Ogłoszenie z dnia 2025-11-25
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
„Sukcesywny zakup paliw płynnych poprzez tankowanie pojazdów na stacji paliw Wykonawcy w 2026 r.”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: "TESKO" TATRZAŃSKA KOMUNALNA GRUPA KAPITAŁOWA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 490023843
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Szymony 17A
1.5.2.) Miejscowość: Zakopane
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-500
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski
1.5.7.) Numer telefonu: 182025614
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: tesko@tesko.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://tesko.bip.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Sukcesywny zakup paliw płynnych poprzez tankowanie pojazdów na stacji paliw Wykonawcy w 2026 r.”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-19c96a77-19eb-4e25-8f5f-aa865772226e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00553936
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-19c96a77-19eb-4e25-8f5f-aa865772226e3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu odbywa się przez Platformę e-Zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl
2. Korzystanie z Platformy jest bezpłatne.
3. Wykonawca musi posiadać konto „Wykonawca”. Zasady zakładania kont i korzystania – w Regulaminie i „Centrum Pomocy” na Platformie.
4. Przeglądanie/pobieranie publicznej dokumentacji nie wymaga konta ani logowania.
5. Dokumenty elektroniczne (także cyfrowe odwzorowania) sporządza się zgodnie z rozporządzeniem PRM w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
6. Dokumenty z § 2 ust. 1 ww. rozporządzenia sporządza się w formatach określonych w KRI i przekazuje jako załączniki; w zakresie formatów z art. 66 ust. 1 Pzp regulacje te nie mają bezpośredniego zastosowania.
7. Inne informacje/oświadczenia/dokumenty przekazuje się:
a) w formatach określonych w KRI jako załączniki, lub
b) jako tekst wpisany bezpośrednio w wiadomości (np. w „Formularzu do komunikacji”).
8. Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa przekazuje się w wydzielonym, oznaczonym pliku z nazwą „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
9. Komunikacja (z wyłączeniem składania ofert/wniosków) odbywa się przez „Formularze do komunikacji” (zakładka „Formularze”); możliwe jest dodawanie załączników.
10. Załączniki wymagające podpisu mogą być opatrzone podpisem kwalifikowanym, zaufanym lub osobistym — typu zewnętrznego (plik + plik podpisu) lub wewnętrznego (podpis „wszyty”).
11. Pełne korzystanie z „Formularzy do komunikacji” wymaga konta „Wykonawcy”; do zadawania pytań do SWZ wystarczy konto uproszczone.
12. Wszystkie wysłane/odebrane wiadomości widoczne są po zalogowaniu w zakładce „Komunikacja”.
13. Maksymalny rozmiar załączników przesyłanych jednym formularzem: 150 MB.
14. Minimalne wymagania techniczne i specyfikację połączenia określa Regulamin Platformy.
15. Wsparcie techniczne: tel. 22 458 77 99 oraz formularz „Zgłoś problem” na Platformie.
16. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację przez Platformę dopuszcza się e-mail: tesko@tesko.pl
(nie dotyczy ofert/wniosków).
17. Wnioski o wyjaśnienie treści SWZ składa się przez „Formularz do komunikacji”. Zamawiający udziela wyjaśnień nie później niż 2 dni przed terminem składania ofert (udostępniając je na stronie postępowania), o ile wniosek wpłynął co najmniej 4 dni przed tym terminem.
1
Adres strony internetowej, na której jest prowadzone postępowanie i na której będą dostępne wszelkie dokumenty związane z prowadzoną procedurą (link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia):
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-19c96a77-19eb-4e25-8f5f-aa865772226e
Zamawiający informuję, iż na tej stronie internetowej udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia, oraz https://tesko.bip.gov.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE
L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest „TESKO” Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa Sp. z o.o.;
2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: iod@tesko.pl
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym
postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 74 Ustawy PZP.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE
L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest „TESKO” Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa Sp. z o.o.;
2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: iod@tesko.pl
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym
postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 74 Ustawy PZP.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 11 - ZP/2025 – Paliwa - stacja
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest bezgotówkowy zakup paliw: benzyny bezołowiowej oraz oleju napędowego do pojazdów Zamawiającego, spełniających wymogi Rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 26 czerwca 2024 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz. U. poz. 1018 z późn. zm.) na stacji paliw Wykonawcy na terenie Miasta Zakopane.
2. Szacunkowe ilości paliw płynnych, będących przedmiotem zakupu:
Tabela nr 1.
L.p. Rodzaj paliwa Jednostka miary Ilość
1. Benzyna bezołowiowa 95 litr 3 500
2. Olej napędowy litr 39 000
Podane ilości są wielkościami szacunkowymi, ustalonymi na podstawie ilości paliwa zakupionego w 2025 roku. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zakupu paliwa w ilościach odbiegających od podanych wielkości tj. zmniejszania lub zwiększania w okresie realizacji umowy ilości każdego z rodzajów zamawianego lub zakupionego paliwa w zależności od faktycznych potrzeb i możliwości finansowych Zamawiającego. Powyższa sytuacja nie będzie traktowana przez Wykonawcę jako odstąpienie od umowy nawet w części i nie będzie powodować żadnych roszczeń Wykonawcy.
3. Zakup paliw odbywać się będzie w dni robocze oraz w dniach ustawowo wolnych od pracy na stacji paliw Wykonawcy. Wykonawca musi zapewnić Zamawiającemu ciągłość dostaw przedmiotu zamówienia w okresie trwania umowy.
4.Wymagania jakościowe:
4.1. Benzyna bezołowiowa 95:
a) Paliwo tj. benzyna bezołowiowa 95 musi spełniać wymagania jakościowe odpowiednich i obowiązujących polskich norm oraz przepisów w tym zakresie.
b) Przedmiot zamówienia musi spełniać wymagania jakościowe dla paliw ciekłych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 26 czerwca 2024 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz. U. poz. 1018 z późn. zm.) oraz odpowiednio odpowiadający normie E10 lub równoważne;
c) Wymagania jakościowe dla benzyn silnikowych z maksymalną zawartością tlenu do 3,7% (m/m) stosowanych w szczególności w pojazdach, zgodnie z Załącznikiem nr 1 do Rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 26 czerwca 2024 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz. U. poz. 1018 z późn. zm.).
d) Na każde żądanie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany obowiązany jest okazać „świadectwo jakości paliwa” potwierdzające zgodność zatankowanego paliwa z wymaganiami Polskich Norm oraz przepisów obowiązujących w tym zakresie.
e) Wykonawca winien posiadać co najmniej jedną stację paliw na terenie miasta Zakopane (należy wskazać lokalizację tejże stacji w ofercie przetargowej) posiadającą system monitoringu wizyjnego. Stacja paliw musi spełniać wymogi przewidziane przepisami dla stacji paliw, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 24 lipca 2023 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać bazy i stacje paliw płynnych, bazy i stacje gazu płynnego, rurociągi przesyłowe dalekosiężne służące do transportu ropy naftowej i produktów naftowych i ich usytuowanie (Dz. U. poz. 1707).
f) Możliwość tankowania samochodów Zamawiającego przez 7 dni w tygodniu (również w święta i dni ustawowo wolne od pracy) od 7:00 do 20:00. Zamawiający dopuszcza przerwę w otwarciu stacji paliw spowodowaną dostawą paliwa na stację, w takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany powiadomić Zamawiającego o przerwie z 12 godzinnym wyprzedzeniem. Awaryjne tankowanie według potrzeb po wcześniejszym zgłoszeniu Zamawiającego.
g) Tankowanie paliwa do pojazdów Spółki na stacji paliw Wykonawcy odbywać się będzie bezgotówkowo. Wykonawca wystawiać będzie fakturę VAT (maksymalnie dwa razy w miesiącu) która musi zawierać: datę tankowania, rodzaj i ilość pobranego paliwa, cenę jednostkową jednego litra paliwa z uwzględnieniem upustu.
h) Faktury VAT mają spełniać aktualnie obowiązujące przepisy prawa podatkowego obowiązujące na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Do każdej faktury Wykonawca dołączy wykaz każdorazowego tankowania, które powinno zawierać co najmniej:
- ilościowe i wartościowe specyfikacje tankowanego paliwa dla poszczególnych pojazdów (wg numerów rejestracyjnych),
- datę tankowania,
- dane pojazdu tj. nr rejestracyjny,
Szczegółową formę i zakres informacji Zamawiający ustali z Wykonawcą na etapie podpisywania umowy.
i) Wykonawca musi zapewnić możliwość wjazdu na stację pojazdów ciężkich – specjalnych Zamawiającego w tym m.in.:
- śmieciarki,
- piaskarki,
- pługu,
- koparki,
- autobusów niskopodłogowych klasy MIDI,
4.2. Olej Napędowy:
a) Olej napędowy Ekodiesel musi spełniać wymagania jakościowe dla paliw ciekłych zgodnie z Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 26 czerwca 2024 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz. U. poz. 1018 z późn. zm.) oraz odpowiednio odpowiadających normie ON B7 lub równoważne.
b) Olej napędowy przeznaczony jest m.in. do zasilania silników w autobusach miejskich spełniających normy emisji spalin Euro 6, pracujących w trudnych warunkach komunikacji miejskiej.
c) Wykonawca winien posiadać co najmniej jedną stację paliw na terenie miasta Zakopane (należy wskazać lokalizację tejże stacji w ofercie przetargowej) posiadającą system monitoringu wizyjnego. Stacja paliw musi spełniać wymogi przewidziane przepisami dla stacji paliw, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 24 lipca 2023 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać bazy i stacje paliw płynnych, bazy i stacje gazu płynnego, rurociągi przesyłowe dalekosiężne służące do transportu ropy naftowej i produktów naftowych i ich usytuowanie (Dz. U. poz. 1707).
d) Możliwość tankowania samochodów Zamawiającego przez 7 dni w tygodniu (również w święta i dni ustawowo wolne od pracy) od 7:00 do 20:00. Zamawiający dopuszcza przerwę w otwarciu stacji paliw spowodowaną dostawą paliwa na stację, w takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany powiadomić Zamawiającego o przerwie z 12 godzinnym wyprzedzeniem. Awaryjne tankowanie według potrzeb po wcześniejszym zgłoszeniu Zamawiającego.
e) Tankowanie paliwa do pojazdów Spółki na stacji paliw Wykonawcy odbywać się będzie bezgotówkowo. Wykonawca wystawiał będzie fakturę VAT (maksymalnie dwa razy w miesiącu) która musi zawierać: datę tankowania, rodzaj i ilość pobranego paliwa, cenę jednostkową jednego litra paliwa z uwzględnieniem upustu.
f) Faktury VAT mają spełniać aktualnie obowiązujące przepisy prawa podatkowego obowiązujące na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Do każdej faktury Wykonawca dołączy wykaz każdorazowego tankowania, które powinno być zawierać co najmniej:
- ilościowe i wartościowe specyfikacje tankowanego paliwa dla poszczególnych pojazdów (wg numerów rejestracyjnych);
- datę tankowania;
- dane pojazdu tj. nr rejestracyjny;
Szczegółową formę i zakres informacji Zamawiający ustali z Wykonawcą na etapie podpisywania umowy. Wykonawca wraz z fakturą VAT przedstawiał zestawienie dotyczące zatankowanego oleju napędowego przez poszczególne pojazdy Zamawiającego.
g) Możliwość wjazdu na stację autobusów niskopodłogowych klasy MIDI oraz pojazdów ciężkich – specjalnych Zamawiającego m.in.:
- śmieciarki,
- piaskarki,
- pługu,
- koparki.
4.3. Ceny paliw zmienią się w okresie obowiązywania umowy, zgodnie z aktualną ceną paliw podaną na stronie www.orlen.pl (hurtowe ceny paliw) na dany dzień, w stosunku do ceny na podstawie której sporządzona zostanie oferta. W takim przypadku cena będzie każdorazowo zmieniona o wysokość stałego upustu zaproponowanego przez Wykonawcę.
4.4. Zamawiający będzie kontrolował wysokość cen publikowanych przez PKN Orlen na stronie internetowej www.orlen.pl (hurtowe ceny paliw).
4.5. Każdorazowo kwota wynagrodzenia za sprzedaż paliwa będzie liczona na zasadzie: cena jednostkowa netto z dnia sprzedaży na stacji paliw, pomniejszona o zadeklarowaną w ofercie wielkość stałego upustu.
4.6. Podane ilości zakupionego paliwa są wielkościami szacunkowymi, ustalonymi na podstawie ilości paliwa zakupionego w 2025 roku. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zakupu paliwa w ilościach odbiegających od podanych wielkości tj. zmniejszania lub zwiększania w okresie realizacji umowy ilości każdego z rodzajów zamawianego lub zakupionego paliwa w zależności od faktycznych potrzeb i możliwości finansowych Zamawiającego. Powyższa sytuacja nie będzie traktowana przez Wykonawcę jako odstąpienie od umowy nawet w części i nie będzie powodować żadnych roszczeń Wykonawcy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09134100-8 - Olej napędowy
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09134100-8 - Olej napędowy
09132100-4 - Benzyna bezołowiowa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę, spośród ważnych ofert złożonych
w postępowaniu, na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SWZ.
2. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami oceny ofert:
Kryterium nr 1: Cena (brutto) – 100 %
Cena oferty uwzględnia wszystkie zobowiązania oraz musi być podana w PLN cyfrowo i słownie, w wartości netto i brutto, z wyodrębnieniem należnego podatku VAT.
a) Na cenę netto 1 litra benzyny bezołowiowej Pb 95 składa się:
- cena sprzedaży 1 litra Pb 95 publikowana przez Polski Koncern Naftowy ORLEN SA
w dniu zamieszczenia ogłoszenia przez Zamawiającego na Portalu Zamówień Publicznych
- minus upust wyrażony kwotowo.
b) Na cenę netto 1 litra oleju napędowego (Ekodiesel) składa się:
- cena sprzedaży 1 litra ON (Ekodiesel) publikowana przez Polski Koncern Naftowy ORLEN SA
w dniu umieszczenia ogłoszenia przez Zamawiającego na Portalu Zamówień Publicznych
- minus upust wyrażony kwotowo
UWAGA!
Jeżeli w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu PKN Orlen nie opublikował cen, o których mowa powyżej, zostaną zastosowane pierwsze ceny opublikowane po dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu.
c) Liczba punktów przyznana ofercie zostanie obliczona wg wzoru:
- CN– cena oferty,
- CPb95 – cena benzyny bezołowiowej,
- CON - cena dnia oleju napędowego,
CN = CPb95 + CON
Sposób obliczenia wartości punktowej kryterium:
CN oferty najniższej spośród ofert ważnych
Wartość punktowa oferty = ----------------------------------------------- x 100
CN oferty badanej
d) Ocena ofert dokonywana jest na podstawie ceny bazowej obliczonej wg cen PKN ORLEN opublikowanych w dniu ogłoszenia postępowania, pomniejszonych o zaoferowany stały upust; rozliczenia w trakcie realizacji umowy będą prowadzone wg ceny z dnia sprzedaży pomniejszonej o stały upust, zgodnie z §4 wzoru umowy.
3. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona
z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń. Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienia wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego.
5. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
6. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.
7. W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej ilości przyznanych punktów, wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
8. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertą w terminie związania ofertą określonym w SWZ.
9. Jeżeli termin związania ofertą upłynie przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, pisemnej zgody na wybór jego oferty.
10. W przypadku braku zgody, o której mowa w pkt. 19.10, oferta podlega odrzuceniu,
a Zamawiający zwraca sią o wyrażenie takiej zgody do kolejnego Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, chyba, że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że zgodnie z art. 32 ust. 1 pkt. 4 Ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1385) posiada aktualną koncesję na podjęcie i realizowanie działalności określonej zamówieniem.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę, co najmniej 200 000,00 PLN (słownie: dwieście tysięcy złotych i 00/100). Wykonawca zobowiązany będzie do posiadania ważnej polisy na w/w kwotę przez cały okres obowiązywania umowy.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej jedną stacją paliw dostępną całodobowo na terenie Miasta Zakopane.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 PZP Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, jeżeli wymagał ich złożenia w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:
1. Informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie dotyczącym podstaw wykluczenia wskazanych w art. 108 ust. 1 pkt. 1), 2) i 4) oraz art. 109 ust. 1 pkt. 2) Ustawy PZP, sporządzoną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem.
2. Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Ustawy PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 3 do SWZ.
3. Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 Ustawy PZP, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności.
4. Zaświadczenie albo inny dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności.
5. Odpis lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 PZP Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, jeżeli wymagał ich złożenia w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:
1. Oświadczenie o posiadaniu co najmniej jednej stacji paliw na terenie Gminy Miasta Zakopane spełniającej wymogi określone w przepisach prawa.
2. Dokument (lub dokumenty) potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
3. Koncesję na obrót paliwami płynnymi wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, o której mowa w art. 32 ust. 1 pkt 4) Ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1385).
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Dokumenty składane wraz z interaktywnym formularzem oferty wygenerowanym przez Platformę e-Zamówienia:1) formularz ofertowy przygotowany przez Zamawiającego zgodnie z załącznikiem nr 1 do SWZ,
2) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w Rozdziale X pkt. 10.1 SWZ stanowiące załącznik nr 2 do SWZ i/lub załącznik nr 2A do SWZ (jeżeli dotyczy),
3) zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w Rozdziale XI pkt. 11.3 SWZ (jeżeli dotyczy),
4) dokument lub dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy),
5) oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale XII pkt. 12.3 SWZ (jeżeli dotyczy),
6) dowód wniesienia wadium.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych i 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego:
BNP Paribas Bank Polska S.A. 83 1600 1042 0002 0141 8134 7151
z dopiskiem: „Wadium w postępowaniu przetargowym, znak sprawy: 11 - ZP/2025 – Paliwa_stacja”.
Uwaga!
Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w pkt. 16.4 SWZ powyżej przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert (tj. do dnia 08 grudnia 2025 roku do godziny 10:00).
5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w Ustawie PZP.
2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: „TESKO” Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa Sp. z o.o. z siedzibą w Zakopanem przy ulicy Szymony 17a.
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 Ustawy PZP), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 Ustawy PZP zostanie odrzucona .
7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 Ustawy PZP.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X pkt. 10.1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ.2. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym
w ofercie.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty
w zakresie uregulowanym w art. 454 - 455 Ustawy PZP oraz wskazanym we wzorze umowy, stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ.
4. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
5. Wniesienie zastrzeżeń do umowy po zakończeniu postępowania przetargowego będzie traktowane przez Zamawiającego jako uchylanie się Wykonawcy od zawarcia umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-08 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-08 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
INNE PRZETARGI Z ZAKOPANEGO
- "Sukcesywny zakup paliw płynnych poprzez tankowanie pojazdów na stacji paliw Wykonawcy w 2026 r."
- ZAKUP LORNETEK
- Zarządzanie projektem dofinansowanym ze środków UE pn. Poprawa efektywności energetycznej budynku Teatru im. St. I. Witkiewicza w Zakopanem.
- Świadczenie usług pralniczych dla Centralnego Ośrodka Sportu - Ośrodka Przygotowań Olimpijskich w Zakopanem
- KOMPLEKSOWA OCHRONA UBEZPIECZENIOWA DLA TATRZAŃSKIEGO PARKU NARODOWEGO NA ROK 2026
- Dostawę jednej fabrycznie nowej ładowarki teleskopowej - rok produkcji 2025.
więcej: przetargi w Zakopanem »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Sukcesywna dostawa oleju napędowego na potrzeby Gminnego Zakładu Usług Komunalnych w Dołhobyczowie w 2026 roku
- Dostawa paliw ciekłych dla WIOŚ w Warszawie i Delegatur
- Dostawa oleju napędowego do Zakładu Gospodarki Komunalnej w Witkowie w roku 2026
- "Sukcesywna dostawa paliw płynnych w 2026 roku"
- Dostawa paliwa (oleju napędowego, benzyny bezołowiowej Pb95 i oleju opałowego) dla Nadleśnictwa Włocławek w roku 2026
- Dostawa oleju napędowego
więcej: Benzyna bezołowiowa »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





