Ogłoszenie z dnia 2022-12-16
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00372639/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-09-30
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
USŁUGA KOMPLEKSOWEGO SPRZĄTANIA OBIEKTÓW I POMIESZCZEŃ UŻYTKOWANYCH PRZEZ SP ZOZ WSPR W BIAŁYMSTOKU (EOP.332.24.22)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: SP ZOZ WSPR w Białymstoku
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050622576
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Poleska 89
1.5.2.) Miejscowość: Białystok
1.5.3.) Kod pocztowy: 15-874
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@wspr.bialystok.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pogotowie.bialystok.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://miniportal.uzp.gov.pl/; http://www.pogotowie.bialystok.pl/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
USŁUGA KOMPLEKSOWEGO SPRZĄTANIA OBIEKTÓW I POMIESZCZEŃ UŻYTKOWANYCH PRZEZ SP ZOZ WSPR W BIAŁYMSTOKU (EOP.332.24.22)2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3232079b-3fea-11ed-9171-f6b7c7d59353
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00500886
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00015141/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Usługa sprzątania pomieszczeń
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00372639/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: EOP.332.24.22
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 532905,05 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia w Części 1 jest sprzątanie obiektów i pomieszczeń w Białymstoku (ul. Poleska 89 - 2450 m2; ul. Pogodna 22 - 942,3 m2; ul. Przędzalniana 29- 50,49 m2; ul. Wielkopolska 8 - 61,7 m2), Czarnej Białostockiej (58,6 m2), Michałowie (26,4 m2), Jeżewie Starym (67 m2), Zabłudowie (87,6 m2) i Łapach (230,6 m2)4.5.3.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90911200-8 - Usługi sprzątania budynków
90919200-4 - Usługi sprzątania biur
90911300-9 - Usługi czyszczenia okien
4.5.5.) Wartość części: 387778,22 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia w Części 2 jest sprzątanie obiektów i pomieszczeń w Suchowoli (101,7 m2), Dąbrowie Białostockiej (87,45 m2) i Korycinie (31 m2)4.5.3.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90911200-8 - Usługi sprzątania budynków
90919200-4 - Usługi sprzątania biur
90911300-9 - Usługi czyszczenia okien
4.5.5.) Wartość części: 36647,56 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia w Części 3 jest sprzątanie obiektu i pomieszczeń w Mońkach (170 m2)4.5.3.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90911200-8 - Usługi sprzątania budynków
90919200-4 - Usługi sprzątania biur
90911300-9 - Usługi czyszczenia okien
4.5.5.) Wartość części: 23943,90 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia w Części 4 jest sprzątanie obiektów i pomieszczeń w Brańsku (74 m2) i Boćkach (60 m2)4.5.3.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90911200-8 - Usługi sprzątania budynków
90919200-4 - Usługi sprzątania biur
90911300-9 - Usługi czyszczenia okien
4.5.5.) Wartość części: 24431,71 PLN
Część 5
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia w Części 5 jest sprzątanie obiektów i pomieszczeń w Hajnówce (do kwietnia 2023r - 319 m2; od maja 2023r - 261,16 m2)4.5.3.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90911200-8 - Usługi sprzątania budynków
90919200-4 - Usługi sprzątania biur
90911300-9 - Usługi czyszczenia okien
4.5.5.) Wartość części: 23943,90 PLN
Część 6
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia w Części 6 jest sprzątanie obiektów i pomieszczeń w Siemiatyczach (99,4 m2) i Drohiczynie (30,9 m2)4.5.3.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90911200-8 - Usługi sprzątania budynków
90919200-4 - Usługi sprzątania biur
90911300-9 - Usługi czyszczenia okien
4.5.5.) Wartość części: 36159,76 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 510437,70 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 633589,09 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 510437,70 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
6.7.) Wskazanie, czy najkorzystniejsza oferta wykonawcy, któremu udzielono zamówienia uwzględnia określone w kryteriach:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: JARHEAD Sp. z o. o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9661885632
7.3.3) Ulica: Warszawska
7.3.4) Miejscowość: Białystok
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-12-08
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 510437,70 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Wszystkie złożone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oferty podlegały odrzuceniu.
W części 2 wpłynęła 1 oferta: Oferta nr 4/22 złożona przez firmę Ewenement Sp. z o. o., ul. Dąbrowskiego 77A, 60 -529 Poznań – oferta została odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 12) PZP tj. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wykonawca nie wyraził pisemnej zgody na przedłużenie terminu związania ofertą.
Uzasadnienie faktyczne:
W związku ze zbliżającym się upływem terminu związania ofertą, Zamawiający pismem z dnia 02.11.2022 r. zwrócił się do Wykonawcy o wyrażenie zgody na jego przedłużenie o kolejne 30 dni, tj. do dnia 8.12.2022 r. Pierwotny termin związania ofertą przypadał na dzień 8.11.2022 r. Z uwagi na upływ powyższego terminu oraz fakt, iż firma Ewenement Sp. z o. o. nie złożyła oświadczenia o wyrażeniu zgody na jego przedłużenie, oferta Wykonawcy została odrzucona.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Wszystkie złożone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oferty podlegały odrzuceniu.
W części 3 wpłynęła 1 oferta:
Oferta nr 4/22 złożona przez firmę Ewenement Sp. z o. o., ul. Dąbrowskiego 77A, 60 -529 Poznań – oferta została odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 12) PZP tj. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wykonawca nie wyraził pisemnej zgody na przedłużenie terminu związania ofertą.
Uzasadnienie faktyczne:
W związku ze zbliżającym się upływem terminu związania ofertą, Zamawiający pismem z dnia 02.11.2022 r. zwrócił się do Wykonawcy o wyrażenie zgody na jego przedłużenie o kolejne 30 dni, tj. do dnia 8.12.2022 r. Pierwotny termin związania ofertą przypadał na dzień 8.11.2022 r. Z uwagi na upływ powyższego terminu oraz fakt, iż firma Ewenement Sp. z o. o. nie złożyła oświadczenia o wyrażeniu zgody na jego przedłużenie, oferta Wykonawcy została odrzucona.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
Część 4
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Wszystkie złożone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oferty podlegały odrzuceniu.
W części 4 wpłynęła 1 oferta:
Oferta nr 4/22 złożona przez firmę Ewenement Sp. z o. o., ul. Dąbrowskiego 77A, 60 -529 Poznań – oferta została odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 12) PZP tj. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wykonawca nie wyraził pisemnej zgody na przedłużenie terminu związania ofertą.
Uzasadnienie faktyczne:
W związku ze zbliżającym się upływem terminu związania ofertą, Zamawiający pismem z dnia 02.11.2022 r. zwrócił się do Wykonawcy o wyrażenie zgody na jego przedłużenie o kolejne 30 dni, tj. do dnia 8.12.2022 r. Pierwotny termin związania ofertą przypadał na dzień 8.11.2022 r. Z uwagi na upływ powyższego terminu oraz fakt, iż firma Ewenement Sp. z o. o. nie złożyła oświadczenia o wyrażeniu zgody na jego przedłużenie, oferta Wykonawcy została odrzucona.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
Część 5
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Wszystkie złożone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oferty podlegały odrzuceniu.
W części 5 wpłynęła 1 oferta:
Oferta nr 4/22 złożona przez firmę Ewenement Sp. z o. o., ul. Dąbrowskiego 77A, 60 - 529 Poznań – oferta została odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 12) PZP tj. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wykonawca nie wyraził pisemnej zgody na przedłużenie terminu związania ofertą.
Uzasadnienie faktyczne:
W związku ze zbliżającym się upływem terminu związania ofertą, Zamawiający pismem z dnia 02.11.2022 r. zwrócił się do Wykonawcy o wyrażenie zgody na jego przedłużenie o kolejne 30 dni, tj. do dnia 8.12.2022 r. Pierwotny termin związania ofertą przypadał na dzień 8.11.2022 r. Z uwagi na upływ powyższego terminu oraz fakt, iż firma Ewenement Sp. z o. o. nie złożyła oświadczenia o wyrażeniu zgody na jego przedłużenie, oferta Wykonawcy została odrzucona.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 5)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
Część 6
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 6)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Wszystkie złożone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oferty podlegały odrzuceniu.
W części 6 wpłynęła 1 oferta:
Oferta nr 4/22 złożona przez firmę Ewenement Sp. z o. o., ul. Dąbrowskiego 77A, 60 -529 Poznań – oferta została odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 12) PZP tj. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wykonawca nie wyraził pisemnej zgody na przedłużenie terminu związania ofertą.
Uzasadnienie faktyczne:
W związku ze zbliżającym się upływem terminu związania ofertą, Zamawiający pismem z dnia 02.11.2022 r. zwrócił się do Wykonawcy o wyrażenie zgody na jego przedłużenie o kolejne 30 dni, tj. do dnia 8.12.2022 r. Pierwotny termin związania ofertą przypadał na dzień 8.11.2022 r. Z uwagi na upływ powyższego terminu oraz fakt, iż firma Ewenement Sp. z o. o. nie złożyła oświadczenia o wyrażeniu zgody na jego przedłużenie, oferta Wykonawcy została odrzucona.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 6)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
INNE PRZETARGI Z BIAŁEGOSTOKU
- Zakup sprzętu AGD na potrzeby Politechniki Białostockiej - ZK-DZP.262.61.2025
- Sukcesywne dostawy artykułów spożywczych na potrzeby Domu Pomocy Społecznej "Spokojna Przystań" w Garbarach 2025 III
- Dostawa samochodów na potrzeby PZDW w Białymstoku w 2025 r. z podziałem na 2 zadania - II przetarg.
- Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego branży elektrycznej przy realizacji inwestycji miejskich.
- Renowacja Pomnika Żołnierzy Armii Krajowej przy skwerze Armii Krajowej w Białymstoku oraz renowację nawierzchni przyległego terenu
- Wykonanie prac budowlanych dot. realizacji projektu pn. Park Przedsiębiorców Budżet Obywatelski 2024- Etap I-III
więcej: przetargi w Białymstoku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- DZP.26.155.2025 Świadczenie usług specjalistycznego sprzątania
- Świadczenie usługi kompleksowego sprzątania pomieszczeń Sądu Rejonowego w Dąbrowie Górniczej oraz wykonywanie prac gospodarczo-konserwatorskich.
- Usługi sprzątania pomieszczeń dla Telewizji Polskiej S.A. Oddział Terenowy w Lublinie w likwidacji w okresie 18 miesięcy
- ZP.261.9.2025 KOMPLEKSOWE SPRZĄTANIE
- UTRZYMANIE CZYSTOŚCI W OBIEKTACH UŻYTKOWANYCH PRZEZ WOJEWÓDZKĄ STACJĘ SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNĄ W POZNANIU
- Świadczenie usług sprzątania i utrzymania czystości w mieszkalnym budynku socjalnym położonym w Pogórzu przy ul. Słowackiego 1 - 4 edycja
więcej: Usługi sprzątania »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.