Ogłoszenie z dnia 2025-11-20
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00468434/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-10-10
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
DOSTAWA 20 SZTUK ZESTAWÓW KOMPUTEROWYCH ORAZ 80 SZTUK LAPTOPÓW Z DOPOSAŻENIEM W MONITORY, KLAWIATURY, MYSZKI I TORBY
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Katowicach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000296880
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Raciborska 39
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-074
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wsse.katowice@sanepid.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/wsse-katowice/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://wsse-katowice.ezamawiajacy.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
DOSTAWA 20 SZTUK ZESTAWÓW KOMPUTEROWYCH ORAZ 80 SZTUK LAPTOPÓW Z DOPOSAŻENIEM W MONITORY, KLAWIATURY, MYSZKI I TORBY2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-749ce4bc-7325-4de0-8abc-2613dc81386d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00543864
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00122493/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.6 Dostawa 20 sztuk zestawów komputerowych oraz 80 sztuk laptopów z doposażeniem w monitory, klawiatury, myszki i torby.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00468434
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: OA.272.11.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 512158,38 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 1: Komputery stacjonarne – 20 szt.4.5.3.) Główny kod CPV: 30213000-5 - Komputery osobiste
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
30231300-0 - Monitory ekranowe
4.5.5.) Wartość części: 81574,31 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 2: Komputery przenośne z monitorami, klawiaturami, myszkami i torbami – 80 szt.4.5.3.) Główny kod CPV: 30213100-6 - Komputery przenośne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
30231300-0 - Monitory ekranowe
30237270-2 - Torby na komputery przenośne
30237410-6 - Myszka komputerowa
4.5.5.) Wartość części: 430584,07 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego zostaje unieważnione na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy z 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024r. poz. 1320 z późń. zm.), który stanowi:
„Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego”.
Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia (załącznik nr 2 do SWZ) w zadaniu nr 1 oraz 2 wymagał certyfikatu TCO 8 oraz TCO 9 lub równoważny. Zamawiający w trakcie badania ofert powziął informację, że od grudnia 2024r. obowiązuje TCO 10, od tego momentu produkty nie mogą być certyfikowane TCO 8 oraz TCO 9.0. W związku z błędnym opisem Zamawiającego polegającym na wymaganiu certyfikatu - TCO 8 oraz TCO 9 dla sprzętu wyprodukowanego w 2025r., żadna oferta nie może spełnić warunków Zamawiającego.
Błędny opis przedmiotu zamówienia, czy niejednoznaczny opis przedmiotu zamówienia jest podstawą do unieważnienia postępowania na podstawie ww. przepisu.
Na podstawie art. 255 pkt 6 Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Subsumpcja wyżej przywołanego przepisu prowadzi do wniosku, zgodnie z którym aby możliwe było unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego z uwagi na jego wadę łącznie muszą zaistnieć trzy przesłanki: (1) istnienie wady postępowania, (2) charakter nieusuwalny owej wady oraz (3) wada ta uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Wada postępowania oznacza naruszenie przepisów Pzp. Zamawiający poprzez postawienie wymagań niemożliwych do spełnienia doprowadził do sytuacji, w której Wykonawcy złożyli oferty nie mogące spełnić stawianych wymagań, zatem w postępowaniu zaistniała wada.
Przyjmuje się, że wada jest nieusuwalna, jeżeli stwierdzone uchybienie nie może być skorygowane przez zamawiającego w toku postępowania poprzez unieważnienie lub powtórzenie czynności. W tym kontekście uwypuklenia wymaga, iż na etapie postępowania po otwarciu ofert nie ma możliwości skorygowania wady postępowania dotyczącej opisu przedmiotu zamówienia.
Okoliczności, których zaistnienie uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego ustawodawca przewidział w art. 457 ust. 1 i ust. 5 Pzp. Udzielenie zamówienia z naruszeniem przepisów ustawy tego rodzaju, że miało wpływ na sporządzenie ofert i wynik postępowania mieści się w normie opisanej w art. 457 ust. 1 pkt. 1 Pzp.
Mając powyższe na względzie, unieważnienie przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia stało się konieczne i jest uzasadnione.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego zostaje unieważnione na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy z 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024r. poz. 1320 z późń. zm.), który stanowi:
„Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego”.
Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia (załącznik nr 2 do SWZ) w zadaniu nr 1 oraz 2 wymagał certyfikatu TCO 8 oraz TCO 9 lub równoważny. Zamawiający w trakcie badania ofert powziął informację, że od grudnia 2024r. obowiązuje TCO 10, od tego momentu produkty nie mogą być certyfikowane TCO 8 oraz TCO 9.0. W związku z błędnym opisem Zamawiającego polegającym na wymaganiu certyfikatu - TCO 8 oraz TCO 9 dla sprzętu wyprodukowanego w 2025r., żadna oferta nie może spełnić warunków Zamawiającego.
Błędny opis przedmiotu zamówienia, czy niejednoznaczny opis przedmiotu zamówienia jest podstawą do unieważnienia postępowania na podstawie ww. przepisu.
Na podstawie art. 255 pkt 6 Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Subsumpcja wyżej przywołanego przepisu prowadzi do wniosku, zgodnie z którym aby możliwe było unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego z uwagi na jego wadę łącznie muszą zaistnieć trzy przesłanki: (1) istnienie wady postępowania, (2) charakter nieusuwalny owej wady oraz (3) wada ta uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Wada postępowania oznacza naruszenie przepisów Pzp. Zamawiający poprzez postawienie wymagań niemożliwych do spełnienia doprowadził do sytuacji, w której Wykonawcy złożyli oferty nie mogące spełnić stawianych wymagań, zatem w postępowaniu zaistniała wada.
Przyjmuje się, że wada jest nieusuwalna, jeżeli stwierdzone uchybienie nie może być skorygowane przez zamawiającego w toku postępowania poprzez unieważnienie lub powtórzenie czynności. W tym kontekście uwypuklenia wymaga, iż na etapie postępowania po otwarciu ofert nie ma możliwości skorygowania wady postępowania dotyczącej opisu przedmiotu zamówienia.
Okoliczności, których zaistnienie uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego ustawodawca przewidział w art. 457 ust. 1 i ust. 5 Pzp. Udzielenie zamówienia z naruszeniem przepisów ustawy tego rodzaju, że miało wpływ na sporządzenie ofert i wynik postępowania mieści się w normie opisanej w art. 457 ust. 1 pkt. 1 Pzp.
Mając powyższe na względzie, unieważnienie przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia stało się konieczne i jest uzasadnione.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
INNE PRZETARGI Z KATOWIC
- Dostawa Ramion Robotów wraz z osprzętem w ramach projektu "SOS_4 Szkolenia otwartych szans" -
- Naprawa urządzeń i instalacji domofonowych w lokalach i budynkach gminnych zarządzanych przez KZGM w Katowicach w zasobach EB 1-6
- Usługa wymiany baterii w systemach zasilania gwarantowanego OST112 w jednostkach: KPP Zawiercie, KPP Cieszyn, KMP Tychy i KPP Wodzisław Śląski
- Sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych do stołówki szkolnej w Szkole Podstawowej nr 33 im. Stanisława Ligonia w Katowicach z Oddziałami Dwujęzycznymi, na 2026 rok
- Usługa sporządzania i dostarczania posiłków w zakresie wyżywienia osób zatrzymanych w PDOZ oraz osób przebywających w PID.
- Wykonanie okresowych przeglądów i napraw urządzeń instalacji systemu sygnalizacji pożaru, instalacji oddymiania, dźwiękowego systemu ostrzegawczego (DSO) oraz dźwigu dla straży pożarnej w obiektach UŚ
więcej: przetargi w Katowicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa fabrycznie nowego, nieużywanego sprzętu komputerowego i oprogramowania. Znak sprawy: IBE PIB/56/2025
- Dostawa oprogramowania i sprzętu wraz z montażem oraz konfiguracją systemu sterującego w wieżach widokowych w Białej.
- Zakup sprzętu informatycznego i oprogramowania
- Dostawa komputerów i specjalistycznego oprogramowania w ramach projektu "Cyfrowy uczeń"
- Dostawa i montaż sprzętu komputerowego do CKIB w Bardzie celem walki ze skutkami powodzi z września 2024 r. w ramach dotacji Gminy Łubniany oraz do ZSP w Bardzie w ramach Programu Cyfrowy Uczeń
- 34/TP1/SZP-2/2025 Dostawa sprzętu komputerowego dla Politechniki Koszalińskiej
więcej: Komputery osobiste »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





