Ogłoszenie z dnia 2025-11-06
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Udostępnienie włókien światłowodowych na potrzeby transmisji danych
w Gminie Miasta Tychy w latach 2026 – 2027
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania
1.2.) Nazwa zamawiającego: Centrum Usług Wspólnych Miasta Tychy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 364895762
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Jana Barona 30
1.5.2.) Miejscowość: Tychy
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-100
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 32 438 20 24
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: cuw@cuw.tychy.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.cuw.tychy.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: Gmina Miasta Tychy
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255507
Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:
1.11.3.) Ulica: Niepodległości 49
1.11.4.) Miejscowość: Tychy
1.11.5.) Kod pocztowy: 43-100
1.11.6.) Województwo: śląskie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski
1.11.9.) Numer telefonu: +48327763807
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@umtychy.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: bip.umtychy.pl
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udostępnienie włókien światłowodowych na potrzeby transmisji danych
w Gminie Miasta Tychy w latach 2026 – 2027
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a3c38597-8fb4-4551-89bf-af57c2c65d46
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00520793
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00040931/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.6 Udostępnienie włókien światłowodowych na potrzeby transmisji danych w Gminie Miasta Tychy w latach 2026 – 2027
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://tychy.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://tychy.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy Przetargowej(https://tychy.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html) oraz poczty elektronicznej (zamowienia@umtychy.pl).
2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w instrukcjach użytkowników Platformy Przetargowej - dostępnymi pod adresem https://tychy.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html.
3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na Platformie. Wykonawca posiadający konto na Platformie ma możliwość złożenia oferty, wycofania oferty oraz składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ
4. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem Platformy wynosi 150 MB.
5. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji, przyjmuje się datę ich wpływu na Platformę Przetargową lub odpowiednio na pocztę elektroniczną. Jeżeli zamawiający lub wykonawca przekazuje oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
6. Sposób komunikowania się zamawiającego z wykonawcami (nie dotyczy składania ofert):
6.1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy zamawiającym a wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem Platformy Przetargowej.
6.2. Zamawiający dopuszcza również możliwość komunikowania się (z wyłączeniem oferty i załączników do oferty) za pomocą poczty elektronicznej, na adres poczty elektronicznej zamowienia@umtychy.pl.
7. We wszelkiej korespondencji kierowanej do zamawiającego, wykonawca winien posługiwać się numerem sprawy: ZZP.261.67.2025
8. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.
9. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz.UEL119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.), dalej „RODO”, zamawiający informuje, że:
1. Administratorem danych osobowych jest:
- Prezydent Miasta Tychy;
- CUW reprezentowany przez Dyrektora Jednostki.
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować w sprawach związanych z ochroną
danych osobowych, w następujący sposób:
1) pod adresem: iod@umtychy.pl (w zakresie UM);
2) pod adresem: iod@cuw.tychy.pl (w zakresie CUW);
3) pisemnie na adres siedziby Administratora.
3. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
4. Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o
art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U.z 2024 r. poz. 1320 z późniejszymi zmianami), dalej „ustawa Pzp”.
5. Dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa.
6. Po spełnieniu celu, dla którego dane zostały zebrane,mogą one być przechowywane jedynie w celach archiwalnych, przez okres,
który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej,jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.
7. Obowiązek podania danych osobowych bezpośrednio dotyczących
wykonawcy/Podwykonawcy/Podmiotu, na zasoby którego powołuje się wykonawca, jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
8. W odniesieniu do udostępnionych danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany,stosowanie do art. 22 RODO;
9. Osoba udostępniająca dane posiada:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu dodanych osobowych jej dotyczących;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania swoich danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych jej dotyczących narusza przepisy RODO.
10. Osobie udostępniającej dane nie przysługuje:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
11. Wykonawca/Podwykonawca składa oświadczenie w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO (załącznik nr 1 do SWZ).
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZZP.261.67.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest udostępnienie włókien światłowodowych na potrzeby transmisji danych w Gminie Miasta Tychy w latach 2026 – 2027. Zakres zamówienia obejmuje m.in. świadczenie na rzecz Zamawiającego usług polegających na:
a) wykonaniu przyłączenia urządzeń sieciowych i wizyjnych Zamawiającego do infrastruktury światłowodowej Wykonawcy;
b) udostępnieniu określonych w SWZ włókien sieci światłowodowej wraz z urządzeniami pasywnymi, niezbędnymi do zestawienia połączenia z przeznaczeniem na cele transmisji sygnału Systemu Monitoringu Wizyjnego oraz rozszerzenia sieci LAN zarządzanych przez Zamawiającego;
c) świadczeniu czynności konserwacyjnych i serwisowych w zakresie koniecznym do utrzymania parametrów jakościowych oraz okresowych przeglądów związanych z certyfikacją sieci.
Zamówienie zostało podzielone na trzy zadania. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 4 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 72318000-7 - Usługi przesyłu danych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
32562000-0 - Kable światłowodowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane ZADANIE NR 1 Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 8 PZP do wartości nie większej niż 30 % zamówienia podstawowego. Przewiduje się możliwość udzielenia zamówienia na dodatkowe dostawy, których celem jest częściowa wymiana dotychczasowych produktów lub instalacji albo zwiększenie bieżących dostaw lub rozbudowa istniejących instalacji. Warunkiem udzielenia zamówień będzie przeprowadzenie negocjacji z wybranym Wykonawcą.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas usunięcia awarii
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest udostępnienie włókien światłowodowych na potrzeby transmisji danych w Gminie Miasta Tychy w latach 2026 – 2027. Zakres zamówienia obejmuje m.in. świadczenie na rzecz Zamawiającego usług polegających na:
a) wykonaniu przyłączenia urządzeń sieciowych i wizyjnych Zamawiającego do infrastruktury światłowodowej Wykonawcy;
b) udostępnieniu określonych w SWZ włókien sieci światłowodowej wraz z urządzeniami pasywnymi, niezbędnymi do zestawienia połączenia z przeznaczeniem na cele transmisji sygnału Systemu Monitoringu Wizyjnego oraz rozszerzenia sieci LAN zarządzanych przez Zamawiającego;
c) świadczeniu czynności konserwacyjnych i serwisowych w zakresie koniecznym do utrzymania parametrów jakościowych oraz okresowych przeglądów związanych z certyfikacją sieci.
Zamówienie zostało podzielone na trzy zadania. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 4 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 72318000-7 - Usługi przesyłu danych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
32562000-0 - Kable światłowodowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane ZADANIE NR 2 Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 8 PZP do wartości nie większej niż 30 % zamówienia podstawowego. Przewiduje się możliwość udzielenia zamówienia na dodatkowe dostawy, których celem jest częściowa wymiana dotychczasowych produktów lub instalacji albo zwiększenie bieżących dostaw lub rozbudowa istniejących instalacji. Warunkiem udzielenia zamówień będzie przeprowadzenie negocjacji z wybranym Wykonawcą.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas usunięcia awarii
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest udostępnienie włókien światłowodowych na potrzeby transmisji danych w Gminie Miasta Tychy w latach 2026 – 2027. Zakres zamówienia obejmuje m.in. świadczenie na rzecz Zamawiającego usług polegających na:
a) wykonaniu przyłączenia urządzeń sieciowych i wizyjnych Zamawiającego do infrastruktury światłowodowej Wykonawcy;
b) udostępnieniu określonych w SWZ włókien sieci światłowodowej wraz z urządzeniami pasywnymi, niezbędnymi do zestawienia połączenia z przeznaczeniem na cele transmisji sygnału Systemu Monitoringu Wizyjnego oraz rozszerzenia sieci LAN zarządzanych przez Zamawiającego;
c) świadczeniu czynności konserwacyjnych i serwisowych w zakresie koniecznym do utrzymania parametrów jakościowych oraz okresowych przeglądów związanych z certyfikacją sieci.
Zamówienie zostało podzielone na trzy zadania. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 4 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 72318000-7 - Usługi przesyłu danych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
32562000-0 - Kable światłowodowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 21 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane ZADANIE NR 3 Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 8 PZP do wartości nie większej niż 30 % zamówienia podstawowego. Przewiduje się możliwość udzielenia zamówienia na dodatkowe dostawy, których celem jest częściowa wymiana dotychczasowych produktów lub instalacji albo zwiększenie bieżących dostaw lub rozbudowa istniejących instalacji. Warunkiem udzielenia zamówień będzie przeprowadzenie negocjacji z wybranym Wykonawcą.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas usunięcia awarii
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: nie dotyczy
CIĄG DALSZY Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
14. Strony przewidują możliwość wprowadzenia zmian postanowień zawartej umowy bez przeprowadzania nowego postępowania na podstawie art. 455 ust.1 pkt 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.), w następujących przypadkach:
1) wystąpią działania osób trzecich, które uniemożliwiają wykonanie przedmiotu umowy w terminie lub inne zdarzenia mogące negatywnie wpłynąć na termin i jakość przedmiotu umowy, w tym zdarzenia o charakterze prawnym, ekonomicznym, organizacyjnym lub technicznym mogących mieć wpływ na sposób realizacji umowy, zakres obowiązków Stron lub termin realizacji umowy;
2) powstała możliwość zastosowania nowszych i korzystniejszych dla Zamawiającego rozwiązań technologicznych lub technicznych, niż te istniejące w chwili zawarcia umowy, niepowodująca zmiany przedmiotu umowy;
3) zaistniały przyczyny niezależne od działania Stron, których przy zachowaniu wszelkich należytych środków nie można uniknąć ani im zapobiec;
4) nastąpiła zmiana w zakresie długości i/lub relacji udostępnionych odcinków światłowodowych opisanych w § 2 niniejszej umowy;
5) realizacja przedmiotu umowy wymaga uzyskania stosownych dokumentów lub innych materiałów i informacji z urzędów administracji publicznej, a z przyczyn niezależnych od Wykonawcy niemożliwe było ich uzyskanie w terminach przewidzianych w przepisach prawa;
6) niezbędna jest zmiana sposobu realizacji umowy, o ile zmiana taka jest korzystna dla Zamawiającego oraz konieczna w celu prawidłowego wykonania umowy;
7) zaistniała zmiana wymagań przedmiotu umowy spowodowana zmianą obowiązujących przepisów;
8) ograniczenia lub rozszerzenia przez Zamawiającego zakresu przedmiotu zamówienia
z przyczyn, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy,
9) zaistniała zmiana właścicielska urządzeń objętych dostawą włókien światłowodowych;
10) zaistniały nieprzewidziane okoliczności, w wyniku których Zamawiający nie będzie mógł spełnić swoich zobowiązań finansowych wobec Wykonawcy wynikających z umowy;
11) w przypadku istotnego wydłużenia toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w tym wydłużenie postępowania odwoławczego przed Krajową Izbą Odwoławczą, o ile wydłużenie to miało wpływ na wykonanie terminu realizacji umowy.
15. W odniesieniu do okoliczności wskazanej w ust. 14 pkt 11) powyżej termin może zostać zmieniony o liczbę dni wydłużenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w tym postępowania odwoławczego przed Krajową Izbą Odwoławczą w stosunku do normlanego, przewidywalnego lub wynikającego z przepisów prawa czasu trwania tych postępowań.
16. Zmiany, o których mowa w ust. 14 pkt 1) – 10) powyżej, wymagają dla swej ważności aneksu opatrzonego podpisami Stron, zawartego w formie pisemnej albo elektronicznej, przy czym każdy aneks może zostać zawarty tylko w jednej z tych form. Do aneksów zawieranych w formie elektronicznej odpowiednio stosuje się postanowienia w § 14 ust.1-2.
17. Warunkiem wprowadzenia do zawartej umowy zmian, o których mowa w ust. 14 pkt 1)- 10) powyżej, będzie potwierdzenie powstałych okoliczności w formie opisowej i właściwie umotywowanej, zaakceptowanej przez każdą ze Stron umowy.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: nie dotyczy
CIĄG DALSZY Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
5. Zgodnie z treścią art. 439 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.), Strony przewidują możliwość dokonania zmian wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w przypadku zmiany wskaźnika cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją przedmiotu umowy innych niż wskazanych w ust 1. Przez zmianę wskaźnika ceny materiałów lub kosztów rozumie się jego podwyższenie jak i obniżenie. Wynagrodzenie może ulec zwiększeniu jak i zmniejszeniu.
6. Jeśli zmiana wskaźnika ceny materiałów lub kosztów, o której mowa w ust. 5, względem wskaźnika ceny materiał lub kosztów obowiązującego w miesiącu, w którym była składana oferta, zmieni się o co najmniej 5%, każda ze Stron uprawniona będzie do wystąpienia z wnioskiem do drugiej Strony o dokonanie zmiany wynagrodzenia. Zmieniona wartość wynagrodzenia, obowiązywać będzie od miesiąca następującego po miesiącu, w którym Strona wystąpiła z takim wnioskiem. Waloryzacji podlegać będzie zakres usług niewykonanych na dzień złożenia wniosku waloryzacyjnego. Stopień zaawansowania realizacji przedmiotu umowy zostanie potwierdzony przez Zamawiającego.
7. Zmiana wynagrodzenia, o której mowa w ust. 5, ustalona będzie na podstawie wskaźnika cen towarów i usług publikowanego przez Główny Urząd Statystyczny, narastająco w okresie od miesiąca złożenia oferty do miesiąca złożenia wniosku. Zmiana wysokości wynagrodzenia nastąpi o połowę obliczonej w ten sposób różnicy cen.
8. Strona może wystąpić z pierwszym wnioskiem, o którym mowa w ust. 6 po upływie 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Kolejne wnioski mogą być składane nie częściej niż raz na 12 miesięcy.
9. W przypadku, o którym mowa w ust. 5-7 łączna maksymalna wartość zmiany wynagrodzenia, w trakcie obowiązywania umowy, nie może przekroczyć 10% wynagrodzenia Wykonawcy (na dzień zawarcia umowy) określonego w § 7 ust. 1 umowy.
10. Zmiany wynagrodzenia, o których mowa w ust. 1 i 5 wprowadzone zostaną w formie stosownego aneksu do umowy.
11. Wykonawca, którego wynagrodzenie zostało zmienione, zgodnie z postanowieniami ust. 5 – 10 zobowiązany jest w terminie 14 dni od dnia zawarcia aneksu z Zamawiającym, do zmiany wynagrodzenia przysługującego Podwykonawcy, z którym zawarł umowę, w zakresie odpowiadającym zmianom cen materiałów lub kosztów dotyczących zobowiązania Podwykonawcy.
12. Wykonawca, w sytuacji, o której mowa w ust. 11, zobowiązany jest poinformować pisemnie Zamawiającego o dokonanej zmianie wynagrodzenia Podwykonawcy lub powodach braku dokonania takiej zmiany. Do zawiadomienia Wykonawca załączy oświadczenie Podwykonawcy potwierdzającego terminową zapłatę z tytułu zmiany wysokości wynagrodzenia.
13. Zmiana umowy, o której mowa w ust. 11 skutkuje zmianą wynagrodzenia jedynie w zakresie płatności realizowanych po dacie zawarcia aneksu do umowy.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
DO OFERTY NALEŻY DOŁĄCZYĆ:1. Formularz oferty (załącznik nr 1 do SWZ),
2. Oświadczenie (załącznik nr 2 do SWZ),
załącznik nr 2 – Oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 125 PZP
3. Potwierdzenie umocowania do działania w imieniu wykonawcy,
• W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, zamawiający żąda od wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.
• Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa powyżej, jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
4. JEŚLI DOTYCZY – Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy (załącznik nr 2a do SWZ),
5. JEŚLI DOTYCZY - Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik.
Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia — dotyczy ofert składanych przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
Pełnomocnictwo do złożenia oferty musi być złożone w oryginale w takiej samej formie, jak składana oferta (tj. w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii (skanu) pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, bądź też poprzez opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona przez upełnomocnionego.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. W takim przypadku, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Projektowane postanowienia umowy (PPU) w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy, określone zostały w następujących załącznikach: załącznik nr 3 do SWZ – zadanie nr 1, załącznik nr 3 a do SWZ – zadanie nr 2, załącznik nr 3 b do SWZ – zadanie nr 3.W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty:
Zgodnie z § 11 Załącznika nr 3, 3 a, 3 b – „Projektowane postanowienia umowy”:
1. Zgodnie z treścią art. 436 ust. 4 lit. b) ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.), Strony przewidują możliwość dokonania zmian wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku, gdy zmianie uległy:
1) stawki podatku od towarów i usług - o różnicę w wysokości stawki VAT;
2) wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę - o różnicę pomiędzy dotychczasową wysokością minimalnego wynagrodzenia lub stawki a nową wysokością wynagrodzenia lub stawki;
3) zasady podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - o różnicę pomiędzy dotychczasową wysokością odprowadzanych składek, a nową wysokością odprowadzanych składek;
4) zasady gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych - o różnicę w wypłatach wynikającą z tych zmian;
- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
2. Zmiany mogą obejmować jedną lub więcej okoliczności, o których mowa w ust. 1 i wpływać na wynagrodzenie Wykonawcy w zakresie poniesionego przez niego kosztu działań, o których mowa w ust. 1 oraz racjonalnego zysku, którego zasadny poziom zostanie ustalony podczas negocjacji.
3. Zmiany, o których mowa w ust. 1 i 2 dokonuje się na pisemny wniosek Wykonawcy bądź Zamawiającego.
4. Strona zainteresowana zmianą postanowień umowy przedstawia drugiej Stronie na piśmie udokumentowany wniosek wraz z uzasadnieniem prawnym i faktycznym, stanowiącym podstawy do negocjacji.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-17 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę przy użyciu Platformy Przetargowej dostępnej pod adresem: https://tychy.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html - wymagania techniczne i organizacyjne opisane zostały w instrukcjach użytkowników Platformy Przetargowej - dostępnymi pod adresem https://tychy.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-17 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-16
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, wobec którego zachodzą podstawy wykluczenia określone w art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. 2025 r., poz. 514)2. Zamówienie musi zostać zrealizowane w terminie:
ZADANIE NR 1 – od dnia zawarcia umowy z zastrzeżeniem, że udostępnienie wymaganych włókien światłowodowych oraz wykonanie wszelkich czynności konserwacyjno- serwisowych nastąpi w dniu 1 stycznia 2026 r. i będzie realizowane przez okres 24 miesięcy
ZADANIE NR 2 – od dnia zawarcia umowy z zastrzeżeniem, że udostępnienie wymaganych włókien światłowodowych oraz wykonanie wszelkich czynności konserwacyjno- serwisowych nastąpi w dniu 1 stycznia 2026 r. i będzie realizowane przez okres 24 miesięcy
ZADANIE NR 3 – od dnia zawarcia umowy z zastrzeżeniem, że udostępnienie wymaganych włókien światłowodowych oraz wykonanie wszelkich czynności konserwacyjno- serwisowych nastąpi w dniu 1 kwietnia 2026 r. i będzie realizowane przez okres 21 miesięcy
INNE PRZETARGI Z TYCHÓW
- Udostępnienie włókien światłowodowych na potrzeby transmisji danych w Gminie Miasta Tychy w latach 2026 - 2027
- Obsługa prawna Urzędu Miasta Tychy w latach 2026-2027
- Remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznych dróg, chodników i ścieżek rowerowych na terenie miasta Tychy w 2026 roku
- ŚWIADCZENIE USŁUG RATOWNICTWA WODNEGO I PIERWSZEJ POMOCY PRZEDMEDYCZNEJ W WODNYM PARKU TYCHY
- Dostawa sprzętu informatycznego oraz oprogramowania
- Dostawa samodzielnego kontenerowego systemu filtracji wody pitnej w ramach zadań 1 - 2 - II Postępowanie:
więcej: przetargi w Tychach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udostępnienie włókien światłowodowych na potrzeby transmisji danych w Gminie Miasta Tychy w latach 2026 - 2027
- ZESTAWIENIE I UDOSTĘPNIENIE ŁĄCZY ŚWIATŁOWODOWYCH NA POTRZEBY MIASTA JELENIA GÓRA
- Rozbudowa i modernizacja miejskiego systemu monitoringu wizyjnego
- Usługi telekomunikacyjne dla ,,Dolnośląskiego Centrum Zdrowia Psychicznego" sp. z o.o.
- "Modernizacja sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Romanowicza-Kasprowicza i włączenie jej do systemu ITS"
- Roboty torowo - sieciowe (zadanie nr 1) i roboty dotyczące zasilania (zadanie nr 2) w Projekcie Łódzki Tramwaj Regionalny Zgierz - Łódź - Pabianice Zadanie 1, Etap I - Łódź.
więcej: Kable światłowodowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





