eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BiałowieżaZakup karmy do zimowego dokarmiania żubrów wraz z rozwiezieniem do miejsc dokarmiania w ramach projektu "Zarządzanie migracją żubra we wschodniej Polsce".



Ogłoszenie z dnia 2025-11-03

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zakup karmy do zimowego dokarmiania żubrów wraz z rozwiezieniem do miejsc dokarmiania w ramach projektu „Zarządzanie migracją żubra we wschodniej Polsce”.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: NADLEŚNICTWO BIAŁOWIEŻA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050026851

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Wojciechówka 4

1.5.2.) Miejscowość: Białowieża

1.5.3.) Kod pocztowy: 17-230

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bialowieza@bialystok.lasy.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bialowieza.bialystok.lasy.gov.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

Gospodarka leśna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zakup karmy do zimowego dokarmiania żubrów wraz z rozwiezieniem do miejsc dokarmiania w ramach projektu „Zarządzanie migracją żubra we wschodniej Polsce”.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-24b8352a-e25a-4f03-ae30-09303a7cffdc

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00510374

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-03

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00256766/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 Zakup karmy (siano, sól) wraz z ich rozwiezieniem do miejsc dokarmiania oraz dbaniem o stan brogów, odśnieżanie placu miejsca wykładania karmy i podrzucanie siana

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Zamówienie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_bialowieza

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_bialowieza

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: zostały określone w SWZ- w rozdziale X

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): celu wykonania obowiązku nałożonego art. 13 i 14 RODO , w związku z art. 88 ustawy
o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021–2027 , informujemy iż:
I. Administrator danych
Odrębnymi administratorami Państwa danych są:
Nadleśnictwo Białowieża; ul. Wojciechówka 4, 17-230 Białowieża,
Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Białymstoku; ul. Lipowa 51; 15-424 Białystok,
Minister Funduszy i Polityki Regionalnej (MFiPR), w zakresie w jakim pełni funkcję Instytucji Zarządzającej (IZ) Funduszami
Europejskimi dla Polski Wschodniej 2021-2027 (FEPW 2021–2027) , z siedzibą przy ul. Wspólnej 2/4, 00-926 Warszawa;
Minister Klimatu i Środowiska (MKiŚ), w zakresie w jakim pełni funkcję Instytucji Pośredniczącej (IP) FEPW 2021–2027, z siedzibą
przy ul. Wawelskiej 52/54, 00-922 Warszawa;
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) w zakresie w jakim pełni funkcję Instytucji Wdrażającej
(IW) Funduszami Europejskimi dla Polski Wschodniej 2021-2027 (FEPW 2021–2027), z siedzibą przy ul. Konstruktorskiej 3A, 02-
673 Warszawa;
II. Cel przetwarzania danych
Państwa dane osobowe będą przetwarzane w związku z realizacją FEPW 2021–2027, w szczególności w celu realizacji Projektu nr
FEPW.02.03-IW.01-0003/24 pn. Zarządzanie migracją żubra we wschodniej Polsce. Podanie danych jest obowiązkowe, konieczne
do realizacji ww. celu. Odmowa ich podania jest równoznaczna z brakiem możliwości podjęcia stosownych działań takich jak
przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w celu ponoszenia wydatków publicznych w sposób celowy i
oszczędny, co wymusza stosowanie reguł konkurencyjnych przy wyborze wykonawcy, realizacja i wykonanie umowy z wybranymi
podmiotami.
Więcej określone w rozdziale 22 SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.11.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zakres prac składających się na dokarmianie żubrów będzie obejmował dostawę 80 ton karmy z rozwiezieniem, bieżące utrzymanie brogów (np. przybicie oberwanej przez zwierzęta barierki), utrzymanie bieżącej czystości wokół miejsc dokarmiania
i przerzucanie, nagarnianie dostarczanej karmy. Konieczność dokarmiania żubrów wynika z realizacji przez Nadleśnictwo projektu „Zarządzanie migracją żubra we wschodniej Polsce”, finansowanego z Funduszy Europejskich i ze środków Funduszu Leśnego. W ramach przedmiotu zamówienia przewiduje się dostawę karmy
w następującym składzie i ilościach:
• Siano – 55 ton (w belach), ze zbiorów tegorocznych na terenie powiatu hajnowskiego, celem uniknięcia zawleczenia niepożądanych gatunków roślin i pasożytów; wilgotność dostarczonego siana nie może przekraczać 15%, bez zanieczyszczeń mechanicznych, bez pleśni, bez trawy, situ i turzyc bagiennych. Siano musi być pozbawione takich cech jak: stęchły lub zgniły zapach oraz zanieczyszczenia glebą, słomą, pozostałościami obornika i szkodliwymi roślinami. Preferowane jest siano pochodzące z 1 pokosu. Dopuszcza się ewentualnie siano pochodzące z 2 pokosu. Siano winno być umieszczane w brogach),
• Sianokiszonka – 2 tony (ze zbiorów w tegorocznych, robiona z traw podsuszonych),
• Owies gnieciony – 7 ton (pozbawiony takich cech jak: stęchły lub zgniły zapach oraz zanieczyszczenia glebą, słomą),
• Buraki pastewne – 15 ton, (zdrowe, bez zanieczyszczeń mechanicznych, oczyszczone z ulistnienia, korzonków w i gleby),
• Sól – 1 tona kostek solnych z selenem (lizawek) – kostki o wadze 10 kg.

Dokarmianie będzie realizowane na terenie całego Nadleśnictwa. Przewidziane miejsca dokarmiania, które w razie potrzeby na gruncie mogą ulec zmianie: 526Ad, 526Bc, 549Aa, 546Cf, 580Ad, 248Db, 339Aa, 475Bm, 393Bf, 422Bg, 422Bf, 445Df, 470Df.

Miejsca dokarmiania są związane z lokalizacją brogów, do których wykonawca wkłada dostarczone siano.
Dokarmianie żubrów będzie odbywać się według wskazań pracowników Nadleśnictwa, we wskazanych lokalizacjach. Przygotowanie do pracy oraz regulację potrzebnych maszyn i urządzeń, dojazd na wskazaną w zleceniu pozycję oraz powrót, wykonanie zabiegu – całość przy użyciu środków i sił będących w dyspozycji wykonawcy.
W ramach dokarmiania należy na bieżąco uprzątać odpady i psującą się karmę z powierzchni, poza teren administrowany przez Nadleśnictwo, na której będzie ponownie wykładana karma. Wykonawca powinien dbać o właściwy stan czystości wokół miejsc dokarmiania, uzupełniać karmę i nagarniać niezepsute, rozrzucone siano przez żubry do brogów oraz przegarniać siano od części wewnętrznej brogów do zewnątrz, w celu zapewnienia ciągłej możliwość dostępu do karmy przez żubry. Wykonawca ma obowiązek bieżącego utrzymania brogów, polegającego między innymi na przybiciu i w razie potrzeby wymianie oderwanych żerdzi, desek, itp. Materiały do bieżącego utrzymania zapewnia wykonawca. Nadleśnictwo wymaga, aby siano było przez wykonawcę wykładane zgodnie z przekazywanymi zleceniami, a pozostałości po sznurkach, siatce i folii na bieżąco usuwane. Wykonawca zobowiązany jest do sprawdzenia stopnia uzupełnienia brogów raz w tygodniu, a w okresie dużych mrozów (poniżej -10°C w ciągu dnia) i zalegania pokrywy śnieżnej dwa razy w tygodniu, uzupełniania ich oraz zapewnienia dostępności karmy dla zwierząt (przerzucenie, nagarnięcie). W przypadku zalegania pokrywy śnieżnej powyżej 20 cm wykonawca ma obowiązek odśnieżyć plac wokół miejsc dokarmiania i wykładania karmy. Dodatkowo wykonawca zobowiązany jest w razie wskazań Nadleśnictwa do przewiezienia siana z lokalizacji, w której będzie jego nadmiar, w miejsce wskazane. Ilości i częstotliwości dostarczania karmy, bieżącego utrzymania brogów, utrzymania bieżącej czystości wokół miejsc dokarmiania i przerzucania, nagarniania karmy zostaną wskazane przez Nadleśnictwo. Odbiór ilościowo – jakościowy dokonywany będzie na druku „Protokół odbioru robót”. Protokoły odbioru robót stanowić będą podstawę do wystawienia faktury przez wykonawcę w danym miesiącu. Rozliczenie dokarmiania żubrów będzie następować w okresach miesięcznych, proporcjonalnie do ilości dostarczonej karmy.

4.2.6.) Główny kod CPV: 15700000-5 - Pasza dla zwierząt

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

77100000-1 - Usługi rolnicze

60000000-8 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów)

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 130 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Samodzielna realizacja kluczowych elementów (części) zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunek w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) zrealizował lub realizuje (przy czym w tym przypadku będzie liczona wartość zrealizowanej części przedmiotu umowy) co najmniej 1 usługę (przez usługę rozumie się wykonywanie prac na podstawie umów) polegającą na opiece nad stadem żubrów o wartości nie mniejszej niż 40 000 zł brutto;

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-12 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_bialowieza

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-12 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.