Ogłoszenie z dnia 2025-12-02
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00491026/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-10-22
- 2025/BZP 00495458/01 - Modyfikacja z dnia 2025-10-24
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 1.500.000,00 zł
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Chmielnik
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690582051
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 50
1.5.2.) Miejscowość: Chmielnik
1.5.3.) Kod pocztowy: 36-016
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: m.czarnota@chmielnik.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.chmielnik.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/chmielnik1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 1.500.000,00 zł2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a03c04bb-88bc-48fe-888d-30b18c74f018
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00570815
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00034560/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego do kwoty 1 500 000,00 zł
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00491026
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RD.271.12.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 1.500.000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Chmielnik powstałego w związku z realizacją zadań inwestycyjnych.
1.2. Udzielony kredyt oparty będzie o referencyjną stopę WIBOR 3M według notowań aktualnych na dzień zawarcia umowy i stałą marżę w okresie kredytowania. Podstawą wyliczenia kosztu kredytu na potrzeby porównania i wyboru najkorzystniejszej oferty jest plan spłaty kredytu zawarty
w Załączniku nr 1b do SWZ, zawierający następujące założenia:
a) waluta kredytu: złoty polski (PLN);
b) kredyt długoterminowy;
c) kwota kredytu: 1.500.000,00 PLN
d) opłata przygotowawcza za udzielenie kredytu: do kwoty 200,00 PLN, płatna przelewem w dniu uruchomienia pierwszej transzy kredytu;
e) oprocentowanie w skali roku: według złożonej oferty (stopa referencyjna WIBOR 3M plus stała marża banku);
f) uruchomienie kredytu: jedna transza, dzień po podpisaniu umowy;
g) częstotliwość płatności rat kapitałowych i odsetkowych: kwartalnie (do ostatniego dnia kwartału), obliczane za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu;
h) okres karencji w spłacie rat kapitałowych – do 31.03.2026 r. (pierwsza rata płatna w dniu 31.03.2026 r.);
i) termin spłaty kolejnych rat kapitałowych i odsetkowych: kwartalnie na ostatni dzień każdego kwartału, zgodnie z zasadami stosowanymi przez bank;
j) ilość rat kapitałowych: 16;
k) sposób zaokrąglania kwot: do dwóch miejsc po przecinku (zgodnie z zasadą, że począwszy
od trzeciego miejsca po przecinku wartości od 0 do 4 zaokrągla się w dół, a wartości od 5 do 9 w górę;
l) metoda wyznaczania rat: kapitałowa;
m) sposób ściągania odsetek: według salda kredytu (formuła 365/366), o kwocie odsetek Zamawiający będzie informowany na 2 dni przed terminem wymagalności;
n) Wykonawca nie będzie pobierał dodatkowej prowizji za przedterminową spłatę kredytu;
o) Wykonawca nie będzie pobierał dodatkowej prowizji za niewykorzystaną część kredytu;
p) formę zabezpieczenia spłaty kredytu wraz z należnymi odsetkami stanowi weksel in blanco z deklaracją wekslową równą wielkości wnioskowanego kredytu wraz z należnymi odsetkami;
q) kredytobiorcy przysługuje uprawnienie do negocjowania warunków spłaty odsetek za zwłokę i stopy oprocentowania (bez pobierania przez bank jakichkolwiek prowizji i opłat).
1.3 Wykonawca zobowiązany jest przedstawić plan spłaty kredytu (zamieszczony w Załączniku nr 1b do SWZ) według poniższego schematu:
Termin Kwota w zł
31.03.2026 93.750,00
30.06.2026 93.750,00
30.09.2026 93.750,00
31.12.2026 93.750,00
31.03.2027 93.750,00
30.06.2027 93.750,00
30.09.2027 93.750,00
31.12.2027 93.750,00
31.03.2028 93.750,00
30.06.2028 93.750,00
30.09.2028 93.750,00
31.12.2028 93.750,00
31.03.2029 93.750,00
30.06.2029 93.750,00
30.09.2029 93.750,00
31.12.2029 93.750,00
1.4 Dodatkowe informacje Zamawiającego:
a) Zamawiający nie korzysta z wykupu wierzytelności, nie emitował papierów wartościowych;
b) Zamawiający nie posiada zobowiązań z tytułu pożyczek na wyprzedzające finansowanie inwestycji;
c) Oprocentowanie kredytu będzie zmieniało się co kwartał i będzie ustalane w oparciu o stawkę WIBOR 3M powiększoną o stałą marżę Wykonawcy.
Dla ustalenia wysokości stopy oprocentowania kredytu należy przyjąć stawkę WIBOR 3M, w wysokości średniej WIBOR 3M ze wszystkich dni roboczych ostatniego miesiąca kwartału, z datą obowiązującą od 1. dnia miesiąca następującego po zakończeniu kwartału, w którym obliczono średnią stawkę, i obowiązuje przez cały kolejny kwartał.
W przypadku gdy stawka bazowa WIBOR 3M obowiązująca w okresie, za który odsetki są naliczane osiągnie wartość ujemną, przyjmuje się, że wartość stawki bazowej WIBOR 3M jest równa 0,00%;
d) Zamawiający nie ma podpisanych żadnych umów o partnerstwie publiczno – prywatnym;
e) w przypadku gdy data spłaty raty kapitałowej przypadnie na dzień wolny od pracy, za datę spłaty należy przyjąć dzień roboczy poprzedzający dzień wolny;
f) w przypadku spłaty kredytu we wcześniejszym terminie odsetki będą liczone do dnia spłaty kredytu, a nie do końca umowy.
Zamawiający zastrzega możliwość aneksowania umowy kredytowej w zakresie wysokości rat kredytu celem spełnienia wymogów z art. 243 ustawy o finansach publicznych bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat.
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 166200,98 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 175596,16 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 166200,98 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Gospodarstwa Krajowego, z siedzibą w Warszawie Al. Jerozolimskie 7, 00-955 Warszawa
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 000017319
7.3.3) Ulica: Region Podkarpacki w Rzeszowie, Al. Rejtana 20B
7.3.4) Miejscowość: Rzeszów
7.3.5) Kod pocztowy: 35-310
7.3.6.) Województwo: podkarpackie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-12-01
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 166200,98 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2029-12-31INNE PRZETARGI CHMIELNIK
- "Dostawa artykułów spożywczych do Samorządowego Przedszkola w Chmielniku w okresie od 1 stycznia 2026 r. do 30 czerwca 2026 r."
- Przygotowywanie i wydawanie gorących posiłków dla podopiecznych Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chmielniku w roku 2026
- Bezgotówkowy zakup paliwa
więcej: przetargi CHMIELNIK »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Międzylesie w 2025 roku
- Długoterminowy kredyt bankowy dla Gminy Włodawa w 2025 roku w wysokości 1 638 874,00 zł. z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów
- Kredyt długoterminowy w kwocie 3 000 000,00 zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Gręboszów
- Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 927.093,00 zł, przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań finansowych.
- Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 650 000,00 PLN
- Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Witnica oraz jej jednostek organizacyjnych w latach 2026-2028
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





