eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi RadomZakup wraz z dostarczeniem sprzętu do CCTV dla potrzeb jednostek Policji garnizonu mazowieckiego - umowa ramowa



Ogłoszenie z dnia 2025-11-12


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup wraz z dostarczeniem sprzętu do CCTV dla potrzeb jednostek Policji garnizonu mazowieckiego – umowa ramowa

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Komenda Wojewódzka Policji z siedzibą w Radomiu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 670897379

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 11 Listopada 37/59

1.5.2.) Miejscowość: Radom

1.5.3.) Kod pocztowy: 26-600

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL921 - Radomski

1.5.7.) Numer telefonu: 47 701 40 80

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.kwp@ra.policja.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.mazowiecka.policja.gov.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/kwp_radom

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Umowy ramowej

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zakup wraz z dostarczeniem sprzętu do CCTV dla potrzeb jednostek Policji garnizonu mazowieckiego – umowa ramowa

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9847bc74-cc75-4128-9340-a730ef8348f3

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00526521

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00058306/41/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.21 Zakup wraz z dostarczeniem sprzętu do CCTV dla potrzeb jednostek Policji garnizonu mazowieckiego z podziałem na zadanie nr 1 i nr 2 – umowa ramowa.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00466906

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb zawarcia umowy ramowej wraz z podstawą prawną Umowa ramowa udzielana jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 311 ust. 1 pkt 2 ustawy w zw. z art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 51/25

4.3.2.) Szacunkowa maksymalna wartość umowy ramowej (bez VAT): 523100,33

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

V.1. Przedmiotem zamówienia jest zakup wraz z dostarczeniem sprzętu do CCTV dla potrzeb jednostek Policji garnizonu mazowieckiego na zadanie nr 1 – umowa ramowa- zgodnego z Opisem Przedmiotu Zamówienia (OPZ) – stanowiącym załącznik nr 5.1 do SWZ.
Zadanie nr 1 – Panel wizyjny, rejestratory wraz z dyskami, kamery
Oferowane przez Wykonawcę przedmioty zamówienia są fabrycznie nowe oraz wolne od wad fizycznych i prawnych. Przez wadę fizyczną należy rozumieć również jakąkolwiek niezgodność z Opisem przedmiotu zamówienia.
Oferowane przez Wykonawcę przedmioty zamówienia muszą być fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz spełniać minimalne wymagania określone w poszczególnych charakterystykach Opisu przedmiotu zamówienia (OPZ) i zostać objętym co najmniej minimalnym okresem gwarancji. Zasady serwisu i gwarancji zostały szczegółowo opisane w poszczególnych częściach OPZ/tabeli porównawczej oferowanego sprzętu, który jednocześnie będzie stanowił integralną część do Umowy.
Ilekroć przedmiot zamówienia został opisany poprzez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp. Zamawiający wskazuje, że dopuszczalne są rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. W przypadku natomiast odniesienia i jednoczesnego braku wskazanych wyrazów „lub równoważne” Zamawiający wymaga aby każdorazowo traktować takie odniesienia w taki sposób jakby towarzyszyły im wyrazy „lub równoważne”.
Zamawiający określił kryteria równoważności, tj. wybrane cechy przedmiotu zamówienia.
Zamawiający dopuszczając równoważność sprecyzował zakres minimalnych parametrów, w oparciu o które dokona oceny spełnienia wymagań określonych w SWZ. Równoważność należy przyjmować z uwzględnieniem parametrów istotnych nie gorszych, niż wynikające z norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych przy pomocy, których dokonano opisu przedmiotu zamówienia, w szczególności uwzględniając dane wskazane w Opisie przedmiotu zamówienia (OPZ)/ tabeli porównawczej oferowanego sprzętu Przy ocenie równoważności zaoferowanego rozwiązania należy kierować się przeznaczeniem oraz funkcją wynikającą z dokumentacji, zapotrzebowania i przeznaczenia użytkowego.

Okres gwarancji: Wykonawca udziela gwarancji na oferowane przedmioty zamówienia określone w OPZ na okres zgodny z okresem wskazanym w Formularzu ofertowym licząc od daty podpisania bez zastrzeżeń protokołu odbioru przedmiotu umowy.
Minimalny wymagany okres udzielonej gwarancji wynosi 24 miesiące, maksymalnie punktowany 60 miesięcy. W zakresie sprzętu wymienionego w pozycji 2 oraz 3 OPZ/ tabeli porównawczej oferowanego sprzętu dla zadania nr 1 wymaga się, aby w przypadku zabrania sprzętu przez Wykonawcę w celu naprawy, dysk twardy oraz ewentualne elementy zawierające nośniki danych pozostały u Zamawiającego. Dysk w przypadku awarii pozostaje u Zamawiającego z zastrzeżeniem, że w okresie trwania gwarancji Wykonawca ma możliwość zdiagnozowania dysku w KWP bez możliwości jego testowania poza siedzibą Zamawiającego.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony został w:
 Projektowanych postanowieniach umowy ramowej – stanowiący Załącznik nr 1 do SWZ;
 Formularzu ofertowym do umowy ramowej dla zadania nr 1 – stanowiącym Załącznik nr 2.1 do SWZ;
 Formularzu ofertowym do umowy wykonawczej dla zadania nr 1 – stanowiącym Załącznik nr 4.1 do SWZ;
 Opisie przedmiotu zamówienia dla zadania nr 1 – stanowiącym Załącznik nr 5.1 do SWZ
 Projektowanych postanowieniach umowy wykonawczej– stanowiący Załącznik nr 6 do SWZ

4.5.3.) Główny kod CPV: 32333100-7 - Rejestratory obrazu wideo

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

32332000-9 - Rejestratory z taśmą magnetyczną

30234100-9 - Dysk magnetyczny

30231300-0 - Monitory ekranowe

30237260-9 - Wsporniki do montowania monitorów na ścianie

32581100-0 - Kabel do transmisji danych

4.5.5.) Wartość części: 470502,83 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest zakup wraz z dostarczeniem sprzętu do CCTV dla potrzeb jednostek Policji garnizonu mazowieckiego zadanie nr 2 – umowa ramowa- zgodnego z Opisem Przedmiotu Zamówienia (OPZ) – stanowiącym załącznik nr 5.2 do SWZ.
2) Zadanie nr 2 – Switch zarządzalny 24 portowy PoE

Oferowane przez Wykonawcę przedmioty zamówienia są fabrycznie nowe oraz wolne od wad fizycznych i prawnych. Przez wadę fizyczną należy rozumieć również jakąkolwiek niezgodność z Opisem przedmiotu zamówienia.

Oferowane przez Wykonawcę przedmioty zamówienia muszą być fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz spełniać minimalne wymagania określone w poszczególnych charakterystykach Opisu przedmiotu zamówienia (OPZ) i zostać objętym co najmniej minimalnym okresem gwarancji. Zasady serwisu i gwarancji zostały szczegółowo opisane w poszczególnych częściach OPZ/tabeli porównawczej oferowanego sprzętu, który jednocześnie będzie stanowił integralną część do Umowy.
Ilekroć przedmiot zamówienia został opisany poprzez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp. Zamawiający wskazuje, że dopuszczalne są rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. W przypadku natomiast odniesienia i jednoczesnego braku wskazanych wyrazów „lub równoważne” Zamawiający wymaga aby każdorazowo traktować takie odniesienia w taki sposób jakby towarzyszyły im wyrazy „lub równoważne”.
Zamawiający określił kryteria równoważności, tj. wybrane cechy przedmiotu zamówienia.
Zamawiający dopuszczając równoważność sprecyzował zakres minimalnych parametrów, w oparciu o które dokona oceny spełnienia wymagań określonych w SWZ. Równoważność należy przyjmować z uwzględnieniem parametrów istotnych nie gorszych, niż wynikające z norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych przy pomocy, których dokonano opisu przedmiotu zamówienia, w szczególności uwzględniając dane wskazane w Opisie przedmiotu zamówienia (OPZ)/ tabeli porównawczej oferowanego sprzętu Przy ocenie równoważności zaoferowanego rozwiązania należy kierować się przeznaczeniem oraz funkcją wynikającą z dokumentacji, zapotrzebowania i przeznaczenia użytkowego.

Okres gwarancji: Wykonawca udziela gwarancji na oferowane przedmioty zamówienia określone w OPZ na okres zgodny z okresem wskazanym w Formularzu ofertowym licząc od daty podpisania bez zastrzeżeń protokołu odbioru przedmiotu umowy.
Minimalny wymagany okres udzielonej gwarancji wynosi 24 miesiące, maksymalnie punktowany 60 miesięcy.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony został w:
 Projektowanych postanowieniach umowy ramowej – stanowiący Załącznik nr 1 do SWZ;
 Formularzu ofertowym do umowy ramowej dla zadania nr 2 – stanowiącym Załącznik nr 2.2 do SWZ;
 Formularzu ofertowym do umowy wykonawczej dla zadania nr 2 – stanowiącym Załącznik nr 4.2 do SWZ;
 Opisie przedmiotu zamówienia dla zadania nr 2 – stanowiącym Załącznik nr 5.2 do SWZ
 Projektowanych postanowieniach umowy wykonawczej– stanowiący Załącznik nr 6 do SWZ

4.5.3.) Główny kod CPV: 32420000-3 - Urządzenia sieciowe

4.5.5.) Wartość części: 52597,50 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 490783,05 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 946731,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 490783,05 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: MWS Sp. z o. o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON: 243694626

7.3.3) Ulica: ul. Handlowa 13

7.3.4) Miejscowość: Zabrze

7.3.5) Kod pocztowy: 41-807

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-11-05

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 490783,05 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 31328,10 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 44833,50 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 31328,10 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: MWS Sp. z o. o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON: 243694626

7.3.3) Ulica: ul. Handlowa 13

7.3.4) Miejscowość: Zabrze

7.3.5) Kod pocztowy: 41-807

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-11-05

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 31328,10 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Zamawiający w SWZ przewidział zawarcie umowy ramowej ramową maksymalnie z pięcioma (5) Wykonawcami, których oferty spełniają wszystkie wymagania SWZ i ustawy Pzp oraz otrzymają najwyższą liczbę punktów na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w niniejszej SWZ. W przypadku złożenia w postępowaniu ofert niepodlegających odrzuceniu przez pięciu lub mniej niż pięciu Wykonawców niepodlegających wykluczeniu, Zamawiający zawrze umowę ramową ze wszystkimi Wykonawcami.
Wobec powyższego poniżej wskazani są wykonawcy, z którymi również zawarto umowy ramowe
Część 1
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 490783,05 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 946731,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 946731,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: JSP Systemy Zabezpieczeń Sebastian Patyński
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON: 712383843
7.3.3) Ulica: ul. Stefana Okrzei 18g/2
7.3.4) Miejscowość: Mińsk Mazowiecki
7.3.5) Kod pocztowy: 05-300
7.3.6.) Województwo: mazowieckie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
8.1.) Data zawarcia umowy: 05.11.2025 r.
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 946731,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące

Część 2
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 31328,10 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 44833,50 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 44833,50 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: JSP Systemy Zabezpieczeń Sebastian Patyński
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON: 712383843
7.3.3) Ulica: ul. Stefana Okrzei 18g/2
7.3.4) Miejscowość: Mińsk Mazowiecki
7.3.5) Kod pocztowy: 05-300
7.3.6.) Województwo: mazowieckie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
8.1.) Data zawarcia umowy: 05.11.2025 r.
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 44833,50 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące

Część 2
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 31328,10 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 44833,50 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 35731,35 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: MACIEJ SZUTKIEWICZ PRZEDSIĘBIORSTWO HANDLOWO - USŁUGOWE "FORMAT"
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON: 052119692
7.3.3) Ulica: ul. Bitwy Białostockiej 6
7.3.4) Miejscowość: Białystok
7.3.5) Kod pocztowy: 15-103
7.3.6.) Województwo: podlaskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
8.1.) Data zawarcia umowy: 05.11.2025 r.
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 35731,35 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.