Ogłoszenie z dnia 2025-11-05
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00411633/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-09-08
- 2025/BZP 00426278/01 - Modyfikacja z dnia 2025-09-16
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Opracowanie i wdrożenie systemu AI wspomaganego przez duże modele językowo-wizyjne (VLM/LLM) do automatycznego wykrywania „dark patterns"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: URZĄD OCHRONY KONKURENCJI I KONSUMENTÓW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 006212789
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Powstańców Warszawy 1
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-950
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@uokik.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.uokik.gov.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11704831.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Ochrona praw konkurencji i konsumentów
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Opracowanie i wdrożenie systemu AI wspomaganego przez duże modele językowo-wizyjne (VLM/LLM) do automatycznego wykrywania „dark patterns"2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e23dc8d8-f244-451a-b52b-f195868d86ab
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00517087
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00101602/12/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Wykonanie oprogramowania opartego na AI do wykrywania dark patterns na stronach internetowych
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Projekt „Detecting and combating dark patterns with Artificial Intelligence” współfinansowany ze środków UE na podstawie umowy dotacji nr 101102223 - UOKiK_Dark Patterns2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00411633
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: BF-2.262.13.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia realizowanego w ramach projektu „Detecting and combating dark patterns with Artificial Intelligence” współfinansowanego ze środków UE na podstawie umowy dotacji nr 101102223 - UOKiK_Dark Patterns, jest wykonanie usługi polegającej na zaprojektowaniu, wytworzeniu i wdrożeniu na infrastrukturze Zamawiającego systemu wykorzystującego rozwiązania AI, opartego o LLMy, do wykrywania ciemnych wzorców, tzw. „dark patterns”, tzn. nieuczciwych praktyk rynkowych wykorzystywanych w interfejsach aplikacji internetowych lub aplikacjach mobilnych.
4.5.3.) Główny kod CPV: 72260000-5 - Usługi w zakresie oprogramowania
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 209100,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 405900,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 209100,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Firstscore Sp. z o. o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8381889858
7.3.3) Ulica: 1 maja 54
7.3.4) Miejscowość: Żyrardów
7.3.5) Kod pocztowy: 96-300
7.3.6.) Województwo: mazowieckie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak
7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:
Przy wykonywaniu umowy Wykonawca będzie korzystał z usług podwykonawcy Firstscore OÜ, Kentmanni tn 4, 10116, Tallinn, Estonia, Reg.
nr.: 16012086. Podwykonawcy zostanie powierzony do wykonania następujący zakres zamówienia: Dostarczenie licencji na korzystanie z platformy technologicznej Firstscore AI, stanowiącej bazę dla budowanego Systemu Docelowego, wraz z niezbędnym wsparciem technicznym i merytorycznym w zakresie jej integracji.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-10-29
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 209100,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2025-10-29 do 2026-02-28SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Zakup sprzętu komputerowego i oprogramowania dla Centrum Informatyki Statystycznej
- 2025.2 Dostawa sprzętu komputerowego na potrzeby Krajowej Rady Sądownictwa
- Zakup i dostarczenie samochodu osobowego typu SUV z napędem 4x4 dla Wydziału Geologii Uniwersytetu Warszawskiego - powtórka 2
- Organizacja wydarzeń realizowanych przez Centrum Współpracy SALTO w krajach Europy Wschodniej i Kaukazu, w podziale na części.
- Świadczenie usług serwisu i konserwacji systemu i instalacji BMS w Gmachu Wydziału Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej
- Sprzedaż w systemie bezgotówkowym paliw płynnych na potrzeby Akademii Wymiaru Sprawiedliwości
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zakup usług asysty serwisowej z prawem do aktualizacji Zintegrowanego Systemu Informatycznego
- Świadczenie usług asysty technicznej dla wdrożonego u Zamawiającego Zintegrowanego Systemu Informatycznego wspomagającego zarządzanie finansami miasta (ZSI-FK) w Gminie Miasto Szczecin
- Usługa zapewnienia administratorów systemu bibliotecznego MAK+ w 2026 roku w podziale na cztery części
- PN 19/11/2025 - asysta Oracle
- Świadczenie usług utrzymania, wsparcia technicznego oraz modernizacji systemu Delfin II
- Usługa utrzymania i wsparcia technicznego, modyfikacji oraz rozszerzenia systemu teleinformatycznego pn.: "Młodzieżowe Pośrednictwo Pracy"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





