Ogłoszenie z dnia 2025-10-28
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa Terenowego Ośrodka Edukacji Przyrodniczej i Promocji Rezerwatu Biosfery Bory Tucholskie w miejscowości Piła gm. Gostycyn
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: TUCHOLSKI PARK KRAJOBRAZOWY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001351463
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Podgórna 1
1.5.2.) Miejscowość: Tuchola
1.5.3.) Kod pocztowy: 89-500
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL618 - Świecki
1.5.8.) Numer faksu: zamowienia@tuchpark.pl
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@tuchpark.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://parki.kujawsko-pomorskie.pl/tpk
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa Terenowego Ośrodka Edukacji Przyrodniczej i Promocji Rezerwatu Biosfery Bory Tucholskie w miejscowości Piła gm. Gostycyn
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0e19f0be-e10e-473c-9756-7d021b6ac2af
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00501666
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00282885/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Rozbudowa Terenowego Ośrodka Edukacji Przyrodniczej i Promocji Rezerwatu Biosfery Bory Tucholskie w miejscowości Piła gm. Gostycyn
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zamówienie jest realizowane z dofinansowaniem ze środków Programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021 - 2027 w ramach projektu nr FEKP.02.15-IZ.00-0013/24 „Realizacja funkcji Rezerwatu Biosfery Bory Tucholskie przez Województwo Kujawsko-Pomorskie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11989653.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym składanie ofert,
wymiana informacji, przekazywanie dokumentów lub oświadczeń odbywa się w języku polskim przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej za pośrednictwem strony prowadzonego postępowania pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1198965
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Zgodnie z Rozp. Prezesa RM z 30.12.2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.
U.2020.2452), określa się wymagania sprzętowo - aplikacyjne dot. pracy na Platformie zakupowej, tj.:1)stały dostęp do sieci Internet
o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,2)komputer klasy PC lub MAC, dowolny system operacyjny w wersji
umożliwiającej zainstalowanie dowolnej przeglądarki internetowej z wyłączoną obsługą języka JavaScript, akceptującej pliki typu
„cookies”,
3)zainstalowany program obsługujący format plików .pdf, 4)szyfrowanie na Platformie zakupowej odbywa się za pomocą protokołu
TLS 1.3.
2.Na Platformy zakupowej dostępne są:
1)„Regulamin Internetowej Platformy zakupowej platformazakupowa.pl Open Nexus sp. z o.o.”, w którym zawarte są wymagania
techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów:
https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin
2)„Instrukcja dla wykonawców” :
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
Zamawiający zaleca, aby przed rozpoczęciem korzystania z Platformy zakupowej Wykonawca zapoznał się z w/w dokumentami
oraz zalogował się do systemu, a jeżeli nie posiada konta, założył bezpłatne konto.
3.Informacje dot. aspektów tech. można uzyskać w Centrum Wsparcia Klienta tel. 221010202;e-mail: cwk@platformazakupowa.pl;4.
Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów oraz informacji musi być zgodny z
wymaganiami rozp. Prezesa RM z 30.12. 2020 w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania
informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o
udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U.2020.2452) oraz zgodnie z rozp.Min. Rozwoju, Pracy i
Technologii z dnia 23.12.2020. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich
może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U.2020. 2415).). Zamawiający rekomenduje formaty .pdf, .doc, .xls, .jpg (.jpeg). 5.W sytuacjach awaryjnych komunikacja przez : zamowienia@tuchpark.pl, z zastrzeżeniem, że oferta może być
złożona wyłącznie za pomocą Platformy.
6.Zaleca się oznaczanie korespondencji numerem postępowania.
7.Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SWZ nie później niż na 4 dni przed upływem terminu
składania ofert. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert.
Pytania wykonawców o wyjaśnienie treści SWZ nie muszą być składane zgodnie z Rozporządzeniami, o których mowa w pkt 4
ani nie muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
8.Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści SWZ.
9.Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający udostępnia na stronie prowadzonego postępowania w zakładce „komunikaty”.
10.Każda zmiana SWZ stanie się jej integralną częścią.
11.Dokumenty i oświadczenia składane są w języku polskim. Dokument sporządzony w innym języku, Wykonawca zob. jest załączyć
z tłumaczeniem na j. polski.
12. Wymagania organizacyjne:
1)Komunikacja tym przesyłanie:
a)pytań do treści SWZ,
b)odpowiedzi na wezwania Zamawiającego,
c)wniosków, informacji, oświadczeń Wykonawcy,
d)odwołania i inne
odbywa się przy użyciu Platformy zakupowej za pośrednictwem formularza „wyślij wiadomość”.Nie dotyczy to składania ofert.
2)Komunikacja przez „wyślij wiadomość” umożliwia dodanie (załączników). Limit :10 plików lub spakowanych folderów przy max.
sumarycznej wielkości 500 MB.
3)Zamawiający będzie przekazywał informacje poprzez Platformę zakupową na stronie postępowania przez „Komunikaty”.
Korespondencja, której adresatem jest konkretny wykonawca, będzie przekazywana za pośrednictwem Platformy zak. do
konkretnego Wykonawcy.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający realizuje obowiązek informacyjny przez zamieszczenie wymaganych
informacji w dokumentach zamówienia (SWZ). Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych zawarta jest w
pkt XL swz
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zamawiający realizuje obowiązek informacyjny przez zamieszczenie wymaganych
informacji w dokumentach zamówienia (SWZ). Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych zawarta jest w
pkt XL swz
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: TPK.261.10.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa Terenowego Ośrodka Edukacji Przyrodniczej i Promocji Rezerwatu Biosfery Bory Tucholskie w miejscowości Piła, gm. Gostycyn w zakresie w zakresie i na warunkach określonych w SWZ wraz z załącznikami do SWZ. 2. Zakres przedmiotu zamówienia, o którym mowa w pkt 1 obejmuje w szczególności wykonanie robót budowlanych polegających na budowie ścieżki ornitologicznej oraz parku dendrologicznego przy Terenowym Ośrodku Edukacji Przyrodniczej i Promocji Rezerwatu Biosfery Bory Tucholskie w miejscowości Piła wraz z budową budynku usługowego z funkcją edukacji przyrodniczej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w postaci: zewnętrznej instalacji wodociągowej, kanalizacji sanitarnej wraz z przepompownią ścieków oraz bezodpływowym zbiornikiem na nieczystości płynne o poj. 10 m3, zewnętrzną instalacją elektroenergetyczną oraz wewnętrzną instalacją wodociągową, ciepłej wody użytkowej, kanalizacji sanitarnej, elektroenergetyczną, teletechniczną, alarmową, monitoringu, klimatyzacji, centralnego ogrzewania z powietrzną pompą ciepła oraz wentylacji mechanicznej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 1 do SWZ pn.”Opis przedmiotu zamówienia”.
3. Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z załączoną do SWZ dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, obowiązującymi przepisami, w tym w szczególności z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane tekst jedn. Dz. U. z 2025, poz. 418), decyzjami administracyjnymi, oraz zasadami wiedzy technicznej, a także w ramach uzgodnień nadzoru autorskiego i inwestorskiego
4. Wszystkie wymienione w pkt 1, 2 i 3 dokumenty stanowią załączniki do niniejszej SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
42113110-8 - Płyty fundamentowe
45223500-1 - Konstrukcje z betonu zbrojonego
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45233250-6 - Roboty w zakresie nawierzchni, z wyjątkiem dróg
45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze
45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45261100-5 - Wykonywanie konstrukcji dachowych
45261210-9 - Wykonywanie pokryć dachowych
45261300-7 - Kładzenie zaprawy i rynien
45262520-2 - Roboty murowe
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45312100-8 - Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych
45312200-9 - Instalowanie przeciwwłamaniowych systemów alarmowych
45314300-4 - Instalowanie infrastruktury okablowania
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45342000-6 - Wznoszenie ogrodzeń
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45410000-4 - Tynkowanie
45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian
45431000-7 - Kładzenie płytek
45432110-8 - Kładzenie podłóg
45443000-4 - Roboty elewacyjne
45244200-1 - Mola
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45442100-8 - Roboty malarskie
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień podobnych. Ewentualne zamówienia podobne mogą obejmować zwiększony zakres robót zgodnych z przedmiotem zamówienia. Zawarcie umowy poprzedzone będzie stosownym zaproszeniem oraz negocjacjami.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocena ofert nastąpi w oparciu o następujące kryteria oceny ofert:
Kryterium „Cena” – C: znaczenie – 80%,
Kryterium „Okres odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady” – R: znaczenie 10%
Kryterium „Doświadczenie kierownika budowy” DK : znaczenie 10%
1) ocena ofert zostanie przeprowadzona w oparciu o przedstawione powyżej kryteria,
2) o wyborze oferty zadecydujkryte największa liczba uzyskanych punktów, tj. Lp
LP= C+R+DK
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kierownika budowy
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:1) Nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w SWZ,
2) Spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. Zamawiający w oparciu o art.112 uPzp wymaga wykazania spełniania następujących warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej:
1) Wykonawca składający ofertę musi wykazać, że wykonał co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie lub rozbudowie budynku użyteczności publicznej lub budynku mieszkalnego wielorodzinnego lub budynku zamieszkania zbiorowego o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 350 m2. Zamówienie musi być ukończone w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert.
Definicja budynku użyteczności publicznej oraz budynku zamieszkania zbiorowego zawarte są w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 12 kwietnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (tekst jedn. Dz. U. z 2022 poz. 1225).
UWAGA!
W związku z art. 118 ust. 2 uPzp: „w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane”
2) Wykonawca składający ofertę musi wykazać, że dysponuje osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, które uczestniczyć będą w wykonywaniu zamówienia, posiadające wymagane prawem budowlany uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach:
a) konstrukcyjno- budowlanej (bez ograniczeń),
b) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (bez ograniczeń)
c) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (bez ograniczeń),
d) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych.
Wyżej wymienione osoby muszą posiadać uprawnienia budowalne zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2025 r. poz. 418) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. W przypadku wykonawców zagranicznych dopuszcza się kwalifikacje równoważne do w/w zdobyte w innych państwach na zasadach określonych w art. 12 a ustawy Prawo budowlane.
3. UWAGA: Doświadczenie osoby, wskazanej w pkt. 2.2.a stanowi kryterium oceny ofert. W związku z tym, Zamawiający wymaga skierowania do realizacji zamówienia osoby posiadającej doświadczenie w zakresie wskazanym w ofercie Wykonawcy, za które Wykonawca otrzyma punkty w ramach kryterium oceny ofert.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych 2) w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia aktualnych na dzień ich złożenia:
a) oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 uPzp w zakresie podstaw do wykluczenia wskazanych przez Zamawiającego. Wzór oświadczenia zostanie wraz z wezwaniem do jego złożenia.
b) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024r., poz. 1616), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia zostanie przesłany wraz z wezwaniem do złożenia dokumentów.
c) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt, 4 uPzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji
2. Zamawiający zażąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, na zasadach określonych w art. 118 uPzp, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych dotyczących tych podmiotów potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych 1) W celu potwierdzania spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu:a) Wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krószy- w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów- inne odpowiednie dokumenty. Wzór wykazu zostanie przekazany wraz z wezwaniem do złożenia dokumentów.
b) Wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia, wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu zostanie przekazany wraz z wezwaniem do złożenia dokumentów.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
zestawienie wszystkich zaproponowanych produktów lub rozwiązań równoważnych wraz z etykietami, certyfikatami lub innymi środkami dowodowymi, o których mowa w art. 104-106 uPzp (jeżeli dotyczy). Przedmiotowe środki dowodowe składa tylko Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym, zgodnie z pkt V.6. SWZ.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
wszystkieSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 60.000,00 zł (sześćdziesiąt tysięcy złotych 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Zgodnie z art. 97 ust. 7 pkt 1-4 uPzp wadium może zostać wniesione według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) w pieniądzu,
2) w gwarancjach bankowych,
3) w gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5pkt 2 ustawy z dnia9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U z 2024r. poz. 419).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy o nume-rze 65 1020 1026 0000 1402 0723 6153 . W tytule przelewu należy podać „wadium- roz-budowa Terenowego Ośrodka Edukacji Przyrodniczej i Promocji Rezerwatu Biosfery Bory Tucholskie”. Za datę zapłaty wadium uznaje się moment wpływu na konto Zamawiającego.
5. W przypadku wnoszenia wadium w formie poręczeń lub gwarancji, wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.
Uwaga: w celu zachowania wymaganej dla gwarancji / poręczenia formy oryginału Wykonawca przekazuje Zamawiającemu za pośrednictwem platformy zakupowej elektronicznie sporządzony przez Gwaranta/ Poręczyciela dokument (plik) podpisany przez umocowanego przedstawiciela Gwaranta/ Poręczyciela, nie wprowadzając w dokumencie żadnych zmian, w tym nie wnosząc swojego podpisu. Wniesienie podpisu przez Wykonawcę na oryginale gwarancji lub poręczenia może skutkować naruszeniem integralności dokumentu i utraty cech oryginału.
6. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) Musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez wykonawcę określone w uPzp, bez konieczności potwierdzania tych okoliczności,
2) Z treści dokumentu musi jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta zapłaty całej kwoty wadium,
3) Ma być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie
4) Termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą; z zastrzeżeniem, że pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert;
5) z treści dokumentu musi wynikać nazwa i numer przedmiotowego postępowania oraz wskazanie beneficjenta poręczenia lub gwarancji
6) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 uPzp) Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swoją treścią wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z treści wynikało, że zabezpiecza ofertę wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy, mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. w formie konsorcjum, spółki cywilnej). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowaniu w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą złożyć dokumenty wymienione w pkt XII.4.swz
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Warunki umowy , w tym zakres i warunki zmian umowy zostały zawarte w załączonym do swz wzorze umowy z tego względu, że Zamawiający wymaga, aby wykonawca zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach jak zawarte w załączonym do swz wzorze uomwy7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-13 15:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1198965
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-13 15:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-12
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Dokumety, które należy złożyć wraz z ofertą zostały wskazane w pkt XII.4 swz. 2. XVII. PODSTAWY WYKLUCZENIA, O KTÓRYCH MOWA W ART. 7 UST.1 USTAWY Z DNIA 13 KWIETNIA 2022 ROKU O SZCZEGÓLNYCH ROZWIĄZANIACH W ZAKRESIE PRZECIWDZIAŁANIA WSPIERANIU AGRESJI NA UKRAINĘ ORAZ SŁUŻĄCYCH OCHRONIE BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO (DZ. U. 2025, POZ. 514, dalej ustawa sankcyjna).1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:
1) Wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka , o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy sankcyjnej,
2) Wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2025 r. poz. 644) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawi decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy sankcyjnej,
3) Wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, 295 i 1598), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy sankcyjnej.
2. Wykluczenie następuje na okres trwania okoliczności wymienionych w pkt 1.
3. Zamawiający przewiduje wykluczenie podmiotów udostępniających zasoby w trybie art. 118 uPzp z tych samych przyczyn, co Wykonawcy.
3. W opisie przedmiotu zamóóienia opisano wymagania jakościowe odnosząc e się do co najmniej głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia.
4. Postępowanie prowadzi Województwo Kujawsko- Pomorskie
Plac Teatralny 2
87-100 Toruń
reprezentowane przez:
Tucholski Park Krajobrazowy
ul. Podgórna 1
89-500 Tuchola
5. W pkt. XXXV swz zawarta jest informacja o obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych zadań na podst. art. 121 i art.60 uPzp
6. Zamówienie należy wykonać w terminie do 11 miesięcy od daty zawarcia umowy, z zastrzeżeniem że w terminie 7 miesięcy od daty zawarcia umowy Wykonawca zobowiązany jest do wykonania i udostępnienia Zamawiającemu sali wystawienniczej wraz z pomieszczeniem komunikacyjnym i antresolą (pomieszczenia oznaczone nr 1.1.1. Antresola, - 1.1.1. Komunikacja oraz – 1.2.1 Sala wystawiennicza)
INNE PRZETARGI Z TUCHOLI
- "Dostawa sprzętu i oprogramowania informatycznego - etap 2"
- "Zakup sprzętu inżynieryjno-saperskiego; koparko-ładowarki na potrzeby ochrony ludności i obrony cywilnej Powiatu Tucholskiego."
- Rozbudowa Terenowego Ośrodka Edukacji Przyrodniczej i Promocji Rezerwatu Biosfery Bory Tucholskie w miejscowości Piła gm. Gostycyn
- Dostawa w formie leasingu operacyjnego (z opcją wykupu) fabrycznie nowego samochodu 9 - osobowego dla Przedsiębiorstwa Komunalnego w Tucholi Sp. z o.o.
- Budowa odcinka drogi gminnej nr 010774C - ul. Nad Kiczą w Tucholi
- Przebudowa oraz rozbudowa Szkoły Podstawowej w Raciążu
więcej: przetargi w Tucholi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Termomodernizacja świetlicy wiejskiej w miejscowości Pościsze
- "Budowa magazynu do przechowywania sprzętu niezbędnego do realizacji zadań w sytuacjach kryzysowych"
- Przystosowanie budynku na potrzeby wzmocnienia potencjału badawczego Instytutu Ogrodnictwa - PIB.
- Wykonanie w trybie zaprojektuj i wybuduj zadania pn. "Budowa obory dydaktycznej "
- Zmiana sposobu użytkowania części budynku (piętra) placówki opiekuńczo - wychowawczej na żłobek
- Modernizacja drogi powiatowej nr 1885T na odcinku Bałków - Dzierzgów długości 400 mb
więcej: Płyty fundamentowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





