Ogłoszenie z dnia 2025-10-29
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Obsługa eksploatacyjno-konserwacyjna instalacji c.o. w budynkach zarządzanych przez KZGM w Katowicach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: KOMUNALNY ZAKŁAD GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ W KATOWICACH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 241031620
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Michała Grażyńskiego 5
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-126
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@kzgm.katowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kzgm.katowice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Obsługa eksploatacyjno-konserwacyjna instalacji c.o. w budynkach zarządzanych przez KZGM w Katowicach
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-705b4ec0-1c11-458c-8ce4-04d0edc90080
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00502934
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00041624/11/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.10 Obsługa instalacji c.o.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11980533.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1198053
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Informacja o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami, przekazywania dokumentów oraz udzielania wyjaśnień dotyczących treści SWZ - opisane są w Rozdziale XII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z rozdziałem XXIII SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z Rozdziałem XXIII SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: NZ.231.093.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi konserwacyjno-eksploatacyjnej instalacji centralnego ogrzewania w budynkach zarządzanych przez KZGM w Katowicach, w zasobach Oddziałów Eksploatacji Budynków 1 do 6, polegającej w szczególności na:
1) uzupełnianie zładu instalacji c.o.;
2) sprawdzenie położenia zaworów podpionowych, na belkach rozdzielaczy, otwarcie zamkniętych zaworów;
3) kontrola stanu izolacji termicznej na rurociągach (w częściach wspólnych budynków);
4) dokonywanie w imieniu Zamawiającego zgłoszeń nieprawidłowość dostawcom ciepła oraz podmiotom obsługującym kotłownie i stacje wymiennikowe, w celu zapewnienia prawidłowych parametrów czynnika grzewczego dostarczanego do budynków;
5) usuwanie nieszczelności i przecieków na instalacji c.o. poprzez przewinięcie, dokręcenie połączeń gwintowych i kołnierzowych, montaż obejm uszczelniających;
6) regulacji nastaw wielkości czynnika grzewczego w zaworach grzejnikowych, w podpionowych zaworach różnicy ciśnień i innych zaworach regulujących, likwidacja wadliwego działania poszczególnych grzejników,
7) regulacji nastaw w podpionowych zaworach regulujących, likwidacja wadliwego działania instalacji,
8) odpowietrzanie instalacji i urządzeń c.o.,
9) usuwania nieprawidłowości w związku z niedogrzaniem mieszkań spowodowanych nieprawidłową pracą wewnętrznej instalacji centralnego ogrzewania;
10) płukanie instalacji c.o. wraz z grzejnikami;
11) ograniczania, na wniosek Zamawiającego, ogrzewania w piwnicach budynków oraz w klatkach schodowych i innych pomieszczeniach;
12) dokonywania, na wniosek Zamawiającego, odcięcia dopływu ciepła do lokalu poprzez zaślepienie i zaplombowanie instalacji a następnie ponownego przyłączenia na wniosek Zamawiającego;
13) wymiany zaworów grzejnikowych, zaworów termostatycznych, głowic termostatycznych, automatycznych zaworów odpowietrzających, wkładek zaworowych oraz wszelkich innych zaworów będących częścią instalacji c.o.;
14) informowanie Zamawiającego o wystąpieniu nieprawidłowości instalacji c.o, których usunięcie wymaga podjęcia czynności przekraczających zakres określony niniejszą umową.
Zakres usług obejmuje również wszelkie czynności niezbędne do wykonania przedmiotu umowy, nie wskazane w SWZ ale wyszczególnione w umowie wraz z załącznikami.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają projektowane postanowienia umowy stanowiące załącznik nr 3 do SWZ,
4.2.6.) Główny kod CPV: 50720000-8 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji centralnego ogrzewania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
50721000-5 - Obsługa instalacji grzewczych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy, polegających na powtórzeniu podobnych usług/robót budowlanych. Usługi będą polegały na:
1) uzupełnianie zładu instalacji c.o.;
2) sprawdzenie położenia zaworów podpionowych, na belkach rozdzielaczy, otwarcie zamkniętych zaworów;
3) kontrola stanu izolacji termicznej na rurociągach (w częściach wspólnych budynków);
4) dokonywanie w imieniu Zamawiającego zgłoszeń nieprawidłowość dostawcom ciepła oraz podmiotom obsługującym kotłownie i stacje wymiennikowe, w celu zapewnienia prawidłowych parametrów czynnika grzewczego dostarczanego do budynków;
5) usuwanie nieszczelności i przecieków na instalacji c.o. poprzez przewinięcie, dokręcenie połączeń gwintowych i kołnierzowych, montaż obejm uszczelniających;
6) regulacji nastaw wielkości czynnika grzewczego w zaworach grzejnikowych, w podpionowych zaworach różnicy ciśnień i innych zaworach regulujących, likwidacja wadliwego działania poszczególnych grzejników,
7) regulacji nastaw w podpionowych zaworach regulujących, likwidacja wadliwego działania instalacji,
8) odpowietrzanie instalacji i urządzeń c.o.,
9) usuwania nieprawidłowości w związku z niedogrzaniem mieszkań spowodowanych nieprawidłową pracą wewnętrznej instalacji centralnego ogrzewania;
10) płukanie instalacji c.o. wraz z grzejnikami;
11) ograniczania, na wniosek Zamawiającego, ogrzewania w piwnicach budynków oraz w klatkach schodowych i innych pomieszczeniach;
12) dokonywania, na wniosek Zamawiającego, odcięcia dopływu ciepła do lokalu poprzez zaślepienie i zaplombowanie instalacji a następnie ponownego przyłączenia na wniosek Zamawiającego;
13) wymiany zaworów grzejnikowych, zaworów termostatycznych, głowic termostatycznych, automatycznych zaworów odpowietrzających, wkładek zaworowych oraz wszelkich innych zaworów będących częścią instalacji c.o.;
14) informowanie Zamawiającego o wystąpieniu nieprawidłowości instalacji c.o, których usunięcie wymaga podjęcia czynności przekraczających zakres określony niniejszą umową.
Zakres zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy, nie przekroczy wielkością zakresu zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierował się kryterium ceny.
2. Oferta, z najniższą ceną, spośród ofert nieodrzuconych będzie wybrana jako najkorzystniejsza.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Wg kolejności
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.7.) Kolejność kryterium: 1
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawcę wyklucza się w przypadkach określonych w art. 7 ust 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. 2022 poz. 835) zwanej dalej PrzeciwAgrUkrainaU. Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia w tym zakresie.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z Rozdziałem IV SWZ.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmian umowy, których charakter oraz warunki wprowadzania są określone w projektowanych postanowieniach umowy w szczególności w § 15-18 projektowanych postanowień umowy stanowiących Załącznik nr 3 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-07 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: 1. Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy umieścić na Platformie pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1198053. 2. Oferta wraz z wymaganymi dokumentami muszą zostać podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, zaufanym lub osobistym.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-07 09:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-06
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Informacja o procedurze zgłoszeń wewnętrznych została opisana w Rozdziale XXII SWZ.INNE PRZETARGI Z KATOWIC
- Dostawa 4 szt. łodzi motorowych do ratownictwa wodnego wraz z silnikiem zaburtowym, specjalistycznym wyposażeniem, dostawa 2 szt. skuterów wodnych.
- Organizacja obozów zimowych dla Studentów AWF Katowice - 2 części zamówienia
- ZAKUP I DOSTAWA CHEMII BASENOWEJ NA OBIEKTY: BASEN BUROWIEC,BASEN BRYNÓW ORAZ BASEN ZADOLE
- Dostawa aparatów telefonii komórkowej
- Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn. "Przebudowa budynku auli przy ul. Paderewskiego w Cieszynie (SPIN-ART Centrum Edukacji Artystycznej i Kulturalnej)"
- Certyfikowane szkolenie z zakresu badań nieniszczących materiałów i wyrobów inżynierskich, z uwzględnieniem spoin i spawów
więcej: przetargi w Katowicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa konserwacji, przeglądów, prac eksploatacyjnych dla potrzeb UMWL w Lublinie z podziałem na 3 części
- (2025) Świadczenie usług konserwacji, drobnych napraw, remontów i usuwania awarii branży wod.-kan, c. o. oraz gazowej na terenie nieruchomości stanowiących zasób Gminy Bielsko-Biała, Rejon 2
- Obsługa eksploatacyjno-konserwacyjna instalacji c.o. w budynkach zarządzanych przez KZGM w Katowicach
- Przygotowanie systemów grzewczych do sezonu zimowego 2025/2026 r. w obiektach administrowanych przez 22. Bazę Lotnictwa Taktycznego w Malborku.
- Modernizacja energetyczna budynku użyteczności publicznej w Bytomiu - Przedszkole Miejskie nr 24 oraz Przedszkole Miejskie 44
- 108.2025 Sukcesywne wykonywanie robót remontowo-budowlanych w obiektach Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu
więcej: Usługi w zakresie napraw i konserwacji centralnego ogrzewania »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





