eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi LesznowolaBudowa boisk zewnętrznych z infrastrukturą towarzyszącą i strefą Green STEAM przy SP w Zamieniu



Ogłoszenie z dnia 2025-10-27


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa boisk zewnętrznych z infrastrukturą towarzyszącą i strefą Green STEAM przy SP w Zamieniu

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Lesznowola

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013271111

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Gminna 60

1.5.2.) Miejscowość: Lesznowola

1.5.3.) Kod pocztowy: 05-506

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: rzp@lesznowola.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.lesznowola.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa boisk zewnętrznych z infrastrukturą towarzyszącą i strefą Green STEAM przy SP w Zamieniu

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8d4b4e67-e9b6-4f03-8b3c-ed78baf359cb

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00497635

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00049656/14/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.11 Zamienie - Budowa boisk zewnętrznych z infrastrukturą towarzyszącą i strefą Green Steam przy SP w Zamieniu

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8d4b4e67-e9b6-4f03-8b3c-ed78baf359cb

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Zostały opisane w Rozdziale I pkt 3 SWZ. Adres strony internetowej:
https://ezamowienia.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej zostały opisane w Rozdziale I pkt 3 SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Obowiązek informacyjny z art. 13 i art. 14 RODO zostały opisane w Rozdziale IX pkt 1 i 2 SWZ.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Ograniczenia stosowania zostały opisane w Rozdziale IX pkt 1 i 2 SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RZP.271.20.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zmówienia jest budowa boiska do piłki nożnej o wymiarach 62x30 metrów o nawierzchni z trawy syntetycznej bezzasypowej na wkładce amortyzacyjnej, boiska wielofunkcyjnego o wymiarach 26x17 z przeznaczeniem do siatkówki i koszykówki o nawierzchni poliuretanowej oraz zewnętrzna strefa edukacyjna Green STEAM wraz z czterema zespołami kontenerowymi i pergolą. W obszarze robót znajdzie się także sieć odwodnieniowa terenu z kanalizacją deszczową i drenażami, przyłącze kanalizacji sanitarnej i wodociągowe, sieci i instalacje elektryczne oświetlenie boisk oraz terenu wraz z systemem monitoringu i nagłośnienia, systemy łapaczy boiskowych oraz pełne zagospodarowanie działki z zielenią i ciągami komunikacyjnymi. Po stronie Wykonawcy jest także dokonanie w imieniu Inwestora zgłoszeń zakończenia prac i uzyskania pozwolenia na użytkowanie.
Inwestor dla przedmiotu zadania uzyskał dofinansowania zewnętrzne z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego oraz Ministerstwa Sportu i Turystyki.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45212200-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45214200-2 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych związanych ze szkolnictwem

45112720-8 - Roboty w zakresie kształtowania terenów sportowych i rekreacyjnych

45212221-1 - Roboty budowlane związane z obiektami na terenach sportowych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-08-28

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp tj. w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy robót budowlanych, zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług, o wartości nie większej niż: 879 326,95zł. netto.
Przedmiotowe zamówienia zostały przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i będą zgodne z jego przedmiotem, całkowita wartość tych zamówień została uwzględniona przy obliczeniu jego wartości, a zamówienia będą polegać na robotach: rozbiórkowych, ziemnych, montażowych, nawierzchniowych, odtworzeniowych.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 80

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiega się Wykonawcy, którzy spełniają warunki:
1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający odstępuje od opisywania warunku.
2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający odstępuje od opisywania warunku.
3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający odstępuje od opisywania warunku.
4. zdolności technicznej lub zawodowej:
1) warunek dotyczący posiadania doświadczenia:
Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej jedno zamówienia polegające na budowie kompleksu sportowego składającego się z:
boiska do piłki nożnej o nawierzchni syntetycznej o powierzchni nie mniejszej niż 1200m2 oraz boiska o nawierzchni poliuretanowej o powierzchni nie mniejszej niż 300 m2 wraz z systemem drenaży odwodnieniowych, systemem łapaczy piłek oraz oświetleniem boisk.
2) warunek dotyczący potencjału technicznego:
Zamawiający odstępuje od opisywania warunku.
3) warunek dotyczący osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia:
Wykonawca musi wykazać, że dysponuje kierownictwem robót, które posiada uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi:
a) w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń oraz doświadczeniem tej osoby w kierowaniu przynajmniej 2 kontraktami na roboty budowlane o wartości nie mniejszej niż 2 000 000 zł. brutto każda,
b) w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń,
c) w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania – wg. wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ.
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – sporządzony według Załącznika nr 7 do SWZ.
b) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – sporządzony według Załącznika nr 5 do SWZ.

Uwaga:
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami (w Konsorcjum), Wykaz, o którym mowa w pkt 10.2. c) SWZ dotyczy robót budowlanych, w których wykonywaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający w celu potwierdzenia zgodności oferowanych robót budowlanych z wymaganiami określonymi w Opisie przedmiotu zamówienia żąda od Wykonawcy przedłożenia wraz z ofertą:
Przedmiotowe środki dowodowe dla trawy syntetycznej:
1. Kompletny raport z badań laboratoryjnych dla systemu sztucznej trawy, potwierdzający zgodność z aktualna normą EN 15330-1:2013/PN-EN 15330-1:2014-02 oraz potwierdzający minimalne parametry oferowanej trawy syntetycznej określone przez Zamawiającego. Badanie musi być wykonane przez laboratorium niezależne, akredytowane zgodnie z ISO/ICE 17025:2018.
2. Karta techniczna oferowanej nawierzchni, poświadczona przez jej producenta, potwierdzająca wymagane przez Zamawiającego minimalne parametry dla nawierzchni w zakresie, który nie został objęty raportem z badań zgodnie z normą EN 15330-1:2013/PN-EN 15330-1:2014-02.
3. Atest PZH dla oferowanej trawy syntetycznej, maty i piasku.
4. Autoryzacja producenta trawy syntetycznej, wystawiona dla wykonawcy na realizacje inwestycji.
5. Raport z badań potwierdzających, że oferowana trawa syntetyczna nadaje się w 100% do recyklingu (włókno trawy i podkład) wydany przez laboratorium posiadające akredytację ISO/ICE 17025:2018.
Przedmiotowe środki dowodowe dla Nawierzchnia poliuretanowa stref tematycznych STEAM i komunikacji:
1. Atest Higieniczny PZH.
2. Autoryzacja producenta systemu dla Wykonawcy upoważniająca do instalacji konkretnej nawierzchni poliuretanowej na danym zadaniu wraz z potwierdzeniem udzielenia gwarancji; (wyłącznie na etapie składania ofert).
3. Badania Migracji Określonych Pierwiastków EN 71-3:2019.
4. Badania zawartości pierwiastków metali ciężkich zgodnie z normą DIN 18035-6:2021-08.
5. Certyfikat na krytyczną wysokość upadku (HIC) zgodnie z normami PN EN 1177+A1:2024:05, PN EN 1176-1+A1:2024-03.
6. Karta techniczna systemu z nazwą zadnia oraz pieczątką i podpisem producenta.
7. Krajowa Deklaracja Właściwości Użytkowych.
Przedmiotowe środki dowodowe dla Nawierzchnia poliuretanowa boiska wielofunkcyjnego:
1. Aktualny Raport badań na zgodność z normą PN EN 14877:2014 potwierdzający wymagane parametry techniczne nawierzchni.
2. Karta techniczna nawierzchni poliuretanowej autoryzowanej przez producenta potwierdzającą spełnienie wyspecyfikowanych wymagań technologicznych.
3. Autoryzacja producenta systemu dla Wykonawcy upoważniająca do instalacji konkretnej nawierzchni poliuretanowej na danym zadaniu wraz z potwierdzeniem udzielenia gwarancji; (wyłącznie na etapie składania ofert).
4. Kompletny raport z badań potwierdzający bezpieczeństwo ekologiczne oraz zawartość określonych związków chemicznych zgodne z normą DIN 18035-6:2021-08, wydane przez niezależne laboratorium posiadające akredytację.
5. Kompletny raport z badań zawartości WWA, wykonany przez niezależne akredytowane laboratorium.
6. Atest PZH.
7. Krajowa Deklaracja Właściwości Użytkowych.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

Zamawiający przewiduje wezwanie Wykonawcy do złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie przedmiotowych środków dowodowych, o którym mowa w pkt 9.3.1 SWZ, w przypadku gdy Wykonawca nie złożył przedmiotowego środka dowodowego lub złożony przedmiotowy środek dowodowy jest niekompletny.
Zamawiający nie będzie wzywał Wykonawcy do złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie przedmiotowego środka dowodowego, w przypadku o którym mowa w pkt 9.3.2 SWZ jeżeli oferta podlega odrzuceniu albo zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
Uwaga:
Zgodnie z zapisem Rozdział IV pkt. 14 ppkt. 1 i 8 SWZ, przedmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia, sporządzone w języku obcym przekazuje się wraz z tłumaczeniem na język polski. Oznacza to, że oferta, oświadczenia oraz każdy dokument złożony wraz z ofertą sporządzony w języku obcym winien być złożony wraz z tłumaczeniem na język polski.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Zgodnie z pkt 10 ppkt 10.1. SWZ

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Zamawiający dopuszcza możliwość składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia tj. spółki cywilne lub konsorcja (tj. dwóch lub więcej Wykonawców) w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 58 ustawy pod warunkiem, że taka oferta spełniać będzie następujące wymagania:
1) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
2) Pełnomocnictwo powinno zawierać w szczególności wskazanie:
- postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
- wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,
- ustanowionego Pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
3) Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, przy czym nie jest wymagany podpis pełnomocnika. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji Wykonawców.
4) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5) W przypadku, o którym mowa w pkt 4) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum, Spółka Cywilna) dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają
poszczególni Wykonawcy - wg. wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SWZ.
6) Oświadczenie, o którym mowa w pkt. 10.1. lit b) SWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu, w
zakresie, w jakim każdy z wykonawców wskazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
7) Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zgodnie z paragrafem 18 wzoru umowy, który stanowi załącznik nr 6 do SWZ

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-14 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-14 12:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-13

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.