Ogłoszenie z dnia 2025-10-30
Ogłoszenie o zamówieniu
            Usługi
            „Organizacja i przeprowadz. stacjonarnego szkolenia z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej dla radnych Gminy Rajcza, sołtysów, kadry kierowniczej jedn. org. UG Rajcza i pracowników UG Rajcza”.    
    SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA RAJCZA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072182692
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Górska 1
1.5.2.) Miejscowość: Rajcza
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-370
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ugrajcza@rajcza.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.rajcza.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Organizacja i przeprowadz. stacjonarnego szkolenia z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej dla radnych Gminy Rajcza, sołtysów, kadry kierowniczej jedn. org. UG Rajcza i pracowników UG Rajcza”.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d01f3045-0599-49a9-a03a-b5395a0171ac
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00507166
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d01f3045-0599-49a9-a03a-b5395a0171ac3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający  będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1.	W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl oraz – w szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego – za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, elektronicznej skrzynki podawczej (ESP) na ePUAP: Urząd Gminy Rajcza /d43pji4r0h/skrytka oraz poczty elektronicznej ugrajcza@rajcza.com.pl.
Szczegóły opisano w rozdziale X SWZ.
    3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 24.	Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy
do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako
załączniki do jednego formularza).
25.	Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa „Regulamin Platformy e-Zamówienia”.
26.	W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem
Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (22) 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
Szczegóły opisano w rozdziale X SWZ.
    3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.TPBN.17.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
            Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie dwudniowego, stacjonarnego (Zamawiający zapewnia salę do realizacji zadania), trwającego 18 godzin dydaktycznych szkolenia z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej, skierowanego do radnych Gminy Rajcza, sołtysów, kadry kierowniczej jednostek organizacyjnych Urzędu Gminy Rajcza oraz pracowników Urzędu Gminy Rajcza (łącznie 64 osoby). W celu zapewnienia nieprzerwanego funkcjonowania Urzędu, preferowany jest podział osób objętych szkoleniem na dwie grupy. Przedmiotowe szkolenie winno być zrealizowane zgodnie z treścią:
a)	Ustawy z dnia 5 grudnia 2024 r. o ochronie ludności i obronie cywilnej (Dz. U. poz. 1907);
b)	Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 6 lutego 2025 r. w sprawie programów szkoleń z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej oraz wymagań dla podmiotów prowadzących szkolenia (Dz. U. poz. 162)., a w szczególności, załącznika nr 5 do ww. rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Szczegółowy zakres usługi:
a)	Przygotowanie szczegółowego programu szkolenia i przedstawienie Zamawiającemu przed rozpoczęciem realizacji zadania; 
b)	Przygotowanie harmonogramu szkolenia po wcześniejszym ustaleniu terminów z odpowiedzialnym w tym zakresie pracownikiem Urzędu Gminy Rajcza. 
	UWAGA: Wykonawca przedstawi Zamawiającemu przygotowany w formie elektronicznej harmonogram szkolenia najpóźniej na 3 dni robocze przed terminem rozpoczęcia szkolenia;
c)	Zapewnienie trenera/trenerów posiadającego/posiadających wiedzę i doświadczenie w realizacji przedmiotu zamówienia oraz posiadających przeszkolenie w zakresie równości płci i niedyskryminacji. 
	UWAGA: Dokumenty poświadczające kwalifikacje i doświadczenie trenerów/trenerek Wykonawca przedstawia zamawiającego wraz z podpisaniem umowy;
d)	Sporządzenie imiennej listy obecności osób uczestniczących w szkoleniu, zawierającej podpisy osób uczestniczących w zajęciach. Lista winna być podpisana również przez osobę/osoby prowadzącą/prowadzące i winna zwierać informacje o tematyce szkolenia, liczbie godzin oraz terminie jego przeprowadzenia;
e)	Wydanie imiennych certyfikatów ukończenia szkolenia, zawierających dodatkowo informację o nabytej przez uczestników wiedzy, kompetencji oraz umiejętności; 
Postępowanie prowadzone jest w związku z realizacją Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił uczestnikom szkolenia materiały szkoleniowe.        
4.2.6.) Główny kod CPV: 80550000-4 - Usługi szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczegółowych warunków.
1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczegółowych warunków.
1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczegółowych warunków.
1.4. zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował: co najmniej 2 (dwoma) osobami do prowadzenia zajęć dydaktycznych, które w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy – w tym okresie, przeprowadziły grupowe szkolenia z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej, i z których każda spełnia co najmniej jeden z poniższych warunków:
a. posiada co najmniej stopień naukowy doktora w dyscyplinach naukowych w zakresie nauk o bezpieczeństwie, nauk o obronności, nauk wojskowych albo inżynierii bezpieczeństwa i wykazała dorobek naukowy związany z tematyką prowadzonych zajęć dydaktycznych w okresie ostatnich 5 lat oraz udokumentowane doświadczenie dydaktyczne,
b. posiada tytuł zawodowy magistra inżyniera pożarnictwa i co najmniej 5 lat stażu pracy lub służby w jednostkach ochrony przeciwpożarowej lub komórkach organizacyjnych administracji publicznej związanych z ochroną ludności, obroną cywilną lub zarządzaniem kryzysowym oraz udokumentowane doświadczenie dydaktyczne,
c. posiada tytuł zawodowy magistra lub magistra inżyniera na kierunku studiów związanym z bezpieczeństwem i co najmniej 5 lat stażu pracy lub służby w komórkach organizacyjnych administracji publicznej związanych z ochroną ludności, obroną cywilną lub zarządzaniem kryzysowym oraz udokumentowane doświadczenie dydaktyczne,
d. posiada udokumentowane doświadczenie dydaktyczne oraz co najmniej 10 lat stażu pracy lub służby w komórkach organizacyjnych administracji publicznej związanych z ochroną ludności, obroną cywilną lub zarządzaniem kryzysowym.
Szczegóły opisano w rozdziale VI SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy wymagają formy pisemnej, pod rygorem nieważności.2. W przypadkach przewidzianych w umowie dopuszcza się wprowadzanie zmian za zgodą Zamawiającego.
3. Zmiany przewidziane w umowie mogą być inicjowane przez Zamawiającego lub przez Wykonawcę.
4. Propozycja zmian umowy inicjowana przez Wykonawcę nie ma charakteru roszczeniowego.
5. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian (o których mowa w ust. 2) postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, jeżeli zajdzie którykolwiek z niżej wymienionych warunków:
a) zajdzie konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji przetargowej, sposobie lub zakresie wykonania przedmiotu umowy;
b) zajdzie konieczność uzasadnionej zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia,
c) działania siły wyższej,
d) przekształcenia podmiotowego Wykonawcy,
e) zmiany członków personelu kluczowego Wykonawcy (asystenci) w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych okoliczności takich jak ustanie zatrudnienia lub innych okoliczności uniemożliwiających należyte wykonywanie obowiązków zgodnie z umową lub obowiązującym prawem. W takim jednakże przypadku każda nowa osoba musi spełniać warunki określone przez Zamawiającego na etapie wyboru oferty w postępowaniu przetargowym,
f) ustawowej zmiany stawki VAT,
g) zmiany podwykonawcy (o ile dotyczy) występującego po stronie Wykonawcy (w przypadku podejrzenia, że zdolność techniczna i zawodowa podwykonawcy nie gwarantuje odpowiedniej jakości wykonania usług lub dotrzymania terminów),
h) zmiana danych osobowych lub adresowych Wykonawcy.
6. Niezależnie od powyższych zapisów, zmiana umowy może zostać dokonana w sytuacjach i na warunkach określonych w art. 455 ust. 1 pkt 2) – 4).
7. Wykonawca nie będzie uprawniony do żadnego przedłużenia terminu wykonania umowy i zwiększenia wynagrodzenia, jeżeli zmiana jest wymuszona uchybieniem czy naruszeniem umowy przez Wykonawcę; w takim przypadku koszty dodatkowe związane z takimi zmianami ponosi Wykonawca.
8. Zmiany zawartej umowy wymagają pisemnego uzasadnienia sporządzonego przez komisję powołaną przez Zamawiającego, w skład której wejdzie Zamawiający i przedstawiciel Wykonawcy.
9. Zmiana umowy wymaga, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej– aneksu podpisanego przez obie strony.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-07 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Oferty należy składać w terminie do dnia 7 listopada 2025 r. do godz. 10:00 za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, https://ezamowienia.gov.pl. Szczegóły opisano w rozdziale XII SWZ.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-07 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
INNE PRZETARGI RAJCZA
więcej: przetargi RAJCZA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa sprzętu i oprogramowania w ramach projektu "Cyberbezpieczny Samorząd" w Gminie Złocieniec
- "Organizacja i przeprowadz. stacjonarnego szkolenia z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej dla radnych Gminy Rajcza, sołtysów, kadry kierowniczej jedn. org. UG Rajcza i pracowników UG Rajcza".
- Szkolenie w ramach programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026
- Dostawa sprzętu i oprogramowania w ramach projektu "Cyberbezpieczny samorząd" w Gminie w ramach: Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (DERC) Priorytet II
- Wdrożenie rozwiązań informatycznych w celu poprawienia cyberbezpieczeństwa w Urzędzie Gminy Kolno
- Usługa konserwacji, w tym wykonywanie przeglądów technicznych, serwisu i napraw systemów bezpieczeństwa pożarowego na terenie Sieci Badawczej Łukasiewicz - Instytutu Lotnictwa.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.








