eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ochotnica Dolna"UPORZĄDKOWANIE ŚRODOWISKA SIECIOWEGO W WARSTWIE LOGICZNEJ SERWEROWNI" w ramach projektu CYBERBEZPIECZNA GMINA OCHOTNICA DOLNA Etap III



Ogłoszenie z dnia 2025-11-24

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„UPORZĄDKOWANIE ŚRODOWISKA SIECIOWEGO W WARSTWIE LOGICZNEJ SERWEROWNI" w ramach projektu CYBERBEZPIECZNA GMINA OCHOTNICA DOLNA
Etap III

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Ochotnica Dolna

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 491892587

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Dłubacze 160

1.5.2.) Miejscowość: Ochotnica Dolna

1.5.3.) Kod pocztowy: 34-452

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@ochotnica.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ochotnica.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„UPORZĄDKOWANIE ŚRODOWISKA SIECIOWEGO W WARSTWIE LOGICZNEJ SERWEROWNI" w ramach projektu CYBERBEZPIECZNA GMINA OCHOTNICA DOLNA
Etap III

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1f2c3b6e-9c76-42e7-8c59-301311ff9d65

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00552584

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Projekt „Cyberbezpieczny Samorząd”. Przedmiot zamówienia jest finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) w ramach Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy 2021-2027, Priorytet II Zaawansowane usługi cyfrowe, Działanie 2.2. Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa.

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-1f2c3b6e-9c76-42e7-8c59-301311ff9d65

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Tak

3.3.) Informacje na temat sposobu udostępnienia zastrzeżonych dokumentów zamówienia

Szczegółowy opis zamówienia znajduje się w załączniku nr 1B do Oferty– dostępy wyłącznie w siedzibie Zamawiającego, ze względu na poufny charakter informacji. Załącznik 1B do Oferty stanowi materiał zawierający informacje o charakterze poufnym podlegające ochronie ze względów bezpieczeństwa
1. Zamawiający wymaga odbycia wizji lokalnej i zapoznania się z poufną dokumentacją dotyczącą przedmiotu zamówienia. Oferta wykonawcy, który nie zapoznana się z załącznikiem 1B do SWZ zostanie odrzucona.
2. Sposób dostępu do informacji poufnych oraz wymagania związane z ochroną poufnego charakteru informacji:
1) Warunkiem uzyskania wglądu w załącznik nr 1B do Oferty jest przedłożenie Zamawiającemu przez Wykonawcę wniosku o Zachowaniu Poufności, którego wzór stanowi załącznik nr 8 do SWZ, a następnie umówienie się w siedzibie Zamawiającego na zapoznanie się z dokumentacją.
2) Dokumentacja zostanie udostępniona w siedzibie Zamawiającego: Urząd Gminy Ochotnica Dolna, os Dłubacze 160, 34-453 Ochotnica Dolna.
3) Wykonawca zobowiązany jest przesłać wniosek o zachowaniu poufności (Załącznik nr 8 do SWZ) w formie elektronicznej opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzony podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby uprawnionej do reprezentowania Wykonawcy i przesłanym na adres: info@ochotnica.pl.
4) Zamawiający poinformuje Wykonawcę składającego wniosek o zapoznanie się z dokumentacją o terminie zapoznania się drogą elektroniczną. Wykonawcy zapoznający się z dokumentacją będą zobowiązani do pisemnego potwierdzenia w protokole zapoznania się z dokumentacją wraz ze wskazaniem informacji o osobie dokonującej zapoznania się z dokumentacją (imię, nazwisko) oraz o podmiocie z ramienia, którego dana osoba zapoznaje się z dokumentacją. Jeżeli osoba zapoznająca się z dokumentacją nie jest Wykonawcą lub nie jest osobą uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy na podstawie odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, jest zobowiązana do przedstawienia pisemnego pełnomocnictwa Wykonawcy do zapoznania się z dokumentacją w imieniu Wykonawcy (w oryginale lub notarialnie poświadczonego za zgodność z oryginałem).
5) Zamawiającego udostępni informacje poufne do upływu terminu składania ofert. Zaleca się, aby Wykonawcy zwracali się do Zamawiającego o udostępnienie ww. dokumentów niezwłocznie po publikacji ogłoszenia o zamówieniu oraz SWZ.
6) Zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia o charakterze poufnym będą przesyłane na adres poczty elektronicznej wskazany przez Wykonawcę w złożonym wniosku za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia.
7) Otrzymane w ten sposób informacje przez Wykonawców nie mogą być udostępniane innym osobom i podmiotom oraz muszą służyć tylko i wyłącznie przygotowaniu oferty.

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a
Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która dostępna jest pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wszelkie informacje dotyczące
wymagań technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej zostały opisane w
specyfikacji oraz w Regulaminie Platformy e-Zamówienia, dostępnym na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz
informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna RODO została zamieszczona w Załączniku nr 4 do SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Ograniczenia stosowania zostały zawarte w Klauzuli informacyjnej, stanowiącej
Załącznik nr 6 do SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: WZ.271.2.6.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest UPORZĄDKOWANIE ŚRODOWISKA SIECIOWEGO W WARSTWIE LOGICZNEJ SERWEROWNI w ramach projektu CYBERBEZPIECZNA GMINA OCHOTNICA DOLNA"
2. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca wykona:
Zadanie 1 Rekonfiguracja zapory sieciowej
Zadanie 2 Konfiguracja serwerów wirtualizacyjnych i klastra
Zadanie 3A Konfiguracja podstawowego serwera plików
Zadanie 3B – Konfiguracja serwera przechowującego kopie zapasowe
Zadanie 4 – Szablony i maszyny z serwerowym systemem operacyjnym Linux
Zadanie 5 – System kopii zapasowej
Zadanie 6A – Konfiguracja Serwera domeny Active Directory
Zadanie 6B – Konfiguracja Serwera aplikacji z GPU passthrough
Zadanie 7 Migracja istniejących maszyn na nowy klaster wirtualizacyjny
Zadanie 8 Dokumentacja i architektura systemu
Zadanie 9 – Konfiguracja centralnego systemu poświadczeń dla urządzań sieciowych

Opis przedmiotu zamówienia określający ilości i minimalne parametry wymagane przez Zamawiającego, znajduje się w załączniku nr 1A do Oferty
Szczegółowy opis zamówienia znajduje się w załączniku nr 1B do Oferty– dostępy wyłącznie w siedzibie Zamawiającego, ze względu na poufny charakter informacji. Załącznik 1B do Oferty stanowi materiał zawierający informacje o charakterze poufnym podlegające ochronie ze względów bezpieczeństwa

4.2.6.) Główny kod CPV: 72514100-2 - Usługi zarządzania eksploatacją sprzętu komputerowego

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

72610000-9 - Usługi dodatkowe w zakresie sprzętu komputerowego

72265000-0 - Usługi konfiguracji oprogramowania

72263000-6 - Usługi wdrażania oprogramowania

72252000-6 - Usługi komputerowe w zakresie archiwizowania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: termin realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) zdolności technicznej lub zawodowej: wykonanych usług.
a) Wykonawca w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał (zrealizował) co najmniej 1 usługę polegającą na projektowaniu, wdrażaniu i utrzymaniu infrastruktury sieciowej

Na potwierdzenie tego warunku wykonawca zobowiązany jest przedstawić:
- wykaz usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów na rzecz których usługi te zostały wykonane w załączniku nr 7,
- dowody określające czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez pomiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty
b) Wykonawca w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał (zrealizował) co najmniej 1 usługę polegającą na wdrożeniu klastra wirtualizacyjnego składającego się z minimum 4 węzłów

Na potwierdzenie tego warunku wykonawca zobowiązany jest przedstawić:

- wykaz usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane w załączniku nr 7,
- dowody określające czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez pomiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.


c) Wykazanie przez wykonawcę, że dysponuje co najmniej 1 osobą, która będzie realizować zamówienie pełniąc funkcję głównego specjalisty spełniającą następujące wymagania: udokumentowane co najmniej jedno ukończone szkolenie z zakresu konfiguracji zapór ogniowych (firewalli), potwierdzone certyfikatem/zaświadczeniem

Na potwierdzenie spełnienia tego warunku udziału w postępowaniu wykonawca przedstawi zamawiającemu wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia wraz z informacjami na temat ukończonego szkolenia z zakresu konfiguracji zapór ogniowych oraz uzyskanego certyfikatu/zaświadczenia także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacje o podstawie do dysponowania tymi osobami. - stanowiący załącznik nr 6 – wykaz osób
4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie na zasadzie: spełnia – nie spełnia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykonawca zobowiązany
jest do złożenia wraz z ofertą dokumentu, z którego wynika umocowanie osób do reprezentowania Wykonawcy.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: . O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) zdolności technicznej lub zawodowej: wykonanych usług.
a) Wykonawca w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał (zrealizował) co najmniej 1 usługę polegającą na projektowaniu, wdrażaniu i utrzymaniu infrastruktury sieciowej

Na potwierdzenie tego warunku wykonawca zobowiązany jest przedstawić:
- wykaz usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów na rzecz których usługi te zostały wykonane w załączniku nr 7,
- dowody określające czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez pomiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty
b) Wykonawca w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał (zrealizował) co najmniej 1 usługę polegającą na wdrożeniu klastra wirtualizacyjnego składającego się z minimum 4 węzłów

Na potwierdzenie tego warunku wykonawca zobowiązany jest przedstawić:

- wykaz usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane w załączniku nr 7,
- dowody określające czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez pomiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.


c) Wykazanie przez wykonawcę, że dysponuje co najmniej 1 osobą, która będzie realizować zamówienie pełniąc funkcję głównego specjalisty spełniającą następujące wymagania: udokumentowane co najmniej jedno ukończone szkolenie z zakresu konfiguracji zapór ogniowych (firewalli), potwierdzone certyfikatem/zaświadczeniem

Na potwierdzenie spełnienia tego warunku udziału w postępowaniu wykonawca przedstawi zamawiającemu wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia wraz z informacjami na temat ukończonego szkolenia z zakresu konfiguracji zapór ogniowych oraz uzyskanego certyfikatu/zaświadczenia także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacje o podstawie do dysponowania tymi osobami. - stanowiący załącznik nr 6 – wykaz osób
4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie na zasadzie: spełnia – nie spełnia.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty zakresie uregulowanym w
art. 454-455 ustawy oraz wskazanym w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących Załącznik nr 2 do SWZ

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-04 14:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-04 14:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.