eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WieliczkaKompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego E do budynków Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi Nr 4 im. Erazma Józefa Jerzmanowskiego w Wieliczce w latach 2026-2027



Ogłoszenie z dnia 2025-10-30

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego E do budynków Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi Nr 4 im. Erazma Józefa Jerzmanowskiego w Wieliczce w latach 2026-2027

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania

1.2.) Nazwa zamawiającego: SZKOŁA PODSTAWOWA Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 4 IM. ERAZMA JÓZEFA JERZMANOWSKIEGO W WIELICZCE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000703724

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Krzyszkowicka 18A

1.5.2.) Miejscowość: Wieliczka

1.5.3.) Kod pocztowy: 32-020

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski

1.5.7.) Numer telefonu: 12 653 38 88

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@sp4.wieliczka.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: sp4wieliczka.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.

Podmiot 1

1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: Urząd Miasta i Gminy w Wieliczce

1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON: 000525470

Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:

1.11.3.) Ulica: Powstania Warszawskiego 1

1.11.4.) Miejscowość: Wieliczka

1.11.5.) Kod pocztowy: 32-020

1.11.6.) Województwo: małopolskie

1.11.7.) Kraj: Polska

1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski

1.11.9.) Numer telefonu: 12 263 43 31

1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: magistrat@wieliczka.eu

1.11.12.) Adres strony internetowej: https://www.wieliczka.eu/

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego E do budynków Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi Nr 4 im. Erazma Józefa Jerzmanowskiego w Wieliczce w latach 2026-2027

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-60348567-f79d-4592-946d-c7a3aad2e989

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00506761

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-30

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00506375/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego E do budynków Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi Nr 4 im. Erazma Józefa Jerzmanowskiego w Wieliczce w latach 2026-2027

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/transakcja/1205845

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a wykonawcą odbywa się za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/wieliczka, Link bezpośredni:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/1205845

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a wykonawcą odbywa się za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/wieliczka, Link bezpośredni:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/1205845

2. Złożenie oferty następuje poprzez jej umieszczenie na platformazakupowa.pl, pod w/w adresem. Po wypełnieniu Formularza składania oferty lub wniosku i dołączenia wszystkich wymaganych załączników należy kliknąć przycisk „Przejdź do podsumowania”. Oferta składana elektronicznie musi zostać podpisana elektronicznym podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

3. Wymaga się, aby komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane były w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego.

4. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji "Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy na adres e-mail podany w formularzu ofertowym, oraz na adres podany przez Wykonawcę przy składaniu oferty.

5. Ofertę oraz dokumenty i oświadczenia składane wraz z ofertą, jak również wszelkie dokumenty i oświadczenia składane w trakcie postępowania, należy składać w formie elektronicznej (t.j. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

6. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020 r. poz. 2452) oraz w rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. z 2020 poz. 2415 ze zm.).

7. Z uwagi na techniczne ograniczenia formularza ogłoszenia (limit znaków) pozostałe informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej zawarto w pkt 6 SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1. W związku z faktem, iż przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego jest prowadzone w całości w imieniu i na rzecz zamawiającego - Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 4 im. Erazma Józefa Jerzmanowskiego w Wieliczce przez Gminę Wieliczka - Urząd Miasta i Gminy w Wieliczce informujemy że, Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
1.1. w ramach czynności przetwarzania związanych z przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia i przechowywania dokumentacji z przeprowadzonego postępowania jest Burmistrz Miasta i Gminy Wieliczka z siedzibą w Wieliczce, 32-020 Wieliczka, ul. Powstania Warszawskiego 1;
1.2. w ramach czynności przetwarzania związanych z wykonywaniem umowy podjętej w wyniku rozstrzygnięcia postępowania jest Dyrektor Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi Nr 4 im. Erazma Józefa Jerzmanowskiego w Wieliczce.
2. Inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Miasta i Gminy w Wieliczce jest Pan Jacek Krzyżaniak – Inspektor Ochrony Danych: iod@wieliczka.eu;
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 – Prawo zamówień publicznych (tj.: Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: BZP.271.21.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 428815,15 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego typu E obejmująca sprzedaż oraz usługę dystrybucji paliwa gazowego dla budynków Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi Nr 4 im. Erazma Józefa Jerzmanowskiego w Wieliczce zlokalizowanych pod adresem:
a. ul. Krzyszkowicka 18a, 32-020 Wieliczka (1 punkt poboru, grupa taryfowa W-5),
b. ul. Sadowa 1B, 32-020 Wieliczka (1 punkt poboru, grupa taryfowa W-5).

2. Dostarczany przez Wykonawcę gaz ziemny musi spełniać wymagania określone w obowiązujących przepisach, w szczególności ustawie Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 266, 834, 859, 1847, 1881 ze zm.) oraz aktach wykonawczych wydanych na jej podstawie, jak i innych związanych z nimi aktach obowiązującego prawa oraz polskimi normami. Dostawa i dystrybucja paliwa gazowego odbywać się będzie do niżej wskazanych punktów poboru. Przewidywane, zapotrzebowanie gazu ziemnego wynosi 1 034 600 kWh. Wykaz punktów poboru paliwa gazowego:

Lp.: 1,
Adres punktu poboru: ul. Krzyszkowicka 18a, 32-020 Wieliczka,
Nr punktu poboru: 8018590365500019381928,
Grupa taryfowa (sprzedaż): W-5,
Grupa taryfowa (dystrybucja): W-5.1_TA,
Przewidywane zużycie paliwa gazowego w latach 2026-2027 [kWh]: 880 000,

Lp.: 2,
Adres punktu poboru: ul. Sadowa 1b, 32-020 Wieliczka,
Nr punktu poboru: 8018590365500070041304,
Grupa taryfowa (sprzedaż): W-5,
Grupa taryfowa (dystrybucja): W-5.1_TA,
Przewidywane zużycie paliwa gazowego w latach 2026-2027 [kWh]: 154 600,

3. Wskazane prognozowane zużycie paliwa gazowego ma charakter orientacyjny i może odbiegać od faktycznie pobranej, w okresie trwania umowy, ilości. Zmniejszenie lub zwiększenie ilości faktycznie pobranego paliwa gazowego w stosunku do szacunkowej ilości, nie pociąga dla Zamawiającego (odbiorcy) żadnych konsekwencji, poza koniecznością dokonania zapłaty za faktycznie pobrane paliwo gazowe wg stawek określonych w zawartej umowie oraz nie może być przedmiotem roszczeń ze strony Wykonawcy. Przyjmuje się, że wahania faktycznie zużytego paliwa gazowego w stosunku do prognozowanego zużycia nie przekroczy 20% zużycia prognozowanego. Zwiększenie rzeczywistej ilości zużytego paliwa gazowego będzie traktowane jako zwiększenie zakresu zamówienia w ramach prawa opcji o której mowa w art. 441 uPzp.
3.1. Zamówienie wykonywane w ramach zakresu opcjonalnego realizowane będzie na zasadach przewidzianych dla zamówienia podstawowego w szczególności przy zastosowaniu cen jednostkowych takich jak dla zamówienia podstawowego oraz będzie wykonywane w okresie obowiązywania umowy.
3.2. Ewentualne skorzystanie z prawa do zwiększenia przedmiotu zamówienia w ramach opcji nastąpi w przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego zwiększonego niż zakładane zapotrzebowania na paliwo gazowe w poszczególnych punktach odbioru.
3.3. W celu uruchomienia prawa opcji Zamawiający złoży Wykonawcy pisemne oświadczenie woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym zakresie. Oświadczenie będzie zawierało wielkość opcji, jej wartość (obliczoną na podstawie zaoferowanych cen oraz taryf dystrybucyjnych obowiązujących na dzień złożenia oświadczenia), potwierdzenie środków finansowych na zrealizowanie zamówienia i przyjmie ono postać załącznika do umowy.
3.4. Prawo opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie ma obowiązku skorzystać w ramach realizacji przedmiotu zamówienia. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.
3.5. Zamawiający ma prawo wielokrotnie korzystać z prawa opcji po zrealizowaniu zakresu podstawowego zamówienia – jednak do wyczerpania maksymalnego zakresu przewidzianego w ramach prawa opcji, to jest do 20% szacowanej (prognozowanej) ilości paliwa gazowego.
3.6. Uruchomienie opcji nie będzie wymagało zmiany umowy.
4. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić, ciągłą dostawę gazu ziemnego w trakcie trwania umowy do obiektów Zamawiającego objętych zawartą umową.
5. Paliwo gazowe przeznaczone jest na cele opałowe i podlega zwolnieniu z akcyzy.
6. Wynagrodzenie za dany okres rozliczeniowy płatne będzie z dołu po zakończeniu okresu rozliczeniowego w terminie 21 dni od daty doręczenia faktury przelewem na konto Wykonawcy.
7. Rozliczenia odbywać się będą na podstawie rzeczywistego zużycia gazu w poszczególnych obiektach, zgodnie ze wskazaniami liczników, w okresach rozliczeniowych zgodnych z taryfą systemu dystrybucyjnego oraz wg ceny jednostkowej wynikającej z oferty Wykonawcy.
8. Nie dopuszcza się wystawiania faktur – prognoz.
9. Zamawiający informuje, że obecnym Sprzedawcą i Dystrybutorem paliwa gazowego jest PGNiG Obrót Detaliczny sp. z o. o., a umowa zawarta jest do dnia 31.12.2025 r.
10. W przypadku, gdy Wykonawca nie jest właścicielem sieci dystrybucyjnej, zobowiązany będzie do zawarcia umowy z lokalnym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego, której przedmiotem będzie świadczenie usług dystrybucji paliwa gazowego w okresie wykonywania przedmiotowego zamówienia. Kopię umowy Wykonawca przedstawi przed zawarciem umowy z Zamawiającym.
11. Wykonawca wyłoniony w postępowaniu w imieniu i na rzecz Zamawiającego wykona m.in. następujące czynności w odniesieniu do punktów poboru gazu, do których odnosi się zamówienie:
11.1. Zgłoszenia właściwemu Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego do realizacji zawartej z Wykonawcą umowy 11.2. Składania oświadczeń woli w zakresie wypowiadania dotychczas obowiązujących umów kompleksowych sprzedaży paliwa gazowego i świadczenia usług dystrybucji;
11.3. Reprezentowania Zamawiającego przed właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego w sprawach związanych ze zmianą sprzedawcy paliwa gazowego oraz zawarciem z Wykonawcą kompleksowej umowy sprzedaży paliwa gazowego i świadczenia usług dystrybucji.
11.4. Zamawiający w tym celu udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa. Zamawiający przekaże Wykonawcy w formie elektronicznej (plik w formacie excel) informacje niezbędne do przeprowadzenia procedur zmian sprzedawcy gazu.

4.2.6.) Główny kod CPV: 09123000-7 - Gaz ziemny

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

65210000-8 - Przesył gazu

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

Przyjmuje się, że wahania faktycznie zużytego paliwa gazowego w stosunku do prognozowanego zużycia nie przekroczy 20% zużycia prognozowanego. Zwiększenie rzeczywistej ilości zużytego paliwa gazowego będzie traktowane jako zwiększenie zakresu zamówienia w ramach prawa opcji o której mowa w art. 441 uPzp.
1. Zamówienie wykonywane w ramach zakresu opcjonalnego realizowane będzie na zasadach przewidzianych dla zamówienia podstawowego w szczególności przy zastosowaniu cen jednostkowych takich jak dla zamówienia podstawowego oraz będzie wykonywane w okresie obowiązywania umowy.
2. Ewentualne skorzystanie z prawa do zwiększenia przedmiotu zamówienia w ramach opcji nastąpi w przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego zwiększonego niż zakładane zapotrzebowania na paliwo gazowe w poszczególnych punktach odbioru.
3. W celu uruchomienia prawa opcji Zamawiający złoży Wykonawcy pisemne oświadczenie woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym zakresie. Oświadczenie będzie zawierało wielkość opcji, jej wartość (obliczoną na podstawie zaoferowanych cen oraz taryf dystrybucyjnych obowiązujących na dzień złożenia oświadczenia), potwierdzenie środków finansowych na zrealizowanie zamówienia i przyjmie ono postać załącznika do umowy.
4. Prawo opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie ma obowiązku skorzystać w ramach realizacji przedmiotu zamówienia. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.
5. Zamawiający ma prawo wielokrotnie korzystać z prawa opcji po zrealizowaniu zakresu podstawowego zamówienia – jednak do wyczerpania maksymalnego zakresu przewidzianego w ramach prawa opcji, to jest do 20% szacowanej (prognozowanej) ilości paliwa gazowego.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2027-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które odpowiadają wymaganiom opisanym w SWZ
(oferty niepodlegające odrzuceniu). Najkorzystniejszą ofertą będzie oferta złożona z najniższą ceną. Z uwagi na charakter dostawy
oraz w związku z określeniem w przedmiocie zamówienia wymagań jakościowych odnoszących się do głównych elementów
składających się na przedmiot zamówienia zastosowanie mają przepisy o art. 246 ust. 2 uPzp uprawniające Zamawiającego do
zastosowania ceny jako jedynego kryterium oceny ofert.
Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która zdobędzie najwyższą punktację przyznaną ofertom w kryterium ceny.
Punkty będą zaokrąglane do dwóch miejsc po przecinku lub z większą dokładnością, jeżeli przy zastosowaniu wymienionego
zaokrąglenia nie występuje różnica w ilości przyznanych

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają określone przez zamawiającego warunki udziału w postępowaniu dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który:
a) posiada uprawnienia w zakresie obrotu gazem ziemnym, to jest aktualną koncesję uprawniającą do obrotu paliwami gazowymi wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki;
b) posiada uprawnienia w zakresie dystrybucji gazu ziemnego, to jest posiada aktualną koncesję uprawniającą do dystrybucji paliw gazowych wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki,
lub
jeżeli Wykonawca nie jest właścicielem sieci dystrybucyjnej, zawarł stosowną Generalną Umowę Dystrybucyjną do świadczenia usługi dystrybucji gazu ziemnego na obszarze na którym znajdują się punkty poboru gazu.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616, z 2025r. poz. 794 ze zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Aktualną koncesja na prowadzenie działalności gospodarczej uprawniającą do obrotu paliwami gazowymi wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym – sporządzonym według wzoru stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ opatrzony stosownym podpisem. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
1. Formularz cenowy – wypełniony i opatrzony stosownym podpisem. Formularz cenowy sporządzony na podstawie wzoru formularza stanowiącego załącznik nr 1a do SWZ.
2. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 uPzp, t.j oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – sporządzone zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ i opatrzone stosownym podpisem. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia, spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. W/w dotyczy również odpowiednio wspólników spółki cywilnej, którzy traktowani będą jak wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego.
3. Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (np. odpis z KRS, odpis CEiIoDG, odpowiednie pełnomocnictwa).

Uwaga. Ofertę oraz dokumenty i oświadczenia składane wraz z ofertą należy składać w formie elektronicznej (t.j. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia i w takim przypadku Wykonawcy ustanawiają
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu, albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w
sprawie zamówienia publicznego.
2. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia.
3. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy załączyć do oferty dokument
ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
4. Pełnomocnictwo musi przyjąć taką samą formę jak składana oferta (art. 99 § 1 KC). 5. Oświadczenie o którym mowa w
art. 125 ust. 1 uPzp składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wymaga się, aby każdy z Wykonawców
wykonujących stosowne czynności w postępowaniu posiadał uprawnienia do wykonywania tych czynności.
6. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia zobowiązany jest do złożenia oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp,
o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Do zmian niniejszej umowy zastosowanie mają przepisy art. 454-455 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych w następujących przypadkach:
1) zmian nazwy, siedziby lub innych danych Wykonawcy,
2) udziału lub zmiany podwykonawców,
3) zmiany wynagrodzenia Wykonawcy wynikającej ze zmiany przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (VAT) od dnia wejścia w życie ustawowej zmiany,
4) zmiany cen jednostkowych paliwa gazowego w przypadku ustawowej zmiany opodatkowania paliwa gazowego podatkiem akcyzowym, o kwotę wynikającą ze zmiany tej stawki, od dnia wejścia w życie ustawowej zmiany;
4) zmian prowadzących do likwidacji oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy,
5) zmiany wysokości opłat dystrybucyjnych w trakcie trwania umowy wynikającej z zatwierdzenia przez Prezesa URE nowej Taryfy Operatora Systemu Dystrybucyjnego.
6) zmiany stawek (wzrost lub spadek) za paliwo gazowe oraz opłaty abonamentowej, w przypadku zatwierdzenia przez Prezesa URE nowej taryfy Wykonawcy. Wysokość zmiany musi ściśle odpowiadać wysokości zmian wynikających z zatwierdzenia przez Prezesa URE nowej taryfy Wykonawcy.
6) Cena Paliwa gazowego może ulec zmianie w przypadku wejścia w życie przepisów prawa unijnego lub krajowego, które nakładają nowe obowiązki lub wprowadzają opłaty, których spełnienie ma wpływ na kalkulację ceny Paliwa gazowego lub wysokości opłat określonych w Umowie lub Ofercie. Dotyczy to w szczególności zmian w systemie przyznawania uprawnień do emisji gazów cieplarnianych i innych substancji lub wprowadzenia podatku od emisji gazów cieplarnianych w ramach tzw. systemu ETS2. W takim przypadku Sprzedawca będzie uprawniony do powiększenia Ceny proporcjonalnie do rzeczywistej zmiany kosztów związanych z realizacją Umowy. W celu skorzystania z uprawnienia do powiększenia ceny o rzeczywiście poniesione koszty, Sprzedawca niezwłocznie zawiadamia Odbiorcę w formie przewidzianej w Umowie dla dokonywania jej zmian, o wejściu w życie przepisów prawnych stanowiących podstawę zmiany ceny. Sprzedawca wskazuje przepisy prawne, ich wpływ na wysokość Ceny sposób kalkulacji zmiany ceny oraz termin, od którego będzie ona obowiązywała. Powyższe nie znajduje zastosowania w zakresie, w jakim Sprzedawca uwzględni koszty, o których mowa powyżej, w formie dodatkowej opłaty wskazanej w odpowiedniej Taryfie (cenniku), regulaminie lub ogólnych warunkach umowy (OWU), dotyczącej w szczególności kosztów uprawnień do emisji CO₂ wynikających z rozszerzenia systemu EU ETS2 albo w odniesieniu do kosztów, którymi Sprzedawca może obciążyć Odbiorcę na zasadach wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego w szczególności implementujących tzw. system ETS2. W takich przypadkach Cena nie ulegnie podwyższeniu o te same koszty. Zmiana Ceny na zasadach o których mowa w niniejszym ustępie nie wymaga zgody Odbiorcy oraz nie wymaga aneksu w formie przewidzianej w Umowie dla dokonywania jej zmian.
2. Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień umowy. Sposób inicjowania zmian:
1) Wykonawca wnioskuje do Zamawiającego w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany,
2) Zamawiający wnioskuje do Wykonawcy w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany.
3) Przyczyny dokonania zmian postanowień umowy oraz uzasadnienie takich zmian należy opisać w stosownych dokumentach takich jak notatka służbowa, pismo Wykonawcy, protokół konieczności itp.

c.d. przewidywanych zmian umowy znajduje się w sekcji IX nin. ogłoszenia

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-07 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1205845

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-07 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-05

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

c.d. przewidywanych zmian umowy.

3. Zamawiający działając zgodnie z art. 439 uPzp przewiduje możliwość waloryzacji wynagrodzenia Wykonawcy za dostawę gazu ziemnego wysokometanowego typu E, na następujących zasadach:
1) Na podstawie art. 439 PZP Strony dopuszczają zmianę wynagrodzenia Wykonawcy. Strony przewidują możliwość zmiany dla stawki jednostkowej za kWh pobranego paliwa gazowego w odniesieniu do wolumenu nie objętego ochroną taryfową, w związku ze wzrostem cen paliwa gazowego, które Wykonawca musi zakupić w celu zrealizowania przedmiotu zamówienia.
2) Waloryzacja nie dotyczy cen jednostkowych stosowanych do rozliczeń i zawartych w taryfach dystrybucyjnych i sprzedażowych zatwierdzonych przez Prezesa URE.
3) Warunkiem zastosowania mechanizmu waloryzacji jest złożenie przez Stronę wniosku o zmianę stawki jednostkowej za 1 kWh paliwa gazowego dostarczonego odbiorcy, który nie jest objęty ochroną taryfową, w związku ze zmianą hurtowych cen gazu ziemnego, ze wskazaniem proponowanej zwaloryzowanej stawki, przy czym pierwszy wniosek może zostać złożony nie wcześniej niż po 6 miesiącach realizowania dostaw w ramach Umowy. Kolejne wnioski mogą być składane nie częściej aniżeli raz na 6 miesięcy.
4) Strona składając wniosek o zmianę, powinna przedstawić w szczególności wyliczenie wnioskowanej kwoty zmiany wynagrodzenia oraz dowody na to, że zmiana ceny paliwa gazowego na TGE wpływa na koszt realizacji zamówienia.
5) Zmiana wynagrodzenia w oparciu o niniejszy ustęp wymaga zgodnej woli obu stron wyrażonej aneksem do umowy przy czym Strona rozpatrująca zobowiązana jest rozpatrzyć wniosek Strony wnioskującej w terminie do 7 dni od daty wpływu (również w postaci elektronicznej).
6) Strona uprawniona jest do złożenia wniosku o waloryzacje w przypadku zmiany średnioważonej ceny miesięcznej RDNg (Rynek Dnia Następnego gazu) na Towarowej Giełdzie Energii SA (cena publikowana w Raportach Miesięcznych https://tge.pl/dane-statystyczne).
7) Poprzez zmianę wynagrodzenia należy rozumieć zarówno jego podwyższenie wynikające ze wzrostu średnioważonej ceny miesięcznej RDNg, jak również jego obniżenie wynikające ze spadku średnioważonej ceny miesięcznej RDNg.
7.1) zmiana powinna być liczona od dnia zawarcia umowy.
7.2) zmiana średnioważonej ceny miesięcznej RDNg na TGE może być kalkulowana po upływie 6 miesięcy obowiązywania umowy na poniższych zasadach:
7.1.1) wartość od 30% do 40% to wszystkie ceny jednostkowe za dostawę paliwa gazowego zostaną odpowiednio zmienione o 2%
7.1.2) wartość od 40,1% do 50% to wszystkie ceny jednostkowe za dostawę paliwa gazowego zostaną odpowiednio zmienione o 3%
7.1.3) wartość od 50,1% to wszystkie ceny jednostkowe za dostawę paliwa gazowego zostaną odpowiednio zmienione o 5%.
8) Wykonawca, którego wynagrodzenie zostało zmienione zobowiązany jest do zmiany wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy, z którym zawarł umowę, o ile przedmiotem umowy z podwykonawcą są dostawy lub usługi, a okres obowiązywania umowy przekracza 6 miesięcy.
4. Zamawiający przewiduje możliwości dokonania zmiany, poprzez zawarcie aneksu do niniejszej umowy, wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadkach zmiany:
a) stawki podatku od towarów i usług wartości netto pozostaną bez zmian, a nowe kwoty wynagrodzenia brutto Wykonawcy zostaną wyliczone na podstawie nowych przepisów;

Z uwagi na ograniczenia techniczne formularza pozostałe okoliczności zmiany umowy zawarto w projektowanych postanowieniach umowy stanowiących załącznik nr 4 do SWZ.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.