Ogłoszenie z dnia 2025-12-02
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług medycznych w zakresie wydawania orzeczeń podczas udziału w posiedzeniach zespołów orzekających w Powiatowym Zespole do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Poznaniu.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Starostwo Powiatowe w Poznaniu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631276788
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Jackowskiego 18
1.5.2.) Miejscowość: Poznań
1.5.3.) Kod pocztowy: 60-509
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@powiat.poznan.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiat.poznan.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług medycznych w zakresie wydawania orzeczeń podczas udziału w posiedzeniach zespołów orzekających w Powiatowym Zespole do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Poznaniu.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-748860a3-751b-4c5a-96b0-bff83539e79d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00571024
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00044105/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.15 Świadczenie usług orzeczniczych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zamowienia.powiat.poznan.pl/procurements/52/procurement3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zamowienia.powiat.poznan.pl/procurements/52/procurement
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert, wymaganych dokumentów i oświadczeń odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Systemu pod adresem: https://zamowienia.powiat.poznan.pl/procurements/52/procurement.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.272.00061.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Świadczenie usług medycznych w zakresie wydawania orzeczeń podczas udziału w posiedzeniach zespołów orzekających w Powiatowym Zespole do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Poznaniu.
Zamawiający wymaga, by zamówienie realizował zespół lekarzy składający się co najmniej z lekarzy orzeczników w specjalizacji:
a) pediatrii - 1 osoba;
b) neurologii - 1 osoba;
c) ortopedii - 1 osoba;
d) reumatologii– 1 osoba;
e) interny – 1 osoba;
f) chirurgii– 1 osoba;
g) okulistyki – 1 osoba;
2. Lekarz orzecznik zobowiązany jest posiadać aktualne zaświadczenie wydane zgodnie z § 23 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 lipca 2003r. w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności ( Dz.U. z 2021 r. poz. 857 z późn.zm.) lub zobowiązanie się do odbycia szkolenia na zasadach określonych § 21 ust 2 tego aktu prawnego;
- przewodniczącym składu orzekającego jest:
1) lekarz posiadający tytuł specjalisty lub
2) lekarz posiadający specjalizację co najmniej I stopnia, lub
3) lekarz odbywający szkolenie specjalizacyjne w określonej dziedzinie medycyny, który ukończył moduł podstawowy właściwy dla danego szkolenia specjalizacyjnego lub będący w trakcie trzeciego roku tego szkolenia w przypadku specjalizacji, dla których przewidziany został moduł jednolity szkolenia
- w szczególności w następujących dziedzinach medycyny: chorobach wewnętrznych, pediatrii, ortopedii i traumatologii narządu ruchu, neurologii, psychiatrii, okulistyce i otorynolaryngologii.
Przewodniczącym składu orzekającego może zostać także osoba wykonująca zawód lekarza co najmniej przez okres pięciu lat - z wyłączeniem okresów: wykonywania zawodu w celu odbycia stażu podyplomowego, wykonywania zawodu na podstawie warunkowego prawa wykonywania zawodu, wykonywania zawodu na podstawie prawa wykonywania zawodu na określony zakres czynności zawodowych, okres i miejsce zatrudnienia w podmiocie leczniczym.
Wykonawca może dysponować lekarzami o większej ilości specjalizacji, Zamawiający może powoływać składy orzekające dopasowane do szerszego zakresu schorzeń wnioskodawców. Wybrany Wykonawca zobowiązany będzie przedłożyć Zamawiającemu aktualne zaświadczenie wydane zgodnie z § 23 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 lipca 2003r. oraz dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i prawo wykonywania zawodu lekarza wraz z wykazem zespołu lekarzy orzeczników - najpóźniej w dniu przystąpienia do realizacji zamówienia.
Zespół lekarzy orzeczników może składać się z lekarzy posiadających więcej niż jedną z w/w specjalizacji; lekarz taki będzie mógł pełnić funkcję orzecznika z zakresu specjalizacji, które posiada, a które objęte są przedmiotem zamówienia.
Ponadto lekarze każdej z wymienionych specjalizacji zobowiązani będą do odbycia szkolenia z zakresu ochrony danych osobowych.
3. Zamówienie będzie realizowane sukcesywnie, zgodnie z ceną zaoferowaną za wystawienie jednej oceny, do wykorzystania kwoty, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na wykonanie zadania podstawowego, tj. do wysokości 1.269.000,00 zł brutto. Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z opcji (w całości lub w części) w przypadku, gdy w okresie trwania umowy wyczerpaniu ulegnie zakres podstawowy. Opcja obejmuje zwiększenie zakresu przedmiotu zamówienia o liczbę ocen lekarskich do kwoty 180.000,00 zł brutto, o ile będzie to leżało w interesie Zamawiającego oraz wynikało z jego bieżących potrzeb.
4. Zamawiający szacuje, iż w okresie realizacji zamówienia podstawowego wydanych zostanie ok. 14.100 orzeczeń. Liczba wydanych orzeczeń będzie uzależniona od potrzeb Zamawiającego, tj. od liczby wpływających wniosków o wydanie orzeczeń.
5. Zamawiający przewiduje zastosowanie opcji, zgodnie z art. 441 ustawy pzp. i szacuje, iż w okresie realizacji zamówienia objętego opcją wydanych zostanie ok. 2.000 orzeczeń. Czynności wykonywane w ramach opcji będą realizowane na takich samych warunkach jak zamówienie podstawowe.
6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia podstawowego i opcji zawarty został w załącznikach do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z opcji, o której mowa w art. 441 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1320 ze zm.) na następujących warunkach:- skorzystanie z opcji jest uprawnieniem Zamawiającego. Realizacja opcji może, ale nie musi, nastąpić w zależności od zapotrzebowania Zamawiającego i na skutek jego dyspozycji w tym zakresie. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z opcji lub niewykorzystanie jej w całości, Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu;
- skorzystanie przez Zamawiającego z opcji będzie polegało na zwiększeniu zakresu przedmiotu zamówienia podstawowego, tj. liczby ocen lekarskich w liczbie około 2000, o których mowa w pkt. 1 opisu przedmiotu zamówienia do kwoty w wysokości 180 000,00 zł brutto. Opcja obejmuje wszystkie rodzaje specjalizacji lekarskich określonych w pkt. 14 opisu przedmiotu zamówienia;
- cena jednostkowa za wykonanie przedmiotu zamówienia objętego opcją musi być tożsama z ceną jednostkową za wykonanie zamówienia podstawowego. Zamawiający wymaga, aby cena jednostkowa za ocenę lekarską była taka sama niezależnie od rodzaju specjalizacji;
- Wykonawcy przysługiwać będzie wynagrodzenie z tytułu wykonania zamówienia objętego opcją ustalone na podstawie ceny jednostkowej za ocenę lekarską wskazaną w ofercie i liczbę faktycznie zrealizowanych ocen lekarskich w ramach opcji;
- Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z opcji w całości lub w części po wykorzystaniu kwoty określonej w zamówieniu podstawowym tj. 1 269 000,00 zł w okresie obowiązywania umowy tj. do 31.12.2026r.;
- zlecenie opcji nastąpi poprzez złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli określającego zakres opcji (liczbę dodatkowych ocen lekarskich wg. specjalizacji) i czas jej realizacji;
- czynności wykonywane w ramach opcji będą realizowane na takich samych warunkach jak zamówienie podstawowe. Skorzystanie z opcji nie stanowi zmiany umowy czy też zawarcia dodatkowej umowy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Sporządzony w oryginale, w formie elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym formularz ofertowy, o treści zgodnejz załącznikiem nr 1 do SWZ.
2) Sporządzone w oryginale, w formie elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem, zaufanym lub podpisem osobistym aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu, stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
3) W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy/podwykonawcy/podmiotu udostępniającego zasoby jest umocowana do jego reprezentowania - odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia ww. dokumentów, jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych
i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
4) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy lub Wykonawców, w przypadku gdy:
a) ofertę podpisuje w imieniu Wykonawcy inna osoba;
b) ofertę składają Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego (np. konsorcjum), o treści wymaganej w art. 58 ust. 2 ustawy – upoważnienie do pełnienia funkcji przedstawiciela / lidera konsorcjum wymaga podpisu prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego
z Wykonawców.
Pełnomocnictwo należy złożyć w formie elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem, zaufanym lub podpisem osobistym lub w formie cyfrowego odwzorowania dokumentu. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej może dokonać mocodawca lub notariusz.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Dopuszcza się na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1, pkt 2 lit. a, b-c, pkt 3-4 i ust. 2 oraz art. 439 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1320 z późn. zm.).Szczegółowy zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia, opisany został w załączniku nr 3 do SWZ – Projektowanych postanowieniach umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-10 10:30
8.2.) Miejsce składania ofert: https://zamowienia.powiat.poznan.pl/procurements/52/procurement
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-10 10:45
8.4.) Termin związania ofertą: do 2026-01-08
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r., o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza się:1) wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka,
o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
2) wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124, z późn. zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
3) wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, 295 i 1598 oraz z 2024 r. poz. 619, 1685 i 1863), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.
Weryfikacja podstaw wykluczenia, zostanie dokonana na wyznaczony przez Zamawiającego dzień składania ofert oraz przed podpisaniem umowy w zakresie wybranego Wykonawcy.
2. Zgodnie z zapisami art. 110 ust. 1 ustawy Pzp Wykonawca może zostać wykluczony przez zamawiającego na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.
INNE PRZETARGI Z POZNANIA
- BUDOWA JAPOŃSKIEGO OGRODU WYOBRAŹNI W STARYM ZOO [POZNAŃ]
- ZP3/6295/25 - Roboty budowlane i instalacyjne dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Zamówienie zostało podzielone na 2 części
- Dostawa wózków transportowych do Szpitala Miejskiego im. Franciszka Raszei w Poznaniu
- Dostawa aparatów do znieczulania na potrzeby Wielospecjalistycznego Szpitala Miejskiego im. J. Strusia przy ul. Szwajcarskiej 3 w Poznaniu
- modernizacja infrastruktury na placu zabaw przy ul. Włodkowica/Grunwaldzka w Poznaniu
- Zakup kardiomonitora oraz stacji dokującej dla pomp infuzyjnych dla środowiska MRI.
więcej: przetargi w Poznaniu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług opiekuńczych na terenie Gminy Tłuszcz
- Tymczasowe schronienie dla osób bezdomnych oraz tymczasowe schronienie dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi dla podopiecznych Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Końskich
- Świadczenie usług zdrowotnych osobom doprowadzonym do wytrzeźwienia w Ośrodku Wczesnej Interwencji dla Osób z Problemem Alkoholowym i ich Rodzin - 15 części.
- Świadczenie usług medycznych w zakresie wydawania orzeczeń podczas udziału w posiedzeniach zespołów orzekających w Powiatowym Zespole do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Poznaniu.
- Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi na terenie gminy Trzemeszno w roku 2026
- ŚWIADCZENIE USł. OPIEKUŃCZYCH W MIEJSCU ZAMIESZKANIA ZGODNIE Z ART. 50 USTAWY Z DN. 12 MARCA 2004r. O POMOCY SPOŁ., DLA OSÓB ZAM. NA TERENIE GM. CIĘŻKOWICE - ŚWIADCZENIOBIORCÓW GOPS W CIĘŻKOWICACH
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





