Ogłoszenie z dnia 2025-10-30
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00358121/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-08-01
 - 2025/BZP 00377509/01 - Modyfikacja z dnia 2025-08-14
 
Ogłoszenie o wyniku postępowania
            Roboty budowlane
            Prace konserwatorskie i budowlane reliktów pałacu Dohnów przy ul. Dąbrowskiego 54 w Morągu    
    SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: MUZEUM WARMII I MAZUR W OLSZTYNIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510989163
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Zamkowa 2
1.5.2.) Miejscowość: Olsztyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 10-074
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.7.) Numer telefonu: +48 89 527 95 96
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@muzeum.olsztyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://muzeum.olsztyn.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://muzeum-olsztyn.logintrade.net/zapytania_email,206018,0cbb167d60948b5c5000f6006144475b.html1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Prace konserwatorskie i budowlane reliktów pałacu Dohnów przy ul. Dąbrowskiego 54 w Morągu2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-16c98ddf-09db-4229-9188-ede065e91395
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00507186
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00048607/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Wykonanie prac remontowych w obiektach Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00358121
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.243.5.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 236106,07 PLN
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 154561,91 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
            1.	Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac konserwatorskich i budowlanych reliktów pałacu Dohnów przy ul. Dąbrowskiego 54 w Morągu. Obejmują one wykonanie prac konserwatorskich i budowlanych służących ekspozycji odkrytych w 2023 roku reliktów pałacu Dohnów w Morągu oraz nawarstwień kulturowych w jego obrębie, to jest kanału burzowego i innych reliktów, w tym muru fundamentowego pałacu w postaci średniowiecznego, obronnego muru miejskiego. Przedmiot zamówienia nazwany jest w dalszej części SWZ  „przedmiotem zamówienia”.
2.	Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
1)	Prace konserwatorskie reliktów ceglanych i kamiennych w dwóch pomieszczeniach parteru pałacu – pom. 1.7 i 1.9 wg dokumentacji projektowej (aut. A. Wojciechowska-Grygo, K. Polak), służące zachowaniu reliktów architektonicznych, w tym kanału, w formie skansenu architektoniczno-archeologicznego. Zakres obejmuje: 
a)	prace konserwatorskie murów i sklepienia kanału, w tym uzupełnienie ubytku sklepienia kanału w pom. 1.9.; 
b)	prace konserwatorskie posadzek sąsiadujących z kanałem;
c)	prace konserwatorskie murów wydzielających wykopy z kanałem w pom. 1.7 i 1.9;
d)	wykonanie podmurowania ścianek kanału i ścian obwodowych wykopu w pom. 1.9 w miejscu ubytków. Prace murarskie wykonywać materiałem dostosowanym do wyglądu i charakteru uzupełnianego fragmentu (cegłą dostosowaną wymiarem, kolorystyką i fakturą do cegły historycznej w konserwowanym elemencie; zaprawą o właściwie dobranych parametrach do wyglądu zaprawy historycznej, nie szkodzącej oryginałowi ze względu na swe parametry fizykochemiczne).
e)	wykonanie zamurowania wylotu wnętrza kanału od strony dziedzińca (prace z trudnym dostępem jedynie z wnętrza kanału). Zamurowanie wylotu wnętrza kanału od strony dziedzińca należy wykonać w sposób uniemożliwiający przedostawanie się gryzoni z gruntu dziedzińca oraz negatywny wpływ wilgoci z gruntu na te zamurowanie, np. w postaci ściany warstwowej, od strony wnętrza ceglanej jak kanał, od strony gruntu z materiału możliwie odpornego na działanie wilgoci z gruntu;
f)	celem konserwacji jest utrzymanie zabytkowego charakteru kanału i jego otoczenia oraz zapewnienie bezpieczeństwa jego statyki, finalnie utrzymanie cech skansenu architektoniczno-archeologicznego;
g)	prace należy prowadzić pod nadzorem archeologicznym.
2)	Wykonanie nadwieszonych schodów nad reliktami w pom. 1.9 (umożliwiających skomunikowanie parteru z sąsiadującą piwnicą) oraz balustrady wydzielającej ekspozycję reliktów od strony parteru, na podbudowie z konstrukcji wykonanej w 2024 roku w postaci belki stropowej oraz posadzki pomieszczenia 0.2, na podstawie dokumentacji projektowej z 2023 roku zweryfikowanej w 2024 r. (aut. A. Wojciechowska-Grygo). Balustrada całoszklana – szkło bezpieczne VSG ESG laminowane i hartowane, przezierne, odbarwione, mocowane do posadzki w klamrach zaciskowych. Schody w konstrukcji policzkowej, ażurowej (bez podstopnic), ze stopnicami, balustradami i pochwytami.
3)	Wykonanie w pom. 1.7 przeszklenia na konstrukcji kładki wykonanej w 2024 roku, umożliwiającej komunikację ponad reliktami, oraz balustrad wydzielających ekspozycję reliktów od strony parteru, na podstawie dokumentacji projektowej z 2023 roku zweryfikowanej w 2024 r. (aut. A. Wojciechowska-Grygo). Balustrada całoszklana – szkło bezpieczne VSG ESG laminowane i hartowane, przezierne, odbarwione, mocowane do posadzki w klamrach zaciskowych. Szklana posadzka kładki wykonana z tafli ze szkła klejonego warstwowo.   
4)	Uczytelnienie gotyckiego muru obronnego w przejściu otworu drzwiowego pomiędzy pom. 1.7 i 1.9, na podstawie dokumentacji projektowej z 2023 roku zweryfikowanej w 2024 r. (aut. A. Wojciechowska-Grygo).
5)	Wykonanie prac poprawiających ekspozycję reliktów dla osób zwiedzających, to jest wykonanie oświetlenia we wnętrzu kanału oraz montaż lustra, na podstawie dokumentacji projektowej z 2023 roku zweryfikowanej w 2024 r. (aut. A. Wojciechowska-Grygo). Uwaga: zasilanie do zaprojektowanego oświetlenia zostało doprowadzone w 2024 roku do wnętrza kanału (wymaga rozprowadzenia i montażu opraw).
3.	Pozostałe wymogi związane z realizacją zamówienia:
1)	wykonanie i przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej zgodnie z wymogami umowy z robót budowlanych i wchodzących w zakres zadania, w szczególności robót, które ulegają zakryciu, wyposażonej w pozytywy fotografii bądź równoważne wydruki na papierze fotograficznym, dokumentujące wszystkie etapy prac (postęp prac) oraz w wersji elektronicznej, w przypadku instalacji – także rysunkowej (zapis w formacie .doc i .pdf), w przypadku terenu także w postaci geodezyjnej mapy powykonawczej (ze zgłoszeniem do zasobu geodezyjnego i kartograficznego włącznie);
2)	opracowanie dokumentacji konserwatorskiej powykonawczej zawierającej m.in. określenie zabytku; czas powstania i styl zabytku; opis; informacje o dotychczas przeprowadzonych pracach konserwatorskich oraz dokonanych przekształceniach zabytku; analizę materiałów i technik wykonania zabytku, w tym stratygrafii warstw technologicznych; opis i analizę stanu zachowania zabytku przed podjęciem prac konserwatorskich lub prac restauratorskich, z określeniem przyczyn uszkodzeń i zniszczeń; program prac konserwatorskich lub prac restauratorskich zawierający: uzasadnienie koncepcji wyglądu zabytku po przeprowadzeniu prac konserwatorskich lub prac restauratorskich, uwzględniające uwarunkowania estetyczne, historyczne i funkcjonalne, wykaz planowanych czynności i zabiegów konserwatorskich 
z podaniem metod, materiałów i technik (z dołączeniem kompletnych certyfikatów CE, deklaracji zgodności wraz z poświadczeniami o właściwościach technicznych zastosowanych materiałów); opis, fotografie i rysunki dokumentujące poszczególne etapy prac konserwatorskich lub prac restauratorskich, z uwzględnieniem zastosowanych metod, materiałów i technik; ustalenia naukowe wynikające z przeprowadzonych prac konserwatorskich lub prac restauratorskich; fotografie zabytku po zakończeniu prac konserwatorskich lub prac restauratorskich (w postaci pozytywów zdjęć lub równoważnych wydruków na papierze fotograficznym); zalecenia konserwatorskie dla właściciela lub posiadacza zabytku określające sposoby i metody sprawowania opieki nad zabytkiem;
3)	wykonanie wszelkich niezbędnych prób, badań i sprawdzeń;
4)	w trakcie realizacji zamówienia w obiekcie, w którym będą wykonywane czynności związane 
z realizacją przedmiotu zamówienia będą wykonywać swoje obowiązki pracownicy muzeum oraz pracownicy ochrony, a także przebywać osoby zwiedzające. Powyższe oznacza, iż wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia prac w sposób zapewniający bezpieczeństwo wyżej wymienionym osobom, a ten fakt należy uwzględnić w harmonogramie prac i robót. Zamawiający informuje, że prace budowlane, wymagają wdrożenia specjalnych rozwiązań organizacyjnych, prowadzących do eliminacji zagrożenia ich zakurzeniem. Wszystkie te okoliczności należy uwzględnić w harmonogramie rzeczowo-finansowym jako załączniku do umowy, który podlega uzgodnieniu Zamawiającego. Dodatkowo, z uwagi na potrzebę ew. dodatkowego zabezpieczenia przed zniszczeniem i zabrudzeniem lub ewakuacji obiektów muzealnych należy każdorazowo z wyprzedzeniem 14 dni informować Zamawiającego o szczegółowych terminach prowadzenia prac celem uzgodnienia postępowania, przy czym należy prace etapować w taki sposób by możliwe było nieprzerwane przechowywanie w bezpiecznych warunkach zbiorów muzealnych znajdujących się w obiekcie, 
5)	miejsce wykonywania prac znajduje się na trasie zwiedzania muzeum. Intencją Muzeum jest powadzenie prac w sposób, który nie doprowadzi do zamknięcia tego odcinka ścieżki zwiedzania na cały okres prowadzenia prac i robót. W związku z powyższym prace należy tak zorganizować by wyłączenia w ruchu turystów były ograniczone do minimum, tj. na czas wykonania projektowanej kładki w pom.  1.7 oraz prac konserwatorskich reliktów występujących bezpośrednio pod tą kładką. Wszystkie te okoliczności należy uwzględnić w harmonogramie rzeczowo-finansowym jako załączniku do umowy, który podlega uzgodnieniu Zamawiającego.
6)	jeśli będzie to niezbędne, Wykonawca może przewidzieć organizację placu budowy na utwardzonym terenie położonym od strony południowej pałacu, z dojazdem przez bramę południową. Wszelkie dostawy materiałów, transport, organizacja i przebieg budowy, nie mogą wpłynąć na stan trawników na dziedzińcu pałacu,
7)	prace należy etapować w taki sposób by możliwe było nieprzerwane przechowywanie 
w bezpiecznych warunkach zbiorów muzealnych znajdujących się w obiekcie,
8)	Wykonawca jest zobowiązany do uwzględnienia w ofercie cenowej wykonania śluz technicznych w miejscach gdzie stykają się części obiektu objęte prowadzonym przez Wykonawcę remontem 
z częściami nie objętymi remontem. Śluzy graniczne w miarę potrzeby mają umożliwiać założenie zamknięć np. w postaci kłódek (gdy brak jest innych zamykanych przegród na wejściu do części nieremontowanej, a wymagają tego względy bezpieczeństwa),
9)	szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w niniejszym postępowaniu zawarty 
w dokumentacjach projektowych, Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (dalej STWiORB), przedmiarach robót, SWZ, wzorze umowy wraz z załącznikami;
10)	Wykonawca wykona przedmiot zamówienia na podstawie dokumentacji projektowych, STWiORB, SWZ wraz z załącznikami, pytaniami i odpowiedziami udzielonymi w trakcie procedury o udzielenie zamówienia publicznego oraz przedmiarami robót, a także obowiązującymi przepisami szczegółowymi i sztuką budowlaną zapewni pełną obsługę geodezyjną wraz z okresem gwarancji i rękojmi. Podstawą sporządzenia oferty jest dokumentacja projektowa, STWiORB, SWZ oraz udzielone odpowiedzi na zapytania w trakcie procedury o udzielenie zamówienia publicznego. Przedmiary stanowią tylko materiał pomocniczy,
Z uwagi na ograniczoną liczbę znaków tej sekcji ogłoszenia szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia określone są w SWZ wraz z załącznikami.        
4.5.3.) Główny kod CPV: 45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45454000-4 - Roboty restrukturyzacyjne
45453100-8 - Roboty renowacyjne
45454100-5 - Odnawianie
45324000-4 - Roboty w zakresie okładziny tynkowej
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45223210-1 - Roboty konstrukcyjne z wykorzystaniem stali
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 221400,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 221400,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 221400,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: SKORŁUTOWSKI Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7394006211
7.3.3) Ulica: ul. Tarasa Szewczenki 5/79
7.3.4) Miejscowość: Olsztyn
7.3.5) Kod pocztowy: 10-274
7.3.6.) Województwo: warmińsko-mazurskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-09-08
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 221400,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 70 dni
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:                        w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
            
    SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
1) Przedmiot zamówienia zostanie zrealizowany w terminie 70 dni od dnia zawarcia umowy, nie później niż do 15.11.2025 r. z uwagi na konieczność wydatkowania i rozliczenia dotacji celowej otrzymanej na realizację przedmiotu zamówienia.
2) W przypadku, gdy zawarcie umowy nastąpi w terminie przy którym liczba 70 dni będzie wybiegać poza datę 15.11.2025 r., to obowiązującym ostatecznym terminem wykonania przedmiotu zamówienia jest dzień 15.11.2025 r. W przypadku, gdy zawarcie umowy nastąpi w terminie przy którym liczba 70 dni będzie upływała przed datą 15.11.2025 r., to obowiązującym ostatecznym terminem wykonania przedmiotu zamówienia jest 70 dzień liczony od dnia podpisania umowy
INNE PRZETARGI Z OLSZTYNA
- Dostawa, zakup i sukcesywne dostarczanie materiałów eksploatacyjnych do drukarek, urządzeń wielofunkcyjnych i kserokopiarek dla Sądu Rejonowego w Olsztynie 2025/2026
 - Dostawa samochodów służbowych dla Izby Administracji Skarbowej w Olsztynie
 - Dostawa urządzeń laboratoryjnych i medycznych na potrzeby jednostek UWM w Olsztynie
 - Zakup platformy typu LowCode wraz z wdrożeniem procesu obiegu faktur na potrzeby Centrum Informatycznego UWM w Olsztynie
 - Roboty remontowe w budynku nr 11 przy Alei Warszawskiej 30 w Olsztynie w ramach realizacji zadania OBA p.n.: "Strefa Nauki i Wyciszenia w Centrum Symulacji Medycznej".
 - Doposażenie i wymiana urządzeń akustycznych 4 scen Teatru
 
więcej: przetargi w Olsztynie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zmiana sposobu użytkowania części budynku (piętra) placówki opiekuńczo - wychowawczej na żłobek
 - Roboty budowlane w pomieszczeniach Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Pile
 - Remont pomieszczeń w budynkach administrowanych przez Nadleśnictwo Janów Lubelski
 - Remont lokali komunalnych 1) część 1 - ul. Wyspiańskiego 2 m. 16 2) część 2 - ul. Śmiała 5/7 m. 6 3) część 3 - ul. Dymińska 10 m. 69 4) część 4 - ul. Krasińskiego 2/4/6 m. 39
 - Remont pomieszczeń w budynku Sądu Rejonowego Szczecin-Centrum w Szczecinie przy ul. Narutowicza 19
 - "Przystosowanie pomieszczeń WC na potrzeby osób z niepełnosprawnościami z dostosowaniem szerokości korytarza dla potrzeb osób na wózkach w Szkole Podstawowej Nr 4 im. Jana Pawła II w Lubartowie"
 
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





