńcze, w wyjątkowych przypadkach Zamawiający dopuszcza możliwość telefonicznego poinformowania Wykonawcy o terminie rozpoczęcia lub przerwania realizacji usług opiekuńczych. Każdego tego typu informacje będą potwierdzone następnie na piśmie drogą elektroniczną.
15. W związku z zapewnieniem bezpieczeństwa wykonania niniejszego zamówienia przez Wykonawcę, Zamawiający będzie przekazywać dane osób korzystających z usługi w niezbędnym zakresie, w sposób zgodny z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
16. Wykonawca usług opiekuńczych powinien:
1) zapewnić ciągłość świadczonych usług od dnia 01.01.2024 r. do dnia 31.12.2024 r.,
2) zatrudnić taką liczbę osób, która zapewni właściwą realizację świadczenia,
3) kontrolować jakość świadczonych usług w miejscu zamieszkania podopiecznego,
4) dysponować koordynatorem usług opiekuńczych odpowiedzialnym za koordynowanie i nadzór nad całokształtem realizacji zamówienia posiadającym minimum roczne doświadczenie w bezpośrednim świadczeniu usług opiekuńczych lub jako koordynator usług, o których mowa w ustawie o pomocy społecznej.
17. Wszystkie osoby którym Wykonawca powierzy wykonywanie usług opiekuńczych powinny spełniać poniższe wymagania:
1) nie mogą być karane,
2) muszą zobowiązać się do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji uzyskanych w trakcie realizacji usług, w szczególności danych personalnych osób dla których świadczone są usługi, z uwzględnieniem ich sytuacji rodzinnej, osobistej, ekonomicznej i zdrowotnej,
3) posiadać stan zdrowia pozwalający na świadczenie usług opiekuńczych, w tym wykonywanie prac fizycznych,
4) być: sprawne intelektualnie, obsługiwać podstawowy sprzęt gospodarstwa domowego (pralka automatyczna, lodówka, odkurzacz, czajnik elektryczny itp.),
5) posiadać umiejętność nawiązywania i utrzymywania prawidłowych kontaktów interpersonalnych,
6) władać językiem polskim.

4.5.3.) Główny kod CPV: 85300000-2 - Usługi pracy społecznej i podobnej

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych

85312100-0 - Usługi opieki dziennej

85312400-3 - Usługi opieki społecznej nieświadczone przez ośrodki pobytowe

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 7

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 7

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 787176,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 959166,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 787176,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: HOME EXPRESS Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9522146983

7.3.3) Ulica: Wiertnicza 104/1

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.5) Kod pocztowy: 02-952

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-21

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 787176,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Okres realizacji umowy 12 miesięcy (od dnia 1 stycznia 2024 r.)

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.