eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Słupsk › Usługa przygotowania i dowozu posiłków dla podopiecznych Dziennego Domu Pomocy Społecznej Bezpieczna Przystań w Słupsku w roku 2023



Ogłoszenie z dnia 2022-12-15


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usługa przygotowania i dowozu posiłków dla podopiecznych Dziennego Domu Pomocy Społecznej Bezpieczna Przystań w Słupsku w roku 2023

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI OŚRODEK POMOCY RODZINIE

1.3.) Oddział zamawiającego: MOPR w Słupsku

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 005310780

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Słoneczna 15D

1.5.2.) Miejscowość: Słupsk

1.5.3.) Kod pocztowy: 76-200

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski

1.5.7.) Numer telefonu: 598142801

1.5.8.) Numer faksu: 598142803

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mopr@sl.home.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mopr.slupsk.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/mopr_slupsk

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


pomoc społeczna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługa przygotowania i dowozu posiłków dla podopiecznych Dziennego Domu Pomocy Społecznej Bezpieczna Przystań w Słupsku w roku 2023

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2e61089f-6004-11ed-8832-4e4740e186ac

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00499464

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-15

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00023242/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Usługa przygotowania i dowozu posiłków dla podopiecznych Dziennego Domu Pomocy Społecznej „Bezpieczna Przystań” w Słupsku

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00430416/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: MOPR XVI.2610.06.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 186666 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa przygotowania posiłków - obiadów ( zupa, drugie danie oraz napój) dla podopiecznych Dziennego Domu Pomocy Społecznej „Bezpieczna Przystań” w Słupsku przy ul. Jaracza 9 w średniej ilości dziennej 50 zestawów obiadowych na 2023 rok z wyjątkiem sobót, niedziel i świąt (średnia ilość liczona jest w stosunku do okresu trwania umowy). Przez święta rozumie się dni ustawowo wolne do pracy.
2. Usługa objęta przedmiotem zamówienia powinna być wykonywana zgodnie z przepisami ustawy z dn. 25.08.2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r., poz. 2021 z późn. zm.), rozporządzeniami wykonawczymi, rozporządzeniami unijnymi, a zwłaszcza z zachowaniem zasad systemu analizy zagrożeń i krytycznych punktów kontroli – HACCP.
3. Osoby wykonujące przedmiot zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, określone w ustawie z dn. 05.12.2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r., poz. 1657 z późn. zm.) .
4. Wykonawca będzie przygotowywał posiłki objęte przedmiotem zamówienia we własnych obiektach z użyciem własnych urządzeń, materiałów i produktów oraz będzie dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
5. Zamawiający zastrzega możliwość zmiany ilości obiadów w stosunku rocznym, w okresie objętym przedmiotem zamówienia, ze względu na frekwencję osób korzystających z tej formy pomocy. Z racji zmniejszenia liczby przygotowywanych posiłków Wykonawcy nie przysługują roszczenia względem Zamawiającego.
6. Rozliczenia między Wykonawcą a Zamawiającym dokonywane będą w oparciu o rzeczywistą liczbę prawidłowo przygotowanych i dostarczonych posiłków po cenie jednostkowej brutto wynikającej z oferty Wykonawcy.
7. Wykonawca będzie dostarczał posiłki i naczynia wraz z sztućcami wielorazowego użytku do zamawiającego na własny koszt (w ramach oferowanej ceny jednostkowej) oraz będzie wydawał posiłki przez wskazanego przez siebie pracownika w wydzielonym do tego celu pomieszczeniu DDPS w niżej podanych terminach i godzinach posiłków. Posiłki wydawane będą na naczyniach wielorazowego użytku dostarczonych przez Wykonawcę i odbieranych po spożyciu posiłku. Nie dopuszcza się podawania posiłków w naczyniach jednorazowych.
8. Posiłki objęte przedmiotem zamówienia będą przeznaczone do grupy odbiorców po 60 roku życia, celem żywienia jest aktualne pokrycie potrzeb organizmu z uwzględnieniem ograniczeń związanych z zaburzeniami w odczuwaniu smaku i zapachu oraz łagodzeniem ewentualnych dolegliwości. Zamawiane posiłki to obiad. Obiad powinien mieć formę dwudaniowego zestawu (zupa + drugie danie) z napojem. Posiłki powinny być przygotowane i wydane zgodnie z wymogami Państwowego Inspektora Sanitarnego, właściwymi przepisami i zasadami systemu HACCP, odpowiednimi dla żywienia zbiorowego oraz innych obowiązujących w tym zakresie aktów prawnych. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi wymaganymi prawem dla przedmiotu zamówienia.
9. Posiłki przygotowywane będą zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia. Muszą być zróżnicowane, sporządzane ze świeżych artykułów spożywczych posiadających aktualne terminy ważności z pełnowartościowych produktów z uwzględnieniem sezonowości ich występowania, pokrywać około 50% dziennego zapotrzebowania kalorycznego dla osoby starszej przy zapotrzebowaniu 1850 kcal/dzień zapewniając jej przy procentowym podziale nie mniej niż 950 kcal. Biorąc pod uwagę zapotrzebowanie na podstawowe składniki pokarmowe. Węglowodany powinny zapewnić ok. 55-60% energii (przy 10% udziale cukrów prostych oraz błonnika pokarmowego w ilości 25-30g/dobę), tłuszcze 25-30% energii a białko nie mniej niż 0,75g/kg m.c./dobę z uwzględnieniem witamin i składników mineralnych.
MOPR XVI.2610.06.2022
Strona 5 z 45
10. Ustala się gramaturę posiłków dla:
Obiad:
- zupa o pojemności nie mniejszej niż 500ml
- drugie danie o pojemności: porcja mięsa -100g; ziemniaki, makaron, ryż- 200g;
- surówka- 100g,
- napój- 200ml
Obiad w rozkładzie tygodniowym powinien wyglądać następująco – poniedziałek to dania z kurczakiem (np.: porcja kurczaka, pierś, potrawka z kurczaka); wtorek i czwartek dania półmięsne (np.: bigos, łazanki, fasola po bretońsku, gołąbki i in.); środa dania z porcją mięsa; piątek z uwzględnieniem ryby (np.: porcja ryby, kotlet rybny, śledź w śmietanie lub makarony czy ryż z dodatkami).
11. Zabrania się dostarczania gotowych wyrobów garmażeryjnych oraz wyklucza się posiłki na bazie Fastfood, stosowania półproduktów, sosów i zup typu instant.
12. W przypadku zup – nie mogą być za kwaśne i za słone biorąc pod uwagę zaburzenia odczuwania smaku przez osoby starsze.
13. W przypadku drugiego dania – podstawą powinny być potrawy z produktów białkowych np. z mięsa, ryb, podrobów, jaj, sera lub z tzw. Potraw półmięsnych złożonych z mięsa i warzyw lub produktów mącznych albo bezmięsna uzupełniona produktami białkowymi (twarogiem, jajami). Ziemniaki powinny stanowić oddzielną potrawę i nie mogą zastępować potraw z warzyw. Surówki powinny być dobrze rozdrobnione.
14. Posiłki powinny być urozmaicone o dobranej kolorystyce, podawane o temperaturze zupy 750C, drugie dania 650C. Dania nie mogą powtarzać się w okresie 10 dni.
15. W miesiącach:
• kwiecień 2023 r. ─ obiad Wielkanocny, zupa-żurek z białą kiełbasą, drugie danie mięsne (np.: dewolaj, schab ze śliwką) z dwoma surówkami plus baba wielkanocna, jako przystawka: jajko, plaster szynki, porcja sałatki jarzynowej.
• czerwiec 2023 – Festyn Integracyjny, zupa – grochówka, ziemniaki opiekane, kiełbasa i kaszanka z grilla, surówka, smalczyk, chleb, ogórek małosolny
• październik 2023 r. ─ Dzień Seniora, zupa – rosół królewski, drugie danie mięsne (np.: zraz zawijany, udo z kurczaka faszerowane) z dwoma surówkami plus tort okazjonalny.
• grudzień 2023 r. ─ Wigilia, zamiast obiadu i śniadania Wykonawca przygotuje tradycyjny posiłek wigilijny o uroczystym charakterze z 12 potrawami plus ciasto (makowiec lub piernik). Posiłek podczas uroczystości wigilijnej ma zostać wydany w godzinach od 1030 do 1200.
Koszt wykonania poszerzonego jadłospisu jest wkalkulowany w cenę jednostkową usługi.
16. Wykonawca zobowiązuje się do przygotowywania i przesyłania do akceptacji Zamawiającego tygodniowego jadłospisu (do godziny 1200 każdego piątku tygodnia poprzedzającego jego realizację) z podaniem gramatury i kaloryczności posiłków. Jadłospis może zostać przesłany drogą elektroniczną. Brak uwag ze strony Zamawiającego do 1530 dnia, w którym przesłano jadłospis, uważany będzie za jego akceptację.
17. Ilość zamawianych posiłków zamawiający będzie zgłaszał wykonawcy najpóźniej do godziny 1000 dnia poprzedzającego.
18. Wykonawca wywiesi w widocznym miejscu w lokalu wydawania i spożywania posiłków jadłospis z podaniem gramatury posiłków na dany dzień żywieniowy.
19. Posiłki będą wydawane przez 5 dni w tygodniu (od poniedziałku do piątku) w godzinach 1300 – 1345
20. Posiłki dostarczane przez Wykonawcę powinny być transportowane w przeznaczonych do tego celu pojemnikach termoizolacyjnych, zgodnie z wymaganymi warunkami sanitarno-epidemiologicznymi dla tego rodzaju transportu oraz zasadami systemu HACCP.
21. Wykonawca zobowiązuje się do pobierania i przechowywania prób pokarmowych dostarczanych posiłków w specjalnie przeznaczonych do tego celu lodówce przez okres 72 godzin od momentu pobrania posiłku. Każda próba ma zawierać w opisie: gramaturę produktu, datę, godzinę i podpis osoby pobierającej próbę.
MOPR XVI.2610.06.2022
Strona 6 z 45
22. Posiłki podawane powinny być na naczyniach wielorazowego użytku wraz ze sztućcami, przy czym obowiązek mycia i dezynfekcji naczyń i sztućców spoczywa na Wykonawcy i będzie dokonywany poza budynkiem Zamawiającego.
23. Odpady pokonsumpcyjne Wykonawca będzie zabierał ze sobą.
24. Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego, zobowiązany jest przedstawić wyniki badania mikrobiologicznego żywności.
25. Personel zatrudniony przez Wykonawcę jest zobowiązany uwzględniać i wprowadzać w życie uwagi Zamawiającego dotyczące sposobu przyrządzania i dowozu posiłków.
26. Przedstawiciel Zamawiającego będzie mieć prawo kontrolować w każdej chwili rodzaj i jakość produktów, z których będą sporządzanie posiłki a także przestrzeganie przez Wykonawcę i jego pracowników wymogów wynikających z Umowy oraz przepisów dotyczących produkcji i jakości świadczonych usług. Zakwestionowane przez przedstawiciela Zamawiającego posiłki pod względem ilości i jakości podlegać będą wymianie na koszt Wykonawcy.
27. Pracownicy uprawnieni do kontaktu zostaną wskazani przez Zamawiającego i Wykonawcę w Umowie.
28. W przypadku opóźnienia Wykonawcy w dostawie posiłku powyżej 40 minut względem godzin określonych w SWZ albo nie dostarczenia ww. posiłków w ogóle, Zamawiający ma prawo do zakupu niedostarczonych posiłków we własnym zakresie od innego, dowolnie wybranego dostawcy, za dowolnie ustaloną cenę, oraz dochodzenie od Wykonawcy zwrotu wszystkich poniesionych z ww. tytułów kosztów (umowne wykonawstwo zastępcze).

4.5.3.) Główny kod CPV: 55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 187614 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 353808 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 187614 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Impel Catering Sp. z o. o

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8942598912

7.3.3) Ulica: ul. A. Słonimskiego 1

7.3.4) Miejscowość: Wrocław

7.3.5) Kod pocztowy: 50-304

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-12-07

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 187614 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2023-01-01 do 2023-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.