Ogłoszenie z dnia 2025-10-28
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz odbiór i zagospodarowanie odpadów z PSZOK w 2026 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA RANIŻÓW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690581689
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 6
1.5.2.) Miejscowość: Raniżów
1.5.3.) Kod pocztowy: 36-130
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: m.bober@ranizow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.ranizow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz odbiór i zagospodarowanie odpadów z PSZOK w 2026 r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4490ece9-01af-47f9-8872-4294c1a17021
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00499419
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00052206/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz odbiór i zagospodarowanie odpadów z PSZOK w 2026
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ranizow.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ranizow.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 12.1. Postępowanie prowadzone jest przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy Przetargowej Gminy Raniżów: https://ranizow.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html Do połączenia używany jest szyfrowany protokół HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa się przy pomocy protokołu SSL. Certyfikat SSL zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez Internet. Wykonawca posiadający konto na Platformie Przetargowej Gminy Raniżów ma dostęp do możliwości złożenia, zmiany, wycofania oferty, a także funkcjonalności pozwalających na zadawanie pytań do treści SWZ oraz komunikację z Zamawiającym w pozostałych obszarach.
12.2. Korzystanie z Platformy Przetargowej przez Wykonawcę jest bezpłatne.
12.3. Oświadczenia lub dokumenty przekazywane za pośrednictwem środka komunikacji elektronicznej przesyła się w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie § 2 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452). Równocześnie Zamawiający rekomenduje na format danych przesyłanych plików: .pdf,
14.6. Ofertę i oświadczenie, o którym mowa w pkt. 9.2 składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
14.7. Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy albo przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) dalej jako: RODO informuje, że:
1) Administratorem danych osobowych Wykonawcy będzie Gmina Raniżów, Rynek 6, 36-130 Raniżów, tel. 17 2285 034, a osobą pełniącą funkcje Inspektora Ochrony Danych, Pan Jerzy Komaniecki;
2) W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, za pośrednictwem adresu e-mail: rodo@ranizow.pl ;
3) dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego realizowanym pn: Świadczenie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz odbiór i zagospodarowanie odpadów z PSZOK w 2026 r.
4) zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych dalej jako: Pzp oraz przepisami wykonawczymi do Pzp. odbiorcami danych osobowych będą upoważnieni pracownicy Administratora, podmioty, z którymi Administrator zawarł umowy, w szczególności na bieżącą obsługę platformy przetargowej PZP24.pl, świadczenie usług prawnych, osoby lub podmioty uczestniczące przy realizacji dostaw/usług/robót budowlanych, osoby lub podmioty, którym udostępniono dokumentację postępowania na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych, osoby lub podmioty, które złożyły wniosek o udostępnienie informacji publicznej, w przypadku zadań współfinansowanych ze środków europejskim podmioty wskazane w przepisach prawa i decyzjach/umowach w sprawie dofinansowania projektu, a także inne podmioty/osoby/organy w zakresie i na zasadach określonych innymi przepisami prawa;
5) dane osobowe przechowywane będą zgodnie z obowiązującym w jednostce Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt, przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, względnie przez okres gwarancji/rękojmi wynikający z zawartej umowy albo 15 lat w przypadku zamówień współfinansowanych ze środków europejskich;
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IN.271.26.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Raniżów oraz odbiór i zagospodarowanie odpadów z PSZOK w okresie od 01.01.2026 r. do 31.12.2026 r. Przedmiot zamówienia musi być realizowany zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90511200-4 - Usługi gromadzenia odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90514000-3 - Usługi recyklingu odpadów
90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie następujące kryteria oceny ofert:
(C) Cena – 60 pkt
(E) Europejski standard emisji spalin pojazdów – 30 pkt
(CI) Czas skutecznej interwencji na reklamację – 10 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Europejski standard emisji spalin pojazdów
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas skutecznej interwencji na reklamację
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
8.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale 7 SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.8.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada:
a) wpis do rejestru działalności regulowanej, prowadzonego przez Wójta Gminy Raniżów, o którym mowa w art. 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w zakresie objętym przedmiotem zamówienia
b) aktualny wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (BDO) prowadzonego przez marszałka województwa, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach - w zakresie obejmującym minimum przedmiot zamówienia opisany w Załączniku nr 1 do SWZ również w zakresie transportu odpadów;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek wówczas, gdy: wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę co najmniej 200 000,00 zł
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże, że:
a) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy wykonał co najmniej 1 usługę polegającą na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w ciągu następujących po sobie min.
12 miesięcy o masie łącznej nie mniejszej niż 300 Mg/rok. Masa odebranych odpadów może być łączona z kilku gmin.
UWAGA! W przypadku usług będących jeszcze w trakcie realizacji, Zamawiający będzie brał pod uwagę łączną masę odebranych
i zagospodarowanych odpadów do dnia składania ofert i których okres realizacji wynosi co najmniej 12 miesięcy.
b) dysponuje do realizacji przedmiotu zamówienia:
- minimum 2 sztuk pojazdów przeznaczonych do odbioru zmieszanych odpadów komunalnych ( w tym pojazd spełniający wymogi niskiej emisji spalin, EURO 4, EURO 5 lub EURO 6),
- minimum 2 sztuk pojazdów przystosowanych do odbierania selektywne zebranych odpadów komunalnych, ( w tym pojazd spełniający wymogi niskiej emisji spalin, EURO 4, EURO 5 lub EURO 6),
- minimum 1 pojazd bez funkcji kompaktującej, wyposażonych w dźwig hakowy lub bramowy ( w tym pojazd spełniający wymogi niskiej emisji spalin, EURO 4, EURO 5 lub EURO 6)
Wielkość i rodzaj samochodów odbierających odpady należy dostosować do parametrów dróg i ulic tj. ich szerokości i gęstości zabudowy.
UWAGA: Wszystkie pojazdy muszą spełniać warunki określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
c) dysponuje nieruchomością - bazą magazynowo - transportową z zapleczem techniczno - biurowym, spełniającą wymagania przepisów budowlanych, sanitarnych i ochrony środowiska, zapewniającą możliwość jednoczesnego stacjonowania taboru samochodowego co najmniej w ilości i rodzajach wymienionych w pkt. b) oraz wyposażona w legalizowaną wagę najazdową i urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetworzenia, w odległości nie większej niż 60 km od granicy administracyjnej Gminy Raniżów
W przypadku gdy odpady nie będą magazynowane na terenie bazy to wymóg posiadania legalizowanej wagi nie jest wymagany.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 9.9. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia Wykonawca składa:
a) oświadczenie wykonawcy/ wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie/ podmiotu udostępniającego zasoby o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w art. 108 ust. 1 i art. 109 ust. 1 pkt.. 4, 5, 7 ustawy- załącznik nr 8 do SWZ- dokument składany na wezwanie Zamawiającego
b) oświadczenia wykonawcy/ wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie/ podmiotu udostępniającego zasoby, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej- dokument składany na wezwanie Zamawiającego
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 9.10. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Wykonawca składa:
a. kopię wpisu do rejestru działalności regulowanej, prowadzonego przez Wójta Gminy Raniżów, o którym mowa w art. 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w zakresie objętym przedmiotem zamówienia
b) kopię aktualnego wpisu do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (BDO) prowadzonego przez marszałka województwa, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach - w zakresie transportu odpadów
c) dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia i że posiada opłaconą polisę z sumą gwarancyjną w wysokości minimum: 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy 00/100 złotych)
d) wykaz usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – załącznik nr 7 do SWZ
e) wykaz pojazdów, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych – załącznik nr 6 do SWZ
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
20.3. Wykonawca zobowiązany jest przed podpisaniem umowy przedłożyć Zamawiającemu:- kopię polisy ubezpieczeniowej OC w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę min. 200 000, 00 zł wraz z potwierdzeniem jej opłacenia zgodnie z zapisami w pkt. 8.2 ppkt. 3).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
16.1. Zamawiający żąda wadium w wysokości 10 000,00 zł na zasadach określonych w art. 281 Pzp.16.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
16.3. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących for-mach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
16.4. Treść poręczenia lub gwarancji wadialnej musi zawierać w szczególności:
- nazwę i adres Zamawiającego
- nazwę zamówienia
- nazwę i adres Wykonawcy
- termin ważności gwarancji/poręczenia
- określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem
- z treści gwarancji/ poręczenia powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium na każde pierwsze pisemne żądanie w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
16.5. Termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert).
16.6. Beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest Gmina Raniżów, ul. Rynek 6, 36-130 Raniżów.
16.7. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr 50 9159 1049 2002 1000 0130 0004
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
16.8. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
16.9. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 16.2 ppkt 2–4, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
16.10. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy PZP), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
16.11. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP zostanie odrzucona.
16.12. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy PZP.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
11.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.11.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt.. 4, 5, 7 ustawy Pzp oraz na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z rozdziałem 8.
11.3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale 9 pkt. 9.2 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
11.4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
11.5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców są oni zobowiązani na wezwanie Zamawiającego złożyć aktualne na dzień złożenia podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt 9.9 i 9.10 przy czym:
1) podmiotowe środki dowodowe o których mowa w pkt 9.10 składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/ą spełnianie warunku
2) dokumenty i oświadczenia o których mowa w pkt 9.9 składa każdy z nich.
11.6. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
11.7. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy wymagają aneksu sporządzonego z zachowaniem formy pisemnejpod rygorem nieważności.
2. Zamawiający przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do umowy w następujących przypadkach:
a) gdy nastąpi zmiana wysokości stawki podatku VAT przy czym zmianie ulegnie wyłącznie cena brutto, cena netto
pozostanie bez zmian.
b) gdy konieczność zmiany, w tym zmiany zakresu przedmiotu zamówienia wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany,
związana jest ze zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa miejscowego mających wpływ na realizację
umowy, a zmiana ta dotyczy gospodarowania odpadami.
c) ograniczenia na wniosek Zamawiającego (nie większe niż 5%) realizacji części przedmiotu umowy i związanej z tym
zmiany wynagrodzenia, pod warunkiem wystąpienia obiektywnych okoliczności, których Zamawiający nie mógł przewidzieć
na etapie przygotowania postępowania, a które powodują, że wykonanie przedmiotu umowy bez ograniczenia jego zakresu,
powodowałoby dla Zamawiającego niekorzystne skutki z uwagi na zamierzony cel realizacji przedmiotu umowy i związane z
tym racjonalne wydatkowanie środków publicznych.
d) Jeżeli konieczność wprowadzenia takiej zmiany wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w ogłoszeniu
o zamówieniu lub SWZ
e) zaistnienia omyłki pisarskiej lub rachunkowej
f) Zmiany danych osobowych oraz rachunku bankowego Wykonawcy i Zamawiającego
g) zmiany przedstawiciela Zamawiającego, zmiany osoby odpowiedzialnej za realizację przedmiotu zamówienia - po stronie
Wykonawcy
3. Zmiany postanowień umowy innych niż wskazane w ust. 2 mogą być wprowadzone do umowy w każdym czasie, jedynie
za zgodą obu stron, z uwzględnieniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
Pozostałe informacje w załączniku nr 3 do SWZ - Wzór umowy art. 8
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-05 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ranizow.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-05 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-04
INNE PRZETARGI RANIŻÓW
- Przebudowa drogi gminnej ul. Krakowskiej w km 0+000,00 - 0+168,50 w m. Raniżów
- Świadczenie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz odbiór i zagospodarowanie odpadów z PSZOK w 2026 r.
więcej: przetargi RANIŻÓW »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Leśniowice
- "Zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z realizacji usług świadczonych przez Gminny Zakład Komunalny Sp. z o. o. z siedzibą w Zbrosławicach z terenu Gminy Zbrosławice w roku 2026"
- Świadczenie usług transportowych związanych z przekwaterowaniami najemców, którym Miasto BB zobowiązane jest dostarczyć lokale zamienne oraz przewóz rzeczy na magazyn Zamawiającego.
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z obiektów gminnych
- Świadczenie usług wywozu nieczystości stałych oraz gabarytowych z terenu Szpitala im. dr. J. Dietla w Krynicy-Zdroju przez okres 24 miesięcy od dnia podpisania umowy.
- Zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Brzeźnica w 2026 roku
więcej: Usługi związane z odpadami »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





