eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Drawsko PomorskieDowóz uczniów niepełnosprawnych do placówek oświatowych



Ogłoszenie z dnia 2025-11-12

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz uczniów niepełnosprawnych do placówek oświatowych

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Drawsko Pomorskie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330920742

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: gen. W. Sikorskiego 41

1.5.2.) Miejscowość: Drawsko Pomorskie

1.5.3.) Kod pocztowy: 78-500

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: drawsko@drawsko.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.drawsko.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dowóz uczniów niepełnosprawnych do placówek oświatowych

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3047ad71-008e-4266-978d-855cee6d8ba1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00526030

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00061612/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Dowóz uczniów niepełnosprawnych do placówek oświatowych

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3047ad71-008e-4266-978d-855cee6d8ba1

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która dostępna jest pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne), z zastrzeżeniem art. 61 ust. 2 ustawy.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która dostępna jest pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl (korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne), z zastrzeżeniem art. 61 ust. 2 ustawy.
2) Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określają Regulamin Platformy e-Zamówienia dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum pomocy”. Uwaga! Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (22) 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”…

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający dopuszcza dołączenie katalogu elektronicznego do oferty

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna została zawarta w Rozdz. 41 SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna została zawarta w Rozdz. 41 SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: IR.271.13.2025.PW

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 3

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest Część I – Dowóz i odwóz uczniów do placówki w Gudowie.
2. Podstawą do ułożenia tras przewozu są dane dotyczące:
1) liczby przewożonych osób,
2) miejsca zamieszkania poszczególnych uczniów,
3) docelowego miejsca dowozu uczniów,
4) ściśle określonej trasy przewozu,
5) zapewnienia możliwie najkrótszego przebiegu trasy dowozu i odwozu.
3. Dowożenie i odwożenie uczniów odbywać się będzie według zaproponowanego przez Wykonawcę i zatwierdzonego przez Zamawiającego rozkładu jazdy.
4. Uczniowie w dni odbywania zajęć lub nauki szkolnej, winni być dowożeni do placówek nie wcześniej niż o 7.30 i nie później niż na godzinę 8:00, a odwożeni do domów nie później niż o godzinie 15:00.
5. Dokładne oznaczenie przedziałów czasowych i przystanków w jakich powinien być wykonany dowóz uczniów do placówki oraz ich odwiezienie po zakończeniu zajęć ustalane będzie pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym.
6. Wykonawca zobowiązany jest świadczyć usługi w taki sposób, aby czas przebywania uczniów w podróży był jak najkrótszy, co oznacza nie więcej niż 60 minut, a ponadto winien uwzględniać to, aby przewożeni uczniowie mogli punktualnie rozpocząć zajęcia lekcyjne, bez zbędnego oczekiwania na nie, oraz aby po ich zakończeniu byli odwożeni bez zbędnego oczekiwania.
7. Rozkład jazdy winien być opracowany tak, aby dzienna trasa przewozu była najkrótsza w danym dniu. Rozkład jazdy nie może przekraczać ilości kilometrów przedstawionych
w załączniku nr 11 do SWZ.
8. Wykonawca zobowiązany jest ustalić dni dowozu i odwozu uczniów oraz dni wolne od zajęć z dyrektorami poszczególnych placówek.
9. Wykaz miejscowości oraz liczba uczniów z poszczególnych miejscowości zostały przedstawione w załączniku nr 11 do SWZ.
10. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany tras i ilości kilometrów w trakcie realizacji zamówienia przy zachowaniu obowiązującej stawki za kilometr przebiegu pojazdu.
11. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ilości dowożonych uczniów. W przypadku zwiększenia ilości dowożonych uczniów, obowiązkiem Wykonawcy jest zapewnienie ich dowozu na warunkach podanych w ofercie.
12. Wykonawca zobowiązuje się do świadczenia usług przewozowych ze względu na przewóz uczniów niepełnosprawnych wyjątkowo starannie i bezpiecznie, łącznie z roztoczeniem opieki nad uczniami w czasie całego przejazdu oraz wsiadania i wysiadania uczniów z pojazdu.
13. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia opieki wszystkim uczniom w czasie świadczenia usługi, poprzez zatrudnienie posiadającego odpowiednie przeszkolenie opiekuna czuwającego nad bezpieczeństwem uczniów podczas przewozu, wsiadania i wysiadania z pojazdu, przechodzenia przez jezdnię do pojazdu i z pojazdu. Funkcji opiekuna nie może pełnić kierowca pojazdu.
14. Wykonawca zapewni opiekuna, którego zadaniem będzie nadzór nad uczniami w czasie dowozu, dopilnowanie aby każdy uczeń był zapięty pasem bezpieczeństwa w czasie transportu, udzielania czynnej pomocy uczniom w czasie wsiadania, zajmowania miejsc i przy wysiadaniu oraz przekazanie uczniów pracownikom przedszkola, szkoły lub placówki, (opiekunem nie może być kierowca pojazdu). Opiekunowie przekazują uczniów uprawnionym osobom (w miejscu wsiadania/wysiadania - rodzicom albo upoważnionym przez nich osobom, w placówce oświatowej – upoważnionym pracownikom placówki). Opiekę nad uczniami w czasie przewozu sprawuje co najmniej jeden opiekun w każdym z pojazdów. Obowiązek zatrudnienia opiekuna jak i koszty z tym zatrudnieniem związane ponosi Wykonawca w ramach wynagrodzenia za usługę określonego w zawartej między stronami umowie.
15. Kierowcy muszą posiadać wszystkie wymagane przepisami prawa badania i uprawnienia. Kierowcy wyposażeni są w identyfikatory oraz telefony komórkowe.
16. Pojazdy, którymi będzie świadczona usługa powinny być:
1) przeznaczone do przewozu osób,
2) dostosowane do liczby przewożonych osób,
3) dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
4) dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego dowożonego ucznia w tym także do przewozu uczniów na wózkach inwalidzkich,
5) wyposażone w dodatkowe wewnętrzne zabezpieczenia, zapewniające bezpieczny transport, klimatyzację, ogrzewanie, przesłony przeciwsłoneczne na szybach, pasy bezpieczeństwa oraz foteliki, a zimą oczyszczone z lodu i śniegu stopnie schodów,
6) posiadać liczbę miejsc siedzących dostosowaną do liczby przewożonych uczniów,
7) oznakowane zgodnie z art. 57 i 58 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym,
8) wyposażone i spełniać warunki techniczne zgodne z określonymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 502 z późn. zm.).
17. Wyklucza się łączenie przewozów uczniów z innymi osobami (np. przewozy liniowe).
18. Pojazdy muszą posiadać polisę OC i NNW dla wszystkich przewożonych osób, wszystkie wymagane przepisami prawa badania techniczne dla pojazdów oraz przez cały okres realizacji zamówienia aktualne licencje, pozwolenia, zezwolenia, certyfikaty, wymagane przepisami prawa i niezbędne do prawidłowej realizacji usługi.
19. W przypadku braku możliwości wykonania usługi, Wykonawca własnym staraniem i na własny koszt zapewni pojazd zastępczy odpowiadający przepisom prawa oraz zapisami zawartej umowy (Termin podstawienia pojazdu zastępczego w przypadku awarii jest jednym z kryteriów wyboru oferty).
20. W przypadku niezapewnienia przez Wykonawcę środków transportu, o których mowa w ust. 19, Zamawiający zleci wykonanie tej usługi innemu przewoźnikowi, obciążając kosztami Wykonawcę.
21. Wykonawca oświadcza, że jest zobowiązany do stosowania ustawy z dnia 13 maja 2016r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz.U. z 2024 r. poz. 1802 ze zm.), w tym wprowadzenia w swoim przedsiębiorstwie standardów ochrony małoletnich zgodnie z rozdziałem 4b ww. ustawy. Obowiązki te wykonał poprzez wprowadzenie, wdrożenie, aktualizację i przestrzeganie standardów ochrony małoletnich z dnia 12 sierpnia 2024r., stanowiących załącznik nr 2 do niniejszej umowy, jak również weryfikowanie swoich pracowników i podwykonawców, dopuszczanych do opieki nad dziećmi i do nawet potencjalnego kontaktu z dziećmi, pod kątem Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym.
22. Wykonawca zobowiązuje się do bieżącej weryfikacji swoich pracowników i podwykonawców pod kątem spełniania wymogów, o których mowa w ust. 21.
23. Wykonawca oświadcza, że zna i przyjął do stosowania zarządzenie Nr 124/2024 Burmistrza Drawska Pomorskiego z dnia 6 sierpnia 2024 r. w sprawie standardów ochrony małoletnich w Urzędzie Miejskim w Drawsku Pomorskim.
24. Za właściwe sprawowanie opieki nad dziećmi podczas przewozów jest odpowiedzialny Wykonawca i ponosi on całkowitą odpowiedzialność za szkodę związaną z uszczerbkiem na zdrowiu lub życiu przewożonych dzieci przed odjazdem pojazdu, podczas podróży oraz po wyjściu przez nich z pojazdu.
25. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za szkody, które wynikną z ruchu pojazdów i przewozu uczniów przy uwzględnieniu zasad wynikających z obowiązku ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej.
26. Wykonawca zapozna się z miejscem świadczenia usługi, a warunki atmosferyczne i stan techniczny dróg nie będą podstawą do domagania się zmiany wynagrodzenia.
27. Zamawiający finansuje jedynie przewóz uczniów od pierwszej do ostatniej miejscowości, wymienionymi w załączniku nr 11 do SWZ. Zamawiający nie pokrywa dojazdu autobusów z bazy i na bazę Wykonawcy.
28. Ustalone wynagrodzenie brutto za 1 km przewozu obejmuje wszystkie koszty niezbędne do prawidłowej realizacji zadania, w szczególności dowożenia i odwożenie uczniów, zapewnienie im opieki, koszty ubezpieczenia pojazdu, podatki.
29. Całkowite wynagrodzenie Wykonawcy stanowić będzie iloczyn liczby przejechanych w związku z realizacją usługi kilometrów i kosztu jednostkowego za 1 km przewozu określonego w zawartej między stronami stosownej umowie.

4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 190 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego w przypadku awarii

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest Część II – Dowóz i odwóz uczniów do placówki w Radowie Wielkim.
2. Podstawą do ułożenia tras przewozu są dane dotyczące:
1) liczby przewożonych osób,
2) miejsca zamieszkania poszczególnych uczniów,
3) docelowego miejsca dowozu uczniów,
4) ściśle określonej trasy przewozu,
5) zapewnienia możliwie najkrótszego przebiegu trasy dowozu i odwozu.
3. Dowożenie i odwożenie uczniów odbywać się będzie według zaproponowanego przez Wykonawcę i zatwierdzonego przez Zamawiającego rozkładu jazdy.
4. Uczniowie w dni odbywania zajęć lub nauki szkolnej, winni być dowożeni do placówek nie wcześniej niż o 7.30 i nie później niż na godzinę 8:00, a odwożeni do domów nie później niż o godzinie 15:00.
5. Dokładne oznaczenie przedziałów czasowych i przystanków w jakich powinien być wykonany dowóz uczniów do placówki oraz ich odwiezienie po zakończeniu zajęć ustalane będzie pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym.
6. Wykonawca zobowiązany jest świadczyć usługi w taki sposób, aby czas przebywania uczniów w podróży był jak najkrótszy, co oznacza nie więcej niż 60 minut, a ponadto winien uwzględniać to, aby przewożeni uczniowie mogli punktualnie rozpocząć zajęcia lekcyjne, bez zbędnego oczekiwania na nie, oraz aby po ich zakończeniu byli odwożeni bez zbędnego oczekiwania.
7. Rozkład jazdy winien być opracowany tak, aby dzienna trasa przewozu była najkrótsza w danym dniu. Rozkład jazdy nie może przekraczać ilości kilometrów przedstawionych w załączniku nr 11 do SWZ.
8. Wykonawca zobowiązany jest ustalić dni dowozu i odwozu uczniów oraz dni wolne od zajęć z dyrektorami poszczególnych placówek.
9. Wykaz miejscowości oraz liczba uczniów z poszczególnych miejscowości zostały przedstawione w załączniku nr 11 do SWZ.
10. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany tras i ilości kilometrów w trakcie realizacji zamówienia przy zachowaniu obowiązującej stawki za kilometr przebiegu pojazdu.
11. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ilości dowożonych uczniów. W przypadku zwiększenia ilości dowożonych uczniów, obowiązkiem Wykonawcy jest zapewnienie ich dowozu na warunkach podanych w ofercie.
12. Wykonawca zobowiązuje się do świadczenia usług przewozowych ze względu na przewóz uczniów niepełnosprawnych wyjątkowo starannie i bezpiecznie, łącznie z roztoczeniem opieki nad uczniami w czasie całego przejazdu oraz wsiadania i wysiadania uczniów z pojazdu.
13. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia opieki wszystkim uczniom w czasie świadczenia usługi, poprzez zatrudnienie posiadającego odpowiednie przeszkolenie opiekuna czuwającego nad bezpieczeństwem uczniów podczas przewozu, wsiadania i wysiadania z pojazdu, przechodzenia przez jezdnię do pojazdu i z pojazdu. Funkcji opiekuna nie może pełnić kierowca pojazdu.
14. Wykonawca zapewni opiekuna, którego zadaniem będzie nadzór nad uczniami w czasie dowozu, dopilnowanie aby każdy uczeń był zapięty pasem bezpieczeństwa w czasie transportu, udzielania czynnej pomocy uczniom w czasie wsiadania, zajmowania miejsc i przy wysiadaniu oraz przekazanie uczniów pracownikom przedszkola, szkoły lub placówki, (opiekunem nie może być kierowca pojazdu). Opiekunowie przekazują uczniów uprawnionym osobom (w miejscu wsiadania/wysiadania - rodzicom albo upoważnionym przez nich osobom, w placówce oświatowej – upoważnionym pracownikom placówki). Opiekę nad uczniami w czasie przewozu sprawuje co najmniej jeden opiekun w każdym z pojazdów. Obowiązek zatrudnienia opiekuna jak i koszty z tym zatrudnieniem związane ponosi Wykonawca w ramach wynagrodzenia za usługę określonego w zawartej między stronami umowie.
15. Kierowcy muszą posiadać wszystkie wymagane przepisami prawa badania i uprawnienia. Kierowcy wyposażeni są w identyfikatory oraz telefony komórkowe.
16. Pojazdy, którymi będzie świadczona usługa powinny być:
1) przeznaczone do przewozu osób,
2) dostosowane do liczby przewożonych osób,
3) dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
4) dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego dowożonego ucznia w tym także do przewozu uczniów na wózkach inwalidzkich,
5) wyposażone w dodatkowe wewnętrzne zabezpieczenia, zapewniające bezpieczny transport, klimatyzację, ogrzewanie, przesłony przeciwsłoneczne na szybach, pasy bezpieczeństwa oraz foteliki, a zimą oczyszczone z lodu i śniegu stopnie schodów,
6) posiadać liczbę miejsc siedzących dostosowaną do liczby przewożonych uczniów,
7) oznakowane zgodnie z art. 57 i 58 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym,
8) wyposażone i spełniać warunki techniczne zgodne z określonymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 502 z późn. zm.).
17. Wyklucza się łączenie przewozów uczniów z innymi osobami (np. przewozy liniowe).
18. Pojazdy muszą posiadać polisę OC i NNW dla wszystkich przewożonych osób, wszystkie wymagane przepisami prawa badania techniczne dla pojazdów oraz przez cały okres realizacji zamówienia aktualne licencje, pozwolenia, zezwolenia, certyfikaty, wymagane przepisami prawa i niezbędne do prawidłowej realizacji usługi.
19. W przypadku braku możliwości wykonania usługi, Wykonawca własnym staraniem i na własny koszt zapewni pojazd zastępczy odpowiadający przepisom prawa oraz zapisami zawartej umowy (Termin podstawienia pojazdu zastępczego w przypadku awarii jest jednym z kryteriów wyboru oferty).
20. W przypadku niezapewnienia przez Wykonawcę środków transportu, o których mowa w ust. 19, Zamawiający zleci wykonanie tej usługi innemu przewoźnikowi, obciążając kosztami Wykonawcę.
21. Wykonawca oświadcza, że jest zobowiązany do stosowania ustawy z dnia 13 maja 2016r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz.U. z 2024 r. poz. 1802 ze zm.), w tym wprowadzenia w swoim przedsiębiorstwie standardów ochrony małoletnich zgodnie z rozdziałem 4b ww. ustawy. Obowiązki te wykonał poprzez wprowadzenie, wdrożenie, aktualizację i przestrzeganie standardów ochrony małoletnich z dnia 12 sierpnia 2024r., stanowiących załącznik nr 2 do niniejszej umowy, jak również weryfikowanie swoich pracowników i podwykonawców, dopuszczanych do opieki nad dziećmi i do nawet potencjalnego kontaktu z dziećmi, pod kątem Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym.
22. Wykonawca zobowiązuje się do bieżącej weryfikacji swoich pracowników i podwykonawców pod kątem spełniania wymogów, o których mowa w ust. 21.
23. Wykonawca oświadcza, że zna i przyjął do stosowania zarządzenie Nr 124/2024 Burmistrza Drawska Pomorskiego z dnia 6 sierpnia 2024 r. w sprawie standardów ochrony małoletnich w Urzędzie Miejskim w Drawsku Pomorskim.
24. Za właściwe sprawowanie opieki nad dziećmi podczas przewozów jest odpowiedzialny Wykonawca i ponosi on całkowitą odpowiedzialność za szkodę związaną z uszczerbkiem na zdrowiu lub życiu przewożonych dzieci przed odjazdem pojazdu, podczas podróży oraz po wyjściu przez nich z pojazdu.
25. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za szkody, które wynikną z ruchu pojazdów i przewozu uczniów przy uwzględnieniu zasad wynikających z obowiązku ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej.
26. Wykonawca zapozna się z miejscem świadczenia usługi, a warunki atmosferyczne i stan techniczny dróg nie będą podstawą do domagania się zmiany wynagrodzenia.
27. Zamawiający finansuje jedynie przewóz uczniów od pierwszej do ostatniej miejscowości, wymienionymi w załączniku nr 11 do SWZ. Zamawiający nie pokrywa dojazdu autobusów z bazy i na bazę Wykonawcy.
28. Ustalone wynagrodzenie brutto za 1 km przewozu obejmuje wszystkie koszty niezbędne do prawidłowej realizacji zadania, w szczególności dowożenia i odwożenie uczniów, zapewnienie im opieki, koszty ubezpieczenia pojazdu, podatki.
29. Całkowite wynagrodzenie Wykonawcy stanowić będzie iloczyn liczby przejechanych w związku z realizacją usługi kilometrów i kosztu jednostkowego za 1 km przewozu określonego w zawartej między stronami stosownej umowie.

4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 190 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: czas podstawienia pojazdu zastępczego w przypadku awarii

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest Część III – Dowóz i odwóz uczniów do placówki w Bobrowie i filii w Drawsku Pomorskim.
2. Podstawą do ułożenia tras przewozu są dane dotyczące:
1) liczby przewożonych osób,
2) miejsca zamieszkania poszczególnych uczniów,
3) docelowego miejsca dowozu uczniów,
4) ściśle określonej trasy przewozu,
5) zapewnienia możliwie najkrótszego przebiegu trasy dowozu i odwozu.
3. Dowożenie i odwożenie uczniów odbywać się będzie według zaproponowanego przez Wykonawcę i zatwierdzonego przez Zamawiającego rozkładu jazdy.
4. Uczniowie w dni odbywania zajęć lub nauki szkolnej, winni być dowożeni do placówek nie wcześniej niż o 7.30 i nie później niż na godzinę 8:00, a odwożeni do domów nie później niż o godzinie 15:00. Dowożenie uczniów do Ośrodka Rewalidacyjno–Wychowawczego w Bobrowie powinno się odbywać nie wcześniej niż na godzinę 10.50.
5. Dokładne oznaczenie przedziałów czasowych i przystanków w jakich powinien być wykonany dowóz uczniów do placówki oraz ich odwiezienie po zakończeniu zajęć ustalane będzie pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym.
6. Wykonawca zobowiązany jest świadczyć usługi w taki sposób, aby czas przebywania uczniów w podróży był jak najkrótszy, co oznacza nie więcej niż 60 minut, a ponadto winien uwzględniać to, aby przewożeni uczniowie mogli punktualnie rozpocząć zajęcia lekcyjne, bez zbędnego oczekiwania na nie, oraz aby po ich zakończeniu byli odwożeni bez zbędnego oczekiwania.
7. Rozkład jazdy winien być opracowany tak, aby dzienna trasa przewozu była najkrótsza w danym dniu. Rozkład jazdy nie może przekraczać ilości kilometrów przedstawionych w załączniku nr 11 do SWZ.
8. Wykonawca zobowiązany jest ustalić dni dowozu i odwozu uczniów oraz dni wolne od zajęć z dyrektorami poszczególnych placówek.
9. Wykaz miejscowości oraz liczba uczniów z poszczególnych miejscowości zostały przedstawione w załączniku nr 11 do SWZ.
10. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany tras i ilości kilometrów w trakcie realizacji zamówienia przy zachowaniu obowiązującej stawki za kilometr przebiegu pojazdu.
11. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ilości dowożonych uczniów. W przypadku zwiększenia ilości dowożonych uczniów, obowiązkiem Wykonawcy jest zapewnienie ich dowozu na warunkach podanych w ofercie.
12. Wykonawca zobowiązuje się do świadczenia usług przewozowych ze względu na przewóz uczniów niepełnosprawnych wyjątkowo starannie i bezpiecznie, łącznie z roztoczeniem opieki nad uczniami w czasie całego przejazdu oraz wsiadania i wysiadania uczniów z pojazdu.
13. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia opieki wszystkim uczniom w czasie świadczenia usługi, poprzez zatrudnienie posiadającego odpowiednie przeszkolenie opiekuna czuwającego nad bezpieczeństwem uczniów podczas przewozu, wsiadania i wysiadania z pojazdu, przechodzenia przez jezdnię do pojazdu i z pojazdu. Funkcji opiekuna nie może pełnić kierowca pojazdu.
14. Wykonawca zapewni opiekuna, którego zadaniem będzie nadzór nad uczniami w czasie dowozu, dopilnowanie aby każdy uczeń był zapięty pasem bezpieczeństwa w czasie transportu, udzielania czynnej pomocy uczniom w czasie wsiadania, zajmowania miejsc i przy wysiadaniu oraz przekazanie uczniów pracownikom przedszkola, szkoły lub placówki, (opiekunem nie może być kierowca pojazdu). Opiekunowie przekazują uczniów uprawnionym osobom (w miejscu wsiadania/wysiadania - rodzicom albo upoważnionym przez nich osobom, w placówce oświatowej – upoważnionym pracownikom placówki). Opiekę nad uczniami w czasie przewozu sprawuje co najmniej jeden opiekun w każdym z pojazdów. Obowiązek zatrudnienia opiekuna jak i koszty z tym zatrudnieniem związane ponosi Wykonawca w ramach wynagrodzenia za usługę określonego w zawartej między stronami umowie.
15. Kierowcy muszą posiadać wszystkie wymagane przepisami prawa badania i uprawnienia. Kierowcy wyposażeni są w identyfikatory oraz telefony komórkowe.
16. Pojazdy, którymi będzie świadczona usługa powinny być:
1) przeznaczone do przewozu osób,
2) dostosowane do liczby przewożonych osób,
3) dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
4) dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego dowożonego ucznia w tym także do przewozu uczniów na wózkach inwalidzkich,
5) wyposażone w dodatkowe wewnętrzne zabezpieczenia, zapewniające bezpieczny transport, klimatyzację, ogrzewanie, przesłony przeciwsłoneczne na szybach, pasy bezpieczeństwa oraz foteliki, a zimą oczyszczone z lodu i śniegu stopnie schodów,
6) posiadać liczbę miejsc siedzących dostosowaną do liczby przewożonych uczniów,
7) oznakowane zgodnie z art. 57 i 58 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym,
8) wyposażone i spełniać warunki techniczne zgodne z określonymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 502 z późn. zm.).
17. Wyklucza się łączenie przewozów uczniów z innymi osobami (np. przewozy liniowe).
18. Pojazdy muszą posiadać polisę OC i NNW dla wszystkich przewożonych osób, wszystkie wymagane przepisami prawa badania techniczne dla pojazdów oraz przez cały okres realizacji zamówienia aktualne licencje, pozwolenia, zezwolenia, certyfikaty, wymagane przepisami prawa i niezbędne do prawidłowej realizacji usługi.
19. W przypadku braku możliwości wykonania usługi, Wykonawca własnym staraniem i na własny koszt zapewni pojazd zastępczy odpowiadający przepisom prawa oraz zapisami zawartej umowy (Termin podstawienia pojazdu zastępczego w przypadku awarii jest jednym z kryteriów wyboru oferty).
20. W przypadku niezapewnienia przez Wykonawcę środków transportu, o których mowa w ust. 19, Zamawiający zleci wykonanie tej usługi innemu przewoźnikowi, obciążając kosztami Wykonawcę.
21. Wykonawca oświadcza, że jest zobowiązany do stosowania ustawy z dnia 13 maja 2016r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz.U. z 2024 r. poz. 1802 ze zm.), w tym wprowadzenia w swoim przedsiębiorstwie standardów ochrony małoletnich zgodnie z rozdziałem 4b ww. ustawy. Obowiązki te wykonał poprzez wprowadzenie, wdrożenie, aktualizację i przestrzeganie standardów ochrony małoletnich z dnia 12 sierpnia 2024r., stanowiących załącznik nr 2 do niniejszej umowy, jak również weryfikowanie swoich pracowników i podwykonawców, dopuszczanych do opieki nad dziećmi i do nawet potencjalnego kontaktu z dziećmi, pod kątem Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym.
22. Wykonawca zobowiązuje się do bieżącej weryfikacji swoich pracowników i podwykonawców pod kątem spełniania wymogów, o których mowa w ust. 21.
23. Wykonawca oświadcza, że zna i przyjął do stosowania zarządzenie Nr 124/2024 Burmistrza Drawska Pomorskiego z dnia 6 sierpnia 2024 r. w sprawie standardów ochrony małoletnich w Urzędzie Miejskim w Drawsku Pomorskim.
24. Za właściwe sprawowanie opieki nad dziećmi podczas przewozów jest odpowiedzialny Wykonawca i ponosi on całkowitą odpowiedzialność za szkodę związaną z uszczerbkiem na zdrowiu lub życiu przewożonych dzieci przed odjazdem pojazdu, podczas podróży oraz po wyjściu przez nich z pojazdu.
25. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za szkody, które wynikną z ruchu pojazdów i przewozu uczniów przy uwzględnieniu zasad wynikających z obowiązku ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej.
26. Wykonawca zapozna się z miejscem świadczenia usługi, a warunki atmosferyczne i stan techniczny dróg nie będą podstawą do domagania się zmiany wynagrodzenia.
27. Zamawiający finansuje jedynie przewóz uczniów od pierwszej do ostatniej miejscowości, wymienionymi w załączniku nr 11 do SWZ. Zamawiający nie pokrywa dojazdu autobusów z bazy i na bazę Wykonawcy.
28. Ustalone wynagrodzenie brutto za 1 km przewozu obejmuje wszystkie koszty niezbędne do prawidłowej realizacji zadania, w szczególności dowożenia i odwożenie uczniów, zapewnienie im opieki, koszty ubezpieczenia pojazdu, podatki.
29. Całkowite wynagrodzenie Wykonawcy stanowić będzie iloczyn liczby przejechanych w związku z realizacją usługi kilometrów i kosztu jednostkowego za 1 km przewozu określonego w zawartej między stronami stosownej umowie.

4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 190 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: czas podstawienia pojazdu zastępczego w przypadku awarii

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1.1. Nie podlegają wykluczeniu
1.2. Spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i niniejszej SWZ.
2. Zamawiający wymaga wykazania przez Wykonawcę ubiegającego się o udzielenia zamówienia, spełnienia warunków udziału w postępowaniu dotyczących [art. 112 ust 2 ustawy]:
2.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym [art. 113 ustawy]:
Opis spełnienia warunków:
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków w tym zakresie. Zamawiający nie dokona oceny spełnienia tego warunku w postępowaniu.
2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej o ile wynika z odrębnych przepisów [art. 114 ustawy]:
Opis spełnienia warunków:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca:
2.2.1. Wykaże, że posiada aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób.
Warunek ten ma być spełniony:
− samodzielnie przez Wykonawcę , lub
− przez minimum jeden inny podmiot udostępniający Wykonawcy uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i który zrealizuje usługę ,lub
− w przypadku Wykonawców występujących wspólnie – samodzielnie przez minimum jednego z Wykonawców występujących wspólnie.
Zamawiający uzna za spełnione warunki dla wszystkich części zamówienia jeżeli Wykonawca posiada aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego.
2.3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej [art. 115 ustawy]:
Opis spełnienia warunków:
2.3.1 Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca
Wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę gwarancyjną min. 200.000,00 zł na cały okres realizacji zamówienia
Warunek ten ma być spełniony:
− samodzielnie przez Wykonawcę , lub
− przez minimum jeden inny podmiot udostępniający Wykonawcy wymagania dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej, lub
− w przypadku Wykonawców występujących wspólnie – samodzielnie przez minimum jednego z Wykonawców występujących wspólnie
Zamawiający uzna za spełnione warunki dla wszystkich części zamówienia jeżeli Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę gwarancyjną min. 200.000,00 zł
2.4. Zdolności technicznej lub zawodowej [art. 116 ustawy]:
Opis spełnienia warunków:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca:
2.4.1. Wykaże, że wykonał należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie minimum jedną usługę ciągłą polegającą na przewozie uczniów niepełnosprawnych przez okres min. 3 miesięcy o wartości nie mniejszej niż 100.000,00 zł brutto.
Warunek ten ma być spełniony:
− samodzielnie przez Wykonawcę , lub
− przez minimum jeden inny podmiot udostępniający Wykonawcy swoją wiedzę i doświadczenie i który zrealizuje usługę ,lub
− w przypadku Wykonawców występujących wspólnie – samodzielnie przez minimum jednego z Wykonawców występujących wspólnie.
Zamawiający uzna za spełnione warunki jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał jedno zamówienie o wymaganej wartości dla wszystkich części zamówienia.
W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających kwoty wyrażone w innych walutach niż PLN, dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.
2.4.2. Wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował pojazdami niezbędnymi do realizacji zamówienia tj.:
- dla Części nr I - nie mniej niż dwoma pojazdami o łącznej liczbie miejsc siedzących dla minimum 23 uczniów;
- dla Części nr II - nie mniej niż jednym pojazdem o liczbie miejsc siedzących dla minimum 9 uczniów;
- dla Części nr III - nie mniej niż jednym pojazdem o łącznej liczbie miejsc siedzących dla minimum 44 uczniów.
Warunek ten ma być spełniony:
− samodzielnie przez Wykonawcę , lub
− przez minimum jeden inny podmiot udostępniający Wykonawcy swoje pojazdy ,lub
− w przypadku Wykonawców występujących wspólnie – samodzielnie przez minimum jednego z Wykonawców występujących wspólnie.
WAŻNE:
-Pojazdy powinny być dopuszczone do ruchu zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1251 ze zm.), oraz dostosowane do potrzeb przewożonych uczniów niepełnosprawnych w tym wyposażonych w pasy bezpieczeństwa dostosowane do wieku przewożonych uczniów.
- Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia [art. 116 ust. 2 ustawy].
- Jeżeli Wykonawca powołuje sią na doświadczenie w realizacji usług, wykonanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz o którym mowa w rozdziale 25 pkt. 2.2 SWZ, dotyczy usług faktycznie przez niego wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych – również faktycznie przez niego wykonywanych;
3. Powoływanie się na zasoby innych podmiotów (podmiotów trzecich)
3.1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. [art. 118 ust 1 ustawy]
3.2. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów informacji w oświadczeniach wymienionych w Rozdziale 15, pkt 3.1 SWZ (załączniki nr 2 i 3 do SWZ).
3.3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 8 do SWZ [art. 118 ust 3 ustawy].
3.4. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust 3 ustawy, potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności: [art. 118 ust 4 ustawy]
1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
3.5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. [art. 118 ust 2 ustawy]
3.6. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 pkt 4 ustawy, oraz, jeżeli to dotyczy, kryteriów selekcji, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy. [art. 119 ustawy]
3.7. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy. [art. 120 ustawy]
3.8. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu. [art. 122 ustawy]
3.9. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby. [art. 123 ustawy].

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego [na podstawie art. 108 i 109 ustawy], Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia tj. [art. 274 ust. 1 ustawy]:
odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji
W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ten składa każdy z Wykonawców oddzielnie (jeśli dotyczy).
1. Jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia wyżej wymienionych podmiotowych środków dowodowych dotyczących tych podmiotów, potwierdzających że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
2. Jeżeli Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy, który nie jest podmiotem udostępniającym zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia wyżej wymienionych podmiotowych środków dowodowych dotyczących tych podwykonawców, potwierdzających że nie zachodzą wobec tych podwykonawców podstawy wykluczenia z postępowania.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający żąda złożenia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz na potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
2. Zamawiający w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia tj. [art. 274 ust. 1 ustawy]:
2.1. Aktualnej licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają ten warunek.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ten/ dokumenty te składa przynajmniej jeden z Wykonawców.
2.2. Wykazu usług wykonanych – według wzoru stanowiącego odpowiednio załącznik nr 5 do SWZ, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny
o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Wykaz usług wykonanych należy przygotować wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ.
W przedmiotowym wykazie usług Wykonawca winien wskazać informacje w zakresie określonym w warunkach z rozdziału 24 pkt. 2.4.1 SWZ.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają ten warunek.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument ten/ dokumenty te składa przynajmniej jeden z Wykonawców.
2.3. Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami.
Wykaz należy przygotować zgodnie z załącznikiem nr 6a, 6b, 6c do SWZ (właściwego dla danej części zamówienia)
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają ten warunek.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument ten/ dokumenty te składa przynajmniej jeden z Wykonawców.
2.4. Dokument potwierdzający że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego w SWZ. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają ten warunek.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument ten/ dokumenty te składa przynajmniej jeden z Wykonawców.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wykonawca zobowiązany jest, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie:
1) Dla Części I – Dowóz i odwóz uczniów do placówki w Gudowie - 4000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych 00/100).
2) Dla Części II - Dowóz i odwóz uczniów do placówki w Radowie Wielkim – 2.000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100).
3) Dla Części III - Dowóz i odwóz uczniów do placówki w Bobrowie i filii w Drawsku Pomorskim – 6.000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) w pieniądzu – przelewem na rachunek Zamawiającego,
2) w gwarancjach bankowych;
3) w gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462 ze zm.).
3. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu kwotę należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr 12 1020 2847 0000 1702 0009 6602. W tytule przelewu należy wpisać: „Wadium w postępowaniu nr IR.271.13.2025.PW, część ……..”
4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w pkt. 3, przed upływem terminu składania ofert.
5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt. 2, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznymi osób upoważnionych do jego wystawienia.
6. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy.
7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy, zostanie odrzucona.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Został określony załączniku nr 4a, 4b, 4c do SWZ "wzór umowy".

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-21 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: 1. Ofertę wraz z dokumentami, o których mowa w SWZ, należy złożyć za pośrednictwem Platformy ezamówienia. 2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania ofert opisane zostały w Regulaminie Platformy e Zamówienia, dostępnym na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-21 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-20

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

7. Dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia Wykonawcy mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej:
Zamiast: odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w Rozdziale 25 ust. 3 SWZ – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
Dokument ten, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem. [§4 ust. 2 Rozporządzenia].

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.