Og³oszenie z dnia 2025-11-21
Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
¦wiadczenie us³ug dozorowania terenu Dyrekcji i Centrum Edukacji Ekologicznej oraz monitoring wizyjny Stacji Ekologicznej Wielkopolskiego Parku Narodowego w Jeziorach, 62-050 Mosina
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Wielkopolski Park Narodowy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 301997776
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Jeziory
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Mosina
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-050
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznañski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@wielkopolskipn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://wpn.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - inny zamawiaj±cy
pañstwowa osoba prawna
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: ¦rodowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
¦wiadczenie us³ug dozorowania terenu Dyrekcji i Centrum Edukacji Ekologicznej oraz monitoring wizyjny Stacji Ekologicznej Wielkopolskiego Parku Narodowego w Jeziorach, 62-050 Mosina
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-c08ff308-82f7-40e4-a6f2-838ddae44623
2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00548443
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2025-11-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00107655/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.3.3 ¦wiadczenie us³ug dozorowania terenu Dyrekcji i Centrum Edukacji Ekologicznej oraz monitoring wizyjny Stacji Ekologicznej Wielkopolskiego Parku Narodowego w Jeziorach, 62-050 Mosina w 2026 r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c08ff308-82f7-40e4-a6f2-838ddae446233.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”.
2. Przegl±danie i pobieranie publicznej tre¶ci dokumentacji postêpowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
3. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych bêd±cych kopi± elektroniczn± tre¶ci zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych.
4. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych, sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje siê jako za³±czniki.
5. Informacje, o¶wiadczenia lub dokumenty, inne ni¿ wymienione w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postêpowaniu sporz±dza siê w postaci elektronicznej:
a) w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci (i przekazuje siê jako za³±cznik), lub
b) jako tekst wpisany bezpo¶rednio do wiadomo¶ci przekazywanej przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej (np. w tre¶ci wiadomo¶ci e-mail lub w tre¶ci „Formularza do komunikacji”).
6. Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert/wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”).W przypadku za³±czników, które s± zgodnie z ustaw± Pzp lub rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mog± byæ opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia/podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, podpisem zewnêtrznym lub wewnêtrznym. W zale¿no¶ci od rodzaju podpisu i jego typu (zewnêtrzny, wewnêtrzny) dodaje siê do przesy³anej wiadomo¶ci uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnêtrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnêtrzny).
7. Mo¿liwo¶æ korzystania w postêpowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pe³nym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania siê na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” s³u¿±cych do zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci dokumentów zamówienia wystarczaj±ce jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
8. Wszystkie wys³ane i odebrane w postêpowaniu przez wykonawcê wiadomo¶ci widoczne s± po zalogowaniu w podgl±dzie postêpowania w zak³adce „Komunikacja”.
9. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielko¶æ ta dotyczy plików przesy³anych jako za³±czniki do jednego formularza).
10. Minimalne wymagania techniczne dotycz±ce sprzêtu u¿ywanego w celu korzystania z us³ug Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporz±dzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujê (dalej RODO), i¿ Administratorem danych osobowych jest Wielkopolski Park Narodowy z siedzib± w Jeziorach, 62-050 Mosina, mail: sekretariat@wielkopolskipn.pl
Kontakt do Inspektora ochrony danych: iod@wielkopolskipn.pl
Cel i podstawa prawna przetwarzania danych osobowych
Dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z udokumentowaniem niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie podstawowym, o którym mowa w art. 275 pkt 1 ustawy PZP, nr 3/37/7/25, pn. ¦wiadczenie us³ug dozorowania terenu Dyrekcji i Centrum Edukacji Ekologicznej oraz monitoring wizyjny Stacji Ekologicznej Wielkopolskiego Parku Narodowego w Jeziorach, 62-050 Mosina oraz jego rozstrzygniêciem, jak równie¿, je¿eli nie ziszcz± siê przes³anki okre¶lone w art. 255-256 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych, dalej „ustawa PZP”, – w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz w celu archiwizacji postêpowania.
Szczegó³ówe informacje znajduj± sie w za³. nr 9 do SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 3/37/7/25
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: ¦wiadczenie us³ug dozorowania terenu Dyrekcji i Centrum Edukacji Ekologicznej oraz monitoring wizyjny Stacji Ekologicznej Wielkopolskiego Parku Narodowego w Jeziorach, 62-050 Mosina”.
2. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawiera za³±cznik nr 2 do SWZ.
3. Szacunkowy czas pracy w okresie umowy to 5479 rbg. Podana ilo¶æ godzin ma charakter orientacyjny, mo¿e ulec zmianie (zwiêkszeniu lub zmniejszeniu).
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 98341140-8 - Us³ugi dozorowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna warto¶æ opcji oraz okoliczno¶ci skorzystania z opcji:
1.Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ skorzystania z prawa opcji i zwiêkszenia ilo¶ci godzin do wykonania – o nie wiêcej ni¿ 20 % warto¶ci okre¶lonej w ust. 1. Zlecenia w ramach prawa opcji bêd± realizowane na tych samych zasadach, co ilo¶ci podstawowe, w szczególno¶ci, wynagrodzenie za nie bêdzie obliczane na tych samych zasadach, co w przypadku godzin realizowanych w ramach zakresu podstawowego.2.Zamawiaj±cy zastrzega sobie mo¿liwo¶æ skorzystania z prawa opcji (w ca³o¶ci lub w czê¶ci) w przypadku, gdy bêdzie to le¿eæ w interesie Zamawiaj±cego i wynikaæ z jego bie¿±cych potrzeb.
3.Prawo opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiaj±cego, z którego mo¿e, ale nie ma obowi±zku skorzystaæ w ramach realizacji przedmiotu zamówienia. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiaj±cego z prawa opcji Wykonawcy nie przys³uguj± ¿adne roszczenia z tego tytu³u.
4. Warunki skorzystania z prawa opcji okre¶lonego powy¿ej :
1) skorzystanie z zamówienia opcjonalnego (prawa opcji) uzale¿nione bêdzie od potrzeb Zamawiaj±cego i mo¿e nast±piæ po przekroczeniu realizacji zamówienia podstawowego;
2) termin, w ci±gu którego Zamawiaj±cy ma prawo skorzystaæ z prawa opcji - w terminie trwania umowy;
3) Zamawiaj±cy ma prawo wielokrotnie korzystaæ z prawa opcji, jednak do wyczerpania maksymalnego zakresu prawa opcji, okre¶lonego w ust. 7 niniejszego paragrafu;
4) je¿eli Zamawiaj±cy skorzysta z prawa opcji obowi±zkiem umownym Wykonawcy jest wykonanie ¶wiadczenia w zakresie objêtym wykorzystanym prawem opcji. Wykonawcy zobowi±zani s± do realizacji zamówienia przewidzianego prawem opcji na warunkach opisanych w SWZ i niniejszej umowy;
5) w przypadku skorzystania przez Zamawiaj±cego z prawa opcji rozliczenie nast±pi przy zastosowaniu stawek w³a¶ciwych dla zakresu zamówienia podstawowego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia publicznego mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu: posiada aktualn± koncesjê na prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej w zakresie us³ug ochrony osób i mienia oraz zabezpieczenia technicznego, wydan± przez Ministra Spraw Wewnêtrznych, na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia.
Wyja¶nienie:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub wiêcej Wykonawców warunek posiadania koncesji musi byæ spe³niony przez co najmniej jednego z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, który bêdzie realizowa³ us³ugi, do których realizacji te uprawnienia s± wymagane
w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wykona³ lub wykonuje nale¿ycie minimum 1 us³ugê polegaj±c± na dozorowaniu/ochronie budynku lub terenu o warto¶ci co najmniej 100.000,00 z³ brutto. W przypadku us³ug nadal wykonywanych, wymóg dotycz±cy warto¶ci odnosi siê do czê¶ci ju¿ wykonanej.
2. W przypadku Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia powy¿szy warunek udzia³u w postêpowaniu musz± spe³niaæ ³±cznie wszyscy Wykonawcy.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) O¶wiadczenia wykonawcy o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej o której mowa w art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP, zgodnie z za³±cznikiem nr 5 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1) Aktualnej koncesji na prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej w zakresie us³ug ochrony osób i mienia oraz zabezpieczenia technicznego, wydan± przez Ministra Spraw Wewnêtrznych, na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia.
2) wykaz us³ug wykonanych lub wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego us³ugi by³y wykonywane lub s± wykonywane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - o¶wiadczenie wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wystawione w okresie ostatnich 3 miesiêcy, zgodnie z za³±cznikiem nr 10 do SWZ,
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
nie dotyczy5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-12-01 08:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-01 11:00
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni
INNE PRZETARGI Z MOSINY
- ¦wiadczenie us³ug dozorowania terenu Dyrekcji i Centrum Edukacji Ekologicznej oraz monitoring wizyjny Stacji Ekologicznej Wielkopolskiego Parku Narodowego w Jeziorach, 62-050 Mosina
- POSTÊPOWANIE O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA NA UBEZPIECZENIE GMINY MOSINA
- "¦wiadczenie us³ug pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na potrzeby Urzêdu Miejskiego w Mosinie"
wiêcej: przetargi w Mosinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- ¦wiadczenie us³ug dozorowania terenu Dyrekcji i Centrum Edukacji Ekologicznej oraz monitoring wizyjny Stacji Ekologicznej Wielkopolskiego Parku Narodowego w Jeziorach, 62-050 Mosina
- ¦wiadczenie us³ugi ochrony osób, budynku i mienia S±du Rejonowego w Kêdzierzynie-Ko¼lu na 2026r.
- Dozór i ochrona fizyczna bazy Powiatowego Zarz±du dróg w Sochaczewie przy ul. Gwardyjskiej 10 w 2026 roku
- Dozorowanie obiektów i mienia na cmentarzach komunalnych przy ul. Poprzecznej 9B i przy ul. Wad±skiej 11 w Olsztynie"
- Us³ugi portierskie na terenie Nadle¶nictwa Dukla oraz Le¶nego O¶rodka Nasiennego w 2026 roku
- ¦wiadczenie us³ugi ochrony mienia oraz zapewnienie wizyjnego systemu kontroli na terenie nieruchomo¶ci po Zak³adach Chemicznych "Tarnowskie Góry" w Tarnowskich Górach w 2026 r.
wiêcej: Us³ugi dozorowania »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.





