Ogłoszenie z dnia 2025-11-04
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00492492/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-10-23
- 2025/BZP 00492594/01 - Modyfikacja z dnia 2025-10-23
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości do 3 000 000zł
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Gogolin
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531413076
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Krapkowicka 6
1.5.2.) Miejscowość: Gogolin
1.5.3.) Kod pocztowy: 47-320
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 77 40 76 800
1.5.8.) Numer faksu: +48 77 46 66 247
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@gogolin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.gogolin.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f1506a61-0af3-464a-a476-f87aa54ed3771.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości do 3 000 000zł2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f1506a61-0af3-464a-a476-f87aa54ed377
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00515069
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00018445/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości do 3 000 000zł
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00492492
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: WPS.IV.271.12.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 3 000 000 zł
z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy na rok 2025.
Wymagania jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia:
1. Postanowienia w zakresie postawienia środków do dyspozycji Zamawiającego.
Wykonawca stawia do dyspozycji kredytobiorcy środki w okresie od dnia podpisania umowy (nie wcześniej jednak niż po ustanowieniu przez Zamawiającego prawnego zabezpieczenia kredytu) do dnia 31.12.2025 r.
2. Postanowienia w zakresie uruchomień.
1) Kredyt będzie uruchomiony w ciągu trzech dni roboczych od dnia złożenia dyspozycji.
2) Wypłata środków z kredytu będzie następować na rachunek gminy Gogolin.
3) Do obliczenia ceny oferowanej należy przyjąć uruchomienie kredytu w dniu 15 grudnia 2025 r.
3. Postanowienia w zakresie spłat.
Spłaty rat kapitałowych dokonane będą w terminach:
20 marca 2031 roku w wysokości raty 600 000 zł;
20 marca 2032 roku w wysokości raty 600 000zł;
20 marca 2033 roku w wysokości raty 600 000zł;
20 marca 2034 roku w wysokości raty 600 000zł;
20 marca 2035 roku w wysokości raty 600 000zł.
Spłata odsetek od zaciągniętego kredytu następować będzie w okresach miesięcznych, do 10 dnia każdego miesiąca z dochodów bieżących Gminy Gogolin – podatek od nieruchomości.
Wykonawca będzie zobowiązany przekazywać informację Zamawiającemu w zakresie wysokości spłaty odsetek nie później niż na 5 dni roboczych przed umownym terminem spłaty.
W przypadku gdy termin spłaty odsetek lub kapitału przypada w dniu wolnym od pracy, przyjmuje się, iż termin zapłaty jest zachowany, gdy środki zostały zaksięgowane na rachunku kredytu pierwszego dnia roboczego po terminie płatności.
Stopa procentowa dla danego okresu odsetkowego będzie ustalona w oparciu o stawkę WIBOR 1M z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego każdy okres odsetkowy, powiększoną o marżę banku. Stawkę WIBOR 1M (do obliczenia ceny ofertowej), należy przyjąć z dnia 17.10.2025 r. (4,61%)
Marża Wykonawcy jest stała w całym okresie kredytowania.
Pierwszy okres odsetkowy liczony jest od daty uruchomienia kredytu i kończy się ostatniego dnia danego miesiąca.
Spłata odsetek nastąpi do 10 dnia następnego miesiąca, po zakończeniu okresu odsetkowego.
Do wyliczenia odsetek przyjmuje się, że rok ma 365 dni.
4. Oprocentowanie:
Kwota wykorzystanego kredytu będzie oprocentowana w stosunku rocznym wg zmiennej stopy procentowej.
5. Opłaty i prowizje bankowe.
Bank nie będzie pobierał innych opłat i prowizji z tytułu udzielenia, obsługi i spłaty kredytu, w tym przedterminowej spłaty kredytu, niż określona w pkt 4 stopa procentowa.
6. Pozostałe postanowienia.
Zastrzega się możliwość niewykorzystania pełnej kwoty kredytu.
Zastrzega się możliwość wcześniejszej spłaty kredytu w całości lub w części, po uprzednim pisemnym poinformowaniu Wykonawcy.
W przypadku niepełnego wykorzystania kredytu, harmonogram spłat zostanie zmieniony proporcjonalnie, bez zmiany okresu spłaty.
Spłata kredytu zabezpieczona będzie wekslem in blanco wraz z deklaracją wekslową.
W przypadku gdy stawka bazowa jest ujemna, to przyjmuje się stawkę bazową na poziomie 0,00%.
Powody braku podziału zamówienia na części:
Ze względu na charakter i specyfikę przedmiotu zamówienia podział zamówienia na części jest niecelowy. Przedmiotem zamówienia jest usługa bankowa polegająca na udzieleniu kredytu, stanowiąca jednolite, niepodzielne zamówienie. Podział tego zamówienia na części jest niewskazany, czy wręcz niezasadny zarówno w aspekcie ilościowym jak i jakościowym. Taki podział byłby sprzeczny z potrzebami Zamawiającego i wiązałby się z większymi kosztami. Ponadto należy zwrócić uwagę, że zakres zamówienia jest na tyle mały, że nie ogranicza konkurencyjności.
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Podstawa prawna – art. 255 pkt 3 ustawy PZP.Jak wynika z art. 255 pkt 3 ustawy PZP – Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.
W dniu 31.10.2025 r. przed otwarciem ofert, Zamawiający udostępnił na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia tj. 999 821,10zł brutto. Do upływu terminu na składanie ofert wpłynęły dwie oferty. Zamawiający dokonał badania ofert pod kątem ewentualnych omyłek rachunkowych. Po dokonaniu wewnętrznych analiz odnoszących się do możliwości podwyższenia kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia, Zamawiający powziął wiedzę, że kwoty tej zwiększyć nie może.
Z uwagi na fakt, że ceny wszystkich ofert przewyższają kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia i zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty, przedmiotowe postępowanie podlega unieważnieniu na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy PZP. Mając na względzie powyższe okoliczności, jak również ekonomikę postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający odstąpił od dalszych czynności, w tym wezwania Wykonawcy do złożenia dokumentów (podmiotowych środków dowodowych), biorąc pod uwagę również przepis art. 128 ust. 1 pkt 2 ustawy PZP, który zezwala Zamawiającemu na nieprowadzenie procedury wzywania do złożenia, poprawienia lub uzupełnienia dokumentów oraz oświadczeń w przypadku, gdy zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1039650,92 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1122728,22 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie Gminie Porąbka długoterminowego kredytu w wysokości 1.000.000,00 PLN na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy.
- Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości 2.500.000 PLN
- Obsługa bankowa budżetu Gminy Jawor i jej jednostek organizacyjnych na lata 2026-2029
- Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 1.883.781,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie deficytu i spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów.
- Udzielenie kredytu długoterminowego w 2025 roku na rzecz Powiatu Zielonogórskiego
- Zaciągnięcie długoterminowego kredytu bankowego na kwotę: 1 500 000,00
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





