Ogłoszenie z dnia 2025-11-21
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00548968/01 - Modyfikacja z dnia 2025-11-21
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z obiektów użyteczności publicznej, położonych na terenie Gminy Ryczywół w 2026 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Ryczywół
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 570791431
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Mickiewicza 10
1.5.2.) Miejscowość: Ryczywół
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-630
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@ryczywol.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ryczywol.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z obiektów użyteczności publicznej, położonych na terenie Gminy Ryczywół w 2026 r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6abf4498-ab79-4daf-b6c8-b13e41fd1353
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00548957
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00010330/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z obiektów użyteczności publicznej, położonych na terenie Gminy Ryczywół w 2026 r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/12161233.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1216123
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: zawarto w SWZ cz. I dział III
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zawarto w SWZ cz. I dział XXIII
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zawarto w SWZ cz. I dział XXIII
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ROSIR.271.2.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z obiektów użyteczności publicznej w 2026 r., określonych w Załączniku 1.
Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne będą odbierane i przewożone niezwłocznie po wykonaniu usługi (odbiorze odpadów) do Instalacji Komunalnej, zgodnie z listą Instalacji Komunalnych prowadzoną przez Marszałka Województwa Wielkopolskiego. Odpady komunalne segregowane będą przekazywane do instalacji odzysku lub unieszkodliwienia, zgodnie
z hierarchią postępowania z odpadami. Instalacje, do których będą przekazywane odpady komunalne zostaną wybrane w oparciu o zasadę bliskości, określoną w ustawie o odpadach.
Zbiórka odpadów komunalnych odbywać się będzie z podziałem na:
1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01);
2) odpady opakowaniowe z metali, tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe (kody 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06, 20 01 40, 20 01 39 );
3) szkło (kod 15 01 07, 20 01 02);
4) papier i tektura (kod 15 01 01, 20 01 01);
5) bioodpady (kod 20 02 01, 20 02 03, 20 01 08, 20 01 99);
6) odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07);
7) odpady elektryczne i elektroniczne oraz baterie i akumulatory (kody 20 01 35*, 20 01 36, 20 01 34);
1. Zbiórka odpadów komunalnych z obiektów gminnych i budynków użyteczności publicznej:
Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do realizacji usługę polegającą na odbiorze
i zagospodarowaniu segregowanych i niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych
z pojemników/worków na odpady, zlokalizowanych na terenie obiektów gminnych oraz budynków użyteczności publicznej. Odpady zmieszane i bioodpady będą zbierane wyłącznie
w pojemnikach. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów zgodnie z Harmonogramem uwzględniającym następującą częstotliwością odbioru odpadów:
- niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – raz na 2 tygodnie
- odpady segregowane – raz w miesiącu
- kosze uliczne – raz na 2 tygodnie, z zastrzeżeniem wymagań dot. zróżnicowania odbioru odpadów z koszy ulicznych, przedstawionych w Załączniku nr 1.
Harmonogram odbioru odpadów opracowany zostanie przez Wykonawcę, w uzgodnieniu
z Zamawiającym i będzie stanowić załącznik do umowy.
Wykaz obiektów gminnych, z których należy odbierać odpady wskazano w Załączniku nr 1.
Obciążenie Zamawiającego dotyczyć będzie faktycznie wykonanych usług odbioru odpadów.
Z uwagi na okresową i zróżnicowaną częstotliwość wytwarzanych odpadów w obiektach użyteczności publicznej, mając na względzie ekonomiczność i zasadność usługi, Zamawiający będzie informował Wykonawcę o potrzebie opróżnienia pojemnika/zabrania worka z odpadami (poza koszami ulicznymi).
Ponadto Wykonawca zastrzega sobie prawo do zlecenia 3 razy
w roku dodatkowych odbiorów odpadów, poza terminami wskazanymi w harmonogramie.
2. Obowiązki wykonawcy. Odbiór i transport odpadów.
1) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i bioodpady będą gromadzone w pojemnikach, natomiast odpady segregowane (papier i tektura, tworzywa sztuczne, metale opak. wielomateriałowe i szkło) będą zbierane w pojemnikach lub workach. Worki o poj. 120 l powinny być wykonane z folii LDPE o grubości minimum 60 mikronów w zależności od gromadzonej frakcji oraz odpowiednio opisane (worek niebieski: o nazwie „papier” na papier i tekturę: worek żółty
o nazwie „metal i tworzywa sztuczne” na tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metal; worek zielony o nazwie „szkło” na szkło) wraz ze wskazaniem odpadów, które należy i nie należy wrzucać do worka. Wykonawca zobowiązany będzie pozostawić nowe worki na dalsze zbieranie odpadów przy odbiorze odpadów poszczególnych partii odpadów selektywnych
w ilości, która została zabrana.
2) Wykonawca zobowiązany jest po opróżnieniu pojemnika na gromadzenie odpadów
do pozostawienia go przed nieruchomością, jeżeli właściciel/zarządca nieruchomości wystawił pojemnik z odpadami lub do pozostawienia go na terenie posesji (np. za bramą, furtką),
w przypadku gdy, właściciel/zarządca nieruchomości nie wystawił pojemnika poza teren posesji. Wykonawca nie jest zobowiązany do odstawiania pustego pojemnika w miejsce gromadzenia odpadów, a jedynie do pozostawienia pojemnika w granicach posesji.
3) Odpady komunalne należy odbierać w dniach od poniedziałku do soboty
w godzinach od 7:00 do 17:00. Za zgodą Zamawiającego godziny odbioru mogą zostać wydłużone.
4) Świadczona usługa wykonywana będzie z najwyższa starannością, a odbiory odpadów kwitowane będą każdorazowo przez pracownika danej placówki, obiektu lub Urzędu Gminy. Tylko potwierdzona usługa będzie podstawą do obciążenia Zamawiającego.
5) Usługa świadczona będzie oznakowanymi pojazdami wyposażonymi w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiającego trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu, miejscach postoju oraz czajniki zapisujące dane o miejscach wyładunku odpadów, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz.122),
6) Wykonawca będzie zobowiązany do zgłoszenia nieprawidłowości stwierdzonych podczas odbioru odpadów komunalnych na druku stanowiącym załącznik nr 3 do umowy (np. nieprawidłowości
w segregacji, stwierdzenie nieselektywnego zbierania odpadów, zbyt duże ilości oddawanych odpadów, brak pojemnika na odpady zmieszane). W przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości selektywnego zbierania odpadów, Wykonawca przyjmuje je jako zmieszane (niesegregowane) odpady komunalne i powiadamia o tym Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania dokumentacji fotograficznej stwierdzonych nieprawidłowości,
w taki sposób, ażeby jednoznacznie można było ustalić nieruchomość i stwierdzone uchybienia. Dokumentacja każdorazowo będzie dołączana do Protokołu odbioru usługi.
7) Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów odbieranych od właścicieli nieruchomości, zgodnie z przepisami ustawy
o odpadach.
8) Wykonawca odbierający odpady komunalne zobowiązany jest do zapewnienia, aby pojazdy, pojemniki i kontenery były zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się
na zewnątrz odpadów, podczas ich gromadzenia, przeładunku, a także transportu.
Wykonawca zobowiązany jest do utrzymywania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów.
9) Zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości oraz selektywnie zebranych odpadów komunalnych różnych rodzajów ze sobą.
10) Wykonawca zobowiązany będzie do opróżniania koszy ulicznych, które nie są wyposażone we wkłady.
11) Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru bioodpadów wyłącznie z pojemników przeznaczonych do zbierania tej frakcji odpadów. Odpady wystawione przez zarządców nieruchomości we workach nie będą przez Wykonawcę odbierane, chyba że Wykonawca dokona opróżnienia worka bezpośrednio do pojazdu odbierającego odpady. Wykonawca zobowiązany będzie także do kontroli nieprawidłowości w zakresie przestrzegania przez zarządców nieruchomości umieszczania bioodpadów w pojemnikach luzem. Wszelkie nieprawidłowości wraz z dokumentacją fotograficzną będą niezwłocznie Zgłaszane Zamawiającemu oraz będą odnotowywane w protokole, stanowiącym załącznik nr 3 do umowy. Odmowa odbioru bioodpadów może nastąpić wyłącznie w przypadku wykazania przez Wykonawcę wystawienia przez właścicieli nieruchomości odpadów w niewłaściwej formie (np. w workach lub luzem).
3. Szczegółowe dane charakteryzujące zamówienie.
1) Powierzchnia Gminy Ryczywół wynosi 154,54 km².
2) Szacowana ilość odpadów komunalnych w 2026 r. :
L.p. Obiekt Ilość (szt.)
1. Pojemnik 120 L 160
2. Pojemnik 240 L 105
3. Pojemnik 1100 L 190
4. Pojemniki uliczne 30 L 5070
5. Pojemniki uliczne 60 L 890
6. Dzikie wysypiska śmieci i akcje sprzątania wraz z podstawieniem kontenera na okres maks. 3 dni 5 Mg
7. Odpady wielkogabarytowe 1 Mg
8. Odpady elektryczne i elektroniczne 1 Mg
9. Pojemnik 1100 l – tw. sztuczne 55
10. Pojemnik 1100 l – szkło 10
11. Pojemnik 1100 l – papier 45
12. Pojemnik 1100 l - bioodpady 30
13. Pojemnik/worek 120 l – tw. sztuczne 100
14. Pojemnik/worek 120 l – szkło 38
15. Pojemnik/worek 120 l – papier 38
16. Pojemnik 120 l – bioodpady 30
17. Pojemnik/worek 240 l – tw. sztuczne 15
18. Pojemnik/worek 240 l – szkło 15
19. Pojemnik/worek 240 l – papier 10
20. Pojemnik 240 l- bio 10
21. Worek 120 l -żółty/zielony/niebieski 50
W/w ilości odpadów są wartościami szacowanymi, rzeczywiste, mniejsze wykonanie nie może być podstawą do roszeń ze Strony Wykonawcy.
Załączniki:
1. Wykaz obiektów użyteczności publicznej wraz z częstotliwością odbioru odpadów komunalnych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 1.Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.
2. Przedmiotem niniejszych zamówień będą usługi tożsame z usługami wymienionymi w opisie przedmiotu zamówienia.
3. Wielkość / zakres ww. zamówień nie przekroczy 10 % wartości szacunkowej zamówienia podstawowego.
4. Zamówienia będą mogły zostać udzielone na następujących warunkach:
1) zostaną udzielone w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego,
2) zamówienia muszą być zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego,
3) zamówienia zostaną udzielone po dokonaniu negocjacji z wykonawcą na podstawie odrębnie zawartej umowy/zlecenia.
5. Wartość niniejszych zamówień została uwzględniona przy obliczaniu wartości szacunkowej zamówienia.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: zamawiający uzna, że wykonawca spełnia niniejszy warunek wówczas, jeżeli wykonawca wykaże, że:
a) posiada aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Ryczywół – zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 roku – o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U.
z 2025 r. poz. 755),
b) posiada aktualny wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty
w opakowaniach i gospodarujących odpadami (BDO), prowadzonego przez właściwy organ, na podstawie art. 49 ustawy z dnia o odpadach, w zakresie dotyczącym transportujących odpady (art. 50 ust. 1 pkt 5 lit. b ww. ustawy).
2) zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia niniejszy warunek wówczas, jeżeli wykonawca wykaże, że:
a) wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed dniem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną usługę odbioru
lub odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych w ilości minimum 100 Mg rocznie,
b) dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym tj.:
- spełnia wymogi Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia
11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122) – oświadczenie własne Wykonawcy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Ryczywół, prowadzonego przez Wójta Gminy Ryczywół, zgodnie z przepisami art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996 roku -
o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
2) Aktualny wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach
i gospodarującymi odpadami, prowadzonego przez właściwy organ, na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, w zakresie dotyczącym transportujących odpady (art. 50 ust. 1 pkt. 5 lit. b ww. ustawy).
3) Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli
z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 IDW).
4) Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych (w zakresie pojazdów oraz bazy magazynowo - transportowej) dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia wraz
z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami (sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 IDW).
5) Oświadczenie własne Wykonawcy w zakresie spełniania wymogów Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122).
1) Oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu (sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 IDW).
2) Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp.
Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w niniejszym ustępie.
W przypadku wskazania w formularzu ofertowym adresu strony, na której zamawiający może dokonać samodzielnego pobrania wydruku Zamawiający nie będzie wzywał do jego złożenia lecz pobierze dokument samodzielnie.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Ryczywół, prowadzonego przez Wójta Gminy Ryczywół, zgodnie z przepisami art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996 roku -
o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
2) Aktualny wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach
i gospodarującymi odpadami, prowadzonego przez właściwy organ, na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, w zakresie dotyczącym transportujących odpady (art. 50 ust. 1 pkt. 5 lit. b ww. ustawy).
3) Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli
z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 IDW).
4) Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych (w zakresie pojazdów oraz bazy magazynowo - transportowej) dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia wraz
z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami (sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 IDW).
5) Oświadczenie własne Wykonawcy w zakresie spełniania wymogów Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga przedmiotowych środków dowodowych5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Oświadczenie wykonawcy dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania (sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 IDW).2. Oświadczenie wykonawcy dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu (sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 IDW).
1) Formularz ofertowy (sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 IDW).
2) (jeżeli dotyczy) Zobowiązanie innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – w przypadku gdy wykonawca polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 (sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 IDW) lub inne dokumenty udowadniające, że wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów tj. zawierające następujące informacje:
a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu;
b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału
w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
3) (jeżeli dotyczy) Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu o zamówienie publiczne albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (w przypadku składania oferty wspólnej lub gdy reprezentant wykonawcy działa na podstawie pełnomocnictwa).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. Podmioty składające ofertę wspólną muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu
i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Do pełnomocnictwa (oferty) powinny być załączone dokumenty potwierdzające, że osoby podpisujące pełnomocnictwo są uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu danego wykonawcy.
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców:
1) oświadczenie, o którym mowa w Dziale XIII ustęp 1 punkt 1 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postepowaniu oraz brak podstaw wykluczenia),
2) oświadczenie, o którym mowa w Dziale XIII ustęp 3 składa każdy z wykonawców.
5. Wszelka korespondencja dokonywana będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako reprezentant pozostałych (pełnomocnikiem, o którym mowa w ust. 2).
6. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana, zamawiający przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego może żądać umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
7. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarnie odpowiedzialność prawną za realizację zamówienia. Problematykę zobowiązań solidarnych
w zakresie nieuregulowanym przez umowę regulują przepisy kodeksu cywilnego.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień zawartej umowy w następujących okolicznościach:1) zaistnienie, po zawarciu umowy, przypadku siły wyższej, przez którą, rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne o charakterze niezależnym od Stron, którego Strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, którego nie można uniknąć ani któremu Strony nie mogły zapobiec,
2) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy, w tym w szczególności Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996 r.,
3) powstanie rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usuniecie rozbieżności
i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Strony,
4) zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi bądź okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy,
5) gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy.
2. Nie stanowi istotnej zmiany umowy i nie wymaga aneksu do umowy:
1) zwiększenie lub zmniejszenie liczby punktów wywozowych,
2) zmiany szacowanych ilości określonych w Załączniku nr 1 pod warunkiem nie przekroczenia całkowitej wartości umowy, o której mowa w § 7 ust. 1 umowy.
3. Dokonanie zmian, o których mowa w ust. 1 wymaga zawarcia aneksu do umowy, w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
4. W przypadku, gdy Strony umowy nie doszły do porozumienia co do zmiany umowy określonej w ust. 1, Stronom przysługuje prawo rozwiązania umowy z zachowaniem 3-miesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego.
5. Zakazuje się zmiany umowy, jeżeli zmiana jest wymuszona uchybieniem czy naruszeniem umowy przez Wykonawcę.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-28 08:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1216123
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-28 08:05
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
Zamawiający może zaprosić do negocjacji 3 Wykonawców z najwyższą liczbą punktów.SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
brakINNE PRZETARGI RYCZYWÓŁ
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z obiektów użyteczności publicznej, położonych na terenie Gminy Ryczywół w 2026 r.
- Dostawa oleju opałowego
więcej: przetargi RYCZYWÓŁ »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Aleksandrów
- Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Słupia Konecka w 2026 roku
- "Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Rytwiany do Zakładu Gospodarki Odpadami Komunalnymi Sp. z o.o. Rzędów 40"
- Pielęgnacja, konserwacja, bieżące utrzymanie zieleni w Parku Natury w Odolanowie w 2026 r.
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z obiektów użyteczności publicznej, położonych na terenie Gminy Ryczywół w 2026 r.
- Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Lipinki Łużyckie w 2026 roku.
więcej: Usługi wywozu odpadów »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





